Secret Santa 2022

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 21:58

Bloemen maak je mij wel heel blij mee. Hoewel die natuurlijk héél moeilijk in het pakket blijven leven. :+ Retro bloemenprintjes vind ik ook tof.

Wij hebben zo'n lieve bloemist in de straat die altijd zo enthousiast is en trots vertelt dat hij nu bloemen heeft die ik zeker weten heel mooi ga vinden. Of vraagt aan mijn man of schoonouders of hij zijn eigen goesting mag doen als ze bloemen voor mij halen omdat hij precies weet welke stijl ik mooi vind. Dus onder het motto van steun de middenstand heb ik altijd verse bloemen in huis. :+

Voor het eerst dit jaar hebben we ook vogelvoer, hopelijk komen er wat vogels op de tuin af? Dahlia's staan wel op mijn wensenlijstje, die schijnen ook in een pot te kunnen? Moet je ze elke winter op graven of is dat een fabeltje?

Over vulling moet ik nog een even nadenken. Maar voor de rest ben ik denk ik goed op weg? Ben allezins erg benieuwd hoe het pakket ontvangen wordt. :)

Roosch

Re: Secret Santa 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 22:00

Het enige wat ik met bloemen heb is mijn naam :D :D

suusje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 22:02

Sommige zijn ook al lang lid van bokt. Ik keek net even terug en zie dat ik ook de 19 jaar voorbij ben. Net voordat ik mijn eigen paardje kreeg lid geworden, was ik mij niet eens van bewust. Tijd gaat inderdaad veel te snel.

Ik lees ook meer mee dan dat ik actief ben op bokt. Maar hier probeer ik redelijk mee te komen. Het gaat voor mij soms best hard en van het een op het ander. Probeer de meeste uit elkaar te houden maar dat lukt ook niet altijd even goed waardoor ik moeite heb met persoonlijk reageren op verhalen.

Las nu iets over bloemen en bollen in de tuin. Dat is bij ons ook elk jaar een verassing wat naar boven komt. De kinderen planten graag dingen en krijgen weleens van die zaadbommen of bollen. Zo had ik van het voorjaar tulpen door de hele tuin i.p.v de plek waar ik dacht ze gezaaid te hebben.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 22:03

We zijn hier inmiddels wel bezig met knoflook kweken. :)) de knoflookchallenge zoals een collega die het uitdeelde het zo mooi betitelde. Maar mijn vriend heeft meer groene vingers dan ik dus die heeft het in de tuin gestopt. Benieuwd of er wat eetbaars uitkomt volgend jaar juli.

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 22:10

Roosch schreef:
We zijn hier inmiddels wel bezig met knoflook kweken. :)) de knoflookchallenge zoals een collega die het uitdeelde het zo mooi betitelde. Maar mijn vriend heeft meer groene vingers dan ik dus die heeft het in de tuin gestopt. Benieuwd of er wat eetbaars uitkomt volgend jaar juli.

Wij hebben vorig jaar ook vol goede moed knoflook gepoot. Helemaal trots toen het uitschoot gewacht tot het klaar was trekken we het uit de grond zit er niks aan. Dat was z’n domper. We waren net 2 verdrietige kindjes die een lege schoen met Sinterklaas troffen _O-

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 22:11

Oh no, had ik het toch beter door de pastasaus kunnen mikken? :))

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 22:15

mariekeoo schreef:
Lievee santa,

Ik zit in bloempotjes nood! Ik ben aan het stekken met mijn binnenplanten, maar daarvoor heb ik kleine bloempotjes nodig (tweedehands no problem). Ook is potgrond wel nodig . Ik ben lekker bezig met die plantjes. Ook iets van een boek over planten wanneer te snoeien enzo. Ik moet nog een hoop leren :p

Als jij mijn lootje bent dan krijg je bergen potjes:-D

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 22:16

Judith_ schreef:
Bloemen maak je mij wel heel blij mee. Hoewel die natuurlijk héél moeilijk in het pakket blijven leven. :+ Retro bloemenprintjes vind ik ook tof.

