Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 08:47

Ik vind dat dus dubbel, je wil namelijk ook de economie draaiende houden en dat doe je mede door de deur uit te gaan. Daarom snap ik de spagaat van de politiek zo goed.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 08:55

Relaxed schreef:
Ik vind dat dus dubbel, je wil namelijk ook de economie draaiende houden en dat doe je mede door de deur uit te gaan. Daarom snap ik de spagaat van de politiek zo goed.

Je kunt de economie ook draaiende houden in je eigen omgeving. Waarom moet je zo nodig als het echt niet moet naar een andere stad gaan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 08:56

purny schreef:
Relaxed schreef:

Je kunt de economie ook draaiende houden in je eigen omgeving. Waarom moet je zo nodig als het echt niet moet naar een andere stad gaan?

Ik bedoel het dus ook in algemene zin en niet perse dit voorbeeld ;)

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 09:00

purny schreef:
Relaxed schreef:

Voor m’n werk zou ik toch echt 60 km moeten verplaatsen :+

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 09:04

Dat is toch iets compleet anders? Die reactie slaat nergens op, in de quote staat toch als het echt niet moet? Werk is toch altijd een noodzakelijk verplaatsing geweest....
Laatst bijgewerkt door MyWishMax op 30-09-20 09:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 09:05

purny schreef:
Relaxed schreef:

Dat snap ik ook wel, maar meestal gaan mensen in hun eigen stad niet naar musea óf ze hebben het al gezien :j
Ik kan me voorstellen als je een enorm liefhebber bent van een bepaald museum, dat je nu rustig ergens rond kunt lopen met de huidige maatregelen.. (niet dat je het móet doen, zeker niet, maar ik kan me er iets bij voorstellen). Zo vond ik een paar weken geleden, zoals gezegd, het systeem in Walibi erg fijn. Niet meer in drommen in een rijtje staan, maar tijdssloten, afstand etc.. absoluut niet rendabel voor het park waarschijnlijk, maar voor de bezoekers wel lekker rustig.. :j

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 09:19

MyWishMax schreef:
Dat is toch iets compleet anders? Die reactie slaat nergens op, in de quote staat toch als het echt niet moet? Werk is toch altijd een noodzakelijk verplaatsing geweest....

Het ging over de economie draaiend houden :)
Je zag gister al weer berichten verschijnen over wat nog wel mocht. Ze moeten dit gewoon meer afbakenen.
Van mij part wat er niet mag etc.
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 30-09-20 09:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 09:20

Kan me voorstellen dat het aantrekkelijk is om daar in alle rust nu te lopen. Maar zou er zelf toch even mee wachten. Voor mij voelt het wel even als laatste kans om het nog met matige maatregelen te keren. Ik zou willen voorkomen dat er een tweede lockdown komt en daarom dit soort uitjes uitstellen, helemaal naar steden als Amsterdam.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 09:24

Je kunt het lang en breed hebben over wat er nu wel en niet mag maar na maanden met Corona mag je verdorie van mensen ook enig gezond verstand verwachten ipv dat elk besluit honderd keer voorgekauwd moet worden tot op de meter nauwkeurig.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 09:25

lenaa_tje schreef:
MyWishMax schreef:

Het ging over de economie draaiend houden :)
Je zag gister al weer berichten verschijnen over wat nog wel mocht. Ze moeten dit gewoon meer afbakenen.
Van mij part wat er niet mag etc.

Ja over de economie draaiende houden, maar voor niet noodzakelijke dingen zoals winkelen is het gewoon onzin om ver weg te gaan. Jij begint over werk en dat is altijd een uitzondering geweest. Het ging over dingen die niet moeten dus werk valt daar gewoon niet onder. Ik snap de reactie niet, want het heeft niks met elkaar te maken. Werk moet, een museum of winkel bezoeken in een compleet andere stad niet.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 09:30

bigone schreef:
Je kunt het lang en breed hebben over wat er nu wel en niet mag maar na maanden met Corona mag je verdorie van mensen ook enig gezond verstand verwachten ipv dat elk besluit honderd keer voorgekauwd moet worden tot op de meter nauwkeurig.

