Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Relaxed schreef:Ik vind dat dus dubbel, je wil namelijk ook de economie draaiende houden en dat doe je mede door de deur uit te gaan. Daarom snap ik de spagaat van de politiek zo goed.
purny schreef:Relaxed schreef:Ik vind dat dus dubbel, je wil namelijk ook de economie draaiende houden en dat doe je mede door de deur uit te gaan. Daarom snap ik de spagaat van de politiek zo goed.
Je kunt de economie ook draaiende houden in je eigen omgeving. Waarom moet je zo nodig als het echt niet moet naar een andere stad gaan?
purny schreef:Relaxed schreef:Ik vind dat dus dubbel, je wil namelijk ook de economie draaiende houden en dat doe je mede door de deur uit te gaan. Daarom snap ik de spagaat van de politiek zo goed.
Je kunt de economie ook draaiende houden in je eigen omgeving. Waarom moet je zo nodig als het echt niet moet naar een andere stad gaan?
MyWishMax schreef:Dat is toch iets compleet anders? Die reactie slaat nergens op, in de quote staat toch als het echt niet moet? Werk is toch altijd een noodzakelijk verplaatsing geweest....
lenaa_tje schreef:MyWishMax schreef:Dat is toch iets compleet anders? Die reactie slaat nergens op, in de quote staat toch als het echt niet moet? Werk is toch altijd een noodzakelijk verplaatsing geweest....
Het ging over de economie draaiend houden
Je zag gister al weer berichten verschijnen over wat nog wel mocht. Ze moeten dit gewoon meer afbakenen.
Van mij part wat er niet mag etc.
bigone schreef:Je kunt het lang en breed hebben over wat er nu wel en niet mag maar na maanden met Corona mag je verdorie van mensen ook enig gezond verstand verwachten ipv dat elk besluit honderd keer voorgekauwd moet worden tot op de meter nauwkeurig.
cursebreaker schreef:Ook al is het idd niet nadrukkelijk verplicht en in de regels gezet; gezond verstand gebruiken en eens niet egoïstisch zijn omdat je even niet zo gevarieerd kunt eten als je wilt of niet meer naar een feestje kunt etc. Is het leuk allemaal? Nee. Maar mensen verliezen hieraan terwijl we met z'n allen samen die sterfte cijfers echt wel wat zouden kunnen bedwingen vind ik persoonlijk dan wel echt een situatie waarin je gewoon aan je medemens moet denken.
Ik loop gisteren de action uit - moest er echt naartoe om verhuisdozen te halen - en voor de ingang (daar is ook de ingang van een Jumbo supermarkt) is een oma, moeder en 2 kindjes die heel vrolijk en gezellig rondrennen en springen en de grootste lol hebben. Ja, ga na die persconferentie maar gewoon weer lekker er op uit. Laat oma thuis met de kids en ga alleen je boodschappen doen zeg.
Maar zo zal het in de winkels dus echt niet minder worden, tenzij er gewoon nadrukkelijk gecontroleerd gaat worden en mensen die niet alleen komen geweerd gaan worden. Bij de AH bij XL bij ons hangt gewoon altijd een blaadje op met kom alleen en er komen gewoon nog steeds complete gezinnen. Maar er is geen toezicht op en dan zie je dat niemand zich er ook maar iets van aantrekt. Om gek van te worden. Ik probeer dan te wachten en mensen ruimte te geven en dan komt er gewoon weer iemand pal naast je staan en langs je af lopen. Echt, alsof er weer geen persconferentie is geweest waarin weer nadrukkelijk wordt gezegd; ga alleen naar de winkel. Ongelooflijk.
Frustreren en boos worden helpt idd weinig, maar ik vind het wel ook echt heel jammer dat er door sommigen zo laconiek mee omgegaan wordt - maar goed; de vrijheid voor sommige dingen is er nu eenmaal nog, dus je hebt alle recht om daar gebruik van te maken natuurlijk. Ben wel benieuwd hoe die mensen doen als ze zelf iemand verliezen die kortbij staat, wetende dat het misschien wel voorkomen had kunnen worden als iedereen gewoon een beetje rekening houdt met elkaar.
Echwel schreef:Stel vdende je krijgt corona en gaat eraan dood of wordt blijvend invalide
Wat doe je je hond aan, je vind jezelf dus belangrijker dan iets wat afhankelijk is van jou
cursebreaker schreef:@mvdende,
als er bij de winkel regels ophangen waarop staat: kom alleen...
Dat is gewoon een regel waar je je aan hoort te houden vind ik. Of je nu met je vader, opa, of weet ik wie komt. Dat er niet op gehandhaafd wordt als in; je wordt gewoon echt geweerd door een medewerker bij de ingang, betekent niet dat je dan maar gewoon Toch met meer mensen naar binnen moet gaan. Het hangt gewoon op en is een regel bij de winkel. Ik vind dat zelf wel echt heel bijzonder, maar goed. Dat is niet meer aan de regels houden maar wel doen wat wel nog mag. Dat is gewoon de regels niet opvolgen en als mensen dat al niet kunnen... Daar kan ik geen begrip voor opbrengen, welk excuus iemand ook heeft om met meer als 1 man te gaan.
