Rare mensen op marktplaats deel 9!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-25 10:56

Biebz schreef:
Het komt op mij over alsof er veel geïnteresseerden zijn en hij dinsdag of woensdag iemand uitkiest. Niet perse de hoogste bieder?

Zo lees ik het ook.

Ik denk zelf echt een fan, maar helaas is er wat tussen gekomen.
En weet dat er andere fans zijn die ook graag gaan.
Dus niet voor de hoogste bieder gaat
Maar misschien aan iemand die uitlegt waarom deze graag gaat?

Dat de verkoper niet reageert staat in de advertentie.
En ik vermoed dat je kans wel eens voorbij kan zijn als je toon daar is zoals hier

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-25 10:58

Hahahaha gaat dit serieus om een paar euro...
Geef die vent 20 euro en stop met zeiken :')

Jeeeetje mina....

Moet ik ff 15 euro bieden voor je? Misschien reageert ie wel op mij.

Met xe verkoop van Hertog Jan vathgerijpt gaat het ook zo..je koopt in en je verkoopt 3x zo duur door...tja.. wij doen het niet, wij proberen altijd via de wachtrij en loting te kopen

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-25 11:02

Biebz schreef:
mvdende schreef:

Zie ik inderdaad nét pas. Heeft de advertentie nét pas aangepast.

En dat kiezen....brr. ik was één van de 1e...

Oh dat kiezen doe ik ook wel eens bij dingen die niet voor de hoofdprijs weg gaan. Op die manier maken ook de mensen die niet altijd tijd hebben om constant alles in de gaten te houden een kans.

Misschien kreeg hij zoveel reacties dat jij het op deze manier oplost?
Jij zegt een van de eerste. Maar ik heb ook wel eens iets online gezet en binnen 1 minuut 10 berichten van mensen die hem voor mijn vraagprijs wouden kopen. Ja wie krijgt hem dan?

Gewoon netjes de 1e die een berichtje heeft gestuurd?

First come, first serve.

Hoe langer hij gaat wachten, hoe groter de groep geïnteresseerden...gisteren ochtend zei hij zelf dat er 3 geïnteresseerden waren, waaronder dus ik. Tuurlijk, dan altijd kans dat één van de andere 2 een hoger bod neerleggen. Maar ik zelf kies dan gewoon diegene met op dat moment het hoogste bod en verkoop het gelijk. Zeker als het om zoiets gaat wat eigenlijk niet op deze manier doorverkocht mag worden, museum is er niet blij mee in ieder geval.

Ik wil er best €15 voor geven, maar op mijn berichten wordt niet meer gereageerd helaas.

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-25 11:04

Maar ik krijg die berichten tegelijk binnen. En ervaring leert dat ze niet altijd op volgorde staan als er zo kort op elkaar wordt gereageerd (iets met niet altijd even snel internet hebben).

Edit: ik bedoel dat er dan zelfde minuut/seconde van ontvangen staat. Dus ja, geen idee wie er dan eerst was.

Daarom doe ik vaak loting bij dat soort dingen. Omdat iedereen die snel reageert vind dat zij de eerste waren.

Al zet ik dit wel gelijk al erbij.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-25 11:13

Biebz schreef:
Maar ik krijg die berichten tegelijk binnen. En ervaring leert dat ze niet altijd op volgorde staan als er zo kort op elkaar wordt gereageerd (iets met niet altijd even snel internet hebben).

Edit: ik bedoel dat er dan zelfde minuut/seconde van ontvangen staat. Dus ja, geen idee wie er dan eerst was.

Dát is inderdaad lastig (en waarschijnlijk dan een te lage vraagprijs)

Maar in dit geval waren er de 1e uren dat de advertentie online stond, dus "maar" 3 geïnteresseerden. Andere situatie.

Hij wacht gewoon net zo lang totdat er een mega groep mensen datzelfde kaartje willen kopen.