Even advocaat van de duivel maar er blijkt nu toch wel dat mensen dat blijkbaar niet kunnen.
Kun je heel boos om worden en dat egoïstisch vinden maar blijkbaar hebben veel mensen dit dus niet door.
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 30-09-20 09:35, in het totaal 1 keer bewerkt

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 09:33

Ook al is het idd niet nadrukkelijk verplicht en in de regels gezet; gezond verstand gebruiken en eens niet egoïstisch zijn omdat je even niet zo gevarieerd kunt eten als je wilt of niet meer naar een feestje kunt etc. het is dan even niet anders denk ik maar. Is het leuk allemaal? Nee. Maar mensen verliezen hieraan terwijl we met z'n allen samen die sterfte cijfers echt wel wat zouden kunnen bedwingen vind ik persoonlijk dan wel echt een situatie waarin je gewoon aan je medemens moet denken.

Ik loop gisteren de action uit - moest er echt naartoe om verhuisdozen te halen - en voor de ingang (daar is ook de ingang van een Jumbo supermarkt) is een oma, moeder en 2 kindjes die heel vrolijk en gezellig rondrennen en springen en de grootste lol hebben. Ja, ga na die persconferentie maar gewoon weer lekker er op uit. Laat oma thuis met de kids en ga alleen je boodschappen doen zeg.

Maar zo zal het in de winkels dus echt niet minder worden, tenzij er gewoon nadrukkelijk gecontroleerd gaat worden en mensen die niet alleen komen geweerd gaan worden. Bij de AH bij XL bij ons hangt gewoon altijd een blaadje op met kom alleen en er komen gewoon nog steeds complete gezinnen. Maar er is geen toezicht op en dan zie je dat niemand zich er ook maar iets van aantrekt. Om gek van te worden. Ik probeer dan te wachten en mensen ruimte te geven en dan komt er gewoon weer iemand pal naast je staan en langs je af lopen. Echt, alsof er weer geen persconferentie is geweest waarin weer nadrukkelijk wordt gezegd; ga alleen naar de winkel. Ongelooflijk.

Frustreren en boos worden helpt idd weinig, maar ik vind het wel ook echt heel jammer dat er door sommigen zo laconiek mee omgegaan wordt - maar goed; de vrijheid voor sommige dingen is er nu eenmaal nog, dus je hebt alle recht om daar gebruik van te maken natuurlijk.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 09:40

cursebreaker schreef:
Ook al is het idd niet nadrukkelijk verplicht en in de regels gezet; gezond verstand gebruiken en eens niet egoïstisch zijn omdat je even niet zo gevarieerd kunt eten als je wilt of niet meer naar een feestje kunt etc. Is het leuk allemaal? Nee. Maar mensen verliezen hieraan terwijl we met z'n allen samen die sterfte cijfers echt wel wat zouden kunnen bedwingen vind ik persoonlijk dan wel echt een situatie waarin je gewoon aan je medemens moet denken.

Ik loop gisteren de action uit - moest er echt naartoe om verhuisdozen te halen - en voor de ingang (daar is ook de ingang van een Jumbo supermarkt) is een oma, moeder en 2 kindjes die heel vrolijk en gezellig rondrennen en springen en de grootste lol hebben. Ja, ga na die persconferentie maar gewoon weer lekker er op uit. Laat oma thuis met de kids en ga alleen je boodschappen doen zeg.

Maar zo zal het in de winkels dus echt niet minder worden, tenzij er gewoon nadrukkelijk gecontroleerd gaat worden en mensen die niet alleen komen geweerd gaan worden. Bij de AH bij XL bij ons hangt gewoon altijd een blaadje op met kom alleen en er komen gewoon nog steeds complete gezinnen. Maar er is geen toezicht op en dan zie je dat niemand zich er ook maar iets van aantrekt. Om gek van te worden. Ik probeer dan te wachten en mensen ruimte te geven en dan komt er gewoon weer iemand pal naast je staan en langs je af lopen. Echt, alsof er weer geen persconferentie is geweest waarin weer nadrukkelijk wordt gezegd; ga alleen naar de winkel. Ongelooflijk.

