Post NL frustratie!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kiki1976

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-25 08:41

Geen post.nl maar GLS.
Mijn man had wat besteld en stond levering via DHL.
Nu moet ik zeggen sinds we het direct naar een pakketpunt laten bezorgen gaat het goed.
Bij het bericht van verzenden blijkt het in 2 pakketten te zijn verzonden.
1 via DHL en 1 via gls.
Pakket DHL konden we netjes wijzigen naar pakketpunt. Maar bij de track ans tracé van gls dus niks. Je kon niks inzien, geen dag, tijd. Je kon niet eens je postcode invoeren.
4 cijfers en 2 letters ( zonder spatie) kreeg je de melding postcode te lang. Zonder letters te kort.
Gelukkig kwam er gisteren iemand die om de hoek woont aan de deur. Er staat daar en daar een pakket van jullie buiten

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-25 08:56

Hier nog steeds geen pakket en staat nog steeds op vrijdag.

Irritant want ben het eigenlijk nodig.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-25 10:17

Hier staat er nog steeds een brievenbus pakketje in de app op niet bekend wanneer het wordt bezorgd terwijl ik dit al zeker meer dan een week in huis heb.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-25 14:04

DoretteK

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-25 19:05

En dan beweren dat er elke dag in elke straat een postbezorger is. En dat ze binnen een dag moeten bezorgen :')

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-25 21:23

Ik moest vorige week iets op de post doen naar apotheek. Dat heb ik dinsdag gedaan. In een brievenbus die wel elke dag geleegd wordt, in pakketpunt. Weet je wanneer het bezorgd werd bij de apotheek? Vandaag...

flintstones

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 19:09

dpd vandaag...
ik en mijn ouders waren niet thuis, briefje aan de deur gehangen met de vraag of hij/zij het aan de poort wou leggen
is het naar het afhaalpunt gestuurd...

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 23:20

Bij dpd moet je volgens mij neerzettoestemming geven in de app. Tenminste, dat doe ik wel altijd en het staat dan ook altijd keurig op de afgesproken plek.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-25 08:43

Nu toch wel boos op post.nl
Hadden een pakket retourgestuurd naar een bedrijf. Is een Nederlandse website maar leveren uit Duitsland en moet dus retour naar Duitsland.

Nu is dit best prijzig, maar oke. Incl verzekerd verzenden toch nog €24,80

Pakket is 5 mei verzonden en staat sinds 10 mei stil.
Met alle dagen tussendoor even ( vond ik) rustig afgewacht tot gisteren.
Eerst proberen ze je af te schepen dat ik maar contact moest opnemen met de Duitse post Hermes omdat doe daar naar over was gegaan. Degene kon geen Duits.
Aangegeven dat het pakket nog niet was overgedragen aan ze dus gewoon nog in NL was.
Toen gaven ze aan, ik moest de ontvanger contacteren of hun het uit konden zoeken.
Uh nee, want net als in NL is de verzenden verantwoordelijk.
Nou na veel moeilijk doen ging ze een ticket aanmaken.

Link gekregen via de mail waarbij ik best veel moest invullen. Maar allemaal gelukt. Allang al blij dat er veel terug te vinden was op de website van het bedrijf.

Vanmorgen bericht van post.nl.
Ja het is echt enorm druk en hebben enorme vertragingen. Dat het nu al 11 dagen stil ligt komt daar uit voort.
Maar ik moest geduld hebben en deze week en volgende week nog afwachten.

Ik vrees dat het echt lastig gaat worden om mijn geld terug te krijgen. Hoop het wel want betaal niet voor Jan l €24,80 omdat de waarde van het pakket €350 is

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-25 14:16

PostNL... :roll:
Ze zouden gisteren een pakket bezorgen volgens de track&trace.
Maar hij bleef steken op dat het pakket gesorteerd was en na het verlopen vh tijdvak een 'oeos, we hebben het niet gehaald, het kan uitlopen tot 22:30u'.
Gisteren niets ontvangen, een uurtje geleden kreeg ik melding dat ze tussen 16:15 en 18:45 zouden komen.
Prima, kan ik ff een middagdutje proberen te doen.
Hoortoestellen uit gedaan want hé, ze komen toch pas na 16u.
Wat denk je?
Zijn ze een kwartier geleden geweest, ik heb de deurbel niet gehoord en nu moet ik naar het PostNL-punt om mijn pakket daar op te halen. -O-
En dat omdat de bezorger van PostNL zich voor de zoveelste keer niet aan de track&trace hield.
Klachten indienen heeft geen zin, doen ze geen reet mee want ik ben niet de verzender en daarmee ook niet hun klant.
Maar de keren dat ik wél de verzender was en een klacht indiende omdat ze gewoon met een vrachtwagen over mijn pakketjes gereden leken te zijn deden ze er ook niets mee buiten antwoorden dat ik het maar verzekerd had moeten verzenden of een automatische mail dat ze ernaar gaan kijken maar na 12 jaar is er nog geen terugkoppeling over geweest.
En intussen betaal je je zo ongeveer scheel voor steeds slechtere service. :x

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-25 00:53

Nou verzekerd verzenden en pakket zoek is ook een drama.
Pakket staat al stil sinds 10 mei. Nadat ik anderhalve week geleden een klacht indiende moest ik dus nog maar anderhalve week afwachten.
Ik wat ongeduldig gisteravond al gemaild dat de status nog steeds onveranderd is.
Vanmorgen belde ze al dan de klantenservice. Hoop bla bla bla wat er op neer komt dat ze pas na een x periode tot uitbetalen over gaan. U moet tot het einde van de maand wachten. Dus ik zeg nog,dan kan dat toch nu gelijk ipv morgen? Uhhh nee mevrouw, volgende maand.
Dat houd in dat ze het pas gaan bekijken na 30 juni.

