Corona en vakantie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MarliesV

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 22:56

Purny, mvdende zit 40 km van de provincie Antwerpen af, dus no problem voor haar.

Vind de verplichte quarantaine als je bewust naar een oranje land gaat wel goed, mensen nemen helaas lang niet hun verantwoordelijkheid. Dat is inmiddels wel flink duidelijk. Ook met het bron en contact onderzoek. Geen idee hoe ze dat gaan controleren. Maar zet er maar flinke boetes op, dat helpt zeker voor sommige mensen.

Ben benieuwd of het er überhaupt doorkomt.

Aachensee brengt inderdaad hier ook herinneringen naar boven, prachtige plek en mooie foto's!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 23:00

Als wij afreizen naar oranje gebied, nemen wij iig wel onze verantwoordelijkheid.

pumpina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 23:16

Sizzle schreef:
Als het in NL zo door gaat met verdubbelen zijn jullie binnenkort zelf oranje.

Luxemburg is nog steeds oranje voor mij en Spanje ook.

Zou ons advies dan worden om juist op vakantie te gaan :')

En dan nu de minister president: "We adviseren dringend om naar andere landen af te reizen."

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 07:12

Goedemorgen, zo weer naar huis, hier zit het erop :j

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 07:13

LadyMadonna schreef:
Goedemorgen, zo weer naar huis, hier zit het erop :j

Goeiemorgen,
Goede reis!!

Bedankt dat we mochten meegenieten.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 08:55

Ik zit inderdaad niet in oranje gebied maar er naast.

Laatste paar daagjes voor mij, vrijdag weer naar huis toe.

Ben heel blij dat ik toch ben gegaan, paar leuke dingen gedaan, maar voornamelijk bij de tent boek gelezen ivm de hitte en zwarte hond die het heet heeft.

Je kan hier prachtig wandelen, maar de laatste dagen eigenlijk niet meer gewandeld want het is gewoon te heet. Zelfs in de avond nog.

Wel 2 mijnen bezocht en naar het Natuur historisch museum geweest. En een nieuwe e-reader gekocht want de oude heeft de geest gegeven.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 09:13

Was zeker lekker koel in de mijnen?

Fijn te lezen dat het bevallen is en je zo positief bent!
Je hebt een leuke vakantie gehad zo te lezen.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 09:46

Het is nergens echt weg.. er blijft toch wel reizende mensen al is het een piloot van een vrachtvliegtuig.. douane..leger burger zakenman stude t er komt altijd wel weer een het land in die het toch kan hwbben zolang er geen enting is tegen corona.

Edit Ik reageerde op malta hier onder.

Hopelijk kun je volgende jaar wel gewoon op vakantie
Laatst bijgewerkt door Christiene op 12-08-20 09:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 09:46

Vers van de pers: NL heeft Malta weer op oranje gezet.

Volgens mij was hier niemand met plannen, maar blijkbaar laait het op zo'n relatief 'schoon' eiland toch ook weer op.

Afbeelding

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 09:50

Christiene schreef:
Edit Ik reageerde op malta hier onder.

Hopelijk kun je volgende jaar wel gewoon op vakantie

Ik had 'm even opnieuw geplaatst, de screenshot kwam niet goed mee.

En ik ga zeker volgend jaar op vakantie (ik ben dit jaar ook geweest), al zal dat niet per se Malta zijn. Met een vliegtuig naar een eiland klinkt voor mij voorlopig vrij onaantrekkelijk.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 11:19

Weet iemand hoe het zit met oranje gebieden, mag je daar wel doorheen rijden (en dus niet uitstappen) op weg naar je bestemming? Wij hebben dus Normandië in de planning, route stuurt ons over Antwerpen. Kan dat, of kunnen we beter een andere route pakken?

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 11:22

Berdien schreef:
Weet iemand hoe het zit met oranje gebieden, mag je daar wel doorheen rijden (en dus niet uitstappen) op weg naar je bestemming? Wij hebben dus Normandië in de planning, route stuurt ons over Antwerpen. Kan dat, of kunnen we beter een andere route pakken?

Neus dicht en doorrijden :D

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 11:27

Echwel schreef:
Berdien schreef:

Neus dicht en doorrijden :D

}> :')

Hou er wel rekening mee dat je als toerist in Normandië in bepaalde streken in zowat elk restaurant geweigerd kan worden.
Bron: mijn kennis die in Normandië woont :P

Maar misschien gaan jullie niet uit eten, dus dan is het niet van toepassing natuurlijk :D

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 12:07

Natuurlijk kan dat. Je kan ook gewoon naar oranje gebied toe. Dus waarom zou het niet kunnen. De grenzen zijn niet dicht.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 12:09

Alleen moet je daarna dan in quarantaine mogelijk. Je zou de overheid een bericht kunnen doen om te vragen hoe het zit met doorrijden ervan. En wat de gevolgen zijn mocht je pech krijgen of anders oponthoudt in het oranje gebied. -O- die weten het neem ik aan zeker hoe het zit.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 12:11

Je kunt niet 'gewoon' naar oranje gebied. Alleen voor noodzakelijke reizen.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 12:13

Dit zegt BuZa: https://www.nederlandwereldwijd.nl/land ... reisadvies

BuZa schreef:
Laatst gewijzigd op: 03-08-2020 | Nog steeds geldig op: 12-08-2020

De Belgische overheid verplicht u een Passenger Locator Form (PLF) in te vullen als u LANGER dan 48 uur in België gaat verblijven. Het formulier moet binnen 48 uur voor aankomst zijn ingevuld. In de provincie Antwerpen ligt het gemiddeld aantal coronabesmettingen veel hoger dan in de rest van het land en geldt daarom kleurcode oranje. De overheid van België raadt af te reizen naar de provincie Antwerpen.

