Ooit een gevangene geschreven?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rianne11_42

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 23:37

Haha ik heb ook kerstbomen en kerststukjes zitten tekenen met kleurpotlood :D :D

Argh EmailingAPrisoner.com ligt er al de hele dag uit, echt stom. Niet dat ik mail heb, maar ik moet adressen opzoeken en nu moet dat steeds met een omweg. Grrr.

Maar ook goed nieuws! Een aantal vriendinnen/kennissen gaan ook mijn penpals een kerstkaartje sturen!! Echt superlief van ze!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 23:39

Maureen ahh balen inderdaad, maar het is al bijna morgen!!

Djuulsie je bent grappig, ik ben nu ineens trots over mijn kerstboompjes! Als we allemaal hebben getekent zie ik ze daar al lachen in hun cel :p

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 23:42

Maureen95 schreef:
Pff wil ik de email verzenden. Zijn ze bezig met serveronderhoud |o

Stom!!!

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 09:44

Balen Maureen wel goed dat je gaat schrijven!

miisshOrse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 20:39

Ik lees al een tijdje mee met jullie in het topic. Nu wil ik voor de kerst ook graag wat kaartjes versturen. Ergens in het topic werd er besproken wat er wel en niet mocht. Maar dat kan ik niet terug vinden.

Mag een openklapbare kaart waar wat glitters op zitten ter versiering?

LisaW

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 21:52

Hallo, ik lees al een tijdje actief mee in dit topic (heb al eerder eens iets geplaatst dacht ik zelfs haha)
Ik schrijf nu ook al bijna een jaartje alweer met een inmate in California, Ironwood State Prison. Ik heb het idee dat een brief versturen/ontvangen ongeveer een maand duurt. (dus ik schrijf 1 brief per maand +/-) Schrijven hele leuke brieven over vanalles en nog wat! :) Ook heb ik al een heel mooi boek van hem ontvangen van National Geographic met natuurfoto's, daar houden we beide van.
Maar ik had een vraag over onderstaande quote, mogen ze maar max 10 foto's ontvangen? Dat wist ik helemaal niet.. Ik stuur weleens foto's maar zeker maar dan 10 haha (wel geprint op papier formaat 10x15 dacht ik)

Super leuk dat jullie die kerstkaartjes actie doen! Mijn kaartje heb ik ook vorige week vast verzonden, hopen dat hij optijd aankomt!

Amethyst_ schreef:
Mavelle schreef:
Van onze straat, de omgeving, bijzondere vakantie... Hoeveel foto's mogen ze ook maar weer per keer ontvangen? Tien toch?

CA en OR hebben beide max 10, andere staten weet ik niet..

Amethyst_

Re: Ooit een gevangene geschreven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 22:00

LisaW, je hebt kans dat sommige prisons de regels soepeler hanteren, maar mijn penpal vertelde altijd niet meer dan 10 van 10x15. Kan ook zo zijn dat als je er meer stuurt hij ze gewoon niet allemaal krijgt of zo :-)

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 22:11

Ligt bij jullie de site er ook nog steeds uit? Ik kan nog steeds mijn brief niet versturen :(

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 22:28

Naar Jamie mocht ik onbeperkt foto's sturen.

LisaW

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 22:36

Oké bedankt, volgens mij heeft hij ze allemaal gekregen omdat hij op alles reageerde haha! Hij vind het heel leuk om foto's te zien van de omgeving/vakantie's/paarden etc.
Als ik een aantal kantjes schrijf + foto's stuur dan plak ik er voor de zekerheid meestal wel 2 postzegels op..
Dit soort regels over het schrijven zijn meestal te vinden op de site van de gevangenis zelf?

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 23:26

miisshOrse schreef:
Ik lees al een tijdje mee met jullie in het topic. Nu wil ik voor de kerst ook graag wat kaartjes versturen. Ergens in het topic werd er besproken wat er wel en niet mocht. Maar dat kan ik niet terug vinden.

Mag een openklapbare kaart waar wat glitters op zitten ter versiering?

NEE

absoluut geen glitters of 3D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 23:52

LisaW schreef:
Als ik een aantal kantjes schrijf + foto's stuur dan plak ik er voor de zekerheid meestal wel 2 postzegels op..
?

uhh.. ik plak 3 postzegels per brief! of heb je het over wereldzegels?