Wij hebben zo'n lieve bloemist in de straat die altijd zo enthousiast is en trots vertelt dat hij nu bloemen heeft die ik zeker weten heel mooi ga vinden. Of vraagt aan mijn man of schoonouders of hij zijn eigen goesting mag doen als ze bloemen voor mij halen omdat hij precies weet welke stijl ik mooi vind. Dus onder het motto van steun de middenstand heb ik altijd verse bloemen in huis. :+

Voor het eerst dit jaar hebben we ook vogelvoer, hopelijk komen er wat vogels op de tuin af? Dahlia's staan wel op mijn wensenlijstje, die schijnen ook in een pot te kunnen? Moet je ze elke winter op graven of is dat een fabeltje?

Over vulling moet ik nog een even nadenken. Maar voor de rest ben ik denk ik goed op weg? Ben allezins erg benieuwd hoe het pakket ontvangen wordt. :)

Dahlia s moet je uitgraven ja want anders bederft je knol in de grond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 22:18

Ah dus toch geen fabeltje? Wie weet een goed project voor volgend jaar om eens te proberen.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 22:20

Judith_ schreef:
Ah dus toch geen fabeltje? Wie weet een goed project voor volgend jaar om eens te proberen.

Ze zijn het waard hoor! Echt prachtige bloemen <3

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 22:23

Ik heb er nog geen ervaring mee maar de meningen verschillen daarover.
Op de fb dahlia groep tenminste.
Maar mensen leggen er wel bv stro en bladeren op.
Als het heel hard bv vriest ja dat is het afgelopen met je knollen.
Gokje dus.

EedihcrO

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 22:32

Judith, zelf kruidnootjes maken is ook niet moeilijk. Of kun je de koekkruiden ook niet vinden in Belgie?

Voor wat betreft de vulling, als er iets van stro in zit, graag een waarschuwing, dan open ik buiten. Stro gaat volgend jaar onder de aardbeien. Helaas geen andere andere huisdieren om het voor te gebruiken.

Hahahatshoe, hopelijk niet teveel last van je tand. En door een chocotof nog wel. Die heb ik heel wat gegeten vroeger. En wat een tassen zeg.

Een mooie bos bloemen vind ik mooi op zijn tijd, maar je geniet er maar zo kort van helaas. Liever planten idd. Ik zou graag een groener huis willen, maar mijn vent vindt dat er nu al zoveel staat.

Ik vind het idd ook wel leuk om zo nu en dat wat te lezen van mijn lootje, maar echt stalken buiten dit topic doe ik niet meer. Ik ben redelijk compleet. Budget zit ook meer dan prima en ik heb nog steeds ideeën, dus ach

Ik heb al zoveel hobby's dat ik epoxy niet eens overwogen heb. Wat ik voorbij zie komen, ziet het er wel heel tof uit.

Vealosz, tof! Welk circuit was je?

Is knoflook zo makkelijk ja? Misschien maar eens proberen dan. Gewoon met een bol uit de supermarkt?

Ik ben ooit geregistreerd in 2004, dus ook al bijna 20 jaar :oo . Met dit account 9 jaar zie ik. Ook al best lang.

Morgen even een ochtend zonder kinderen, dan kan ik eens op mijn gemakje gaan inpakken. Ik heb nu 2 potentiele dozen. Even kijken wat er past.

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 22:34

Ik heb afgelopen week een orchideeënplant gekregen van een klant als bedankje. Hij staat nu op mijn bureau en ik vind het zo leuk!
Ik heb thuis geen planten. Zat er dus over te denken de orchidee mee naar huis te nemen, maar aangezien ik toch amper thuis ben laat ik hem op mijn bureau staan.
Maar ik word zo vrolijk van die plant! Heb mijn hele kantoor direct opgeruimd en anders ingedeeld :')
Dus Santa, misschien vind ik een extra plantje voor op mijn bureau wel leuk O:) Wel een makkelijke plant aub :+

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 22:35

Matheno schreef:
Judith_ schreef:

Dahlia s moet je uitgraven ja want anders bederft je knol in de grond

Het wordt inderdaad geadviseerd.
Wij halen ze er echter nooit uit en tot nu toe komen ze gewoon op (probeerde een foto te zoeken, maar lukt zo snel niet).

