Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 14:01

Ineke2 schreef:
Amira_ schreef:
Dat de annuleringsverzekering helemaal niks dekt. We zouden morgen naar Rome gaan en zijn nu dus al het geld kwijt

Gewoon op vakantie gaan?
Rome is geen negatief reisadvies voor. Extra genieten zo nu het ( veel) minder druk is

Voor heel italië is nu toch een negatief reisadvies met: Ga alleen heen als het echt noodzakelijk is.

Overigens erger ik me echt kapot aan het Coronavirus. Niet dat het niet heftig is, maar men heeft het er constant over.
Ben gewoon een beetje Coronamoe ofzo

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 14:05

Ineke2 schreef:
Amira_ schreef:
Dat de annuleringsverzekering helemaal niks dekt. We zouden morgen naar Rome gaan en zijn nu dus al het geld kwijt

Gewoon op vakantie gaan?
Rome is geen negatief reisadvies voor. Extra genieten zo nu het ( veel) minder druk is

Je kan er alleen geen fiets doen omdat alles dicht is tot april.

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 14:26

Ineke2 schreef:
Amira_ schreef:

Gewoon op vakantie gaan?

Was ook de planning, maar het reisadvies is aangepast en we willen straks niet opgesloten zitten daar omdat er geen vliegtuigen meer terug gaan bijvoorbeeld

Anoniem

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 14:29

In België gaat er zelfs geen enkele vlucht meer naar Italie. Reisadvies is inderdaad aangepast door de volledige lockdown.

PlukenKrul

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 14:34

Ineke2 schreef:
Amira_ schreef:

Gewoon op vakantie gaan?

Als je zelf zo dom wilt zijn is nog tot daar aan toe, maar ga alsjeblieft niet andere mensen daartoe aanzetten als je geen idee hebt hoe de situatie hier is. Ik woon in Rome en sinds de algehele lockdown gisteren is het hier 1 grote chaos. Supermarkten worden leeg geroofd, niet meer dan 3 mensen tegelijk naar binnen, alle restaurants en bars zijn gesloten. We mogen alleen naar buiten voor werk of noodzakelijke. Alle musea etc. Zijn dicht. Het voelt alsof ik in een oorlogsgebied woon nu. En dan ga jij iemand aanraden hier gewoon op vakantie te gaan??!!!! Denk allemaal toch even na aub. Het IS een erge situatie en dat kun je nu niet langer bagatelliseren. Neem je verantwoordelijkheid. Wie nu nog aan een vakantie durft te denken snapt er helemaal niets van. Het is nu hier in Italië, maar als er geen lering uitgetrokken wordt is het over 2-3 weken dezelfde situatie in Nederland. Geloof mij, dat wil je niet.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 14:37

Dat ik aan een onderzoek moet beginnen maar ik totaaaal geen zin heb. Ik weet dat als ik eenmaal bezig ga ik het super vind maar ermee beginnen is pfff... :+

elinedeau95

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 14:38

Dat ik eerst was uitgenodigd voor een sollicitatie, maar ik net een telefoontje kreeg dat ik niet meer mag komen omdat ik uit Brabant kom en ze te bang zijn voor Corona...

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 14:40

elinedeau95 schreef:
Dat ik eerst was uitgenodigd voor een sollicitatie, maar ik net een telefoontje kreeg dat ik niet meer mag komen omdat ik uit Brabant kom en ze te bang zijn voor Corona...

W T F

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 14:49

elinedeau95 schreef:

Jezus wat sneu. Stel een Skype gesprek voor?!

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 14:54

PlukenKrul schreef:
Ineke2 schreef:
Gewoon op vakantie gaan?

Als je zelf zo dom wilt zijn is nog tot daar aan toe, maar ga alsjeblieft niet andere mensen daartoe aanzetten als je geen idee hebt hoe de situatie hier is. Ik woon in Rome en sinds de algehele lockdown gisteren is het hier 1 grote chaos. Supermarkten worden leeg geroofd, niet meer dan 3 mensen tegelijk naar binnen, alle restaurants en bars zijn gesloten. We mogen alleen naar buiten voor werk of noodzakelijke. Alle musea etc. Zijn dicht. Het voelt alsof ik in een oorlogsgebied woon nu. En dan ga jij iemand aanraden hier gewoon op vakantie te gaan??!!!! Denk allemaal toch even na aub. Het IS een erge situatie en dat kun je nu niet langer bagatelliseren. Neem je verantwoordelijkheid. Wie nu nog aan een vakantie durft te denken snapt er helemaal niets van. Het is nu hier in Italië, maar als er geen lering uitgetrokken wordt is het over 2-3 weken dezelfde situatie in Nederland. Geloof mij, dat wil je niet.