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 08:36

Zo dat is een duidelijk nee shilady :+

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 08:50

Ik plak meestal twee wereldzegels als ik meer dan twee blaadjes heb. Ooit eens gewogen en bij een A5 enveloppe met drie blaadjes (dikke kwaliteit) heb je al twee zegels nodig.
Twee blaadjes en een foto kan nog wel met 1 zegel. Als ik twijfel laat ik het wegen en plak ik daarna, wil nlk perse zegels gebruiken, vinden ze bij het postkantoor prima gelukkig :)

Al weer een hele tijd niets gehoord en Monty reageert altijd binnen een dag op mail.
Ik ga zijn tante weer even een mail sturen. Heb haar sowieso al een tijdje niet gesproken.

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 08:50

En zilver / gouden letters op de kaart?
Dat zie je immers ook erg vaak.

Randy is trouwens jarig met kerst, kwam gisteren een verjaardagskaartje tegen met een leuke tekst in het Fries. Hij had het in zijn brief over talen leren, doe deze dus ook erbij. Even ontcijferen en volgende brief de oplossing;-)

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 10:24

Leuk Risje. Wat een leuk idee!

Kreeg vannacht een mail van Keith dat hij mijn collages met foto's ontvangen heeft. Was ie heel erg blij mee.

Dan weet ik in elk geval zeker dat mn andere post ook is aangekomen, die heb ik hetzelfde verstuurd ;)

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 11:07

Amethyst_ schreef:
Persoonlijk vind ik dat Kruidvat echt prut kwaliteit foto's levert. Ben zelf erg blij met Hema!

Als hobbyfotograaf wil ik dan toch even melden dat Hema vaak een enorme kleurafwijking heeft (te blauw, te donker) :)

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 11:12

Wat foto's betreft, heb hele goede ervaringen met Aldi, die hebben een goede online foto(bestel)service. Een oom die fotograaf is besteld daar ook regelmatig.

Rianne11_42

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 11:41

Begin volgende week verwacht ik weer post van Alex *\o/*

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 11:52

Spannend, ik kan ook ieder moment post krijgen!

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 12:04

risje schreef:

Zilveren en gouden letters die al in de kaart staan gegraveerd zijn okay
maar ik heb ook gelezen dat bv kaarten en brieven worden geweigerd die in vreemde kleuren zijn geschreven dus ik schrijf zelf altijf met blauwe of zwarte inkt... ligt net aan de inrichting en het personeel maar ik neem de gok niet....

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 12:14

Ik gebruik altijd de keukenweegschaal als ik twijfel :')

Gisteravond twee ubervette kaartjes gescoord bij v&d, zonder glitters :D. Erg moeilijk haha, maar Paperclip heeft erg leuke kaartjes :-)

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 12:16

SteffiiY schreef:
Spannend, ik kan ook ieder moment post krijgen!

Yess! Ik duim voor je..

Ik hoop volgende week zon beetje weer post te krijgen.. Eerder kreeg ik er soms zelfs twee p week, maar sinds hij met opleiding is begonnen helaas minder doordat hij erg druk is met school/werk.. Maar ik weet gelukkig dat er altijd wat komt, ookal duurt het soms langer :-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 12:18

shilady schreef:
risje schreef:

Zilveren en gouden letters die al in de kaart staan gegraveerd zijn okay
maar ik heb ook gelezen dat bv kaarten en brieven worden geweigerd die in vreemde kleuren zijn geschreven dus ik schrijf zelf altijf met blauwe of zwarte inkt... ligt net aan de inrichting en het personeel maar ik neem de gok niet....

oeps.. de kerstkaartjes zijn met glittergelpennen!! Noah krijgt ook altijd netjes de brieven, die ik met stift woordjes overschrijf..

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 12:34

ze zijn tegenwoordig ongelooflijk paranoia met bv gesmolten drugs in de kaarten en enveloppen..
hoop dat ze aankomen maar voor zover ik weet zijn glitters op de kaarten verboden ik zit ook in facebook groepen waar vrouwen erover klagen dat je dan maar weinig op kan sturen kwa kaarten om af te wisselen