Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Niobe schreef:Heb ik weer eens zo’n zeldzame dag waarop het me lukt om ruim op tijd te vertrekken voor een afspraak, gaan vervolgens alle stoplichten voor mij op rood, is het laatste stuk weg afgesloten, dus moet ik omrijden en kom ik voor een open brug die niet helemaal dicht wil.
En dit is een plaats die ik niet goed ken, dus had ook niet zo 123 nog een andere weg in gedachten.
[ [url=m/uLyhYc.jpg]Afbeelding[/url] ]
15 minuten te laat
Niece schreef:Loeky01 schreef:@niobe
Ik erger me aan school en het gebrek aan motivatie om er wel iets van te maken. Mijn klas laat ook 0 input zien dus ik heb ook geen zin om steeds te praten.
Zo halleluja, ben jij mij?
. Ik irriteer me hier echt zo onwijs aan. Ik moet ook toegeven dat ik het niveau van mijn minor laag vind, maar dat maakt niet uit. Wat meer input van anderen is wel gewenst. steek regelmatig een handje op in teams, en bedenk dan; nah laat maar iemand anders mag het fixen. Ineke2 schreef:Maar dat laatste is ook helemaal niet nodig - ze wil Frans leren, geen Nederlands.Als je die kunt vinden wel, maar dat was toch juist het probleem? Een frans sprekend persoon die uit Frankrijk komt én goed Nederlands spreekt is nog zeldzamer denk ik zo.
Dan is het alleen maar voordelig als iemand geen Nederlands spreekt, want zo word je gedwongen om Frans te praten.
Mkango schreef:Ineke2 schreef:Maar dat laatste is ook helemaal niet nodig - ze wil Frans leren, geen Nederlands.Als je die kunt vinden wel, maar dat was toch juist het probleem? Een frans sprekend persoon die uit Frankrijk komt én goed Nederlands spreekt is nog zeldzamer denk ik zo.Dan is het alleen maar voordelig als iemand geen Nederlands spreekt, want zo word je gedwongen om Frans te praten.
Ineke2 schreef:Als je die kunt vinden wel, maar dat was toch juist het probleem? Een frans sprekend persoon die uit Frankrijk komt én goed Nederlands spreekt is nog zeldzamer denk ik zo.
Ineke2 schreef:Alleen weet de gemiddelde moedertaalspreker van een taal ook niet waarom iets is zoals het is. Dat maakt het leren van een taal door immersion ook zo effectief (itt een cursus of lessen op school): je kunt niets anders dan "when in Rome, do as the Romans do." Vaak worden dingen juist verwarrender als je het probeert uit te leggen en gaan mensen fouten maken omdat je ze ook andere opties geeft.Als je uitleg wil over iets, is het toch wel handig?
Ik snap je redenatie maar als je er niet uitkomt is het wel een probleem
Loeky01 schreef:Niece schreef:Zo halleluja, ben jij mij?. Ik irriteer me hier echt zo onwijs aan. Ik moet ook toegeven dat ik het niveau van mijn minor laag vind, maar dat maakt niet uit. Wat meer input van anderen is wel gewenst. steek regelmatig een handje op in teams, en bedenk dan; nah laat maar iemand anders mag het fixen.
Niece schreef:Loeky01 schreef:. Ik irriteer me hier echt zo onwijs aan. Ik moet ook toegeven dat ik het niveau van mijn minor laag vind, maar dat maakt niet uit. Wat meer input van anderen is wel gewenst. steek regelmatig een handje op in teams, en bedenk dan; nah laat maar iemand anders mag het fixen.
Ik ken dat zo goed, hoewel ik dan de laatste tijd fysiek les had om assessments te oefenen, maar dan ben ik ook de enige die meedoet. Ik blijf dan net zo lang stil tot iemand gaat praten, maar er gebeurt gewoon niets![]()
![]()
Het werkt gewoon demotiverend als anderen 0 input hebben, het haalt de actieve sfeer ook zo omlaag. Ik heb er best moeite mee soms! Jammer dat het niveau van je minor je tegenvalt, toch zonde.
. En dat was voor een ander vak.