purny schreef:elnienjo schreef:Ik zou bellen en als er echt 'n afspraak staat, dan gewoon lekker gaan. Je kan er maar mee weg zijn.
Maar aan de andere kant kan dit ook een vorm van fraude zijn.
Mensen die een mail krijgen en die dan hun persoonlijke gegevens afgeven.
Vooral in periodes als dit zijn dit soort dingen link
Ik ben al gevaccineerd en het email-adres komt wel overeen met het email-adres waar ik mijn bevestiging van gekregen heb.
elnienjo schreef:De daadwerkelijke aanmelder krijgt ook een sms. En MerleSimone kan met haar mail (die niet op naam is) wél een prik halen. Je kan altijd nog 't 'domme blondje' spelen als ze vragen stellen.
Overigens kun je als 73/74 jarige ook al bellen en een afspraak regelen zonder brief. Las gisteren het bericht dat de uitnodiging voor die leeftijdsgroep er a.s. dinsdag uit gaat, ik tipte mijn 73-jarige buuf en zij heeft vanochtend zonder brief haar afspraak kunnen vastleggen.
Misschien niet netjes, maar ik zou er ook niet van wakker liggen. Uit onderzoek blijkt dat je als gevaccineerde maar amper meer besmettelijk kunt zijn. Dus hoe dan ook draag je als gevaccineerde bij aan het omlaag brengen van de besmettingen.
Ik denk alleen niet dat het gaat lukken. Bij het maken van mijn afspraak vroegen ze om mijn BSN, geboortedatum en of ik een uitnodiging had. Dit werd in het systeem gezet. Toen ik gevaccineerd werd moest ik mijn ID laten zien en controleerde ze het BSN en ik moest ter controle mijn voorletters en geboortedatum noemen. Mijn afspraakbevestiging (die mail dus) heb ik niet eens hoeven laten zien. Ook mijn uitnodiging vanuit de werkgever niet. Ik denk dus dat als zij gaat, dat ze haar BSN invoeren en de afspraak niet tegenkomen omdat die in werkelijkheid voor een ander BSN is aangemaakt.
Maar goed dit is wat ik denk hoe het werkt

Ik las afgelopen week op omroep brabant over een man die met zijn BSN een afspraak kon maken voor een totaal ander persoon. En die persoon heeft dus daadwerkelijk daarmee zijn vaccinatie kunnen halen. Daarna heeft hij dit aangegeven en kwam dit ´lek´ aan het licht. Er klopt dus van alles niet bij de GGD.