Als 100 kaarten binnen 2 uur zijn uitverkocht (en dat steeds opnieuw) dan sta ik er niet gek van te kijken als er straks als die advertentie er meer dan een halve week op staat, tientallen (of nog méér) mensen dat kaartje willen kopen... dezelfde gekte verplaatst zich dan van de officiële verkoopwebsite naar marktplaats....

Edit: terwijl de officiële verkoper dus met een wachtlijst werkt met wél first come, first serve principe.

Onali

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-25 11:18

Je vult een hoop in voor iemand die niet in andermans inbox kan kijken.

De advertentie aanstippen wilt niet zeggen dat andere mensen ook hebben gepb't maar niet het hartje hebben aangevinkt

Dat is niet echt een verplichting :')

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-25 11:21

Onali schreef:
Je vult een hoop in voor iemand die niet in andermans inbox kan kijken.

De advertentie aanstippen wilt niet zeggen dat andere mensen ook hebben gepb't maar niet het hartje hebben aangevinkt

Dat is niet echt een verplichting :')

Ik heb via pb bericht gehad dat hij op dát moment 3 geïnteresseerden had... maar hij wilde niet verkopen op dat moment.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-25 11:40

Je bent ongelooflijk aan het zeiken op iemand die je niet eens kent. Kap daar eens mee.

Je weet altijd alles in het negatieve te gooien over anderen. Hou je eens met jezelf bezig daar heb je het druk genoeg mee vrees ik.

Die man of vrouw bepaald lekker zelf wel even wie het kaartje krijgt en wie niet. En daar heb jij geen bal over te beslissen

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-25 11:56

Nou idd zeg. Ik verkoop vaker op basis van gunfactor. Die zou ik hier dus absoluut niet bij hebben.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-25 12:56

mvdende schreef:
Friesfanaat schreef:
Maar, als je zo graag heen wilt als je aangeeft te willen. Dan bied je toch gewoon 15 euro o.i.d. Dan heb je én de gunfactor én kun je dus gewoon naar de M&G. Ikzelf had daarvoor gekozen i.p.v. me al meerdere dagen druk maken en organisaties bellen enzo.

Verkoper reageert nergens meer op...

Ik zou ook niet meer reageren als een bieder contact opgenomen had met de organisatie om mijn (!) kaartje op te eisen. Dan verkocht ik het kaartje net zo lief helemaal niet.

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-25 14:22

Volgens mij is 8,50 + 2,50 nog steeds 11.
Je hebt 10 geboden - heb jij dan ook jouw zienswijze over de servicekosten aan de verkoper geschreven ?
En als jij de organisatie gebeld hebt - met welk reden dan ???
Omdat JIJ de verkoper iets ondeersteld omdat JIJ niet meteen het kaartje mocht kopen ?
Ik ben niet vaak sprakeloos, maar dit vind ich echt...

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-25 15:03

Verkoper geeft ook aan dat hij de gunfactor wil geven...en geen biedingen accepteert die belachelijk hoog zijn.

judithM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-25 15:04

sasja0705 schreef:
Je hebt 10 geboden - heb jij dan ook jouw zienswijze over de servicekosten aan de verkoper geschreven ?
Omdat JIJ de verkoper iets ondeersteld omdat JIJ niet meteen het kaartje mocht kopen ?

Sorry , maar ik vind jouw bericht ook echt niet normaal.....mensen laat het rusten en hou op met steeds herhalen..

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-25 15:06

Het gaat al 2 pagina's nogal behoorlijk op de man :=

Verkopers hebben nu eenmaal voor t zeggen aan wie ze verkopen, je kan kijken of je hoger wil bieden of anders verlies nemen.

Kruip ik weer onder de meeleessteen

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-25 15:09

Er word op zn minst nu lekker geboden op marktplaats! :')
En nee ik ben het niet :')

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-25 15:24

mvdende schreef:
Ik heb via pb bericht gehad dat hij op dát moment 3 geïnteresseerden had... maar hij wilde niet verkopen op dat moment.

