Moderators: Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly, Firelight, Muiz, NadjaNadja
mvdende schreef:SinneJ schreef:Kappen met doen alsof het virus de regels volgt. Ze vragen overal om alsjeblieft ook je verstand te gebruiken naast de regels. Heb jij dat verstand gewoon niet? Of ben je zo egoïstisch dat je eigen vrijheid om op resto te gaan (want het is maar een fractie van je vrijheid) voor de gezondheid van anderen gaat??
Ik denk eerder dat laatste eigenlijk. En dat is nog erger.
Ik heb gisteren avond niemand gehoord over een verbod op uiteten....
Dus dat jij nu aankomt zeilen met: uit eten is verboden!
mvdende schreef:Dat klopt dus helemaal niet! Die regel verzin je er zelf bij.
mvdende schreef:De vraag was: met mondkapje in de bus en met 1,5m aan verschillende tafels: mag dat?
mvdende schreef:Het antwoord daarop, vanuit het kabinet is: ja, dat mag...
Citaat:In andere gebouwen dan de eigen woning geldt dat er met maximaal 4 personen een gezelschap mag worden gevormd. Kinderen tot en met 12 tellen hierbij niet mee. Dat betekent dat voor 1 huishouden of maximaal 4 personen, exclusief kinderen, een reservering bij een bioscoop of restaurant kan worden gemaakt.
Het aantal personen per ruimte wordt beperkt tot 30. Dit is inclusief kinderen tot en met 12 jaar en exclusief personeel.
Denise_Storm schreef:Nou laat ik 1 ding voorop stellen: het advies van mvdende neem ik sowieso niet serieus
Heel erg bedankt voor jullie reacties. Ik ga zo een berichtje maken dat ik vind dat ieder zijn verantwoordelijkheid moet nemen en dat ik daarom besluit om niet mee te gaan. Het mag, maar er wordt ook om gezond verstand gevraagd en een verjaardag in deze setting geeft voor mij geen noodzakelijk doel/nut.
Denise_Storm schreef:Nou laat ik 1 ding voorop stellen: het advies van mvdende neem ik sowieso niet serieus
Heel erg bedankt voor jullie reacties. Ik ga zo een berichtje maken dat ik vind dat ieder zijn verantwoordelijkheid moet nemen en dat ik daarom besluit om niet mee te gaan. Het mag, maar er wordt ook om gezond verstand gevraagd en een verjaardag in deze setting geeft voor mij geen noodzakelijk doel/nut.
Mjelleke schreef:Met 20 personen naar een restaurant mag niet. 5 losse gezelschappen van 4 personen zou wel mogen, maar dat is wel heel creatief boekhouden.Citaat:In andere gebouwen dan de eigen woning geldt dat er met maximaal 4 personen een gezelschap mag worden gevormd. Kinderen tot en met 12 tellen hierbij niet mee. Dat betekent dat voor 1 huishouden of maximaal 4 personen, exclusief kinderen, een reservering bij een bioscoop of restaurant kan worden gemaakt.
Het aantal personen per ruimte wordt beperkt tot 30. Dit is inclusief kinderen tot en met 12 jaar en exclusief personeel.
_Cathalijne schreef:Is een verschil inderdaad tussen wat mag, en wat je verstandig acht. Het mag van het kabinet. Of het verstandig is moet je voor jezelf bepalen, dat kunnen wij niet voor jou doen.
Citaat:Café Het Koffiehuis in Halsteren is al een week dicht vanwege coronabesmettingen. ,,We hadden vorige week een besloten feestje voor onze jarige dochter. Daar heeft iemand met corona tussen gezeten. Bijna alle gasten zijn besmet", zegt eigenaar Patrick Spieringhs, die zegt dat er hooguit 28 mensen binnen waren. De gasten zaten aan tafeltjes en hielden voldoende afstand. ,,Toch is iedereen besmet. Dat kan dus blijkbaar wel.''
elnienjo schreef:Voor degene die nog twijfelt wel of niet naar een feestje te gaan:Citaat:Café Het Koffiehuis in Halsteren is al een week dicht vanwege coronabesmettingen. ,,We hadden vorige week een besloten feestje voor onze jarige dochter. Daar heeft iemand met corona tussen gezeten. Bijna alle gasten zijn besmet", zegt eigenaar Patrick Spieringhs, die zegt dat er hooguit 28 mensen binnen waren. De gasten zaten aan tafeltjes en hielden voldoende afstand. ,,Toch is iedereen besmet. Dat kan dus blijkbaar wel.''
AD live blog
rien10 schreef:Mijn man merkte gisteren op dat het in Amsterdam met toeristen nu lekker rustig is. Hij opperde om naar het Rijksmuseum te gaan met z'n tweeën. Ik heb hem in vriendelijke (?) woorden te verstaan gegeven dat dit niet zo'n goed idee is. Het mag wel. Maar of ik het wil is wat anders.
rien10 schreef:Mijn man merkte gisteren op dat het in Amsterdam met toeristen nu lekker rustig is. Hij opperde om naar het Rijksmuseum te gaan met z'n tweeën. Ik heb hem in vriendelijke (?) woorden te verstaan gegeven dat dit niet zo'n goed idee is. Het mag wel. Maar of ik het wil is wat anders.
elnienjo schreef:Eén van de gasten ligt inmiddels op de IC. Dus leuk toch zo'n familiefeest? Vooral doen als je een hekel aan iemand hebt.