Dingen die je je afvraagt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bloodymary

Re: Dingen die je je afvraagt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 17:59

Ik vraag me altijd af hoe mensen die western rijden met een spijkerbroek op hun paard komen. dus geen spijkerrijbroek, maar een gewone.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 18:19

Bloodymary schreef:
Ik vraag me altijd af hoe mensen die western rijden met een spijkerbroek op hun paard komen. dus geen spijkerrijbroek, maar een gewone.

De meesten hebben spijkerbroeken voor het rijden van wrangler, hier zit wat strech in :j

Rijden in een F1 auto schijnt enorm moeilijk te zijn. Zelfs de heren van Top Gear, die dus echt wel kunnen sturen, hadden er enorm veel moeite mee

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 18:43

Ik rijd alleen maar met spijkerbroek. En idd. wat Liselot zegt,de meeste spijkerbroeken hebben stretch en dat zit minder strak.

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 20:12

Damned schreef:
voor mij, als belg: ochtend : rond 6 tot 10 ongeveer , voormiddag tot 12, middag 12, namiddag tot ongeveer 4 uur daarna een stuk dat geen naam heeft :+ avond : van 6 tot 10 ofzo, daarna nacht

Ik woon al jaren in Duitsland en daar is
Morgens/ochtend tot 9-10 uur
Vormittag/voormiddag tot 12 uur
Mittag/middag tot 15 uur
Nachmittag tot 18 uur
en daarna komt de avond.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 20:15

Haha, ik dacht altijd dat special spijkerrijbroeken waren.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 20:27

Sammie schreef:
Haha, ik dacht altijd dat special spijkerrijbroeken waren.

Ja die heb je ook, ook voor Engels rijden. Maar bij Western zie ik vaak gewone spijkerbroeken. Laatst had ik een keer geprobeerd op te stijgen met een spijkerbroek, maar dat ging met geen mogelijkheid.... Vandaar dat ik het me afvroeg.
Het zal er inderdaad aan liggen of het stretch is, zoals hierboven wordt gezegd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 20:39

Op 'ponykamp' heb ik een paar van de ritten in spijkerbroek gereden, omdat ik maar een rijbroek had. Eigenlijk had ik er helemaal geen last van met opstijgen (in een Engels zadel). Het enige wat vervelend was was het schuren langs mijn benen toen het ging regenen.

PollyPancake

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 21:05

Ik rijd western in normale spijkerbroeken en ik moet eerlijk zeggen dat ik wel eens uit mijn broek gescheurd ben hahahaha. Meestal heb ik wel een broek aan die ruim zit, of waar stretch in zit. Vaak broeken die ik gewoon niet meer draag omdat er bijvoorbeeld een vlek in zit die er niet meer uit wil of omdat hij een keer gerepareerd is. Maar die ene keer had ik dus niet zo goed over mijn broek nagedacht.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 23:48

Bloodymary schreef:
Laatst had ik een keer geprobeerd op te stijgen met een spijkerbroek, maar dat ging met geen mogelijkheid.... Vandaar dat ik het me afvroeg.
Het zal er inderdaad aan liggen of het stretch is, zoals hierboven wordt gezegd.

Heeft weinig met stretch te maken, maar vooral met het model van de broek. Ook zonder stretch (dus gewoon katoenen spijkerstof) kun je met een gewone spijkerbroek prima opstijgen, zolang de broek maar niet te strak zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 00:00

Ik rijd meer met spijkerbroek dan met rijbroek, maar stap altijd op met opstapje of krukje, dat scheelt misschien? :+

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 07:32

Liselot schreef:
Bloodymary schreef:

De meesten hebben spijkerbroeken voor het rijden van wrangler, hier zit wat strech in :j

Rijden in een F1 auto schijnt enorm moeilijk te zijn. Zelfs de heren van Top Gear, die dus echt wel kunnen sturen, hadden er enorm veel moeite mee

Naar het schijnt zijn F1 coureurs ook helemaal niet zo goed in het besturen van een 'gewone' auto. Het schijnt ze buitengewoon veel moeite te kosten.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 07:48

Ik vraag me af waarom mijn haar zo statisch is met borstelen rond de herfst/winter. Ooit uitleg gehad jaar of 4 geleden, maar ik weet het niet meer.

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 09:57

Cowboy55 schreef:
Indy_Mouse_9 schreef:
En tenzij hij in een automaat heeft gereden is schakelen net iets meer een dingetje dan voor ons simpele zielen :o
Zoals als je bent wezen karten en dan moet wegrijden in je schakelbak. Gaat nog wel eens mis :D

Jij en ik karten in een automaat. Op het hoogste kartniveau hebben ze ook schakelbakken. Zoals hier in 2013 in Genk. Maar in de F1 schakelen ze dan weer niet meer....druk op knop of 'flappertjes' (geen idee welke van de 2 vandaag de dag....zullen wel flappertjes zijn).

Ah, dat is ook wel logisch dat ze op hoger niveau ook zelf moeten schakelen. Nu kan ik het niet zo goed zien in (de eerste 20 seconden van) het filmpje, maar ik neem aan dat ze daar ook met flippers aan het stuur schakelen? Dat doen ze voor zover ik weet idd ook in F1.

