Algemeen coronatopic #6

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 20:13

purny schreef:
elnienjo schreef:
Ik zou bellen en als er echt 'n afspraak staat, dan gewoon lekker gaan. Je kan er maar mee weg zijn.

Maar aan de andere kant kan dit ook een vorm van fraude zijn.
Mensen die een mail krijgen en die dan hun persoonlijke gegevens afgeven.
Vooral in periodes als dit zijn dit soort dingen link

Ik ben al gevaccineerd en het email-adres komt wel overeen met het email-adres waar ik mijn bevestiging van gekregen heb.

elnienjo schreef:
De daadwerkelijke aanmelder krijgt ook een sms. En MerleSimone kan met haar mail (die niet op naam is) wél een prik halen. Je kan altijd nog 't 'domme blondje' spelen als ze vragen stellen.

Overigens kun je als 73/74 jarige ook al bellen en een afspraak regelen zonder brief. Las gisteren het bericht dat de uitnodiging voor die leeftijdsgroep er a.s. dinsdag uit gaat, ik tipte mijn 73-jarige buuf en zij heeft vanochtend zonder brief haar afspraak kunnen vastleggen.

Misschien niet netjes, maar ik zou er ook niet van wakker liggen. Uit onderzoek blijkt dat je als gevaccineerde maar amper meer besmettelijk kunt zijn. Dus hoe dan ook draag je als gevaccineerde bij aan het omlaag brengen van de besmettingen.
Ik denk alleen niet dat het gaat lukken. Bij het maken van mijn afspraak vroegen ze om mijn BSN, geboortedatum en of ik een uitnodiging had. Dit werd in het systeem gezet. Toen ik gevaccineerd werd moest ik mijn ID laten zien en controleerde ze het BSN en ik moest ter controle mijn voorletters en geboortedatum noemen. Mijn afspraakbevestiging (die mail dus) heb ik niet eens hoeven laten zien. Ook mijn uitnodiging vanuit de werkgever niet. Ik denk dus dat als zij gaat, dat ze haar BSN invoeren en de afspraak niet tegenkomen omdat die in werkelijkheid voor een ander BSN is aangemaakt.
Maar goed dit is wat ik denk hoe het werkt :+

Ik las afgelopen week op omroep brabant over een man die met zijn BSN een afspraak kon maken voor een totaal ander persoon. En die persoon heeft dus daadwerkelijk daarmee zijn vaccinatie kunnen halen. Daarna heeft hij dit aangegeven en kwam dit ´lek´ aan het licht. Er klopt dus van alles niet bij de GGD.

lenaa_tje

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 20:27

Nou goed ik wacht liever m’n beurt af :)
Ik vind huisartsen wel bijzonder. M’n vader is eerder aan de beurt dan m’n oom, die wel in de eerder begonnen leeftijdscategorie valt.
Ook kreeg hij gewoon direct een brief met 2 afspraken. Verschil is huisartsen vind ik dus bijzonder

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 20:34

Vayo schreef:
Er klopt dus van alles niet bij de GGD.

Maar gelukkig gaan ze dadelijk ineens op magische wijze heel veilig om met vaccinatiepaspoorten.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 20:37

lenaa_tje schreef:
Ik vind huisartsen wel bijzonder. M’n vader is eerder aan de beurt dan m’n oom, die wel in de eerder begonnen leeftijdscategorie valt.
Ook kreeg hij gewoon direct een brief met 2 afspraken. Verschil is huisartsen vind ik dus bijzonder

Mijn moeder ook. Via de huisarts. Eerste afspraak op 7 april en de tweede op 23 juni(?)

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 20:44

purny schreef:
lenaa_tje schreef:

Mijn moeder ook. Via de huisarts. Eerste afspraak op 7 april en de tweede op 23 juni(?)