Frustreren en boos worden helpt idd weinig, maar ik vind het wel ook echt heel jammer dat er door sommigen zo laconiek mee omgegaan wordt - maar goed; de vrijheid voor sommige dingen is er nu eenmaal nog, dus je hebt alle recht om daar gebruik van te maken natuurlijk. Ben wel benieuwd hoe die mensen doen als ze zelf iemand verliezen die kortbij staat, wetende dat het misschien wel voorkomen had kunnen worden als iedereen gewoon een beetje rekening houdt met elkaar.

Tja, met het hele gezin is niet handig nee, maar in het weekend doen mijn vader en ik vaak samen boodschappen als ze komen.

Pap doet dan de boodschappen voor het eten enzo en ik koop vaak een "presentje"

Natuurlijk kan ik ook naar de supermarkt lopen op het moment dat pap net terug thuis komt, maar daar zie ik het nut niet erg van in.. Of ik nu 10 minuten eerder of later in de supermarkt loop, maakt namelijk niets uit.

En je vader zn eigen "cadeautje" laten kopen is ook zo wat...

Ik ga denk ik vrijdag naar mn ouders toe, en dan zaterdag weer naar huis. Onderweg naar mn ouders ga ik even langs de IKEA, grote kans dat mn moeder er dan ook heen komt. Er moet nog een complete wc uitgezocht worden, dat doe ik nou eenmaal niet alleen.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 09:51

Stel vdende je krijgt corona en gaat eraan dood of wordt blijvend invalide
Wat doe je je hond aan, je vind jezelf dus belangrijker dan iets wat afhankelijk is van jou

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 09:57

Echwel schreef:
Stel vdende je krijgt corona en gaat eraan dood of wordt blijvend invalide
Wat doe je je hond aan, je vind jezelf dus belangrijker dan iets wat afhankelijk is van jou

Als mijn vader dit weekend begint met de wc uit te breken, dan is het wél zo handig dat er een plan klaar ligt met wat er terug in gebouwd moet gaan worden.

En juist op dit moment is het nog mogelijk om naar de IKEA te gaan, straks misschien niet meer en dan zit ik met een gesloopte wc.

Wc wordt nu gesloopt omdat mn ouders na volgende week vakantie hebben en dan goed door kunnen pakken (en omdat ze zelf niet op vakantie kunnen ivm corona, vinden ze het een handige tijd om de wc aan te pakken)

Een wc totaal renoveren alleen in weekenden is natuurlijk niet handig, want dan zit je zo maanden zonder toilet beneden. Nu zijn er 2 weken tijd om de wc aan te pakken.

De IKEA in Delft is voor mijn ouders het beste aan te rijden en voor mij maakt Delft of Breda ook niet extreem uit, kwartier langer rijden ofzo.

Mocht ik overlijden aan iets, dan gaat Skip naar mn ouders.

Wordt ik invalide, zijn er genoeg opties om goed voor een hond te zorgen. Denk aan scootmobiel....

Er zijn ook hulphonden hè, die leven altijd samen met een invalide persoon....
Laatst bijgewerkt door mvdende op 30-09-20 09:58, in het totaal 1 keer bewerkt

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 09:58

@mvdende,
als er bij de winkel regels ophangen waarop staat: kom alleen...
Dat is gewoon een regel waar je je aan hoort te houden vind ik. Of je nu met je vader, opa, of weet ik wie komt. Dat er niet op gehandhaafd wordt als in; je wordt gewoon echt geweerd door een medewerker bij de ingang, betekent niet dat je dan maar gewoon Toch met meer mensen naar binnen moet gaan. Het hangt gewoon op en is een regel bij de winkel. Ik vind dat zelf wel echt heel bijzonder, maar goed. Dat is niet meer 'aan de regels houden maar wel doen wat wel nog mag'; Dat is gewoon de regels niet opvolgen en als mensen dat al niet kunnen... Daar kan ik geen begrip voor opbrengen nee, welk excuus iemand ook heeft om met meer als 1 man te gaan omdat ze anders dit of dat niet kunnen zoals het hun het beste uitkomt.

