Ervaring met vinted

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 13:30

Ik heb ook voor de eerste keer een probleem gemeld. Deze schoenen zouden nieuw zonder prijskaartje moeten zijn…

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Esther_

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 13:35

Volgens mij wordt nieuw zonder prijskaartje wel vaker gebruikt voor artikelen die 1-2 gebruikt zijn. Beetje afhankelijk van wat je er voor betaald hebt en of je dit op de foto’s vooraf kon zien, zou ik het laten zitten.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 13:38

Nieuw zonder prijskaartje vind ik iets wat je gepast hebt maar uiteindelijk nooit dusdanig gedragen hebt dat het vies heeft kunnen worden. Daar vallen deze schoenen niet onder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 13:40

Nou nieuw zonder prijskaartje wordt omschreven als: Een nieuw, ongebruikt artikel zonder originele verpakking of prijskaartje. Aan de hielen te zien is dit ook niet 1/2 keer gedragen en binnenin de schoen staan de teenafdrukken erin.

Dat je een dag een jasje draagt dat toch niet lekker blijkt te zitten waar geen vlekje op zit, prima dat dat nieuw wordt genoemd. Maar dit is bij mij vuilbak in. Die zijn ingelopen naar een anders kind voeten.

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-09-22 13:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 13:41

Precies

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 14:01

Moestuin schreef:
Nou nieuw zonder prijskaartje wordt omschreven als: Een nieuw, ongebruikt artikel zonder originele verpakking of prijskaartje. Aan de hielen te zien is dit ook niet 1/2 keer gedragen en binnenin de schoen staan de teenafdrukken erin.

Dat je een dag een jasje draagt dat toch niet lekker blijkt te zitten waar geen vlekje op zit, prima dat dat nieuw wordt genoemd. Maar dit is bij mij vuilbak in. Die zijn ingelopen naar een anders kind voeten.

[ [url=m/jNaUiW.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/4oqrOB.jpg]Afbeelding[/url] ]

Het arme kind dat dit gedragen heeft. Die tenen zijn helemaal bijeen gedrukt.
Ik zou dit ook niet accepteren als nieuw :n

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 14:10

Nieuw zonder prijskaartje is nieuw zonder prijskaartje toch? Dat is inderdaad hooguit een keer passen oid, maar niet duidelijk gedragen iig.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 14:19

Lisitano schreef:
Moestuin schreef:

[ [url=m/jNaUiW.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/4oqrOB.jpg]Afbeelding[/url] ]

Het arme kind dat dit gedragen heeft. Die tenen zijn helemaal bijeen gedrukt.
Ik zou dit ook niet accepteren als nieuw :n

Nou idd, deze ouders waren wel rijkelijk laat met nieuwe schoenen kopen :=

Maar nieuw is het niet idd. Onder nieuw zonder prijskaartje schaar ik ook alleen dingen die smetteloos zijn en hoogstens een paar keer gedragen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 14:25

Ik gebruik liever "heel goed" met dan uitgebreide omschrijving met daarin 1-2x gedragen zodra ik het een (halve) dag heb aangehad. Kunnen ze iig nooit daarover klagen. Nieuw zonder kaartje is gewoon wat het zegt: ongedragen maar kaartje eruit geknipt. Zodra er een etiket mist, een lintje mist (bijvoorbeeld om op de kapstok te hangen) valt het daar niet meer onder.

Heeft tegelijk ook tot resultaat dat alle verkochte items vaak met tevredenheid worden ontvangen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 15:00

Verkoper is kwaad, zegt dat ze max 3 keer zijn gedragen en als ik nieuw wil ik maar naar de winkel moet gaan. Is het ‘toevallig’ dat dit weer een franse is?

Edit: Ik mag ze gerust terug sturen. Goedkoopste optie is €6 8)7

_Kellyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 15:30

@Moestuin, staat er iets vermeld in de omschrijving, dat ze een paar keer zijn gedragen?
Anders gewoon aangeven dat er een probleem is toch en afwachten wat eruit komt...

Dat terugsturen op kosten van de koper vind ik altijd zo een naaistreek, aangezien het meestal de 'fout' van de verkoper is...
Benoem gewoon de eventuele beschadigingen, zodat men zelf kan kiezen of ze het willen kopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 15:35

In de omschrijving van het zoekertje vermeld ze zelf erg duidelijk dat ze nieuw zijn. Dit is haar antwoord nadat ik had terug gereageerd dat ik het niet vind kunnen dat ik op eigen kost moet terug sturen omdat ze niet eerlijk is.

“Het is niet erg, stuur ze terug en de aankoop wordt terug betaald, ge zijt heel lastig. Ze zijn nieuw, de foto’s stonden erbij. Stop ik heb zelfs geen zin meer om met u verder te praten.“

_Kellyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 15:36

Ik zou melden dat er een probleem is en aangeven dat zij in haar advertentie heeft gezet dat ze nieuw zijn en dit dus duidelijk niet zo is.. Proberen kan altijd natuurlijk. Hopelijk werkt Vinted een beetje mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 15:38

Ik heb nu gezegd dat ze haar mondial punt maar moet door geven. Ik vind het onvoorstelbaar dat ze blijft volhouden dat ze nieuw zijn.