Andere mensen die in Rome wonen zeggen weer dat het allemaal wel meevalt.

elinedeau95

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 14:57

Castilja schreef:
elinedeau95 schreef:

Had ik al gedaan en ze kijken nu of er later in de week een bel afspraak kan komen

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 15:00

elinedeau95 schreef:
Castilja schreef:

Had ik al gedaan en ze kijken nu of er later in de week een bel afspraak kan komen

Pluspunten voor jou +:)+

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 15:02

Dat de wandeling van net echt mega ruk was. Het lijkt wel alsof alles wat er een beetje in getraind was, opeens nergens te vinden is (zelfs de Zit gaat maar met veel pijn en moeite) en bepaald gedrag (jaloers als een andere hond naar me toe komt bv) weer terug de kop op steekt. Fase waar we weer doorheen moeten, en komt ook wel goed want ik ben dagelijks met d'r bezig, maar mag ik deze 'fase' even overslaan?

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 15:16

Had even niet mee gekregen dat heel Italië nu rampgebied is inmiddels. Sorry :o
Als nog vind ik het zwaar overtrokken allemaal, hoe zorg je dat een land economisch nog meer naar de knoppen gaat... Maar dat is mijn mening hè :)

Wel zwaar *** dat nu met echt een negatief reisadvies dat je dan alsnog niks aan je annuleringsverzekering hebt -O-

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 15:18

Lau schreef:
elinedeau95 schreef:

W T F

Inderdaad.... -O-

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 15:20

Ineke2 schreef:
Had even niet mee gekregen dat heel Italië nu rampgebied is inmiddels. Sorry :o
Als nog vind ik het zwaar overtrokken allemaal, hoe zorg je dat een land economisch nog meer naar de knoppen gaat... Maar dat is mijn mening hè :)

Wel zwaar *** dat nu met echt een negatief reisadvies dat je dan alsnog niks aan je annuleringsverzekering hebt -O-

Gelukkig denken de instanties daar anders over :).

Dat laatste heb je wel gelijk in, al denk ik dat een ziekte uitbraak dan weer niet gedekt wordt door de gemiddelde annuleringsverzekering...

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 15:26

Nee...Maar tijdens het boeken van een reis denk je daar ; zeker binnen Europa toch totaal ook niet bij na...

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 15:29

Ineke2 schreef:
Nee...Maar tijdens het boeken van een reis denk je daar ; zeker binnen Europa toch totaal ook niet bij na...

Klopt. Dat is dan het gelukje voor de verzekeraar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 15:31

M’n bureaustoel, waar ik nu al rug- en schouderklachten van krijg. En het feit dat ik geen nuttige talen spreek, waardoor werk vinden in niet-Engeland of -Nederland wat makkelijker zou zijn. :')

_San87_ schreef:
Ineke2 schreef:

Klopt. Dat is dan het gelukje voor de verzekeraar.
Hoewel ze reisadviezen van Buza meestal wel serieus nemen... Het ministerie is vrij biased met hun gele adviezen, maar voor oranje of rood, moet er wel echt wat aan de hand zijn.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-20 15:47

Dat ik aan een docent vraag tot hoe laat de kickoff van onze keuzeweek maandag duurt omdat ik vroeg 's avonds ergens heen moet waar ik bijna 3 uur naar onderweg ben vanuit school, en hij vervolgens zegt "dit gaat je lukken, voldoende?"

Waarom kun je niet gewoon een tijd geven :')

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 16:05

Ik irriteer me aan dat onze bijhok net een rampgebied is, al dik jaar. Meneer wou daar een keuken plaatsen en de bestaande slopen. Er moet nog van alles gedaan worden maar staat al zo lang stil.
Ook irriteer ik me aan dat iemand onze belastingaangifte zou doen maar steeds niks laat horen.

Ik denk dat het allemaal al heel stuk gaat schelen als ik straks weer op mijn werk kan beginnen. Helaas is het seizoenswerk, maar kan niet wachten.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 16:09

cursebreaker schreef:
Dat de wandeling van net echt mega ruk was. Het lijkt wel alsof alles wat er een beetje in getraind was, opeens nergens te vinden is (zelfs de Zit gaat maar met veel pijn en moeite) en bepaald gedrag (jaloers als een andere hond naar me toe komt bv) weer terug de kop op steekt. Fase waar we weer doorheen moeten, en komt ook wel goed want ik ben dagelijks met d'r bezig, maar mag ik deze 'fase' even overslaan?

Jullie komen er echt wel <3 Puppypubertijd, heerlijk! :+ :Y)

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 16:12

Dat ik nu voor een rotkeuze sta en hoop dat school voor een middenweg kan kiezen.

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 16:21

Dat onze lieve buurvrouw weggaat en we echt bang zijn dat we een terror buuf terug krijgen zoals we die al aan de andere kant van ons hebben zitten ;(

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-20 18:25

Concert waarschijnlijk afgelast vanwege Corona. -O-