Rare mensen op marktplaats deel 9!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Michelle_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-25 19:34

mvdende schreef:
Grrrr....

Op marktplaats wordt nu een ticket voor een (kleinschalig) evenement aangeboden. Ik wéét wat de verkoper daarvoor betaald heeft en ik bied netjes de originele prijs.

Maar ik krijg het ticket niet, want hij wil meerdere geïnteresseerden tegen elkaar op laten bieden, een bied oorlog starten dus.

Organisatie van het evenement gebeld en die zijn absoluut NIET blij met wat er nu gebeurt, ze kunnen er echter niets tegen doen.....

En natuurlijk reageert de verkoper nu nergens meer op -:(-

De officiële weg is gewoon de organisatie benaderen en dan zorgen zij dat het ticket naar de eerstvolgende op de wachtlijst gaat (en waarschijnlijk ben ik dat)

Vreselijk irritant dit! Had er al de balen van dat de tickets dinsdag binnen 1-2 uur uitverkocht waren en ik nét doodmoe op de bank gecrasht was, waardoor ik dus te laat was.

Als je de prijs niet aanstaat, dan kijken je verder maar jeetje maak je toch eens wat meer druk om jezelf...

iirrssjjee

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-25 19:58

Als je altijd de organisatie gaat bellen met dit soort dingen ga je echt een fulltime baan hebben :+ . Dat is tegenwoordig namelijk gewoon standaard met alles.... Concerten, evenementen en zelfs hardloopwedstrijden

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-25 20:05

Tis uitverkocht en ik wil er heel graag heen.

En waarom koop je op dinsdag een kaartje en zet je het zaterdag al te koop?

Hopelijk komt er ergens op marktplaats of Facebook nog een ticket beschikbaar die voor een normale prijs verkocht gaat worden

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-25 20:11

mvdende schreef:

Hopelijk komt er ergens op marktplaats of Facebook nog een ticket beschikbaar die voor een normale prijs verkocht gaat worden

Omdat er tussen dinsdag en zaterdag nog 3 andere dagen zitten en je leven in een paar uur al op z'n kop kan staan. Echt hoor zeik er niet over, neem je verlies en ga door.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-25 20:30

mvdende schreef:

Was dan wakker gebleven die 2 schele uurtjes van de algemene verkoop hé ipv te gaan maffen _O- als het écht zo belangrijk was, blijf je wel op 8)7

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-25 21:21

Moet dit nou? Het wordt nu wel heel persoonlijk en dat lijkt me ook niet nodig. Het gaat om marktplaats :-)

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-25 21:23

Little_Gift schreef:
mvdende schreef:

Was dan wakker gebleven die 2 schele uurtjes van de algemene verkoop hé ipv te gaan maffen _O- als het écht zo belangrijk was, blijf je wel op 8)7

Als ik geweten had dat de kaartverkoop zou starten, zou ik inderdaad nooit zijn gaan snurken. Helaas start de kaartverkoop bij dit evenement altijd volledig onaangekondigd....kwam als een totale verassing...

Maandag nog de gehele dag bij de organisatie geweest, maar die hadden niets vermeld over de kaartverkoop van dinsdag. (Grote kans dat het evenement pas dinsdag middag "bedacht" is, meestal 1 of 2 telefoontjes en het is geregeld.)

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-25 22:21

Ik ben wel heel benieuwd wat voor evenement dit is dan, klein schalig, met iets wat spontaan bedacht is maar wel al zo snel uitverkocht.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-25 22:28

Ik ben nu heel benieuwd wat voor gewild evenement het is. Bassie en Adriaan?

Wel balen dat het zo snel uitverkocht is. Altijd zuur.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-25 08:28

Lisitano schreef:

Klopt, meet en greet met Aad van Toor.

Meestal appt of belt Aad Martijn Paschier en die belt/ mailt dan het museum met de vraag of het mogelijk is dat Aad die datum komt. Kan heel kort dag, is wel eens voorgekomen dat er op dinsdag een m&g ingepland werd voor de zaterdag erop, dus een paar dagen later. Er hoeft dan verder ook weinig geregeld te worden.

Er zijn per meet&greet 100 kaarten beschikbaar en het is de afgelopen 2x wel héél snel uitverkocht, binnen max 2 uurtjes.

Er is Meestal een "soort van" vast schema, elke 3 maanden een meet en greet en dan een week of 3 van te voren de kaartverkoop. Dus dan weet ik dat ik de socials goed in de gaten moet houden.

Deze kwam ergens een beetje "uit het niets" maar ook weer niet, aangezien Aad (en z'n vrouw Ina) op dit moment in Nederland zijn. (Maar ik had verwacht dat ze heel snel alweer naar huis zouden vliegen)

Maandag leuke maar pittige dag gehad, dinsdag ochtend heel vroeg al met de hond lange ronde gedaan, daarna lekker de file in tussen Westland en Bergen op Zoom, hond thuis afgedropt en direct door naar mn werk. Ik was na thuiskomst uit mn werk dus ook behoorlijk gesloopt en storte ff in op de bank. Gebeurt wel vaker, maar nu onverwacht de de ticketverkoop mis gelopen daardoor.

Maar update marktplaats: ticket is nog niet verkocht, er is nog geen hoger bod gekomen dan ik heb geboden, waarschijnlijk wil de verkoper dus echt wachten tot iemand de hoofdprijs ervoor wil betalen....

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-25 08:55

En hoe vaak heb jij hem al ge-meet?

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-25 09:06

Lisitano schreef:

Ik dacht dat je een grapje maakte :D :D :D

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-25 09:22

Onali schreef:
En hoe vaak heb jij hem al ge-meet?

