Ergernis in het verkeer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-23 11:47

JPitty schreef:
Ook dat inderdaad nog ja... En als je ze dan pas op het laatste moment ziet en een noodstop maakt om ze niet op je motorkap te krijgen, kun je nog een middelvinger of grote bek krijgen ook... Jammer genoeg is er op zo'n moment nooit politie in de buurt die ze het e.e.a. duidelijk kan maken.

Ja maar echt hoor. Levensgevaarlijk. En dan nog net ergens tussendoor schieten, ik heb ogen op steeltjes 's avonds en dan nog.....

Berdien schreef:
Ik had gisteren toch wat := Reed door een straat waar je aan één kant mag parkeren. Als je dus aan die kant rijdt en je hebt een tegenligger, moet jij aan de kant :j Als ik het op tijd zie dan minder ik vaak wat vaart zodat de tegenligger (aan wiens kant dus de auto’s staan) door kan rijden. De meeste mensen gaan zelf ook vaak al in een leeg parkeervak staan. Lost zich bijna altijd wel op dus.

Bijna altijd… want gisteren kwam er een man aan (auto’s aan zijn kant) die mij zag (ik heb geen kleine auto) en hij besloot door te rijden. Ik was echter al een heel eind in het parkeerstuk, en hij moet dan dus uitwijken. Was hij niet van plan :)) Helemaal woest gebaren. Ben blijven staan, en uiteindelijk draaide hij een parkeervak in. Toen ik er vriendelijk glimlachend langs reed kreeg ik een woeste middelvinger _O- Sneuneus.

Als het zo uitkomt wil ik echt wel meegeven maar nu dacht hij echt dat hij meer recht had dan ik. Helaas makker, not today :D

Hahaha goed zo. Ik moest dat met mijn rijlessen echt leren, om de auto er voor te zetten als ik niet degene was met het obstakel, ik was te voorzichtig maar dan rij je jezelf vast. Nu doe ik het idd wel, hun probleem, niet het mijne :evaw:

Shadow0

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 19:01

Op z'n minst opmerkelijk: 2 auto's voor me deed iemand het raam open en kwam er een hele rookwolk uit, vervolgens reed ik er doorheen en kon ik de wiet (met ramen dicht en ventilatie uit) ruiken.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 19:11

Apart inderdaad Shadow0... Daar mag de politie wel eens een kijkje nemen, lijkt me niet zo veilig om met drugs (want dat is wiet) achter het stuur te zitten.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 19:17

Ergernis van de dag... kettingbotsing op de snelweg. Daardoor gaat iedereen op zoek naar alternatieve routes. Logisch... maar pleur dat hok niet midden op de kruising of overdwars over een busbaan. Ik word daar echt vervelend van. Dan stopt mijn bus pas 2 cm van je auto...

Uiteindelijk heel creatief mijn passagiers op hun bestemming gekregen door zelf een route te verzinnen.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 19:32

Begrijpelijk dat je je daaraan irriteert, snap je gevoel hierbij inderdaad.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 09:36

Anne je ben niet voor 1 gat te vangen.
Cool mens ben je.

Ik reed gisteravond om 2200 uur terug van orkest.
Reed alweer in ons dorp en zag een auto zonder verlichting voor mij rijden.
Ik heb 3x geseind maar lampje ging letterlijk en figuurlijk niet branden.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 09:42

Heb ik weleens gehad toen ik het dorp waar ik destijds woonde inreed. Zag een busje zonder licht aankomen, dus ik een paar keer knipperen. Die knipperde enkel terug :')

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 09:43

Exitium schreef:
Heb ik weleens gehad toen ik het dorp waar ik destijds woonde inreed. Zag een busje zonder licht aankomen, dus ik een paar keer knipperen. Die knipperde enkel terug :')

En hij maar denken, wat kom ik veel bekende tegen.

Gisteren, ik hoor ergens in de verte een sirene.
De auto's voor me gaan extra aan de kant, ik ook.
De auto achter me ook, terwijl hij op de kruising staat. (Achter me, voorbij de kruising kon hij ook staan)

Ambulance komt tegemoet en wil linksaf slaan. Hij staat dus in de weg.

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 09:50

Gisteren op de snelweg: ik reed op het rechtervaak, voor en achter mij een zee van ruimte, naast mij op de linker strook snel aankomend verkeer. Rechts van mij op de invoegstrook aankomend één auto, een tikje langzamer dan ik. Dus ik denk: die gaat na mij invoegen, plek zat, en blijf op mijn tempo doorrijden. Maar nee, meneer geeft gas erbij, haalt me woest in en snijdt me bij het invoegen vlak voor mijn auto de pas af. Om dan vlak voor me te blijven rijden meerdere keren op de rem te drukken.
Wat heb ik misdaan? -O-

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 09:55

Helemaal niets, maar er zijn mensen die menen dat je aan de kant moet voor invoegers.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 10:10

Die mensen leiden meestal aan SPS.....Small P*nis Syndrome.....

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 10:21

Cowboy55 schreef:
Die mensen leiden meestal aan SPS.....Small P*nis Syndrome.....