Ik zeg tegen die man aan de telefoon. Ik verzeker mijn verzending, omdat het echt wel op geld gaat. Is een retourzending met iets wat de verkeerde maat was. Dat moest ik dus opnieuw betalen. En nu moet ik gewoon belachelijk lang op mijn €350 wachten?
We weten allebij dat dit pakket niet meer boven water komt.

Nee mevrouw pakket is niet gestolen, staat gewoon ergens te verstoffen op een Depot.

Het is echt schandalig.
Kijk de man aan de telefoon deed ook gewoon zijn werk en is ook aan de regeltjes gebonden, dus neem hem niks kwalijk.
Maar post.nl zelf _-:(

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 10:58

Ik kan vrij weinig meer met de klantenservice van Postnl. Eerst moet je door die vermoeiende chatbot heen en vervolgens word de verbinding met een medewerker of verbroken na meer dan een half uur wachten (chat of telefoon) of de medewerker komt ook niet verder dan oplezen wat de track & trace zegt.

Ik had twee pakketten onderweg, bezorgdatum vandaag + tijdvak bekend. En ik zie ze net bij refresh van de app updaten naar 'pakket nog niet ontvangen door postnl'. Hoe dan.. ik ben speciaal thuis omdat ik mn pakketten vandaag gepland heb, ook twee andere koeriers komen vandaag. Lekker handig weer..

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 11:07

Ben je mooi mee, Unwritten -O-
Tegenwoordig heb ik de bezorgvoorkeur maar op rechtstreeks naar een punt staan, dan zit ik in ieder geval niet voor Jan Doedel thuis.

Ik ben normaal altijd heel tevreden over DHL, maar nu verwacht ik iets waarvan de status al dagen op "bezorging verhinderd, het wordt 1-2 dagen later" blijft hangen. Ik vrees dat dat gewoon niet meer komt :=

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 11:25

Irritant ook voor jou -O- misschien de afzender alvast inlichten?

Ik kon helaas niet kiezen voor een pakketpunt, een van de koeriers komt met mijn nieuwe telefoon en die moet aan huis geleverd worden. Dus heb de rest expres op dezelfde dag gepland.

Ik hoop dat het een storing is in de Track, want hoe kan iets van bezorgvak bekend naar nog niet ontvangen gaan :') de afzender geeft ook aan dat het gewoon netjes verzonden is al.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 11:37

Goed idee, om alvast de afzender in te lichten. Ga ik doen!

Ik hoop voor jou dat het inderdaad een storing is en je pakketjes gewoon komen vandaag. :j

sandorra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 14:14

Gisteren pakket bij bol.com besteld rond 15:00 en het zou vandaag geleverd worden tussen 12:15 en 14:45. Echter blijft de zending op gesorteerd staan en staat er niet onderweg met bezorger. Ik ga ervan uit dat het niet komt en baal hier heel erg van……omdat ik vandaag elders ben en dacht laat ik het hier bezorgen ik woon hier dus niet….. betekend dat ik dus nog een keer hier heen moet om het op te halen of ik moet het adres kunnen wijzigen vanavond.

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 14:46

Ik heb het idee dat er vooral storing is met de track en trace nu, ik hoor steeds meer mensen wiens pakket van een tijdvak teruggaat naar nog niet ontvangen. :+

Ik hoop dat ze gewoon nog komen vandaag! Voor jou ook Sandorra!

sandorra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 16:00

Nou inmiddels bijna 16:00 en geen pakketje

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 16:28

Hier ook niet, ik vrees er ook voor vandaag.

Dan maar hopen dat er morgen iemand thuis is in het rijtje hier.

sandorra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 20:58

Nou uiteindelijk om 20:55 geleverd ‍♀️ zucht maar ik moet dus terug naar pakketafhaalpunt in de buurt waar ik mijn pakket had willen laten bezorgen. Zucht dubbel werk alsnog en extra rit benzine….. Als bezorgtijd gelijk hierop had gedtaan had het gewoon thuis bezorgd kunnen worden.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-25 08:46

Afbeelding

Heeft iemand hier ervaring mee?
Brief is (aangetekend) sinds 27/5 onderweg. Had 29/5 binnen moeten zijn bij hun (maar de melding kwam pas op de 27ste bij mij nadat hun brief er ook 5 dagen over had gedaan...)
Gaat deze nog geleverd worden denken jullie?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 07:56

Ik heb wat bij Bonprix besteld, zou vandaag komen maar er staat in de app dat het bestelseizoen weer begonnen is het dat het langer kan duren. Zal dus vandaag wel niet meer komen maar goed, ik heb er geen haast mee.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 11:17

Bellatrix schreef:
Ik heb wat bij Bonprix besteld, zou vandaag komen maar er staat in de app dat het bestelseizoen weer begonnen is het dat het langer kan duren. Zal dus vandaag wel niet meer komen maar goed, ik heb er geen haast mee.

Stond er bij mij bij PostNL ook bij de afgelopen dagen, maar al m'n pakketjes (3x PostNL, 3x DHL, 1x GLS en 1x brievenbuspakketje) waren op tijd binnen

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 11:21

Hij had al bij PostNL moeten zijn maar dat is hij nog niet. We gaan het zien.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-25 12:14

sandorra schreef:
Nou uiteindelijk om 20:55 geleverd ‍♀️ zucht maar ik moet dus terug naar pakketafhaalpunt in de buurt waar ik mijn pakket had willen laten bezorgen. Zucht dubbel werk alsnog en extra rit benzine….. Als bezorgtijd gelijk hierop had gedtaan had het gewoon thuis bezorgd kunnen worden.

je kan het toch ook retour laten gaan en opnieuw bestellen, dan heb je het morgen thuis (als het goed is)