Er zijn echt wel oplossingen te verzinnen om dingen gedaan te krijgen zonder dat je met meer man naar een winkel moet.
mvdende schreef:cursebreaker schreef:@mvdende,
Dat is gewoon een regel waar je je aan hoort te houden vind ik. Of je nu met je vader, opa, of weet ik wie komt. Dat er niet op gehandhaafd wordt als in; je wordt gewoon echt geweerd door een medewerker bij de ingang, betekent niet dat je dan maar gewoon Toch met meer mensen naar binnen moet gaan. Het hangt gewoon op en is een regel bij de winkel. Ik vind dat zelf wel echt heel bijzonder, maar goed. Dat is niet meer aan de regels houden maar wel doen wat wel nog mag. Dat is gewoon de regels niet opvolgen en als mensen dat al niet kunnen... Daar kan ik geen begrip voor opbrengen, welk excuus iemand ook heeft om met meer als 1 man te gaan.
Er zijn echt wel oplossingen te verzinnen om dingen gedaan te krijgen zonder dat je met meer man naar een winkel moet.
Jij gaat verhuizen toch?
Ga je dan alles voor de nieuwe inrichting alleen bepalen? Dus of je man alleen naar binnen of jij alleen naar binnen?
Dat soort dingen doe je neem ik aan echt wel samen?!
mvdende schreef:cursebreaker schreef:@mvdende,
Jij gaat verhuizen toch?
Ga je dan alles voor de nieuwe inrichting alleen bepalen? Dus of je man alleen naar binnen of jij alleen naar binnen?
Dat soort dingen doe je neem ik aan echt wel samen?!
purny schreef:Laatste waar ik nu naar toe zou gaan is de Ikea. Maar goed ik heb dan ook goed verstand.
mvdende schreef:hebben ze tegenwoordig ook WCs bij de Ikea?cursebreaker schreef:Ook al is het idd niet nadrukkelijk verplicht en in de regels gezet; gezond verstand gebruiken en eens niet egoïstisch zijn omdat je even niet zo gevarieerd kunt eten als je wilt of niet meer naar een feestje kunt etc. Is het leuk allemaal? Nee. Maar mensen verliezen hieraan terwijl we met z'n allen samen die sterfte cijfers echt wel wat zouden kunnen bedwingen vind ik persoonlijk dan wel echt een situatie waarin je gewoon aan je medemens moet denken.
Ik loop gisteren de action uit - moest er echt naartoe om verhuisdozen te halen - en voor de ingang (daar is ook de ingang van een Jumbo supermarkt) is een oma, moeder en 2 kindjes die heel vrolijk en gezellig rondrennen en springen en de grootste lol hebben. Ja, ga na die persconferentie maar gewoon weer lekker er op uit. Laat oma thuis met de kids en ga alleen je boodschappen doen zeg.
Maar zo zal het in de winkels dus echt niet minder worden, tenzij er gewoon nadrukkelijk gecontroleerd gaat worden en mensen die niet alleen komen geweerd gaan worden. Bij de AH bij XL bij ons hangt gewoon altijd een blaadje op met kom alleen en er komen gewoon nog steeds complete gezinnen. Maar er is geen toezicht op en dan zie je dat niemand zich er ook maar iets van aantrekt. Om gek van te worden. Ik probeer dan te wachten en mensen ruimte te geven en dan komt er gewoon weer iemand pal naast je staan en langs je af lopen. Echt, alsof er weer geen persconferentie is geweest waarin weer nadrukkelijk wordt gezegd; ga alleen naar de winkel. Ongelooflijk.
Frustreren en boos worden helpt idd weinig, maar ik vind het wel ook echt heel jammer dat er door sommigen zo laconiek mee omgegaan wordt - maar goed; de vrijheid voor sommige dingen is er nu eenmaal nog, dus je hebt alle recht om daar gebruik van te maken natuurlijk. Ben wel benieuwd hoe die mensen doen als ze zelf iemand verliezen die kortbij staat, wetende dat het misschien wel voorkomen had kunnen worden als iedereen gewoon een beetje rekening houdt met elkaar.
Tja, met het hele gezin is niet handig nee, maar in het weekend doen mijn vader en ik vaak samen boodschappen als ze komen.
Pap doet dan de boodschappen voor het eten enzo en ik koop vaak een "presentje"
Natuurlijk kan ik ook naar de supermarkt lopen op het moment dat pap net terug thuis komt, maar daar zie ik het nut niet erg van in.. Of ik nu 10 minuten eerder of later in de supermarkt loop, maakt namelijk niets uit.
En je vader zn eigen "cadeautje" laten kopen is ook zo wat...
Ik ga denk ik vrijdag naar mn ouders toe, en dan zaterdag weer naar huis. Onderweg naar mn ouders ga ik even langs de IKEA, grote kans dat mn moeder er dan ook heen komt. Er moet nog een complete wc uitgezocht worden, dat doe ik nou eenmaal niet alleen.
cursebreaker schreef:purny schreef:Laatste waar ik nu naar toe zou gaan is de Ikea. Maar goed ik heb dan ook goed verstand.
Ik kom er normaal ook niet, ben al sinds de eerste golf nagenoeg nergens geweest behalve supermarkt. Maar ik heb eerst gekeken naar de drukte, anders was ik ook direct rechtsomgedraaid - was doordeweeks in de ochtend. In de supermarkt vind ik het vooral problematisch. Bij de IKEA laatst was er echt nagenoeg niemand en heb ik niemand ook maar in de buurt gehad van 5m afstand gehad in die hele korte tijd dat ik er was bv. En ik was er niet naar binnen gegaan als het druk zou zijn. We vermijden drukke plekken echt. En nu zijn we ook echt weer terug naar: We doen echt alleen de nodige dingen. Ook onze zoon gaat buiten school nergens meer naartoe behalve zwemles; waar wij buiten in de auto wachten. Enige wat ik nu nog doe is wandelen met de hond en naar de supermarkt als het moet - waar dus echt niemand rekening met elkaar houdt en gewoon de regels niet opvolgt.