Vanaf 29 juli 2020 geldt een avondklok voor de hele provincie Antwerpen tussen 23u30 en 06u00. Dit betekent dat doorgaand verkeer voor bezoek aan de provincie Antwerpen tussen 23u30 en 06u00 alleen is toegestaan voor noodzakelijk reis- en werkverkeer. U kunt tijdens de avondklok wel door dit gebied naar uw bestemming in het zuiden van Europa of daar vandaan terug naar Nederland rijden. Maar stop niet om te rusten of te tanken in het ‘oranje’ gebied. Als u vanuit het ‘oranje’ gebied terugkomt in Nederland krijgt u het dringende advies om 14 dagen in thuisquarantaine te gaan. Dit hoeft niet als u er alleen doorheen bent gereden zonder te stoppen.

In België geldt sinds 1 augustus een code oranje voor reizen naar of terugkeer vanuit de Nederlandse provincies Zuid-Holland, Zeeland en Noord-Holland. Niet-essentiële reizigers uit deze provincies worden bij aankomst in België geadviseerd om waakzaam te zijn, preventief te testen en in zelfquarantaine te gaan. Zie voor meer informatie rubrieken ‘Verkeersveiligheid’ en ‘Coronavirus’.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 12:16

Karin schreef:
Je kunt niet 'gewoon' naar oranje gebied. Alleen voor noodzakelijke reizen.

Dus kun je er gewoon heen als je zou willen.
Nergens word je tegengehouden, nergens is het (let op dit woord) verboden. Tevens is quarantaine daarna ook niet verplicht.
Het is namelijk geen negatief reisadvies ( dat is rood)

Wat je er vervolgens mee doet is aan ieder zelf de beslissing.
Ik zou me geen zorgen maken om door antwerpen heen te moeten rijden. :)

Karuna, met pecht word je overal gewoon geholpen binnen de EU. Wellicht verschilt het per verzekering.
Ook is de quarantaine niét verplicht.
Laatst bijgewerkt door Jolliegirl op 12-08-20 12:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 12:16

Dankjewel Karin!!

En inderdaad, je kunt niet 'gewoon' naar oranje gebied. Dat bepaalde mensen dat wel doen is heel wat anders.

Dank Pandora! Ik zal even contact opnemen met onze B&B, wat hun ervaring is qua restaurants en wat zij aanraden. Wat een gedoe toch allemaal :=

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 12:18

Jullie nemen het woordje "gewoon" anders op.

Ik doel niet op het zoals gewoonlijk.

Maar op dat je er gewoon naartoe kunt.. Je word niét tegengehouden.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 12:21

Berdien schreef:
Dankjewel Karin!!

En inderdaad, je kunt niet 'gewoon' naar oranje gebied. Dat bepaalde mensen dat wel doen is heel wat anders.

Dank Pandora! Ik zal even contact opnemen met onze B&B, wat hun ervaring is qua restaurants en wat zij aanraden. Wat een gedoe toch allemaal :=

Lijkt me een strak plan! Normandië is groot en misschien zit het allemaal gewoon wel goed in jullie regio wat betreft resto en toeristen.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 12:24

Berdien schreef:
Dankjewel Karin!!

Idd, dat is precies wat ik bedoelde. 'Gewoon' doen zolang het niet verboden is. ;-)

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 12:37

Jammer van die verplichte quarantaine na een bezoek van een oranje gebied. Maar hoe gaan ze dit controleren?
Wij overwegen in september toch naar Turkije te gaan, maar quarantaine is imo onnodig als dat voor andere landen niet geldt waar de besmettingen/doden veel hoger zijn.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 12:39

Als iedereen voor zichzelf gaat bepalen of een vakantie een 'noodzakelijke reis' is en of quarantaine 'onnodig' is omdat het aantal besmettingen ergens anders hoger is... Tja, dan zijn die codes van BuZa natuurlijk ook helemaal nergens voor nodig. :)

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 12:42

Booooo schreef:
Jammer van die verplichte quarantaine na een bezoek van een oranje gebied. Maar hoe gaan ze dit controleren?
Wij overwegen in september toch naar Turkije te gaan, maar quarantaine is imo onnodig als dat voor andere landen niet geldt waar de besmettingen/doden veel hoger zijn.

Jij vindt het niet nodig, maar het omaatje dat je aansteekt misschien wel.

Lekker sociaal van je.

Dat andere mensen iets fout doen, of dat het slecht uitgewerkt is, is geen geldig excuus voor dit gedrag. Jij hebt er geen zin in en probeert het maar goed te praten, maar geef dan gewoon toe dat je de moeite niet wil doen voor je medemens.