Ik probeer er geen te missen (net zoals een aantal anderen, het is een vast vrienden clubje geworden, die er bij de meeste m&g bij is)

Het is altijd onwijs gezellig en Aad kan ontzettend goed vertellen (en blijft na afloop nog wel eens bij ons clubje zitten ff kletsen)

Maar door vakantie al een aantal keer voorbij laten gaan.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-25 09:30

Moderatoropmerking:
Dit bericht is verwijderd

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-25 09:41

thequeensmum schreef:
Lisitano schreef:

Dat dacht ik dus ook :)

Dat daar nog animo voor is had ik niet verwacht.

Nou ja als je hem al vaker hebt ontmoet is het toch wat minder erg?
En door vakantie is door eigen keuze.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-25 10:03

DuoPenotti schreef:
thequeensmum schreef:

Dat dacht ik dus ook :)

Dat daar nog animo voor is had ik niet verwacht.

Nou ja als je hem al vaker hebt ontmoet is het toch wat minder erg?
En door vakantie is door eigen keuze.

Ze zijn nog onwijs populair!

2 jaar geleden 6 Pathé bioscoop zalen uitverkocht in 2 dagen (2×3 zalen)

De herdenkingsmunt is binnen één week zowat uitverkocht en dat zijn 5000 exemplaren.

Tja, er zijn meerdere fans die er letterlijk iedere meet en greet bij zijn, waarom is dat egoïstisch? Tis een vast clubje geworden én buiten het groepje war er (bijna) altijd bij is, zie je überhaupt steeds dezelfde gezichten voorbij komen, die ook meerdere keren per jaar gaan.

Ik heb er ook al een aantal gemist dit (en vorig) jaar.

Aad is bijna 83, en in de 3 jaar dat hij nu de meet en greets doet, helaas toch behoorlijk achteruit gegaan kwa energielevel en ik ben bang dat het niet lang meer gaat duren voordat hij het helemaal niet meer kan (de wil is er! Maar t lijf wil niet meer meedoen)

Dus ik probeer er elke keer bij te zijn en te genieten van z'n verhalen die hij vertelt.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-25 10:25

Ah, pesten onder volwassenen. Altijd bijzonder om te aanschouwen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-25 10:32

Oh echt nooit verwacht dat die nog zalen vol trekken.
Bijzonder wel na zoveel jaar.

Ja dat was het, van die munt ja dat ik afgelopen week voorbij had zien komen in het nieuws.

Mocht het werkelijk om die advertentie gaan heb je zo te zien nog steeds kans.
En wil de eigenaar er niet al te veel op verdienen.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-25 10:43

Bij de advertentie staat 8,50 + 2,50 servicekosten. Dan is het toch niet gek dat hij niet ingaat op een bod van alleen 8,50?

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-25 10:49

Foaly schreef:
Bij de advertentie staat 8,50 + 2,50 servicekosten. Dan is het toch niet gek dat hij niet ingaat op een bod van alleen 8,50?

Dát bod is dus ook niet van mij!

Ik heb via pb netjes €10 geboden (want €1,5 service kosten en geen €2,5, koop er dus vaak genoeg een kaartje om dat te kunnen weten)

Maar zelfs voor dezelfde prijs als waar deze verkoper het zelf voor gekocht heeft, wil ie het niet verkopen. En reageert nergens meer op..

Ah, hij heeft de advertentie aangepast zie ik nu net...

En pas dinsdag of woensdag....waarom niet gewoon gelijk de koop? Krijg het gevoel dat hij zo veel mogelijk geïnteresseerden wil "verzamelen" terwijl ik één van de 1e was die op die advertentie had gereageerd....
Laatst bijgewerkt door mvdende op 07-09-25 10:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-25 10:51

Het komt op mij over alsof er veel geïnteresseerden zijn en hij dinsdag of woensdag iemand uitkiest. Niet perse de hoogste bieder?

Friesfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-25 10:52

Maar, als je zo graag heen wilt als je aangeeft te willen. Dan bied je toch gewoon 15 euro o.i.d. Dan heb je én de gunfactor én kun je dus gewoon naar de M&G. Ikzelf had daarvoor gekozen i.p.v. me al meerdere dagen druk maken en organisaties bellen enzo.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-25 10:53

Biebz schreef:
Het komt op mij over alsof er veel geïnteresseerden zijn en hij dinsdag of woensdag iemand uitkiest. Niet perse de hoogste bieder?

Zie ik inderdaad nét pas. Heeft de advertentie nét pas aangepast.

En dat kiezen....brr. ik was één van de 1e...

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-25 10:54

Friesfanaat schreef:
Maar, als je zo graag heen wilt als je aangeeft te willen. Dan bied je toch gewoon 15 euro o.i.d. Dan heb je én de gunfactor én kun je dus gewoon naar de M&G. Ikzelf had daarvoor gekozen i.p.v. me al meerdere dagen druk maken en organisaties bellen enzo.

Verkoper reageert nergens meer op...

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-25 10:55

mvdende schreef:
Biebz schreef:

Zie ik inderdaad nét pas. Heeft de advertentie nét pas aangepast.

En dat kiezen....brr. ik was één van de 1e...

Oh dat kiezen doe ik ook wel eens bij dingen die niet voor de hoofdprijs weg gaan. Op die manier maken ook de mensen die niet altijd tijd hebben om constant alles in de gaten te houden een kans.

Misschien kreeg hij zoveel reacties dat jij het op deze manier oplost?
Jij zegt een van de eerste. Maar ik heb ook wel eens iets online gezet en binnen 1 minuut 10 berichten van mensen die hem voor mijn vraagprijs wouden kopen. Ja wie krijgt hem dan?