Ervaring met vinted

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

CastaMickey

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 18:02

En dan even een unboxing filmen, als zij het gesloopt heeft zit jij nu met een kapot product wat je niet meer kan verkopen...

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 00:34

Ik heb een foutje gemaakt. Weet iemand of ik een koper kan terug betalen vanuit mijn Vinted portemonnee?

KB12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 01:09

Hoi hoi, ik wil mij ook even melden in dit topic.
Iemand heeft mij vandaag voor het eerst geprobeerd op te lichten. Zij had een bundel van 2 parfum miniaturen gekocht van mij, en ze doet nu net alsof ik haar iets anders heb toegestuurd. Ze heeft dit ook meteen gemeld aan vinted en ze eist het hele aankoopbedrag terug. Ik heb het hele inpakproces gefilmd tot en met het dichtplakken + verzendlabel erop plakken.

Het ergste is dat ze ook nog veel van de prijs afgetroggeld had en ik het zielig vond, dus ermee akkoord ging. En aan het eind van de rit licht ze mij ook nog op. Ik ben benieuwd wat vinted hiermee gaat doen. Ik heb ze natuurlijk meteen bericht. De koper is ook nog eens super asociaal _-:(

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 05:24

Suus__ schreef:
Ik heb een foutje gemaakt. Weet iemand of ik een koper kan terug betalen vanuit mijn Vinted portemonnee?

Je kunt de koop annuleren door rechts boven op + te drukken.

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 12:14

Zo irritant.
Iemand vraagt of ik extra foto's wil maken omdat ze de pasvorm wil zien. Prima, maak ik die voor haar.

Vervolgens hoor je niets meer, zelfs geen dankjewel. Vraag je of ze nog geïnteresseerd is, krijg je gewoon geen reactie. Hoeveel moeite is het om even een 'nee' te typen :?

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 12:55

Om die reden steek ik in zo’n dingen geen tijd meer. Als 10% iets als reactie geeft is het veel….

KB12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 18:12

Zijn er mensen die ervaring hebben met mijn bovenstaand verhaal, en mij hier tips over kunnen geven?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 18:17

KB12 schreef:
Zijn er mensen die ervaring hebben met mijn bovenstaand verhaal, en mij hier tips over kunnen geven?

Nee maar ik heb wel ervaring met een verkeerd pakket dat aangekomen is. Foutje van DHL. Ik vind het best aannemelijk dat ze iets anders heeft gekregen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 18:23

KB12 schreef:
Hoi hoi, ik wil mij ook even melden in dit topic.
Iemand heeft mij vandaag voor het eerst geprobeerd op te lichten. Zij had een bundel van 2 parfum miniaturen gekocht van mij, en ze doet nu net alsof ik haar iets anders heb toegestuurd. Ze heeft dit ook meteen gemeld aan vinted en ze eist het hele aankoopbedrag terug. Ik heb het hele inpakproces gefilmd tot en met het dichtplakken + verzendlabel erop plakken.

Het ergste is dat ze ook nog veel van de prijs afgetroggeld had en ik het zielig vond, dus ermee akkoord ging. En aan het eind van de rit licht ze mij ook nog op. Ik ben benieuwd wat vinted hiermee gaat doen. Ik heb ze natuurlijk meteen bericht. De koper is ook nog eens super asociaal _-:(

Ze kan gewoon de doos terugsturen en dan krijgt ze dr geld terug.

Wat zit er volgens haar dan in de doos?

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 18:27

Laat haar een foto sturen van wat ze heeft ontvangen. Laat Vinted jouw informatie zien.
Als ze haar in gelijk stellen kun je het op haar kosten laten terugsturen. Doet ze dat niet, dan krijg je je geld.

_Kellyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 19:23

Ik heb best wat baby- en kinderkleding met prijskaartje. Ik twijfel een beetje voor hoeveel ik het erop zal zetten. Ik heb nu erop staan voor de helft van de nieuwprijs. Vinden jullie dat redelijk? Het gaat echt om vrijwel alle maten van 50 tot en met 146. Merken als Le Chic, Feetje, Dirkje etc zitten er tussen..