Er zijn echt wel oplossingen te verzinnen om dingen gedaan te krijgen zonder dat je met meer man naar een winkel moet, waar de regel is; kom alleen.

Op het moment dat een supermarkt bv. gewoon aangeeft dat bij hun de regel is 'Niet met meer als 1 persoon naar binnen' dan hoor je dat gewoon op te volgen, ook al staat er niemand aan de deur die persoon #2 wat ernaast staat buiten houdt. En dat is zo rot nu, dat de regering het aan de winkels e.d. zelf overlaat. Het moet gewoon duidelijker worden en desnoods weer iemand aan de deur zetten die erop toeziet dat er ook echt maar 1 persoon naar binnen gaat.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 30-09-20 10:03, in het totaal 2 keer bewerkt

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 10:01

De regel 'Doe (zoveel mogelijk) alleen boodschappen' blijkt al een hele lastige te zijn, laat staan de rest van de maatregelen. Onvoorstelbaar.

Wat ik dan wel weer intrigerend vond, was mijn bezoek aan de tandarts vanochtend. Een maand geleden moest ik bij de mondhygiënist zijn, vandaag bij de tandarts voor de reguliere controle. Beiden zijn onderdeel van dezelfde praktijk.

De mondhygiënist droeg een masker + spatkap en ik moest een minuut spoelen met een of ander goor goedje. De tandarts droeg géén spatkap, ik hoefde niet te spoelen maar mijn temperatuur werd wel opgemeten. Beiden vroegen wel door naar mijn gezondheid, of ik me fit voelde en geen klachten had gehad. Ze zullen ongetwijfeld hun redenen hebben voor de verschillende aanpak, maar zelfs binnen één praktijk kan het dus al wisselen qua maatregelen. Ik ben in ieder geval er voor het komende jaar weer vanaf :D

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 10:02

cursebreaker schreef:
@mvdende,
Dat is gewoon een regel waar je je aan hoort te houden vind ik. Of je nu met je vader, opa, of weet ik wie komt. Dat er niet op gehandhaafd wordt als in; je wordt gewoon echt geweerd door een medewerker bij de ingang, betekent niet dat je dan maar gewoon Toch met meer mensen naar binnen moet gaan. Het hangt gewoon op en is een regel bij de winkel. Ik vind dat zelf wel echt heel bijzonder, maar goed. Dat is niet meer aan de regels houden maar wel doen wat wel nog mag. Dat is gewoon de regels niet opvolgen en als mensen dat al niet kunnen... Daar kan ik geen begrip voor opbrengen, welk excuus iemand ook heeft om met meer als 1 man te gaan.

Er zijn echt wel oplossingen te verzinnen om dingen gedaan te krijgen zonder dat je met meer man naar een winkel moet.

Jij gaat verhuizen toch?

Ga je dan alles voor de nieuwe inrichting alleen bepalen? Dus of je man alleen naar binnen of jij alleen naar binnen?

Dat soort dingen doe je neem ik aan echt wel samen?!

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 10:04

mvdende schreef:
cursebreaker schreef:
@mvdende,
Dat is gewoon een regel waar je je aan hoort te houden vind ik. Of je nu met je vader, opa, of weet ik wie komt. Dat er niet op gehandhaafd wordt als in; je wordt gewoon echt geweerd door een medewerker bij de ingang, betekent niet dat je dan maar gewoon Toch met meer mensen naar binnen moet gaan. Het hangt gewoon op en is een regel bij de winkel. Ik vind dat zelf wel echt heel bijzonder, maar goed. Dat is niet meer aan de regels houden maar wel doen wat wel nog mag. Dat is gewoon de regels niet opvolgen en als mensen dat al niet kunnen... Daar kan ik geen begrip voor opbrengen, welk excuus iemand ook heeft om met meer als 1 man te gaan.

