Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #13

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-24 15:44

Polarize schreef:
Ik heb gewoon een regenboog vlag voor het raam hangen :j

De bezorger van de tijdschriften vandaag...weet niet wat die man had. Hij zet de nieuwe kratten neer, komt naar mij toe, vraagt of ik de kratten van de retouren eens op wil tillen.
"Ja, dat is 23 kilo."
Stond daar echt van, oké? Ik kan 23 kilo tillen? Easy?
"Nee dat is te zwaar. Dat mag niet. Als het morgen weer zo is neem ik het niet mee."
Ja wat moet ik dan doen? "Sorry deze tijdschriften konden niet retour anders werd het krat te zwaar."
Doei. Ik werk hier al 7 jaar en in die 7 jaar nog van geen enkele leverancier iets gehoord over dat de kratten van de tijdschriften te zwaar zouden zijn.

En bij het afleveren zet ie wel gewoon 4 volle kratten neer die allemaal net zo zwaar of zwaarder waren dan het retourkrat..

Leverancier bellen en een klacht over hem neerleggen. In ons ouderlijk bedrijf ook weleens zo'n droeftoeter gehad. Gelijk gebeld, en die is niet meer langsgekomen.

Ik ben een werkbeschrijving aan het schrijven voor een facturering die best wel wat voeten in aarde heeft, maar het is behoorlijk lastig om iets uit te moeten leggen wat voor jezelf zo goed als vanzelfsprekend is :+

Sintara

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-24 15:48

Verveel me weer eens op mijn werk. Ik moest een facebook pagina maken maar binnen 15 minuten was die geblokt :+

Nu is hij zogenaamd weer vrij, maar als ik hem wil koppelen dan geeft hij nog steeds error.

Wat een takke bedrijf is meta toch :evaw:

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-24 15:54

Dat vanmorgen mijn tram richting de 2e afspraak niet meer door reed, enige optie was gaan lopen.
Had al zere voeten, dus echt lopen was niet heel geweldig.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-24 15:55

Rawr schreef:
Telpeva schreef:
Sinds de avg is ingegaan mogen ze dit niet meer registreren

En jij denkt dat deze sekte zich daar iets van aantrekt?

Naar mijn weten registreren ze dit niet meer nee, ook vanuit het bestuur zelf is opgeroepen om er mee te stoppen. Er zullen vast wel individuen zijn die daar schijt aan hebben, maar individuen die schijt hebben aan regels heb je op zich overal wel denk ik.

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-24 16:20

denisesilver schreef:
Polarize schreef:

De bezorger van de tijdschriften vandaag...weet niet wat die man had. Hij zet de nieuwe kratten neer, komt naar mij toe, vraagt of ik de kratten van de retouren eens op wil tillen.
"Ja, dat is 23 kilo."
"Nee dat is te zwaar. Dat mag niet. Als het morgen weer zo is neem ik het niet mee."
Ja wat moet ik dan doen? "Sorry deze tijdschriften konden niet retour anders werd het krat te zwaar."
Doei. Ik werk hier al 7 jaar en in die 7 jaar nog van geen enkele leverancier iets gehoord over dat de kratten van de tijdschriften te zwaar zouden zijn.

En bij het afleveren zet ie wel gewoon 4 volle kratten neer die allemaal net zo zwaar of zwaarder waren dan het retourkrat..

Leverancier bellen en een klacht over hem neerleggen. In ons ouderlijk bedrijf ook weleens zo'n droeftoeter gehad. Gelijk gebeld, en die is niet meer langsgekomen.

Ik ben een werkbeschrijving aan het schrijven voor een facturering die best wel wat voeten in aarde heeft, maar het is behoorlijk lastig om iets uit te moeten leggen wat voor jezelf zo goed als vanzelfsprekend is :+

Ja als hij er morgen is en vertikt om het mee te nemen, want ik heb de pakbon voor vanmiddag bekeken en we hadden flink wat retouren staan, ga ik klagen.
Hij begon over dat het volgens de wet niet mag om boven de 23 kilo te tillen maar naar mijn weten zijn daar geen wetten over :')

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-24 16:23

Polarize schreef:
Ja als hij er morgen is en vertikt om het mee te nemen, want ik heb de pakbon voor vanmiddag bekeken en we hadden flink wat retouren staan, ga ik klagen.
Hij begon over dat het volgens de wet niet mag om boven de 23 kilo te tillen maar naar mijn weten zijn daar geen wetten over :')

https://retailtrends.nl/news/12554/till ... o-verboden

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-24 16:28

DuoPenotti schreef:
Polarize schreef:

https://retailtrends.nl/news/12554/till ... o-verboden

Gelukkig had meneer een heel mooi karretje die hij zo onder de kratten kon schuiven en in de bus kon rijden!
Edit: nog steeds niet wettelijk bepaald tho, alleen een richtlijn.
Als die kratjes niet boven de 23 kilo mogen komen hadden ze maar meer mee moeten sturen zodat we niet alle retouren in één krat hoeven te doen.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-24 16:39

Polarize schreef:
Gelukkig had meneer een heel mooi karretje die hij zo onder de kratten kon schuiven en in de bus kon rijden!
Als die kratjes niet boven de 23 kilo mogen komen hadden ze maar meer mee moeten sturen zodat we niet alle retouren in één krat hoeven te doen.