KB12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 19:27

Urbanus schreef:
KB12 schreef:

Nee maar ik heb wel ervaring met een verkeerd pakket dat aangekomen is. Foutje van DHL. Ik vind het best aannemelijk dat ze iets anders heeft gekregen.

Nee het is mijn verpakking. Ik heb haar 2 parfum miniaturen gestuurd van dior en lancome, en dit inpakproces heb ik gefilmd van begin tot einde. Ik heb zelfs gefilmd dat ik de miniaturen in hun oorspronkelijke verpakking stop, en vervolgens in de verzenddoos doe, en die dicht tape. Nu heeft ze mijn pakket ontvangen en zegt ze dat er een miniatuur van guess in de doos zat. Echter heb ik dit miniatuur nog nooit gezien en dus ook niet in mijn bezit gehad. Nu eist ze het volledige aankoopbedrag terug. Dit betekent dat ik mijn miniaturen, én het aankoopbedrag kwijt ben. Vervolgens ging ik dus haar reviews bekijken (dom, had ik eerder moeten doen) en zie ik dus dat ze alleen maar negatieve reviews heeft. Ze dreigt nu met advocaten en de politie, tenzij ik het geld terug geef duhh. Mind you, het gaat om 18 euro. Ze heeft ook een ontzettend dreigende toon, samen met haar zogenaamde vader. Ik heb vinted benaderd en hun ook de volledige video gestuurd. Ik vraag mij af of er mensen zijn hier die dit ook al eens hebben meegemaakt. Het schijnt dus enorm veel te gebeuren met mensen uit Frankrijk.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 19:33

_Kellyy schreef:
Ik heb best wat baby- en kinderkleding met prijskaartje. Ik twijfel een beetje voor hoeveel ik het erop zal zetten. Ik heb nu erop staan voor de helft van de nieuwprijs. Vinden jullie dat redelijk? Het gaat echt om vrijwel alle maten van 50 tot en met 146. Merken als Le Chic, Feetje, Dirkje etc zitten er tussen..

Ik zie dat de prijzen op Vinted zo tussen de 5 en 10 euro zitten, met enkele uitschieters.

Zelf geen ervaring met die merken.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 19:34

Geen paniek, laat haar lekker de politie en dr advocaten bellen.

En geef haar het geld terug als ze je de spullen weer terug heeft gestuurd. Dat is hoe het werkt op vinted.

Zelf nog nooit meegemaakt overigens.

_Kellyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 19:35

Urbanus schreef:
Ik zie dat de prijzen op Vinted zo tussen de 5 en 10 euro zitten, met enkele uitschieters.

Zelf geen ervaring met die merken.

Bedankt! Daar zit ik gemiddeld ook tussen dan inderdaad. Ze mogen altijd een tegenbod doen en anders kan ik de prijzen altijd nog naar beneden gooien mocht ik er te lang mee blijven zitten.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 19:36

KB12 schreef:
Nee het is mijn verpakking. Ik heb haar 2 parfum miniaturen gestuurd van dior en lancome, en dit inpakproces heb ik gefilmd van begin tot einde. Ik heb zelfs gefilmd dat ik de miniaturen in hun oorspronkelijke verpakking stop, en vervolgens in de verzenddoos doe, en die dicht tape. Nu heeft ze mijn pakket ontvangen en zegt ze dat er een miniatuur van guess in de doos zat. Echter heb ik dit miniatuur nog nooit gezien en dus ook niet in mijn bezit gehad. Nu eist ze het volledige aankoopbedrag terug. Dit betekent dat ik mijn miniaturen, én het aankoopbedrag kwijt ben. Vervolgens ging ik dus haar reviews bekijken (dom, had ik eerder moeten doen) en zie ik dus dat ze alleen maar negatieve reviews heeft. Ze dreigt nu met advocaten en de politie, tenzij ik het geld terug geef duhh. Mind you, het gaat om 18 euro. Ze heeft ook een ontzettend dreigende toon, samen met haar zogenaamde vader. Ik heb vinted benaderd en hun ook de volledige video gestuurd. Ik vraag mij af of er mensen zijn hier die dit ook al eens hebben meegemaakt. Het schijnt dus enorm veel te gebeuren met mensen uit Frankrijk.