Er zijn echt wel oplossingen te verzinnen om dingen gedaan te krijgen zonder dat je met meer man naar een winkel moet.

Jij gaat verhuizen toch?

Ga je dan alles voor de nieuwe inrichting alleen bepalen? Dus of je man alleen naar binnen of jij alleen naar binnen?

Wanneer ga je nu eens beseffen dat de uitleg waarom geen ene **** uitmaakt? Het kan nu gewoon niet. Of je nu de koniging bent of niet, Corona is voor iedereen hetzelfde en je houdt je aan de regels.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 10:09

mvdende schreef:
cursebreaker schreef:
@mvdende,

Jij gaat verhuizen toch?

Ik ga Alleen verhuisdozen halen, waarbij ik zelf echt afstand houd van mijn kant, mijn man of ik gaat Alleen het verhuurbusje ophalen en we zorgen dat we met verhuizen zelf alleen mensen inschakelen die in onze 'bubbel' zitten en ook daar houden we ons aan de maximaal aantal personen toegestaan. We verspreiden het over verschillende weekenden zodat we idd niet met meer mensen samen zijn. Dus mijn vader komt bv. helpen en een broer van m'n man, en we zullen allemaal mondkapjes dragen e.d.... Onze zoon gaat buiten school om ook nergens meer naartoe, ook opa en oma niet en zelf ga ik alleen nog wandelen met de hond en als het echt moet naar de supermarkt. En zover ik weet mag ik idd met mijn man en een ander persoon erbij zoals m'n vader, gewoon dingen in huis doen. Mijn ouders leven als sinds de eerste golf in een bubbel en dat zijn een van de hele weinig mensen die we dus idd zien, en normaal ook gewoon nog met afstand binnen als buitenshuis.

Maar vind eerlijk gezegd niet dat ik je uitleg schuldig ben over Hoe ik mijn dingen tot in detail uitvoer wat betreft verhuizing, omdat je toevallig ergens las dat ik ga verhuizen. Ik gaf al eerder aan dat ik me wel aan de regels houd. We moeten bv. 2 nieuwe wc brillen hebben in het nieuwe huis. Die worden gewoon Alleen gehaald bij de hornbach en anders online besteld als het te druk blijkt te zijn. Er zijn echt wel oplossingen te bedenken. Als winkels regels hebben, houd ik me daar gewoon aan als in: als er staat 'kom alleen' dan ga ik Alleen. Maar ook zonder specifieke regels, gaan wij idd nu echt niet meer samen winkelen. Ik ben toevallig laatst even bij IKEA geweest waar het heel rustig was en alles goed te doen was qua afstand houden e.d. maar dat was ook de eerste keer in maanden dat ik ergens was behalve een supermarkt. En daar ga ik nu ook niet meer naartoe. Wat online gekocht kan worden, doen we online en zoeken we oplossingen voor.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 30-09-20 10:20, in het totaal 4 keer bewerkt

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 10:10

Laatste waar ik nu naar toe zou gaan is de Ikea. Maar goed ik heb dan ook goed verstand.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 10:11

purny schreef:
Laatste waar ik nu naar toe zou gaan is de Ikea. Maar goed ik heb dan ook goed verstand.

Ik kom er normaal ook niet, ben al sinds de eerste golf nagenoeg nergens geweest behalve supermarkt. Maar ik heb eerst gekeken naar de drukte, anders was ik ook direct rechtsomgedraaid. Bij de IKEA laatst - doordeweekse dag in de ochtend - was er echt nagenoeg niemand en heb ik niemand ook maar in de buurt gehad van 5m afstand gehad in die hele korte tijd dat ik er was bv. en betaald via de zelfscan kassa. Ik ben bij niemand in de buurt geweest, wat ik niet kan zeggen als ik even boodschappen moet doen -O- En ik was er dus ook niet naar binnen gegaan als het druk zou zijn. We vermijden drukke plekken echt. En nu zijn we ook echt weer terug naar: We doen echt alleen de nodige dingen. Ook onze zoon gaat buiten school nergens meer naartoe behalve zwemles; waar wij buiten in de auto wachten. Enige wat ik nu nog doe is wandelen met de hond en naar de supermarkt als het moet - waar dus echt niemand rekening met elkaar houdt en gewoon de regels niet opvolgt.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 30-09-20 10:14, in het totaal 3 keer bewerkt

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 10:12

mvdende schreef:
Er zijn ook hulphonden hè, die leven altijd samen met een invalide persoon....

