Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #6

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lau07
Moderator

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 11:35

Dat ik net op een slakkenhuisje stond. Ik had hem echt niet gezien en voelde me gelijk zo schuldig. :(

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 12:00

Op 10 meter afstand van mij worden de kippen geslacht(slachten gebeurd binnen ik sta buiten).
Opzich geen probleem mee. Maar het ruikt zo vies

taartjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 12:09

Dank voor alle felicitaties! Heb me gisteren toch een beetje jarig gevoeld <3

Dan mijn ergernis van nu
School, wederom school. En dan niet eens voor mezelf, maar voor mijn klasgenootjes. We hebben dit blok 2 soorten praktijk, 5 lessen ene praktijk dan de andere 5 de 2e praktijk. Mijn klas is door corona opgedeeld in 3. Bij deelklas 1 die ook diezelfde praktijk hadden is alles goed gegaan, ze hadden ook les van de vakdocent. Bij deelklas 2 gaat werkelijkwaar alles fout wat fout kan gaan en de vakdocenten geven kortgezegd de studenten de schuld dat ze niet eerder aan de bel hebben getrokken. Ze hebben iedere les aangegeven bij de docent die zij hadden (niet de vakdocent) dat ze vragen hadden en dat ze niet wisten wat ze nou moesten doen. Deze docent heeft gezegd dat het allemaal maar voor de vorm is en er geen vaste opdrachten enzo aan zouden zitten. Nu komt deelklas 2 dus helemaal in de problemen omdat er wel opdrachten aan vast zaten met een grote eindopdracht die ze nu niet kunnen maken omdat ze de praktijk bij die opdrachten nooit hebben gedaan en dus geen resultaten hebben.

Vind het echt totaal niet kunnen dat de vakdocenten nu de studenten de schuld geven dat ze niet eerder hebben aangegeven hoe en wat terwijl het bij de vervangende docent ligt dat alles in de soep loopt. 8)7

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 12:23

Niobe schreef:
Heb ik weer eens zo’n zeldzame dag waarop het me lukt om ruim op tijd te vertrekken voor een afspraak, gaan vervolgens alle stoplichten voor mij op rood, is het laatste stuk weg afgesloten, dus moet ik omrijden en kom ik voor een open brug die niet helemaal dicht wil.
En dit is een plaats die ik niet goed ken, dus had ook niet zo 123 nog een andere weg in gedachten.

[ [url=m/uLyhYc.jpg]Afbeelding[/url] ]

15 minuten te laat |(

De app 'waze' is heel fijn :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 13:22

Loeky01 schreef:
@niobe :(:)

Ik erger me aan school en het gebrek aan motivatie om er wel iets van te maken. Mijn klas laat ook 0 input zien dus ik heb ook geen zin om steeds te praten.

Zo halleluja, ben jij mij? :')

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 13:29

Niece schreef:
Loeky01 schreef:
@niobe :(:)

Ik erger me aan school en het gebrek aan motivatie om er wel iets van te maken. Mijn klas laat ook 0 input zien dus ik heb ook geen zin om steeds te praten.

:'). Ik irriteer me hier echt zo onwijs aan. Ik moet ook toegeven dat ik het niveau van mijn minor laag vind, maar dat maakt niet uit. Wat meer input van anderen is wel gewenst. steek regelmatig een handje op in teams, en bedenk dan; nah laat maar iemand anders mag het fixen.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 13:31

Benthhh: idd kan je via je netwerk of internet niemand vinden om online Frans mee te spreken. Ik zou wel absoluut voor een native gaan of iemand die heel vloeiend en accentloos Frans spreekt. Geen idee hoe dat zit bij pien trouwens :D maar een native is net wat handiger denk ik?

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 13:36

Als je die kunt vinden wel, maar dat was toch juist het probleem? Een frans sprekend persoon die uit Frankrijk komt én goed Nederlands spreekt is nog zeldzamer denk ik zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 13:44

Ineke2 schreef:
Als je die kunt vinden wel, maar dat was toch juist het probleem? Een frans sprekend persoon die uit Frankrijk komt én goed Nederlands spreekt is nog zeldzamer denk ik zo.
Maar dat laatste is ook helemaal niet nodig - ze wil Frans leren, geen Nederlands. := Dan is het alleen maar voordelig als iemand geen Nederlands spreekt, want zo word je gedwongen om Frans te praten.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 13:46

Ik erger mij aan mijn opleiding...

De afgelopen module ( waar ik vrijdag examen in heb) waren de lessen via virtueel classroom op donderdagavond.

Krijg ik vannacht via de e-mail bericht dat de module Publiek recht definitief doorgaat en wat de lesdata zijn.

Blijken die lessen op een zaterdag te zijn van 10 tot 16 uur met de volgende lesdata 17 april, 22 mei en 19 juni.

17 April komt mij eigenlijk al slecht uit, want 19 April heb ik examen mondeling Engels...

22 Mei komt nóg slechter uit, want dat is het pinksterweekend en had ik een weekend weg gepland -O-

Heb de opleiding gebeld, andere lesdata zijn niet mogelijk en deze module eventueel verzetten zou dan naar volgend jaar Maart zijn + 125 euro administratiekosten extra kosten ^)
Ik voel mij nu even Calimero, het is niet eerlijk en de lesdata zijn absoluut onlogisch uitgekozen... ( vooral het pinksterweekend dan natuurlijk, de rest kan de opleiding geen rekening mee houden)

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 13:47

Mkango schreef:
Ineke2 schreef:
Maar dat laatste is ook helemaal niet nodig - ze wil Frans leren, geen Nederlands. := Dan is het alleen maar voordelig als iemand geen Nederlands spreekt, want zo word je gedwongen om Frans te praten.

