Algemeen coronatopic #6

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

secricible

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 16:10

Mijn idee, gewoon stemmingmakerij :+

De stijging lijkt nu zonder extra maatregelen toch af te vlakken. Ben benieuwd waar dat zich nu in zit. Goede weer, vaccinaties, maatregelen... het is iig hoopvol als we hier voorlopig op kunnen blijven en de zkh nu ook stabiliseren.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 16:27

secricible schreef:
Mijn idee, gewoon stemmingmakerij :+

Klopt, met de overheden, ´onafhankelijke´ instanties en de industrie voorop.

Helaas kan je zien aankomen dat door de bovenstaande ongewenste videos/informatie zoals dit gewraakte filmpje verboden, gecensureerd gaan worden ´in het algemeen belang´. Hoppa, weer een stap achteruit in rechten/vrijheden.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 16:38

996981 schreef:
Getup schreef:
Of lekker zo veel mogelijk toeristen trekken...

Of logisch nadenken? Buiten is de kans op besmetting sowieso kleiner. Op het strand of bij het zwembad lig je daarnaast echt niet dichter dan 1,5m in de buurt van vreemden.

Ik vind t ook onzin buiten.
Maar dan overal afschaffen in de buitenlucht.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 17:01

Huertecilla schreef:
Ik gá van de zomer genieten; la vida es bella *\o/*

Jij liet je toch al nergens door weerhouden toch? :D

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 17:04

Hier bij ons is het op de IC's dweilen met de kraan open.
Patiënten moeten overgebracht worden naar andere ziekenhuizen, maar die raken ook vol ondertussen.

En in Delhaize winkels zijn al gevaccineerden die weigeren een mondmasker te dragen.
Het begint al :roll: :x

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 17:10

Pandora2 schreef:
En in Delhaize winkels zijn al gevaccineerden die weigeren een mondmasker te dragen.
Het begint al :roll: :x

Dat is voor mij het minste probleem en dat blijf ik gewoon doen. Men ziet niet aan de buitenkant dat ik gevaccineerd ben. Maar enkelen die je dichtbij staan eens een knuffel geven of minder letten op afstand bij enkele dierbaren (die het hier mee eens zijn!) is gewoon heel fijn.

En het voelt nu heel veilig bij mijn meest kwetsbare cliënten die ook hun 2e vaccinatie ruim een week geleden gehad hebben. Ik heb de tweede inmiddels weer 7 weken geleden gehad. De kans dat ik hen nog kan besmetten lijkt dan wel extreem laag. Of de kans dat ik het via hen ergens mee heen kan nemen.

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 17:42

Hoi. Ik kom hier even binnenvallen. Krijg zojuist vlak achter elkaar 2 mailtjes van noreply@coronatest.nl (zelfde als al m'n corona test afspraken) met 2 data voor m'n corona inentingen waar ik zojuist een afspraak voor gemaakt zou hebben? In Groningen, terwijl ik in het verre oosten woon :') Ik ben in november positief getest geweest maar verder geen contact meer gehad met GGD/coronatest.nl. Heel vreemd dit, meer mensen dit al gehad?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 18:13

Ik zou even contact opnemen met de corona lijn. Kan zijn dat het spam is. Je hebt er niet op geklikt toch?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 18:16

Bij ons is de grote paasoptocht naar Tessin begonnen, er staat nu al file bij de Gothard.
Ik ben nog altijd positief gestemt. De stijging lijkt redelijk mee te vallen ondanks dat mensen alweer even in groepen van 10 mogen samemkomen buiten, nu inmiddels ook weer binnen.
Dierentuinen en musea zijn blijkbaar veilig genoeg, die zijn alweer een maand open. Behalve horeca en mondkapjes in de winkels merk ik eigenlijk niets meer van Covid maatregelen terwijl alle landen om ons heen weer in crisis gaan.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 18:24

MerleSimone schreef:
Hoi. Ik kom hier even binnenvallen. Krijg zojuist vlak achter elkaar 2 mailtjes van noreply@coronatest.nl (zelfde als al m'n corona test afspraken) met 2 data voor m'n corona inentingen waar ik zojuist een afspraak voor gemaakt zou hebben? In Groningen, terwijl ik in het verre oosten woon :') Ik ben in november positief getest geweest maar verder geen contact meer gehad met GGD/coronatest.nl. Heel vreemd dit, meer mensen dit al gehad?

Heb je op het e-mail adres geklikt? Soms is de ‘voorvertoning’ bij spam anders dan het echte adres. Stomme spammers worden steeds gewiekster :n

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 18:28

MerleSimone schreef:

Misschien 1 cijfertje fout ingevoerd in een BSN nummer ofzo.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 18:28

Je krijgt toch altijd een brief en geen mail? Ik zou dit niet vertrouwen

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 18:43

purny schreef:

Je krijgt een mail als je deze hebt opgegeven.
Waarschijnlijk is deze verkeerd overgenomen door de GGD of (als online een afspraak gemaakt) door de klant verkeerd ingetikt.

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 18:44

Nee ik vertrouw het ook niet, maar het zijn 2 dezelfde mailtjes met alleen een andere prik-datum. Heb hem doorgestuurd naar m'n vriend maar hij ziet ook geen gek emailadres. Staan geen links oid in dus kon nergens op klikken. Morgen ga ik die prik-lijn eens bellen.. Beetje gek omdat dit via digid zou moeten lopen? En inderdaad een brief.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 18:47

Brainless schreef:
purny schreef:

Je krijgt een mail als je deze hebt opgegeven.
Waarschijnlijk is deze verkeerd overgenomen door de GGD of (als online een afspraak gemaakt) door de klant verkeerd ingetikt.

