Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 23:45

Steeph schreef:
Breda is gewoon echt een doolhof :+

Het busstation is één groot, lang platform waar je in het midden binnen komt. Linka en rechts zijn over de hele lengte bushaltes van A t/m W (?). 23 haltes dus...
Even een foto op gezocht:
[ Afbeelding ]

Dit, en dan nog een keer maar dan rijden de bussen de andere kant op, aan de linker kant van deze foto

Edit: en ik ben Eindhoven gewend, dus dit is wel even ingewikkeld :+

Ik vind het nu ontzettend mooi, maar het vorige station was wel overzichtelijker ja :D Heb nu regelmatig moeten rennen om de bus te halen als ik maar enkele minuten de tijd heb om over te stappen.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 23:52

Ik ben echt een kluns en Eindhoven station ook gewend kwa bussen, maar op de een of andere manier kan ik het in Breda of Utrecht wel altijd meteen vinden :')

De wc op Utrecht centraal was lastiger en dan deed mijn pinpas het niet dus ik moest geld bijpinnen en dat ging zo:

AH to go kon niet bijgepind worden, stuurde me naar broodzaak > broodzaak kon 20€ maar wisselde niet > rituals wisselde niet en stuurde me naar Hema

En bij de Hema eindelijk beet :')

Destination

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 00:27

Die wc's op stations zijn sowieso een ergernis. 90% van de tijd staat er wel dat je contactloos kan betalen, maar het werkt echt nooit -O-

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 02:02

Kom ik ook weer even binnenvallen met mijn "ergernissen" van afgelopen dienst.
JA, als je het nodig vind om een filmpje te maken van hoe je zogenaamd een wegrijdende trein aanduwt en daarbij werkelijk je handen tussen 2 bakken steekt val je onder de categorie lomp of levensmoe 8)7 .
NEE, een perronrand is NIET, ik herhaal NIET bedoeld om lekker met je benen overheen te gaan zitten 8)7 _-:( . Mijn arme machinist is zich de pleuris geschrokken omdat hij ook niet zeker wist of hij die debiel geraakt had of niet. Dus daar liep ik fijn met mijn lampje..... -O- .
Dit samen met nog 2 akkefietjes heeft er voor gezorgd dat mijn bijnier nu wat overspannen is na het aanmaken van al die adrenaline :+ .

En vervolgens heeft het er werkelijk geen drol mee te maken wat voor huidskleur je hebt als ik een uitstel van betaling voor je ga schrijven maar wel alles met het feit dat je geen kaartje hebt en ook nog eens bijdehand gaat lopen doen :O :O :O :O .

Het was me het dienstje weer wel. Gelukkig hebben ik en mijn machinist dan ook weer een autistische jongen blij kunnen maken :D

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 07:00

sureido schreef:
Ik ben echt een kluns en Eindhoven station ook gewend kwa bussen, maar op de een of andere manier kan ik het in Breda of Utrecht wel altijd meteen vinden :')

De wc op Utrecht centraal was lastiger en dan deed mijn pinpas het niet dus ik moest geld bijpinnen en dat ging zo:

AH to go kon niet bijgepind worden, stuurde me naar broodzaak > broodzaak kon 20€ maar wisselde niet > rituals wisselde niet en stuurde me naar Hema

En bij de Hema eindelijk beet :')

Wist je dat er in intercity's gewoon een gratis wc aan boord is en in een deel van de sprinters ook?

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 07:29

Die zijn soms zoooo goor dat ik ook liever even op het station ga plassen :=
Laatst was er in een intercity een toilet die echt van de vloer tot best hoog op de muren inclusief toilet en wasbakje onder de kots zat... nou dan maar 70 cent betalen om te plassen hoor :')

Je moet trouwens met contactloos betalen je pasje er best lang tegenaan houden :j

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 07:32

Warboel schreef:
Die zijn soms zoooo goor dat ik ook liever even op het station ga plassen :=
Laatst was er in een intercity een toilet die echt van de vloer tot best hoog op de muren inclusief toilet en wasbakje onder de kots zat... nou dan maar 70 cent betalen om te plassen hoor :')

Je moet trouwens met contactloos betalen je pasje er best lang tegenaan houden :j

Is het inmiddels alweer 70 cent? Ik vond 50 al best duur.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 07:34

Ja -O-

Arantes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 10:48

Maar je krijgt wel een waardebon van de Kiosk twv €0,50, dus dat scheelt weer.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 11:04

Arantes schreef:

Verkoopt de Kiosk dingen voor €0,50 of minder? Zo niet, dan is het gewoon een manier om je nog meer uit te laten geven.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 11:21

Doritos Bits zijn €0,60 <<)
Maar volgens mij moet je daar ook weer minimaal 1,50 voor besteden wil je die bon in kunne wisselen... Dus het is zeker een manier om je meer uit te laten geven.
Aan de andere kant als ik honger heb ben ik soms wel blij met die bonnetjes, dan zou ik toch wel eten kopen en dan scheelt het mooi weer 50 cent op dat moment {:}

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 11:31

Vervolgens die bonnen gaan verkopen aan mensen die een kopje koffie of thee willen halen bij de Bistro? Dat zijn er meestal genoeg. Het klinkt alleen wat omslachtig :=

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 11:41

Bij mij werkt contactloos betalen altijd tot nu toe.