Vraag mij wel af waarvoor je dan kopersbescherming betaald :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 16:14

Ik zou er een item van maken bij vinted. Je hebt immers bewijs dat ze aanduid "nieuw zonder kaartje" en in de chat verklaard dat ze gedragen zijn. Kom maar op dan }>

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 18:04

Ik zou aangeven dat er een probleem is en dat het veel gedragen is

Roquen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 22:26

Ik heb laarzen gekocht op Vinted. Ze moeten uit Spanje komen. Nu zijn ze vandaag gebracht bij pakketshop (gaat via Mondial Relay) en 13 minuten later kreeg ik de melding dat het pakket is afgeleverd. Bij een pakketshop (ik denk de desbetreffende) in Madrid. Wat nu?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 23:41

Vinted ff op de hoogte stellen bij probleem melden.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 07:30

Volhouden dat ze nieuw zijn terwijl de hielen zijn afgesleten en er van die vieze teenafdrukken in staan :=

Ben benieuwd wat de Vinted helpdesk hier van zegt....

Je ziet hier trouwens ook goed hoe schoenen de tenen helemaal samen kunnen knijpen en vervormen, moet je zien hoe die arme grote teen gelegen heeft, oef. En dan zijn dit nog niet eens van die meer puntige schoenen die je veel ziet :(:) Arm kind met zulke veel te kleine schoenen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 08:29

Omdat ze voorstelt om ze retour te sturen is het ‘opgelost’ volgens Vinted :( Dus ze gaan retour met mondial. Kost mij €6, maar alles samen met de kopersbescherming (waar dient die voor als je toch nog zelf op draait voor de retour?), verzendkosten etc hou ik er toch nog een euro of 8/9 aan over. (Vraag mij nu eigenlijks zelfs af of ik die retour krijg…?) Ik vind het echt bizar… Ze heeft 5 sterren over een kleine 100 reviews maar heb nu gezien dat er hier en daar toch 1 tussen staat waarbij bv de rits zelfs ontbrak bij een truitje, of de kleding nog net niet uit elkaar viel of gaten had. Werd ook allemaal verkocht als nieuw. Dus lijkt mij iemand die 90% gewoon correct verkoopt en af en toe de ‘rommel’ dumpt en de gok maar waagt dat mensen niet retour gaan sturen voor het bedrag dat het maar is.

Ik lees nu dat de verkoper in de chat moet aangeven bij: Probleem oplossen, dat ze akkoord gaat met de retour en ze dan het geld vrij moet geven. En daarvoor zegt vinted dat er eerst een T&T moet zijn. Straks maak ik alles aan en is het onderweg en weigert zij alsnog de terug betaling!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 08:47

Ik heb wel eens in overleg met een verkoper het niet-conforme artikel aan haar terug verkocht via Vinted.
Dan zet je het te koop voor een zeer hoge prijs zodat iemand anders het niet koopt terwijl je bezig bent ;)

Vervolgens reserveer je het voor degene waar het naar retour moet. Die laat je het dan kopen voor een super laag prijsje van max. 1 euro. En dan kan je dus via Vinted retour sturen en heb je lage verzendkosten.

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 08:54

Roquen schreef:
Ik heb laarzen gekocht op Vinted. Ze moeten uit Spanje komen. Nu zijn ze vandaag gebracht bij pakketshop (gaat via Mondial Relay) en 13 minuten later kreeg ik de melding dat het pakket is afgeleverd. Bij een pakketshop (ik denk de desbetreffende) in Madrid. Wat nu?

Heb ik ook eens gehad. Ik heb toen als verkoper de pakketshop gebeld dat ze een verkeerd pakweg hadden aangenomen en ze hebben deze alsnog verstuurd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 09:02

pmarena schreef:
Ik heb wel eens in overleg met een verkoper het niet-conforme artikel aan haar terug verkocht via Vinted.
Dan zet je het te koop voor een zeer hoge prijs zodat iemand anders het niet koopt terwijl je bezig bent ;)

Vervolgens reserveer je het voor degene waar het naar retour moet. Die laat je het dan kopen voor een super laag prijsje van max. 1 euro. En dan kan je dus via Vinted retour sturen en heb je lage verzendkosten.

Ze reageert niet meer op mij :+ Ze heeft 2 berichten gestuurd met enkel een hoop verwijten als dat het overdreven was dat ik de zolen eruit haalden, dat ze max 3 keer gedragen zijn, dat ze nieuw ruiken dus daarom nog nieuw zijn (cienta zijn geparfumeerde schoenen. Zelfs na 3 keer in de wasmachine ruiken de oude van mijn dochter nog naar fruit) Dat ik een moeilijk mens ben en dan maar naar de winkel moet etc. Ze heeft nog met veel moeite het pakketpunt gestuurd en nu wil ze geen contact meer want ik ben een ambetant en onmogelijk mens :') Ik ben echt super vriendelijk gebleven _O-

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 09:18

Wat een hanepen.....

KB12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 16:30

Vinted heeft nu de koper van mijn miniaturen 2 dagen de tijd gegeven om bewijs te sturen. Ze gaven aan dat de koper zich op geen enkele manier gemeld had. Ze is dus echt alleen mij aan het intimideren om het geld terug te geven. Ik ben benieuwd hoe dit gaat uitpakken. Ze is in berichten echt aan het dreigen samen met haar vader. Ik heb ze aangegeven dat ik geen contact meer wens.