Dan zou ik zeggen... gaan met die banaan

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 18:50

Dat is spam gok ik. Staat er nergens een link waar je op moet klikken oid? Hackers kopen een domein (@coronatest.nl). En kunnen dan vanuit dat mail adres ook mails versturen. En zo komen ze aan jouw privé gegevens of zetten ze zooi op je pc.

Maar zou er even heen bellen. Kan zomaar een foutje zijn.

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 18:57

bel ze even op 0800-7070 dat is de vaccinatielijn.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 19:08

Ik zou bellen en als er echt 'n afspraak staat, dan gewoon lekker gaan. Je kan er maar mee weg zijn.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 19:19

MerleSimone schreef:

Ja! Dit is exact hetzelfde e-mail adres waarvan ik mijn bevestigingen heb gehad. Ik heb het even voor je nagekeken. Het e-mailadres is klopt. Bij mij staat als afzender Corona afsprakennummer en als onderwerp afspraakbevestiging eerste vaccinatie en bij de andere hetzelfde maar dan tweede vaccinatie. Als bijlage zit er een gezondheidsverklaring bij die je moet invullen.

Daarnaast kreeg ik ook nog de bevestiging per sms en 24 uur van te voren een herinnering per sms.

Enige verschil is dat ik een telefonische afspraak had gemaakt. Deze bevestigingen kreeg ik direct erna binnen op de e-mail en dat werd aan de telefoon ook verteld. Dus het klopt wel, alleen vreemd als je zelf geen afspraak hebt gemaakt.
Laatst bijgewerkt door Vayo op 01-04-21 19:23, in het totaal 1 keer bewerkt

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 19:22

elnienjo schreef:
Ik zou bellen en als er echt 'n afspraak staat, dan gewoon lekker gaan. Je kan er maar mee weg zijn.

Wauw :+
Lekker voor die gene een foutje heeft gemaakt in z’n mail adres of iets.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 19:29

Ik heb even mijn mails nagekeken. Hij is niet op naam oid. Mocht hij voor een ander bestemd zijn, dan kun je dit niet opmaken uit de e-mail.

Er staat alleen wanneer, waar en waarmee je gevaccineerd wordt. En verder nog wat info.

De bijlage wat ik eerder zij klopt niet. De bijlage is een attachment waarmee je de afspraak in je online agenda kunt laten zetten. In de mail zelf staat een link naar de gezondheidsverklaring.

Met het maken van de afspraak noteren ze je gegevens en BSN. Ik zou even bellen om na te vragen of het klopt. Want ik neem aan dat ze net het maken van de afspraak je BSN koppelen aan die afspraak. Je BSN en geb. datum controleren ze ook voor ze je prikken. Alleen hebben ze mij nooit om de uitnodiging en afspraakbevestiging gevraagd. Ook niet de brief van de werkgever.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 19:30

Sizzle schreef:
Bij ons is de grote paasoptocht naar Tessin begonnen, er staat nu al file bij de Gothard.
Ik ben nog altijd positief gestemt. De stijging lijkt redelijk mee te vallen ondanks dat mensen alweer even in groepen van 10 mogen samemkomen buiten, nu inmiddels ook weer binnen.
Dierentuinen en musea zijn blijkbaar veilig genoeg, die zijn alweer een maand open. Behalve horeca en mondkapjes in de winkels merk ik eigenlijk niets meer van Covid maatregelen terwijl alle landen om ons heen weer in crisis gaan.
italie vind ik nog vrij soepel om eerlijk te zijn. Wedstrijden gaan er ook gewoon door. Over 2 weken een grote show waar veel buitenlanders heen gaan. Ook Nederlanders..je moet dan wel getest zijn en je paard ook (rhino) en daar de regels volgen plus er geen publiek gaat zijn maar ik ben er verbaasd over!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 19:58

Ligt aan de regio, de meeste regio‘s in Italie gaan in een strenge paaslockdown waarbij je enkel voor noodzakelijke verplaatsingen je huis uit mag.

Internationale is een uitzondering inderdaad. Dat is zoiets als de touristen in Spanje. Heel krom voor de inwoners.
Volgens Italie is Zwitserland de reden dat het in heel Europa slecht gaat ivm de skipistes :')
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 01-04-21 20:03, in het totaal 1 keer bewerkt

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 20:02

elnienjo schreef:

Maar aan de andere kant kan dit ook een vorm van fraude zijn.
Mensen die een mail krijgen en die dan hun persoonlijke gegevens afgeven.
Vooral in periodes als dit zijn dit soort dingen link

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 20:05

De daadwerkelijke aanmelder krijgt ook een sms. En MerleSimone kan met haar mail (die niet op naam is) wél een prik halen. Je kan altijd nog 't 'domme blondje' spelen als ze vragen stellen.

Overigens kun je als 73/74 jarige ook al bellen en een afspraak regelen zonder brief. Las gisteren het bericht dat de uitnodiging voor die leeftijdsgroep er a.s. dinsdag uit gaat, ik tipte mijn 73-jarige buuf en zij heeft vanochtend zonder brief haar afspraak kunnen vastleggen.