Alleen voordat het processing-balkje bovenin vol is én het licht op groen springt gaat er zoveel tijd voorbij dat je al bijna in je broek pist :+

Iloveiswan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 12:28

Bij mij kost wc nu al 80 cent soms :=

En 2,50 bij kiosk uitgeven voor de korting. Dus ik gisteren iets van 3 euro. Nee dat telt niet mevrouw u heeft iets in de korting erbij. |o dus nog steeds die bon in de zak

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 12:29

Vandaag wachten op de tram.. die niet kwam. 'Tram ietwat gestremd, houd rekening met extra reistijd' m'n reet; alle reisadviezen met de tram kwamen te vervallen.

Niet heel vreemd als er verderop een tram ontspoord is en een vrachtwagen gekanteld, maar dan zeg je toch niet 'gestremd, hou rekening met extra reistijd' maar dan zeg je toch 'trams rijden momenteel niet, neem alternatief vervoer' ?

Arantes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 14:37

oomens schreef:
Arantes schreef:

Verkoopt de Kiosk dingen voor €0,50 of minder? Zo niet, dan is het gewoon een manier om je nog meer uit te laten geven.

Nee en je moet minimaal €2,50 besteden om de bon te gebruiken. Maar ik haal bijvoorbeeld vaak een broodje bij de kiosk dus dan scheelt het toch weer als ik nog een bonnetje heb.
Als je nooit wat haalt heb je er natuurlijk niks aan en is €0,70 inderdaad erg duur voor een toiletbezoekje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 14:58

Ik vind 70 cent ook heel duur voor een toiletbezoekje, maar ik vind dat het wel waard als dat betekent dat ik op een mega schone, nette wc kan plassen. Dat is op Utrecht centraal altijd het geval dus ik geef dan 100x liever 70 cent uit dan dat ik in de trein moet plassen. Misschien leuk als je man bent maar ik doe het echt liever niet.

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 14:59

Hoe vinden jullie Groningen busstation? Ik heb er 6 jaar veel gereisd en wist de bussen die ik regelmatig pakte wel te vinden, maar als ik een bus moest nemen die ik nog nooit genomen had zorgde ik er voor dat ik ruim de tijd had om hem te kunnen vinden :+

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 15:07

Groningen busstation is prima te doen :)
Het is soms wat onoverzichtelijk met de haltes die aan de weg liggen, maar alle haltes liggen bij elkaar en je hebt de juiste snel gevonden. Ik was Groningen gewend toen ik naar Utrecht ging. Daar was het toen wel even flink schrikken met busstations Noord, Zuid en West (toch? Of was het noord, oost en west?).
Ik heb regelmatig op het verkeerde busstation gestaan omdat het niet overal goed aangegeven was. Ook zat er toen weinig logica in de volgorde van de haltes naar mijn idee. Nu is het al wel een klein stukje beter. Nog maar 3 busstations en allemaal aan dezelfde kant van het station. Ook hebben ze grote digitale informatieborden staan tegenwoordig. Maar Groningen is absoluut prettiger! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 15:10

Ik vind Utrecht nog steeds wel drama hoor. Vooral de haltes op het Jaarbeursplein zijn gewoon een flink stuk lopen (echt heel vervelend voor mensen die slecht te been zijn vooral) en je moet echt goed op de borden turen als je wilt weten welke halte je precies moet hebben.

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 15:39

Utrecht is inderdaad niet fijn, maar wel echt enorm verbeterd t.o.v. een paar jaar geleden. Toen stopten er bussen bij de jaarbeurs en was er links en rechts (rechts was vorig jaar nog in gebruik als 'centrumzijde') naast de overgang naar hoog catharijne nog een busstation. Helemaal aan de andere kant van het station dus. Vanaf spoor 1 is dat natuurlijk wel weer makkelijker, maar als je op de verkeerde plek stond voor de bus moest je echt een heel eind lopen :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 15:59

Daar stopte vroeger ook nog de tram, bij het Moreelsepark. Die hebben ze ook jaren geleden al afgeschaft. En vervolgens ook de halte station aan die kant. Nu zit ook de tram alleen nog maar aan jaarbeurszijde.

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 16:04

Ohja! Moreelsepark heet het daar :) Dat was busstation Zuid toch vroeger? Ik heb helemaal nooit beseft dat de tram daar ook weg is. Lijkt me niet makkelijk om een tramhalte zo om te bouwen. Zeker voor de uithoflijn is een tram aan die kant wel weer handig toch? Wat gaan ze eigenlijk met dat stuk doen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 16:14

Ja je had daar busstation centrumzijde, maar daar onder het station ook nog een heel deel met inderdaad een tramhalte. Ik moet nu elke keer van de bushaltes jaarbeurs naar spoor 4 en heb vaak maar een paar minuten overstaptijd, dat is toch ook wel een flinke sprint :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 16:31

Tram komt daar uiteindelijk wel weer geloof ik, voor richting de uithof.

Je had daar aan beide kanten van de hoog catharijne passage ene tramhalte. Zaten nog geen 30 meter uit elkaar geloof ik. Daar hebben ze de achterste, Moreelsepark, bij het NS hoofdkantoor, toen van opgeheven.