En wat ik heb gehoord is dus idd dat F1 coureurs problemen hebben met reguliere geschakelde auto's, omdat ze dan een koppelingspedaal en een versnellingspook hebben :)
Die wijsheid opgepikt van het vriendje, die was vroeger lid van de Jos Verstappen Fanclub en daar heeft het een keer in het clubblad gestaan. _O- Dat Jos 'gewend' was uit de raceautos aan rechts-gas links-rem, en dan geen voet meer overhad voor de koppeling :o

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 10:11

EskeGirl schreef:
Ik vraag me af waarom mijn haar zo statisch is met borstelen rond de herfst/winter. Ooit uitleg gehad jaar of 4 geleden, maar ik weet het niet meer.

Je haar is dan droog, een plastic borstel zorgt ervoor dat het nog statischer wordt. Goede vocht inbrengende producten gebruiken zoals conditioner/haarmasker zou moeten helpen.

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 10:25

Nog een ding dat ik mij afvraag,

Waarom zie je de maan soms overdag nog staan? Is mij ooit uitgelegd maar ben t vergeten

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 12:33

xSCWx schreef:
EskeGirl schreef:

Je haar is dan droog, een plastic borstel zorgt ervoor dat het nog statischer wordt. Goede vocht inbrengende producten gebruiken zoals conditioner/haarmasker zou moeten helpen.

Ik gebruik helemaal niks, ik was mijn haar met water en af en toe met natuurshampoo en conditioner. Natte plastic borstel helpt inderdaad, maar bij m'n borstel met (nylon?) haren wordt het extreem statisch.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 12:44

Water helpt wel tegen statisch haar, een plastic borstel maakt het erger. Ik denk inderdaad dat je borstel van nylon haar is want mijn ervaring is dat haar van echt zwijnenhaar niet statisch wordt. Hier lees je er meer over: http://www.margriet.nl/fitengezond/stat ... -er-vanaf/

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 12:49

Om die reden ben ik gestopt met m'n haar borstelen :') ho wacht ik zal uitleg geven!
Ik was m'n haar op dag 1, eerst met conditioner en daarna met shampoo, na het douchen droog ik het met een handdoek en borstel het direct uit en schud het los, daarna laat ik het drogen, echt los laten drogen, niet vastmaken oid, kan wel als het droog is natuurlijk. Op dag 2 fatsoeneer ik het een beetje, maar het borstelen laat ik mooi voor wat het is. Op dag 3 begin ik weer opnieuw. Ik heb dan wel wat slag in m'n haar, dus het ziet er niet snel ongekamd uit :+

Pieter25

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 12:58

Indy_Mouse_9 schreef:
Cowboy55 schreef:

Jij en ik karten in een automaat. Op het hoogste kartniveau hebben ze ook schakelbakken. Zoals hier in 2013 in Genk. Maar in de F1 schakelen ze dan weer niet meer....druk op knop of 'flappertjes' (geen idee welke van de 2 vandaag de dag....zullen wel flappertjes zijn).

Ah, dat is ook wel logisch dat ze op hoger niveau ook zelf moeten schakelen. Nu kan ik het niet zo goed zien in (de eerste 20 seconden van) het filmpje, maar ik neem aan dat ze daar ook met flippers aan het stuur schakelen? Dat doen ze voor zover ik weet idd ook in F1.

En wat ik heb gehoord is dus idd dat F1 coureurs problemen hebben met reguliere geschakelde auto's, omdat ze dan een koppelingspedaal en een versnellingspook hebben :)

Die kunnen echt niet met een handbak rijden nee 8)7 8)7

Formule 1 hebben ze 4 flippers achter het stuur:
De bovenste 2 om te schakelen (Rechts hogere versnelling en links lagere)
De onderste 2 zijn de allebei voor de koppelingen

B-)

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 13:08

Hoe kunnen ze bij de verzekering, als je scooter gestolen is, erachter komen of je kettingslot eraan zat of niet?
Vraag ik me al een tijdje af. Weet wel dat je twee sleutels moet hebben om aan te tonen dat je niet je sleutel erin heb laten zitten.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 13:33

Pieter25 schreef:
Formule 1 hebben ze 4 flippers achter het stuur:
De bovenste 2 om te schakelen (Rechts hogere versnelling en links lagere)
De onderste 2 zijn de allebei voor de koppelingen

B-)

Weer wat geleerd. Dank u!

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 13:36

_sharonnn schreef:
Om die reden ben ik gestopt met m'n haar borstelen :') ho wacht ik zal uitleg geven!
Ik was m'n haar op dag 1, eerst met conditioner en daarna met shampoo, na het douchen droog ik het met een handdoek en borstel het direct uit en schud het los, daarna laat ik het drogen, echt los laten drogen, niet vastmaken oid, kan wel als het droog is natuurlijk. Op dag 2 fatsoeneer ik het een beetje, maar het borstelen laat ik mooi voor wat het is. Op dag 3 begin ik weer opnieuw. Ik heb dan wel wat slag in m'n haar, dus het ziet er niet snel ongekamd uit :+

Eerst conditioner en daarna shampoo heeft geen nut. Je wast de conditioner er dan weer uit namelijk. Wel of niet borstelen maakt verder ook niet zoveel uit; je haar wordt gewoon droger als de omgeving droog is.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 13:38

Hee maarre, ik mag m'n ervaring delen toch? Voor mij werkt het :)

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 13:39

Ik borstel mijn haar nooit :o

Denk ook dat sharonn bedoeld dat je haar minder snel statisch wordt als je het minder borsteld

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 13:43

Liselot schreef:
Ik borstel mijn haar nooit :o

Denk ook dat sharonn bedoeld dat je haar minder snel statisch wordt als je het minder borsteld

Yes indeed :)