Je begrijpt dat deze groep mensen al meer dan een half jaar afgezonderd zit van de buitenwereld omdat er een stelletje koekebakkers zoals jij zijn die schijt hebben aan de regels?

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 10:12

mvdende schreef:
cursebreaker schreef:
Ook al is het idd niet nadrukkelijk verplicht en in de regels gezet; gezond verstand gebruiken en eens niet egoïstisch zijn omdat je even niet zo gevarieerd kunt eten als je wilt of niet meer naar een feestje kunt etc. Is het leuk allemaal? Nee. Maar mensen verliezen hieraan terwijl we met z'n allen samen die sterfte cijfers echt wel wat zouden kunnen bedwingen vind ik persoonlijk dan wel echt een situatie waarin je gewoon aan je medemens moet denken.

Frustreren en boos worden helpt idd weinig, maar ik vind het wel ook echt heel jammer dat er door sommigen zo laconiek mee omgegaan wordt - maar goed; de vrijheid voor sommige dingen is er nu eenmaal nog, dus je hebt alle recht om daar gebruik van te maken natuurlijk. Ben wel benieuwd hoe die mensen doen als ze zelf iemand verliezen die kortbij staat, wetende dat het misschien wel voorkomen had kunnen worden als iedereen gewoon een beetje rekening houdt met elkaar.

Tja, met het hele gezin is niet handig nee, maar in het weekend doen mijn vader en ik vaak samen boodschappen als ze komen.

Pap doet dan de boodschappen voor het eten enzo en ik koop vaak een "presentje"

Natuurlijk kan ik ook naar de supermarkt lopen op het moment dat pap net terug thuis komt, maar daar zie ik het nut niet erg van in.. Of ik nu 10 minuten eerder of later in de supermarkt loop, maakt namelijk niets uit.

En je vader zn eigen "cadeautje" laten kopen is ook zo wat...

Ik ga denk ik vrijdag naar mn ouders toe, en dan zaterdag weer naar huis. Onderweg naar mn ouders ga ik even langs de IKEA, grote kans dat mn moeder er dan ook heen komt. Er moet nog een complete wc uitgezocht worden, dat doe ik nou eenmaal niet alleen.
hebben ze tegenwoordig ook WCs bij de Ikea?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 10:14

cursebreaker schreef:
purny schreef:

Ik kom er normaal ook niet, ben al sinds de eerste golf nagenoeg nergens geweest behalve supermarkt. Maar ik heb eerst gekeken naar de drukte, anders was ik ook direct rechtsomgedraaid - was doordeweeks in de ochtend. In de supermarkt vind ik het vooral problematisch. Bij de IKEA laatst was er echt nagenoeg niemand en heb ik niemand ook maar in de buurt gehad van 5m afstand gehad in die hele korte tijd dat ik er was bv. En ik was er niet naar binnen gegaan als het druk zou zijn. We vermijden drukke plekken echt. En nu zijn we ook echt weer terug naar: We doen echt alleen de nodige dingen. Ook onze zoon gaat buiten school nergens meer naartoe behalve zwemles; waar wij buiten in de auto wachten. Enige wat ik nu nog doe is wandelen met de hond en naar de supermarkt als het moet - waar dus echt niemand rekening met elkaar houdt en gewoon de regels niet opvolgt.

Ik had het ook niet over jou. Ik moet zelf ook eigenlijk nog naar de Ikea.. maar dat kan wachten.