Dus eigenlijk zit je op plek 4. :=

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-25 15:25

Marcella schreef:
mvdende schreef:

Dus eigenlijk zit je op plek 4. :=

Nee, ik zat bij die 3.

sasja0705 schreef:

Ik heb/ had €10 geboden omdat de service kosten maar €1,5 zijn en geen €2,5
Afbeelding

En inderdaad iemand die nu flink tegen mij op aan het bieden is -O-

Ik had de organisatie gebeld of zij dit soort praktijken oké vinden. Vinden ze dus niet.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-25 15:26

Door je attitude kan je het wel vergeten denk ik.

Volgende keer anders aanpakken.

Hahaha je gaat nu serieus 25 euro bieden?
En je bent zo tegen dat opbieden..

#helemaalmooi

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-25 15:28

Maar je snapt dat je in je handen mag knijpen dat jij je idool (of in iedergeval, je bent groot fan) voor 10 euro kan zien? En hem ook al meerdere keren hebt gezien en gesproken?
Ik wil mijn idool ook wel ontmoeten maar dat kost rustig €500 en dan heb je 5 minuten.

Als je zo graag wilt, vraag je iemand anders om te bieden en dan bied je 25 euro. Kost nog precies helemaal niks voor zoiets.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-25 15:31

Je beseft dat iedereen nu je volledige naam weet?

Ik hoop dat de verkoper het inderdaad verkoopt aan iemand die geen 25 euro kan missen. Zoals in zijn advertentie staat.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-25 15:34

DuoPenotti schreef:
Je beseft dat iedereen nu je volledige naam weet?

Ik hoop dat de verkoper het inderdaad verkoopt aan iemand die geen 25 euro kan missen. Zoals in zijn advertentie staat.

Volledige naam? Marieke. Is geen geheim hoor. Dat is het sowieso al niet meer als je op social media zit :D

En €25 is voor mij óók een flinke hap uit mn weekbudget, daarom had ik gehoopt de deal gewoon snel te kunnen sluiten voor de originele prijs van €10.

Nyaleti schreef:
Maar je snapt dat je in je handen mag knijpen dat jij je idool (of in iedergeval, je bent groot fan) voor 10 euro kan zien? En hem ook al meerdere keren hebt gezien en gesproken?
Ik wil mijn idool ook wel ontmoeten maar dat kost rustig €500 en dan heb je 5 minuten.

Als je zo graag wilt, vraag je iemand anders om te bieden en dan bied je 25 euro. Kost nog precies helemaal niks voor zoiets.

Ja, gelukkig doet Aad het niet voor het geld, maar puur voor de fun.

En ik heb er gewoon een hekel aan dat iemand een kaartje koopt en vervolgens daar winst op wil maken... is gewoon niet de bedoeling van het museum.

Die verkoper zal ondertussen wel knettergek geworden zijn door alle interesse, want het zijn er nu niet meer een paar, maar zo te zien véél....

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-25 15:37

Of hij denkt nu 'laat ook maar' en verkoopt dat ticket helemaal niet meer. En ik zou m geen ongelijk geven :=

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-25 15:37

Jij vult in dat het naar het hoogste bod gaat.
Zijn advertentie zegt van niet.

Misschien geeft hij het uiteindelijk wel weg aan iemand die hem een lief bericht stuurt waarom die de ticket graag wil of wil voor een ander.

Niet zoveel invullen. Je weet het gewoon niet.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-25 15:42

Ik weet het inderdaad niet. Maar ik baal ervan als een stekker!

Tis de 2e keer achter elkaar dat ik te laat ben, de vorige keer was het bij mij in Canada midden in de nacht. Toen gelukkig na een mailtje nog een kaartje kunnen krijgen.

Je moet er zo snel bij zijn.....niet echt fijn.

Maar gaat wel de laatste keer zijn dat ik een ticket mis, want dit is echt niet leuk....

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-25 15:50

Moderatoropmerking:
Graag weer terug naar discussiëren op het onderwerp, dat kan ook prima zonder onvriendelijk te worden naar men(sen) met wie je het niet eens bent.