Als je uitleg wil over iets, is het toch wel handig?
Ik snap je redenatie maar als je er niet uitkomt is het wel een probleem :o

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 13:57

Ineke2 schreef:

Hoeft helemaal geen Nederlands te spreken. De meeste grote steden hebben wel groepjes die afspreken om talen te oefenen, bestaat vast ook wel online nu. Meestal is het het handigst als je elkaars taal wilt leren. Ene keer spreek je dan de ene taal, en de andere keer de andere.

Edit: met een beetje basis kom je er prima uit om iets uit te leggen of anders heel uitzonderlijk over naar het Engels. Het is juist goed om ook door die moeizame momenten te gaan, daar leer je meest van.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 13:59

Ah ja zo kan het wel, ben wel benieuwd waar he dat online vind.
Nu eerst maar verder met leren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 13:59

Ineke2 schreef:
Als je uitleg wil over iets, is het toch wel handig?
Ik snap je redenatie maar als je er niet uitkomt is het wel een probleem :o
Alleen weet de gemiddelde moedertaalspreker van een taal ook niet waarom iets is zoals het is. Dat maakt het leren van een taal door immersion ook zo effectief (itt een cursus of lessen op school): je kunt niets anders dan "when in Rome, do as the Romans do." Vaak worden dingen juist verwarrender als je het probeert uit te leggen en gaan mensen fouten maken omdat je ze ook andere opties geeft.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 14:02

Het geeft je idd veel taalgevoel mee. Dat merk je ook bij mensen die zonder cursus ergens gaan wonen zijn waar ze de taal niet spreken maar waar ze ook geen gemeenschappelijke taal spreken. Vaak gebruiken die mensen wel echt hele lokale uitdrukkingen en snappen ze ze die ook goed terwijl hun grammatica verder nog heel beperkt is. Dat is met een cursus net omgekeerd eigenlijk.

Edit; combo van beide is altijd best natuurlijk!

Ik heb zelf 4 maand in Italië gewoond en je wil niet weten hoeveel je elkaar met gebaren kunt uitleggen als het echt niet anders kan. Jaren later terug geweest maar toen sprak iedereen engels en grijp je toch snel naar de gemakkelijke oplossing. Zonde.

Edit: met 10 weken taalcursus en er wonen heb ik toen een semester op universitair niveau lessen gevolgd in het Italiaans en examens met succes gemaakt. Het was ontzettend vermoeiend maar wel de beste manier.

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 14:05

Aargh, ik wil graag een schilderijtje maken van het paard van iemand waar ik telkens een supplement van krijg. Dus ik vroeg aan iemand anders om leuke duidelijke foto's van dat paard.
Krijg ik foto's waarop hij met zn oren naar achter staat. Of een bewogen foto. :')

Malbec

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 14:11

Iedereen thanks voor de tips!

Ik ga ook binnenkort eens stripboeken opzoeken, dit is mij ooit aangeraden omdat daar in spreektaal in geschreven wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 14:40

"Nebbol B". Hij heet Nabil, نبيل, geen نبل. :x

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 14:45

Mijn man die iets doet met elektra.
Nee joh stroom hoeft er niet van af.
Bzz, auw dat deed zeer.

Man leeft nog, 112 hoefde niet gebeld te worden. Maar pff.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 15:28

Loeky01 schreef:
Niece schreef:

:'). Ik irriteer me hier echt zo onwijs aan. Ik moet ook toegeven dat ik het niveau van mijn minor laag vind, maar dat maakt niet uit. Wat meer input van anderen is wel gewenst. steek regelmatig een handje op in teams, en bedenk dan; nah laat maar iemand anders mag het fixen.

Ik ken dat zo goed, hoewel ik dan de laatste tijd fysiek les had om assessments te oefenen, maar dan ben ik ook de enige die meedoet. Ik blijf dan net zo lang stil tot iemand gaat praten, maar er gebeurt gewoon niets -O- :')

Het werkt gewoon demotiverend als anderen 0 input hebben, het haalt de actieve sfeer ook zo omlaag. Ik heb er best moeite mee soms! Jammer dat het niveau van je minor je tegenvalt, toch zonde.

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 15:44

Op mijn tenen lopen om ruzie te voorkomen .. :Y)

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 15:50

luuntje schreef:
Mijn man die iets doet met elektra.
Nee joh stroom hoeft er niet van af.
Bzz, auw dat deed zeer.

Man leeft nog, 112 hoefde niet gebeld te worden. Maar pff.

Sorry... Ik moest wel even grinniken. :')

Dit is de reden waarom vrouwen langer leven!

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 15:53

Niece schreef:
Loeky01 schreef:

Ik ken dat zo goed, hoewel ik dan de laatste tijd fysiek les had om assessments te oefenen, maar dan ben ik ook de enige die meedoet. Ik blijf dan net zo lang stil tot iemand gaat praten, maar er gebeurt gewoon niets -O- :')

Het werkt gewoon demotiverend als anderen 0 input hebben, het haalt de actieve sfeer ook zo omlaag. Ik heb er best moeite mee soms! Jammer dat het niveau van je minor je tegenvalt, toch zonde.

Fijn dat je wel toch wat fysieke les gehad hebt! Alleen wat een tegenvaller dat ze daar ook 0 input laten zien. Had ik niet verwacht als ik eerlijk ben. De laatste keer dat ik op school was, was december :+. En dat was voor een ander vak.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 15:54

Hele dag al last van mijn buik. Echt irritant. :=

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 16:45

Ik ben opgelicht voor 1450 euro, door een loodgieter bedrijf. Ik had een verstopte wc en probleem bleek volgens hem veel dieper te zitten... hele drama en nu maar hopen dat de vve het gaat terug betalen... was de eerste x dat ik een loodgieter in moest huren voor verstopping...