Hier inderdaad precies zo’n tijdspad inderdaad! Net een paar dage. eerder.
Nieuwsberichten dat ze hier dus de 10e starten klopt dus niet.
Al zou hij natuurlijk nog weg gestuurd kunnen worden maar dat denk ik niet :+

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 20:54

lenaa_tje schreef:

Zit je vader in een risico groep? Dat gaat namelijk via de huisarts. (Hoog risico via ziekenhuis)
Het kan zo zijn je dan 2x een uitnodiging krijgt. 1 van de huisarts en 1 van het rijk

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 20:56

Popstra schreef:
lenaa_tje schreef:

Zit je vader in een risico groep? Dat gaat namelijk via de huisarts. (Hoog risico via ziekenhuis)
Het kan zo zijn je dan 2x een uitnodiging krijgt. 1 van de huisarts en 1 van het rijk

Nee, hij valt in de groep 60-64. Gewoon op leeftijd dus.
Gewoon uitnodiging voor prik 1 en direct prik 2

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 21:14

lenaa_tje schreef:

Andere provincie?

Uitnodigingen voor AZ worden door het RIVM gestuurd en door de huisarts uitgevoerd.
De uitnodiging geeft gelijk ook de datum aan voor de 2e prik.

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 21:19

Ik ga wel even bellen want ben dus wel benieuwd hoe die in m'n mail terecht komt :') Ik weet nog helemaal niet of ik wel gevaccineerd wil worden en de locatie is 2 uur enkele reis haha, nee bedankt. Thanks voor jullie antwoorden, ik was even bang dat ik zo'n dom blondje ben geworden die in phishing trapt maar het lijkt een echte afspraak te zijn, precies zoals Vayo bevestigd op de vorige pagina.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 21:21

Oh da's wel heel ver weg, haha! Ik zou de afspraak om proberen te zetten naar 'n locatie in je eigen omgeving dan. Was 't trouwens een AZ waar je voor opgeroepen bent?

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 21:22

Nee Pfizer. Haha als dat omzetten zou kunnen moet ik nu maar even goed nadenken of ik 'm wil :')

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 21:24

MerleSimone schreef:
Nee Pfizer. Haha als dat omzetten zou kunnen moet ik nu maar even goed nadenken of ik 'm wil :')

Pfizer is heel goed hoorde ik op het nieuws. Dus als je hem mag halen zou ik het zeker doen. Met elke vaccinatie trouwens

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 21:26

elnienjo schreef:
lenaa_tje schreef:

Andere provincie?

Uitnodigingen voor AZ worden door het RIVM gestuurd en door de huisarts uitgevoerd.
De uitnodiging geeft gelijk ook de datum aan voor de 2e prik.

Nee m’n vader en oom wonen beide in dezelfde provincie, zelfde gemeente zelfs.
Gewoon andere huisarts. Zal gewoon de organisatie zijn.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 21:27

Ik krijg morgen AZ, hoop dat de bijwerkingen meevallen.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 21:28

Mijn schoonvader heeft vandaag Pfizer gekregen.
Voor mijn moeder nu 77 jaar de afsprakenlijn gebeld. Haar 1 jaar jongere broer had de oproep brief al thuis gekregen en die had inmiddels een afspraak gemaakt.

Toevallig vanochtend aan de huisartsassistente gevraagd hoe het met de vaccinatie voor mijn moede zit ivm leeftijd en morbide obesitas.
Zij wist nog van niks of zij snel geprikt zou gaan worden.

Nu wel. 8 april en 13 mei (Hemelvaartsdag) kan ze naar vaccinatielocatie.
Mijn schoonvader vond het top geregeld bij de vaccinatiestraat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 21:31

Drenthe begint volgende week te prikken, huisarts stuurt brief met 2 datums voor prikken met az. Heb er aantal gehoord die post zo hebben gehad.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 21:35

Mijn vader (gemeente Aa en Hunze Drenthe) heeft ook al oproepen gehad, hij is 64, maar mijn schoonouders (beiden recent gepensioneerd) wonende in Assen hebben nog geen oproepen gehad.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 21:42

Drenthe heeft net pech gehad, die hadden net een week bericht dat ze de groep 63/64 mochten prikken ( en doen en obesitas) en toen kwam het bericht dat de andere vier provincies meteen de hele groep 60/64 kunnen gaan prikken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 22:00

Maar ik las ook dat de 3 noordelijke provincies extra az krijgen, is dat dan niet om ook 60-64 te kunnen doen?

