Stormchasen in Nederland, met een schuin oog naar Amerika!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

RiannaB

Re: Stormchasen in Nederland, met een schuin oog naar Amerika!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 10:14

Ojee, ze geven nu code rood ipv oranje.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 10:14

Vannacht wel wat regen gehad. Nu is het half zonnig, half bewolkt. Maar de wind trekt vlagerig aan. Hopelijk gaat het meevallen voor al die festivals die gaande zijn. En de campings die nu vol staan met mensen.

De narigheid met zomerstorm is dat de bomen idd vol in blad staan en daardoor gevoeliger voor omvallen, afbreken enz. En er veel mensen buiten zijn camperen, fietsen, watersport, festivals enz. De kans op schade aan mens en natuur is dan veel groter.

Een uur geleden was het geel,voor heel nederland. Dan is dat flink opgeschaald. -O-

Joolien dat kwam even geleden hier ook al over. Hopelijk houden jullie het heel daar, net als de wagens, tenten en mensen.
Laatst bijgewerkt door karuna op 25-07-15 10:16, in het totaal 1 keer bewerkt

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 10:16

Nu is het hier nog niet erg spannend in ieder geval, het waait wel kittig maar storm zou ik het nog niet willen noemen :)

RiannaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 10:20

karuna schreef:
Een uur geleden was het geel,voor heel nederland. Dan is dat flink opgeschaald. -O-

Het was eerst oranje voor de kustprovincies vanmiddag en nu is het rood voor de kustprovincies vanmiddag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 10:53

Idd code rood. Weeralarm dus. Word heftig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 10:55

Code rood en ik zit er middenin! T gaat hier lekker tekeer en ik ga zo naar buiten!

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 10:57

Ik zit hier in Zeeland, grijpskerke. Ook code rood... Waait echt keihard :(

Paardrijden maar even overslaan vandaag :))

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 11:04

Voor hier is ook code rood gegeven, hier is (nog) niks. Ik hou er rekening mee dat er alsnog wat gaat komen, hebben gister alle boodschappen al in huis gehaald dus we 'moeten' niks.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 11:10

Vanaf 12 uur toch pas? Tenminste voor NH wel als ik buienradar kijk....

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 11:13

kiki1976 schreef:
Vanaf 12 uur toch pas? Tenminste voor NH wel als ik buienradar kijk....

Zeeland vanaf 11 uur zware windstoten van 100/110 km/h. Al zullen de zwaarste wel niet in grijpskerke zijn. Hoop ik :P

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 11:14

Klopt Kiki, dus hier wachten we het gewoon rustig af. We moeten niet de straat op gelukkig maar we moeten zo wel even de auto verzetten aangezien hij onder een topzware boom staat.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 11:16

mij benieuwen of t straks echt los gaat zo niet ga ik lekker naar mijn paard, mag ze ff uitrazen

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 11:24

Heel benieuwd....hier in NH aan de kust is het nog rustig. De zon schijnt zelfs af en toe. Hebben de deken bij onze eczemer maar afgedaan, kan hij lekker doorwapperen.

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 11:27

Zeeuws-Vlaanderen had vannacht al flinke regen en onweer. Gisteravond hoorde ik zelfs een hagelkanon langs de grens.
Nu nog wel flinke regen, maar geen onweer meer. Zon heb ik vandaag nog niet gezien, maar af en toe even geen regen zou wel fijn zijn, dan kan ik snel wat dingetjes buiten regelen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 11:31

Nou wij moeten vanmiddag toch echt over de dam (Haringvliet) heen, met een aanhanger nog wel :P

Is een dikke 5 km hemelsbreed hier vandaan maar zoals de wind nu is maak ik me geen zorgen, valt echt nog wel mee, je hebt hier ook wel eens windwappers waar het huis stoten door lijkt te krijgen :)

Maargoed het zal misschien nog wel wat kittiger gaan worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 11:36

pmarena schreef:
Nou wij moeten vanmiddag toch echt over de dam (Haringvliet) heen, met een aanhanger nog wel :P

Is een dikke 5 km hemelsbreed hier vandaan maar zoals de wind nu is maak ik me geen zorgen, valt echt nog wel mee, je hebt hier ook wel eens windwappers waar het huis stoten door lijkt te krijgen :)

Maargoed het zal misschien nog wel wat kittiger gaan worden.

Vanwege de code rood zou ik heel goed overwegen of je de weg wel op gaat. Wordt door het KNMI sterk afgeraden namelijk.
Hier ontstaa overigens constant buien om ons heen. Maar ten zuid-westen van de zwarte cross staat een omleidingsbord voor de buien. alles gaat er omheen *\o/*

Jamiejoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 11:38

Hier in Middelburg gaat het nu harder waaien word donkerder en een beetje regen ben benieuwd! Wel beetje jammer op me vrije dag :(

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 11:46

Hier in Amsterdam nog niks te zien, beetje wind.. Bewolkt. Ik moet eigenlijk de stad in om dingen te kopen, maar ik weet niet of dat zo'n goed idee is :+ Mijn ouders zitten nu op Texel en daar is nog niks aan de hand zeggen ze.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 11:49

dems75 schreef:
Heel benieuwd....hier in NH aan de kust is het nog rustig. De zon schijnt zelfs af en toe. Hebben de deken bij onze eczemer maar afgedaan, kan hij lekker doorwapperen.

1 ding scheelt nu zo aan de kust heb je nu door beetje wind wel minder last van steek vliegen :') :D
maar vraag me ook af wat we nog gaan krijgen qua "storm" heb namelijk t idee dat t allemaal weer enorm overtrokken is qua code rood (zoals wel vaker)
jij woont trouwens ook niet ver van mij af :D waar staat jou paard? hier op de hoeverweg waait t gewoon lekker beetje door

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 11:53

Ach we zien het wel. Manlief is nu op zijn werk op de Maasvlakte en die moet toch ook naar huis over de dam heen straks, die zal wel zien of het inderdaad meevalt zoals het nu lijkt :)

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 12:00

NathalietjeB schreef:
dems75 schreef:

1 ding scheelt nu zo aan de kust heb je nu door beetje wind wel minder last van steek vliegen :') :D
maar vraag me ook af wat we nog gaan krijgen qua "storm" heb namelijk t idee dat t allemaal weer enorm overtrokken is qua code rood (zoals wel vaker)
jij woont trouwens ook niet ver van mij af :D waar staat jou paard? hier op de hoeverweg waait t gewoon lekker beetje door

Dan staan we idd lekker dichtbij elkaar haha...ik sta aan de oude militaire vliegveldweg (zijweg van de hoeverweg)
Zijn uur geleden bij de paarden geweest...toen nog niet veel wind. Maar nu begint het aan te trekken. Idd lekker voor de eczemers, geen nare vliegbeesten!

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 12:01

Ik vind het prima _O- het is nu zo rustig daardoor dat ik vervroegd naar huis mag van werk:')

annelot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 12:21

Ik lees ook zo af en toe mee, ben gek op de nederlandse luchten! Foto vanuit de auto net bij Hoorn, spetterde wat maar nu weer droog.

Afbeelding

Afbeelding

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 12:33

Hahha die is nu hier bij ons in Wieringerwerf Annelot, hier regent het ff lekker door

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 12:35

Heel donkergrijs en erg stevige vlagerige wind. Bomen achter ons van de gemeente zwiepen best heen en weer. Net als de schutting van de buren trouwens, -O-