Rare mensen op marktplaats deel 6!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

F_inley

Re: Rare mensen op marktplaats deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 18:13

Duidelijk in je mail zetten dat het op eigen risico is. En verder goed inpakken

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 18:53

Renee1991 schreef:
Hmm... Ik twijfel ergens over. Ik heb aardig wat Philips tl lampen te koop staan en nu is er iemand die de vraagprijs biedt, maar vraagt of ik de lamp wil verzenden :( Ik ben alleen bang dat het dan misschien niet goed aankomt en ik de schuld krijg... Ik twijfel dus of ik zal antwoorden of dat ok is of niet..

Inderdaad melden dat verzenden geen probleem is, maar dat dat voor kosten en risico van de koper is!
Je zou ze anders in een doos kunnen doen, en die doos in een wat grotere (met krantenproppen). De kans dat het dan nog stuk gaat is dan bijna 0!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 19:03

Goed inpakken spreekt inderdaad voor zich, maar dan stuur ik inderdaad maar terug dat het wel eigen risico is.. Bedankt voor het meedenken :j

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 19:04

Oei ... TL buizen zijn toch best kwetsbaar ?
'k Zou het niet aandurven, eerlijk gezegd ...

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 19:09

Idd als je ernaar kijkt breken ze al :(

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 19:11

En dan is het nog een smerig goedje ook als het breekt.
Vraag me af of je ze eigenlijk wel mag verzenden :o

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 19:13

Met goed inpakken red je alles :D Wij hebben laatst ook een paar dunne, glazen vaasjes verstuurd. Zorgen dat ze niet tegen elkaar aankomen, niet 'te strak inpakken, anders breekt het juist en doos in doos constructie.
Ze komen naar de winkel ook via transport :P

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 19:14

Dat klopt, spuitbussen ook, maar die mag je als normaal mens ook niet opsturen ;)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 19:15

Wie zegt dat ik normaal ben?? :')

Ik zou daar niet eens aan denken, dat dat niet zou mogen?!

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 19:17

I rest my case :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 20:08

Hmm, dan moet ik dat even opzoeken! Ik wil liever niet verzenden eigenlijk, maar als het niet mag heb ik gelijk een goed argument om het niet te doen :Y)

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 20:19

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 20:59

Kijk, bedankt! Dat vind ik reden genoeg om het niet te doen :) Wil best graag verkopen, daar niet van, maar verzenden ben ik niet zo'n fan van als het gaat om lampen.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 06:26

Wat een ervaringen weer zeg!

Ik heb laatst mijn antieke franklin stove op Internet gezet,hij had wat oppervlakkige roestaanslag maar verder in prima staat.

Tweedehands ligt de prijs op 200 tot 350 euro maar ik moest er snel vanaf en er was wat opknapwerk aan.
bieden vanaf 100 euro dus met recente foto's van hoe hij op dat moment was.
in de advertentie ook gezet dat de kachel is zoals op de foto's en niets meer of minder.

eerste week geen reacties,week erna maar liefst elke dag een mail of telefoontje.
eerste meneer woonde wat verder weg maar kwam binnenkort in de buurt zei hij of ik het 2 weken wilde vasthouden voor hem.

prima,dat kan ik begrijpen.
vorige week zaterdag zou hij komen maar kreeg ik op vrijdag al een telefoontje van iemand anders die hem erg graag wilde hebben.
die wilde hem direct komen halen voor hetzelfde bedrag.
vond ik niet zo eerlijk tegenover koper 1 dus afgesproken dat als koper 1 niet kwam ik hem even zou terug bellen.

krijg ik vlak voor koper 1 zou komen een berichtje van hem dat er iets mist aan de kachel en hij ervan af zag (was nogal onzin want er mistte niks aan het ding,hij had misschien het verkeerde model bekeken)

Koper 2 terug gebeld en die stonden 1,5 uur later heel blij aan de deur en vonden de kachel geweldig!

uiteindelijk toch blije mensen

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 13:52

Wat mij overal de laatste tijd heel erg opvalt (zowel op bokt, mp als fb) dat ze heel veel vragen, maar er eigenlijk amper iets voor willen betalen. Lees liefst gratis.
En dit is niet alleen bij halsters, maar ook bij duurdere dingen als zadels, paarden etc.

Nu wilt iedereen natuurlijk een koopje maar sommige hebben echt waanideeën :=
Maar als ze zelf iets verkopen, voor een prul de hoofdprijs willen hebben

staroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 15:17

kiki1976 schreef:
Wat mij overal de laatste tijd heel erg opvalt (zowel op bokt, mp als fb) dat ze heel veel vragen, maar er eigenlijk amper iets voor willen betalen. Lees liefst gratis.
En dit is niet alleen bij halsters, maar ook bij duurdere dingen als zadels, paarden etc.

Komt me zeer bekend voor, het hemd van je lijf vragen tot het irritante af, belachelijke biedingen doen werkelijk genant maar zelf de hoofdprijs willen hebben

wil94

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 16:34

kiki1976 schreef:

Zie het erg veel op fb, gezocht:gratis.. aanbieden met foto en omschrijving. En dan nog zeuren dat het niet goed genoeg is...

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 16:42

Onzinbiedingen zal ik nooit doen, maar uiteraard wil ik zoveel mogelijk geld voor mijn spul en zo min mogelijk geld uitgeven aan een ander zijn spul. :D

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 16:45

'k Wilde net zeggen: daar zijn we Hollanders voor, maar hier spreekt een Belgje :D

lovebrechjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 17:00

Herkenbaar.. friese pad te koop, nieuwprijs ligt rond de 55/60 euro. Krijg ik een bod van 15,-.

1 april is al ruim 3 weken voorbij! :)

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 17:18

Waar ik mr erg aan stoor is dat ik een mailtje had gestuurd over een trui en netjes begin met Beste en eindig met Mvg. Ik kreeg net een mail terug. Het enige wat er in staat is ja. >;)
Dan heb ik al niet eens meer zin om wat te kopen als iemand geen nette mail kan sturen.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 17:26

Shirley schreef:
'k Wilde net zeggen: daar zijn we Hollanders voor, maar hier spreekt een Belgje :D

:D
Er schuilt een Hollander in elk van ons.

emily2105

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 17:29

Ik had een tijd geleden mijn leren derby rijlaarzen te koop staan. Zagen er heel erg goed uit en je zag bijna niet dat ze gebruikt waren. Bood er iemand 15 euro. Heb even vriendelijk laten weten dat het hem niet ging worden. Uiteindelijk iemand 50 euro geboden en heb ze toen verkocht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 17:54

Heb het ook gemerkt met mijn zadel, ding stond half uur online en gaan ze de helft van de vp bieden. Het ding lag niet in de weg, at geen brood en zo wanhopig voor centen was ik ook niet. Plus dat ik ook nog eens heb ingezien dat mijn vp eigenlijk al (spot)goedkoop was.
En helemaal hatelijk als je dan meldt dat het product gereserveerd is voor iemand die de vraagprijs wil geven, is de melding er achteraan "ja maar ik haal het NU op hoor". Eh sorry, maar voor die paar honderd € meer hou ik 'm graag even vast :=

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 19:14

Een laag bod kan maar wees wel realistisch denk ik bij sommige.
Zag van de week ook iemand die een bod deed van € 6.- op een zadel, tja dan ben je in mijn ogen niet realistisch en leef je in een fantasie wereld.

Maar doelde voornamelijk ook om het zeuren over dat ze gratis paarden/pony's willen hebben.
Of max € 500.- maar een lijst met eisen waar je mond van open valt hihi