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 22:02

elnienjo schreef:
Oh da's wel heel ver weg, haha! Ik zou de afspraak om proberen te zetten naar 'n locatie in je eigen omgeving dan. Was 't trouwens een AZ waar je voor opgeroepen bent?

Wat ik me afvraag hé, als ik ze morgen bel moeten ze m'n naam hebben om al dan niet te verplaatsen. Maar die staat toch nergens in hun systeem met een afspraak als het goed is? :') Of gokken dat het idd op bsn fout is gegaan en die opnoemen? Mijn hersenen draaien nu even volle toeren wat ik hiermee ga doen haha.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 22:03

Relaxed schreef:
Maar ik las ook dat de 3 noordelijke provincies extra az krijgen, is dat dan niet om ook 60-64 te kunnen doen?

Drenthe niet, voorlopig tenminste. Gaat om Groningen Friesland Overijssel en noord Holland, Drenthe is wel bezig met 63,64 en wanneer die groep klaar is volgen de 60,61,62 dus daar kan weken tussen zitten.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 22:05

Wat dacht je van gewoon even melden dat er iets is mis gegaan?
Zodat diegene die wel recht heeft op een vaccin, waarschijnlijk een oudere of hoog kwetsbare gezien Pfizer op de hoogte gesteld kan worden dat er iets mis gaat.

Laat iig weer zien hoe mensen zijn, de boel flessen als ze de kans krijgen. Op andermans naam een vaccin halen :\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 22:05

bigone schreef:
Relaxed schreef:

Drenthe niet, voorlopig tenminste. Gaat om Groningen Friesland Overijssel en noord Holland, Drenthe is wel bezig met 63,64 en wanneer die groep klaar is volgen de 60,61,62 dus daar kan weken tussen zitten.

Ah ok, das wel zuur..

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 22:06

secricible schreef:
Wat dacht je van gewoon even melden dat er iets is mis gegaan?
Zodat diegene die wel recht heeft op een vaccin, waarschijnlijk een oudere of hoog kwetsbare gezien Pfizer op de hoogte gesteld kan worden dat er iets mis gaat.

Laat iig weer zien hoe mensen zijn, de boel flessen als ze de kans krijgen. Op andermans naam een vaccin halen :

We weten wie het zegt.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 22:07

bigone schreef:
Relaxed schreef:

Drenthe niet, voorlopig tenminste. Gaat om Groningen Friesland Overijssel en noord Holland

Inderdaad
https://www.dvhn.nl/groningen/Vaccinmee ... 43037.html

Citaat:
Drenthe heeft er minder voordeel van, omdat huisartsen in deze provincie eerder al groen licht hadden gekregen de 14.000 63- en 64-jarigen uit te nodigen. Zij worden de komende twee weken geprikt. Drenten uit de geboortejaren 1958, 1959 en 1960 (zo’n 22.000 in totaal, blijkt uit cijfers van CMO Stamm) moeten dus langer wachten dan hun leeftijdsgenoten in de provincie Groningen en zijn – in principe – bij de volgende AstraZeneca-levering pas aan de beurt, net als hun leeftijdsgenoten in de provincies in het Zuiden.

Ik moet zeggen dat ik het een kromme regeling vindt. Waarom dat onderscheidt tussen provincies. Had gewoon alle 64 jarigen in Nederland geënt etc.
Regionaal regels stellen kan niet maar vaccineren wel. En ik snap dat er een tekort is.