Nee niet wettelijk, maar de hoge raad heeft het wel bepaald, dus geen bedrijf die gedonder wil.
En een werknemer die er zo bovenop zit maakt er ook een zaak van

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-24 16:45

DuoPenotti schreef:
Polarize schreef:

Nee niet wettelijk, maar de hoge raad heeft het wel bepaald, dus geen bedrijf die gedonder wil.
En een werknemer die er zo bovenop zit maakt er ook een zaak van

Die werknemer moet er dan bij zijn eigen baas ook eens zaak van maken, want de kratjes die hij bij ons aflevert zijn standaard zwaarder dan het retourkrat wat wij teruggeven.
En die 23 kilo gaat om zelfstandig tillen, terwijl hij een karretje had die zo onder de kratjes geschoven wordt en hij niet hoeft te tillen.

En dan nog snap ik niet waarom hij tegen mij zei dat ik het op moest tillen? En vervolgens zeggen "ja dat is meer dan 23 kilo, dat mag niet." Terwijl er niet eens een weegschaal aan te pas is gekomen.

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-24 18:08

Dat mijn vriend loopt te brommen, dat er boven Nederland maar een bui valt en dat is precies bij ons. En hij heeft net een stuk land losgemaaid.

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-24 18:18

Collega’s die hun werk niet doen en vervolgens hun mening rondstrooien, terwijl ze niet eens bij het gesprek aanwezig geweest zijn :')

Ik heb nu uiteindelijk maar opgevraagd wat er besproken is en daar zijn wel degelijk actiepunten uit voortgekomen die door het team opgepakt hadden moeten worden dus deze collega echt :\ :=

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-24 18:46

Oor wat sinds vanmorgen potdicht zit
Gelukkig morgen om 9 uur een afspraak bij de dokter

flintstones

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-24 18:52

Een mug die heel de tijd rond mijn open zoemt ...

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-24 19:11

Waarom kan ik lasagne nu nooit goed verdelen en kom ik nooit goed uit?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-24 19:15

CharleyT schreef:
Mijn ergernis: busje Jehova's leeggegooid in de buurt, tring tring de bel, van zolder naar beneden , twee net niet overleden heren voor mijn deur. Uit beleefdheid even deur open, gelijk duidelijk gemaakt dat ik nul interesse heb, niet hun doelgroep ben enz. Helaas was het noodzakelijk de deur maar weer dicht te doen voor hun neus, anders blijven ze zeuren.
10 minuten later: 2 dames van dezelfde grauwheid aan de bel(grrrrrrrrrrr), dit keer maar laten bellen totdat ze afdropen.
Voordeel: duurt weer een poosje voor ze de buurt weer onveilig maken. :o

Volgende keer als iemand die doof is gedragen... Dat je ze niet verstaat.
Bij mij is het makkelijker. Ik zeg dat als ik informatie wil ik wel naar mijn zus ga.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-24 19:21

flintstones schreef:
Een mug die heel de tijd rond mijn open zoemt ...

Kill it ❤️

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-24 20:45

purny schreef:
CharleyT schreef:
Mijn ergernis: busje Jehova's leeggegooid in de buurt, tring tring de bel, van zolder naar beneden , twee net niet overleden heren voor mijn deur. Uit beleefdheid even deur open, gelijk duidelijk gemaakt dat ik nul interesse heb, niet hun doelgroep ben enz. Helaas was het noodzakelijk de deur maar weer dicht te doen voor hun neus, anders blijven ze zeuren.
10 minuten later: 2 dames van dezelfde grauwheid aan de bel(grrrrrrrrrrr), dit keer maar laten bellen totdat ze afdropen.
Voordeel: duurt weer een poosje voor ze de buurt weer onveilig maken. :o

Mijn pa zaliger was eens in de tuin aan het werken toen er Jehova's aanbelden. Hij bleef gewoon verder werken vlak voor hun neus en negeerde hen, die mensen dachten vast dat hij de tuinman was en zijn dan maar weer afgedropen :)

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-24 21:27

Polarize schreef:
Ik dacht dat ik nog een week had tot ik zaterdag moest schminken, maar het is deze zaterdag al :')
Naja, het is niet zo erg, wordt mooi weer dus hopelijk zetten ze ons buiten neer en kan ik ook nog wat meekrijgen van de races op de drafbaan

Mooi weer? Waar zit je ergens dan? Want hier staat 33 graden op het menu. Ik zou een zwembad opzetten als ik jou was.