Ik zou r succes wensen met r rechtszaak.
Jij hebt bewijs dat je het juiste hebt ingepakt.

KB12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 21:15

verootjoo schreef:
Geen paniek, laat haar lekker de politie en dr advocaten bellen.

En geef haar het geld terug als ze je de spullen weer terug heeft gestuurd. Dat is hoe het werkt op vinted.

Zelf nog nooit meegemaakt overigens.

Ja als ze wat terug geeft dan is het dat vieze miniatuurje van guess. En dat is dus juist wat ze wil. Dan heeft ze én mijn spullen, én het geld, en dan kan ik het mij uitzoeken met haar terug gestuurde troep. Ontzettend vervelend dat er zo'n rotte appels tussen zitten. Ik ben echt benieuwd hoe vinted dit gaat aanpakken.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 21:23

Nee want jij hebt bewijs wat je opgestuurd hebt dus dan heeft ze niet geretourneerd en geeft vinted dat geld niet vrij

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 21:37

Als het goed is heeft ze op “ er is een probleem” geklikt. Je kan nu zelf aangeven bij Vinted dat je ondersteuning wilt en aantonen met jouw filmpje dat je de juiste producten hebt opgestuurd. Vinted gaat het dan beoordelen.

KB12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 22:27

Esther_ schreef:
Als het goed is heeft ze op “ er is een probleem” geklikt. Je kan nu zelf aangeven bij Vinted dat je ondersteuning wilt en aantonen met jouw filmpje dat je de juiste producten hebt opgestuurd. Vinted gaat het dan beoordelen.

Klopt, dit heb ik ook gedaan. Echter draagt zij dit continu als oplossing aan in onze chat. Zij wilt dus dat ik op 'dit probleem oplossen' klik. Klik ik hierop is de enigste optie het geld teruggeven en het artikel retourneren. Dit doe ik niet want ik krijg nooit mijn eigen artikelen terug. Ik wacht dus het onderzoek van vinted af. Ik dacht misschien zijn hier mensen bekend met dit soort problemen. Ik hoor dat vinted meestal de koper in het gelijk stelt.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 23:27

Als je op ‘probleem oplossen’ klikt, krijgt zij het geld terug en is alles afgehandeld, dus zeker niet doen!!

Elitedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 05:35

Nee inderdaad zeker niet op die knop drukken! Ik zou als ik jou was even afwachten wat Vinted zegt, in het ergste geval kun je haar nog tijdelijk blokkeren

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 06:26

Tot nu toe heb ik de Vinted helpdesk (zeg maar) wel als fair meegemaakt. En als jij zo extreem het hele proces vastgelegd hebt, dan kunnen ze toch bijna niet anders dan jou gelijk geven.

Het enige lüllige aan Vinted blijft dat het terugsturen dan op eigen kosten moet, als je als koper daadwerkelijk iets heel anders ontvangt... maar de helpdesk is tot nu toe altijd fair geweest vond ik.

Nu even afwachten hoe het met dat treintje gaat.... paar dagen geleden is koper akkoord gegaan met 5 euro terug. Ik gevraagd om IBAN nr. Sindsdien niets meer gehoord. Dus tja....

Helft v/d prijs van kleding nieuw met kaartje lijkt mij helemaal prima hoor!
Met een beetje geluk verkoop je dan de komende tijd de stuks die mensen echt graag willen hebben.
En de rest kan je altijd nog naar beneden bijstellen of bundelkorting op geven ofzo :)

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 08:56

Hier weer allerlei maten opmeten en ook nog eens verkocht, het paste gewoon….
Maar 8 euro voor een nieuw jasje met kaartje eraan was toch wel veel geld, zeurpiet!

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 11:44

Ik heb ook goede ervaringen met de helpdesk van Vinted. Ik geef ook bij de koper aan dat ik de helpdesk heb ingeschakeld. Als het echte een foute koper is, dan is deze mededeling vaak al voldoende.