Zal waarschijnlijk ook aan de grondsoort liggen. Klei is bijvoorbeeld heel onverstandig om ze te laten zitten.

[Edit] toch gevonden

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Fem op 13-11-22 22:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 22:39

MarlindeRooz schreef:
Ik vind het vooral lastig omdat ik al veel dingen verteld heb en ik niet goed weet wat ik nog nuttig bij kan dragen.

Dit heb ik ook een beetje. Reageer wel op de weekvragen enzo. Maar ik heb ook niet zo'n spannend leven :')

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 22:41

Wij zitten hier op vette klei. Knollen veranderen hier in sponsjes als je die laat zitten :+

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 22:43

@Orchidee andersom: ja volgens mijn collega wel. :)) al kwam deze knoflook uit z'n eigen tuin dus dat is wel erg leuk.

Ik doe ook mn best te reageren! Nu wil ik echt voorkomen dat er een wensenlijstje komt van wat ik wel en niet wil en dat m'n santa zich bezwaard voelt.

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 22:44

Ik heb echt het idee dat ik een niet lijstje aan het maken ben. Maar santa ik ben echt blij met alles!

Zelfs een vleeskoe pakket zou nog nuttig zijn voor deze vegetariër. _O-

Naja bijna alles. Alsjeblieft geef de live laugh love teksten aan iemand anders.

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 22:45

Matheno schreef:
Wij zitten hier op vette klei. Knollen veranderen hier in sponsjes als je die laat zitten :+

:')

Nee, dat is dan niet bepaald verstandig -O-

Dan is het ook echt ronduit zonde om ze te laten zitten.
Zijn ze veel te mooi voor.

Roulette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 22:46

Bloemen vind ik alleen leuk als ze een boeket zijn :D (zit nu ook tegen een prachtig boeket aan te kijken, alleen de reden was wat jammer: excuses van de buurman dat zaterdag zijn bouwvakkers al om 7 uur met een draaiende betonmolen naast onze slaapkamer stonden).

Ga ook mee met de berichten op de vorige pagina, een niet-actief lootje is een stuk minder leuk. Liever een enorme overkill aan tops en een hele berg berichtjes die nergens over gaan, ik geloof ook niet dat mijn berichten nog enige vorm van inhoud toevoegen, maar ergens is een Santa die het vast nog steeds leuk vind om ze te lezen.

Ik ben vandaag gaan shoppen, nog niet veel kunnen vinden, maar iig 1 cadeau waar ik enorm tevreden mee ben.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 22:50

Ik heb ze er altijd uit gehaald maar dit jaar voor het eerst laten zitten. Ik ben dus benieuwd wat er op komt.

Potjes voor stekken, ik gebruik altijd de plastic potjes waar je nieuwe planten in krijgt.
Heb nu 10 stekjes van een meloenpeer staan. Benieuwd of ze het overleven, want moeten natuurlijk vorstvrij blijven.

Bloemen ben ik gek op, heb altijd bloemen staan in kleine vaasjes. Op mijn buro (thuiswerken) en op de salontafel.

Lavitabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 22:51

Planten en bloemen word hem bij mij echt niet. Hopelijk later wel als ik mijn eigen tuin moet gaan bijhouden..

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 22:54

Heerlijk iedereen hier die zo’n groene vingers heeft! Ik euhm. Krijg een nep plant nog dood. Ook een talent toch?!

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 23:00

StonedRomy schreef:
Heerlijk iedereen hier die zo’n groene vingers heeft! Ik euhm. Krijg een nep plant nog dood. Ook een talent toch?!

Dan deel ik een talent met jou :=

Ik had dit jaar voor het eerst wat groente en fruit plantjes en die hebben dit seizoen overleefd. Geen idee of ze volgend jaar weer in bloei komen :o

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 23:02

Ik houd mijn cactussen in leven dat is al iets :'). Voor de rest heb ik ook echt geen groene vingers.