Aj, die ook al. 't Zijn er meer dan ik dacht dan. %)

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 11:02

Naar syndroom.
Je schrikt wel van dat soort acties.

ista

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 19:09

Twee dagen terug op de dijk net buiten het dorp. Ik kom op de motor aanrijden en zie aan de linkerkant van de weg een trekker maaien, rijdend mijn richting op. Een rijtje auto's haalt de trekker in, ik haal er al wat snelheid uit. Maar auto's verkijken zich op de rijdende trekker en kom met de laatste in de rij naast de trekker uit, dus van links naar rechts: trekker, auto en ik op de rand van de berm. Ik kon niet stil gaan staan vanwege verkeer achter me.

Ik steek mijn hand omhoog van: Wat doe je? Meneer gebaart juist boos naar mij... Sukkel. -O-

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 19:42

Stomme dagrijverlichting... ik snap werkelijk niet dat het toegestaan is door de RDW. Vanmiddag op de snelweg hele volksstammen die zonder verlichting achter rondtoeren terwijl de omstandigheden daar wel om vroegen. Ik heb me volledig afzijdig gehouden door gewoon lekker achter een vrachtwagen te hangen naar huis. Dan maar een paar minuten later...

BerdienJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 19:46

Mensen die zonder over hun schouder te kijken maar invoegen op de snelweg. Ik kon geen kant op, het was hartstikke druk. En zo’n oude sok wilde hem zo opzij gooien, waar ik reed. Ik in de ankers, getoeterd. Later ingehaald en dan zit er inderdaad zo’n uilige bejaarde wat wazig te knipperen. Man man man.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 19:48

Ista wat gevaarlijk.
Soms moet je wat geduld hebben om te kunnen inhalen.

Anne slim van jou.
Vandaag zo’n sombere dagqua weer dat lichten aan als je de weg opgaat wel zo veilig is.

Berdien zou mijn schoonmoeder kunnen zijn geweest.
Die rijdt enkel nog in het dorp auto.
Hopeloze chauffeur was ze al en met de jaren is het slechter geworden.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 20:10

Anne_GTI schreef:
Stomme dagrijverlichting... ik snap werkelijk niet dat het toegestaan is door de RDW. Vanmiddag op de snelweg hele volksstammen die zonder verlichting achter rondtoeren terwijl de omstandigheden daar wel om vroegen.

Er reden ook een paar auto's zonder verlichting voor - dus ook geen dagrijverlichting maar helemaal niks. Ook nog donkergrijs allebei. Via mijn binnenspiegel kon ik ze nog wel redelijk zien en was ik blij dat ik ze op tijd had opgemerkt, maar via mijn zijspiegels ging dat echt moeiteloos op in de grijsheid van de dag en alle opspattende regen op de snelweg. Gekkenwerk.

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 20:38

:D ik gebruik mijn binnenspiegel nooit... macht der gewoonte.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 22:28

Anne_GTI schreef:
Stomme dagrijverlichting... ik snap werkelijk niet dat het toegestaan is door de RDW. Vanmiddag op de snelweg hele volksstammen die zonder verlichting achter rondtoeren terwijl de omstandigheden daar wel om vroegen. Ik heb me volledig afzijdig gehouden door gewoon lekker achter een vrachtwagen te hangen naar huis. Dan maar een paar minuten later...

Ben het he-le-maal met je eens hoor! Rot dagrijverlichting...

Fietsers die geen richting aangeven, ook leuk. Ik op de rem, want denk: die blijft de rotonde volgen en ik wil geen fiets op mijn motorkap. Niet dus, duikt eraf naar rechts. Ik had dus ook gewoon door kunnen rijden... Zucht...

Vandaag trouwens ook een "huh?" momentje hier. Verkeerslichten, ik sta te wachten voor rood... Ineens, out of the blue, beginnen die dingen oranje te knipperen, terwijl ze dat op die specifieke kruising écht nimmer never nooit doen... Gelijk dikke chaos, want hele drukke kruising in de ring van Zwolle. Heb me met moeite ook met de auto door die verkeerskluwen gewurmd en later even met de gemeente gebeld om dit door te geven. Leek mij een goed idee dat daar iemand ging kijken, zo vlak voor voor de avondspits...

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-23 21:15

Fietster die opeens linksaf slaat, terwijl ik met de speed pedelec haar aan het inhalen was.

Afbeelding

Het is niet aan te raden om op deze manier (met je lichaam) zo'n bord plat te rijden.
Resultaat, twee gebroken ribben.

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-23 21:33

Nooo, dat is pijnlijk! Sterkte...

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-23 23:13

Anne_GTI schreef:
Nooo, dat is pijnlijk! Sterkte...

Dank je

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-23 09:25

Ai, zeker pijnlijk beterschap hoor :(:)
Fietsers kijken meestal niet om zich heen wanneer ze van richting veranderen, dan is dit het resultaat. Als inhalende fietser kun je dan niet meer stoppen.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 09:43

Frno sterkte.
Heb je gegevens van de fietser die afsloeg?