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-24 21:43

Hutcherson schreef:
Polarize schreef:
Ik dacht dat ik nog een week had tot ik zaterdag moest schminken, maar het is deze zaterdag al :')
Naja, het is niet zo erg, wordt mooi weer dus hopelijk zetten ze ons buiten neer en kan ik ook nog wat meekrijgen van de races op de drafbaan

Mooi weer? Waar zit je ergens dan? Want hier staat 33 graden op het menu. Ik zou een zwembad opzetten als ik jou was.

Oude vertrouwde friesland :j er staat 29 graden gepland! Korte broek aan, zonnebrand op en lekker in de zon even strijden.
Vanuit mijn werk wordt er op de drafbaan een familiedag georganizeerd en ik mag voor het 2e jaar op rij helpen met kindjes schminken. Het was vorig jaar echt zo leuk om te doen, en omdat het om half 5 pas begint zijn veel kindjes ook alweer weg na een uur of 7, dus daarna kan ik lekker hangen en naar de laatste paar races kijken.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-24 21:47

Polarize schreef:

"Ja, dat is 23 kilo."

Oh mogen die 23 kg zijn? Vroegah mocht dat 25 kg zijn, maar dat was 20 jaar geleden haha. Maar dan hadden ze die klote kratten van Aldipress maar niet moeten doen, die dingen zijn te groot dus die douw je vol. Heeft jou bezorger niet van die broodkarren? De onze heeft dat en dat is echt makkelijk. Hij rijd de nieuwe binnen en de oude rijd ie zo weer weg, we wisselen zeg maar. We sjouwen dus eigenlijk nooit ermee

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-24 21:50

Siers83 schreef:
Polarize schreef:

"Ja, dat is 23 kilo."

Oh mogen die 23 kg zijn? Vroegah mocht dat 25 kg zijn, maar dat was 20 jaar geleden haha. Maar dan hadden ze die klote kratten van Aldipress maar niet moeten doen, die dingen zijn te groot dus die douw je vol. Heeft jou bezorger niet van die broodkarren? De onze heeft dat en dat is echt makkelijk. Hij rijd de nieuwe binnen en de oude rijd ie zo weer weg, we wisselen zeg maar. We sjouwen dus eigenlijk nooit ermee

Ja die nieuwe zwarte kratten! Niet mijn schuld dat daar dubbel zoveel in past als die blauwe dingen :')
Onze bezorgers hebben ook gewoon zo'n broodkarretje, dus geen idee waarom hij er een groot probleem van maakt.
Morgen moet ik weer werken dus ik hoop dat er dan een andere bezorger komt en dat ik het eens aan kan kaarten bij die

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-24 21:54

Hebben jullie verschillende bezorgers dan? Wij hebben al tijden dezelfde waar we graag vanaf willen. Die gast ziet er niet uit, draagt uitgelubberde joggingbroeken met bergschoenen, heeft geen gebit in volgens mij en stinkt ook nog. Ook komt ie heel laat of helemaal niet. Vooral dat laatste is bloedirritant. Omdat 1 klojo zijn werk niet doet, moet ik 2 en soms zelfs 4 bedrijven mailen met klachten waar niks mee gedaan word. Ik wil eigenlijk de Pool terug die we hadden, sprak geen Nederlands maar kwam om 8 uur ‘s ochtends en was netjes

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-24 22:00

Toevallig heb ik de bezorger die we vandaag hadden niet eerder gezien, we hebben eigenlijk altijd een aardige man die ook vrolijk hoi roept.

Dat laat komen is hier ook echt een ding...sinds we deze bezorgers hebben (tot een jaar geleden waren er 2 jongere jongens die afwisselden, maar die zijn allebei gestopt) komen ze pas rond 12/13 uur, terwijl ze eerder altijd om half 10 kwamen, als het 10 uur was werd het al laat. Nu kregen we vorige week eens om 2 uur 's middags nog de boekjes. Er is ook een periode geweest dat we telkens geen of maar een halve pakbon kregen. En aldipress is natuurlijk na 12:00 niet meer telefonisch bereikbaar, dus dan maar hopen dat ze snel op de mail reageren en alsnog de bon opsturen.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-24 22:22

Bon kun je zelf uitprinten via de portal, supermakkelijk. Ik wou dat wij het om 14 uur kregen. Hier komt ie vaak pas om 18 uur als we de deur bijna dicht hebben. Wij pakken dus pas uit de volgende ochtend, wat weer heel vervelend is want je hebt de nieuwe blaadjes niet op de dag dat het uitkomt omdat die pipo zn werk niet doet

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-24 22:28

Oké er is ons dus nooit verteld dat er een portal is, ook niet vanuit aldipress als we moesten mailen over de pakbon :')