Algemeen Corona-topic #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 20:44

LadyMadonna schreef:
-O- -O- -O-

Jij moet dicht nu zeker, heb ik dat goed gehoord? Maar het is nu wel eindelijk duidelijk...

PSvanLot

Hanafubuki schreef:
Volgens mij is besloten dat samenscholing niet mag tot 1 juni en dat de rest van de maatregelen geevalueerd wordt en daar wordt op 6 april over gesproken.

Dat is precies wat er gezegd is inderdaad.

Echwel

Afbeelding

Cinnepin

Hoe zit het dan met zonnestudio's?

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 20:45

PSvanLot schreef:
Hanafubuki schreef:
Volgens mij is besloten dat samenscholing niet mag tot 1 juni en dat de rest van de maatregelen geevalueerd wordt en daar wordt op 6 april over gesproken.

Precies.

Horeca, Kappers, scholen etc geldt tot 6 april, dat wordt dan kort daarvoor weer geevalueerd en mogelijk aangepast.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 20:46

Cer schreef:
lovee schreef:
Hoe doen ze dat met de sportscholen?

Ik meen te begrijpen dat die buiten bootcamps dus niet mogen..hoewel, wellicht wel als ze 2 meter afstand kunnen houden binnen die groep...

Dat mag dus niet meer. Je mag alleen individueel gaan wandelen/hardlopen.

PSvanLot

Cinnepin schreef:

Dat mag omdat er geen contact is met de klanten.

Pepperrr

Druif_01 schreef:
Ik was wel blij dat nog even specifiek gemeld werd dat je wel naar buiten mocht, even, als je alleen gaat én 1,5 meter afstand houdt. Dan kunnen we in ieder geval nog gaan hardlopen. Ja sorry, geen wereldprobleem, maar gezien mijn psychische gesteldheid is dat zeer gewenst vanuit de medici.

Hier ben ik ook erg blij mee. Ik word ontzettend depressief, en ja, écht depressief van binnen zitten. Nu ga ik natuurlijk niet de hele dag buiten rondhangen, maar een uurtje wandelen is wel echt nodig.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 20:47

PSvanLot schreef:
Hanafubuki schreef:

Maar in de horeca zijn altijd meer dan 3 mensen dus dat zal dan ook wel 1 juni zijn .. ;(

KleinBoefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 20:48

Van mij mag het wel 6 april zijn. Weet ik in ieder geval waar ik aan toe ben met mijn eindexamen. Voor alsnog lijkt dit dacht ik wel door te gaan, maar dit moet natuurlijk wel mogelijk zijn.

PSvanLot

sureido schreef:
PSvanLot schreef:

Maar in de horeca zijn altijd meer dan 3 mensen dus dat zal dan ook wel 1 juni zijn .. ;(

Dat moet je afwachten tot 6 april wat daarover gezegd gaat worden.

Er is bij de vragenronde duidelijk gezegd dat ze evenementen tot 1 juni afgelasten omdat daar ook grote organisatorische vraagstukken omheen zitten.

tienus63

Cinnepin schreef:

Lees op Facebook dat de drogist bij ons in het dorp de zonnebank heeft gesloten.
Omdat er onzekerheid is of het virus zich kan/hoe lang kan verspreiden via harde oppervlakten. Ondanks dat je de zonnebank reinigt na gebruik en voor gebruik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 20:49

Echwel schreef:
[ [url=m/stJrht.jpg]Afbeelding[/url] ]

Na deze periode zien we wie van zichzelf mooi is en wie niet. :')

Hoe doe je trouwens aan goede handhygiene met die nepnagels?

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 20:50

Mijn klas was wel weer redelijk in paniek en dat snap ik wel. Dit geeft voor eindexamen leerlingen heel veel onduidelijkheid.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 20:50

tienus63 schreef:
Cinnepin schreef:

Lees op Facebook dat de drogist bij ons in het dorp de zonnebank heeft gesloten.
Omdat er onzekerheid is of het virus zich kan/hoe lang kan verspreiden via harde oppervlakten. Ondanks dat je de zonnebank reinigt na gebruik en voor gebruik.

Hmm, ok want hier is * bijna * alles nog open..Ik werk zelf in een zonnestudio, maar vind het wel eng ook met het schoonmaken na het zonnen..

lovee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 20:51

[quote="Cinnepin"]Hoe zit het dan met zonnestudio's?

Niet noodzakelijk lijkt mij

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 20:52

lovee schreef:
Cinnepin schreef:

nee maar zelf niet de baas....

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 20:53

lovee schreef:
Cinnepin schreef:

Waar ik ben (Zwolle) is het heerlijk weer! Mijn zonnestudio is momenteel mijn achtertuin

Druif_01

Pepperrr schreef:
Druif_01 schreef:
Ik was wel blij dat nog even specifiek gemeld werd dat je wel naar buiten mocht, even, als je alleen gaat én 1,5 meter afstand houdt. Dan kunnen we in ieder geval nog gaan hardlopen. Ja sorry, geen wereldprobleem, maar gezien mijn psychische gesteldheid is dat zeer gewenst vanuit de medici.

Hier ben ik ook erg blij mee. Ik word ontzettend depressief, en ja, écht depressief van binnen zitten. Nu ga ik natuurlijk niet de hele dag buiten rondhangen, maar een uurtje wandelen is wel echt nodig.

Ik ben depressief in combinatie met ptss dus even naar buiten is een must hier.

Shadow0

Volgens mij is het vrij simpel: 'hoe zit het dan met..."-> Nee, dat ook niet. Ook niet zoeken naar mazen in de regels, want die regels zijn er dus om contact te beperken en besmetting te voorkomen. De regels zijn er om dat te bereiken. Geen uitzonderingen zoeken dus.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 20:54

Ik ben niet depressief. Maar niet naar buiten kunnen dan word ik het wel. Gelukkig mag dat nog. Al mag ik nu alleen nog in eigen tuin vanwege mijn hoestje.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 20:54

Shadow0 schreef:
Volgens mij is het vrij simpel: 'hoe zit het dan met..."-> Nee, dat ook niet. Ook niet zoeken naar mazen in de regels, want die regels zijn er dus om contact te beperken en besmetting te voorkomen. De regels zijn er om dat te bereiken. Geen uitzonderingen zoeken dus.

snap ik wel, maar als medewerker van bepaalde ondernemingen heb je het niet voor het zeggen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 20:55

Shadow0 schreef:

Precies. Gewoon binnenblijven, contact met niemand. Als het ECHT niet anders kan kan je kijken of dat binnen de maatregelen te regelen valt. Anders is het vrij simpel.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 20:55

Duidelijke persconferentie.
Nu hopen dat de gemeentes ook daadwerkelijk gaan handhaven.

Vraag me alleen af wat het deurbeleid voor winkels inhoud.
Ik bedoel, van de week hier in de supermarkt.
* Vieze winkelwagentjes
* Geen desinfectie spray te bekennen, hygiëne doekjes op
* Pin, zelf scan niet schoon, pin stukje folie opgeplakt (eerder maakte ze dit schoon na iedere klant)

Ze hadden wel plexiglas afscherming bij de kassa's, en plakband op de grond geplakt voor 1.5 mtr afstand

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 20:56

Wij thuis zitten nog wel met veel vragen. Ik woon in een huis met 15 anderen. De regels voor thuis isolatie zijn verscherpt. Als iemand in een gezin ziek is moet het hele gezin thuisblijven.. Geld dat ook voor ons 15? En zo ja hoelang?