[HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 09:18

Mkango schreef:
Luxorvalkje schreef:
Krijgen die bodybuilders het rechtstreeks van de bron? <<)

“Mummy, bitty!” :')

_O- :')
Thanks... daar ging mijn koffie

Alpha89

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 09:48

Ga stuk om jullie :')

Heb trouwens één keer meegemaakt (misschien heb ik het al eens genoemd in dit topic hoor) dat iemand op FB foto's van haar miskraam toonde. Had ze een fotoshoot en al gedaan.
Nou, ik flipte 'm behoorlijk en heb diegene per direct van FB afgegooid. Helemaal gestoord zeg, dat moet je lekker voor jezelf houden. Maar die reacties waren allemaal ''oohh'' , ''aahh" ,''wat was ie mooi''
>;) :roll: .

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 09:52

Varekaj schreef:
Dit vind ik wel jakkie en Sizzle... Hoe weet jij dit soort dingen in godsnaam :')
-

Darkweb }>

Haha, nee een serie op Netflix was dat ((un)well), sowieso wel een aanrader. Er was ook een aflevering over de helende gave van het orgasme <<)

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 11:37

Blij dat ik niet aan het eten of drinken was, ik heb mijn grijns al in bedwang moeten houden :')

Wat zijn mensen toch rare wezens soms }:0

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 15:37

Alpha89 schreef:
Ga stuk om jullie :')

Heb trouwens één keer meegemaakt (misschien heb ik het al eens genoemd in dit topic hoor) dat iemand op FB foto's van haar miskraam toonde. Had ze een fotoshoot en al gedaan.
Nou, ik flipte 'm behoorlijk en heb diegene per direct van FB afgegooid. Helemaal gestoord zeg, dat moet je lekker voor jezelf houden. Maar die reacties waren allemaal ''oohh'' , ''aahh" ,''wat was ie mooi''
>;) :roll: .

Hebben wij dezelfde mensen op FB |( Het was vreselijk. Allemaal foto’s van een dood kindje dat door ieder familielid werd vastgehouden. Kindje was heel duidelijk dood, beetje blauw en had ijs op de wimpers omdat het koelelement te koud stond oid. Ik vond het echt heel zielig voor de vader en moeder hoor en begrijp het intense verdriet ook echt wel. Maar het waren voor buitenstaanders geen fijne foto’s en ik had het liever niet willen zien. Houd dat dan voor jezelf denk ik dan. Maar zal wel hun manier zijn geweest van omgaan met het verdriet. Ik heb er niets van gezegd, mensen hadden al genoeg aan hun hoofd. Maar heb ze daarna wel op stil gezet. Dan ben je nog wel vrienden, maar verschijnen ze niet meer in je feed.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 16:02

Poeh, dat snap ik ook niet. Ik snap heel goed dat je foto's hebt laten maken, maar om die nou op het web te gooien? Het is bést heel heftig en voor sommige mensen ook heel confronterend. Je hoeft het heus niet geheim te houden dat je een miskraam hebt gehad maar om nou de foto's daarvan zo tentoon te stellen.. :n :n

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 16:13

Nee, ik zou zelf nooit foto’s van een dode geliefde online delen. Maar goed, zij kregen wel van veel mensen online steun dus hopelijk putte ze daar wat troost uit. Ook al wil ik zelf geen kinderen, kan me wel het verdriet voortellen van een toekomst die ineens uiteen valt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 16:17

Ik kan me bij dat soort foto's niet voorstellen dat het écht een constructieve bijdrage levert aan de verwerking van het verlies... Het levert misschien een korte, en imo vrij perverse, aandachtspiek op waardoor je je korte tijd wellicht iets beter voelt, maar zo'n verlies verwerk je niet met likes en emoji's. Die zijn vaak toch afkomstig van mensen die het sociaal wenselijke gedrag vertonen (een like en "oooo, wat erg!"), maar het na twee weken ook weer vergeten zijn, terwijl jij nog met je verdriet zit.

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 16:34

Nee mijn ding is het ook niet hoor. Zie sowieso het nut van je hele privé online gooien niet zo in. Maar ik kan niet beoordelen hoe dat voor een ander voelt.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 09:28

En toch vind ik het ergens raar dat foto's van een succesvol product wel gedeeld mogen worden, en iets wat misloopt kennelijk niet.

Als het nette foto's zijn, dan zie ik het probleem niet zo. Al is misschien een bepaald aantal foto's wel voldoende, maar beide dingen gelden voor alles.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 10:34

Ja en nee.

Bij een uitvaart wil ik nooit in de kist kijken. Ik vind dat naar, en herinner me de persoon liever zo hij/zij bij leven was.
Die keus krijg je ook altijd netjes bij een uitvaart, en het wordt over het algemeen niet raar gevonden.

Als dat soort foto's zonder enige keus voorbij komen zeilen op facebook, vaak zelfs van mensen die je nauwelijks kent, dan vind ik dat dus echt écht heel onprettig.

Dus facebook hoeft niet per se alleen voor leuke dingen te zijn (Hoewel ik het zelf wel vooral daar voor gebruik) maar ik vind wel dat men zich mag realiseren dat foto's zonder enige waarschuwing en keus bij mensen op de telefoon of laptop of tv indien gestreamd voorbij komen.

En dat betekent dus dat ik heel bloederige, grove foto's niet hoef te zien. En ook heel intieme momenten niet. En ook overleden mensen niet.
Dus geboortefoto's waar je zeg maar rechtsreeks in de verpakkingsdoos kijkt hoeven niet, sexfoto's van bevriende stellen niet, en doden dus ook niet.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 10:44

Ach, je kunt ook mensen (tijdelijk) ontvolgen of bepaalde posts blokkeren. Dat laatste kost tijd (ik heb bijvoorbeeld niks met het eeuwige geleur met hondjes uit het buitenland en pas dan kom je erachter hoeveel stichtingen er zijn die dit werk doen), maar levert je uiteindelijk wel op dat je het niet meer ziet.

Ik ben er in mijn bericht overigens vanuit gegaan dat het om nette foto's gaat, dus zonder viezige details zoals bloed.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 10:48

Hilli schreef:
Ach, je kunt ook mensen (tijdelijk) ontvolgen of bepaalde posts blokkeren. Dat laatste kost tijd (ik heb bijvoorbeeld niks met het eeuwige geleur met hondjes uit het buitenland en pas dan kom je erachter hoeveel stichtingen er zijn die dit werk doen), maar levert je uiteindelijk wel op dat je het niet meer ziet.

Ik ben er in mijn bericht overigens vanuit gegaan dat het om nette foto's gaat, dus zonder viezige details zoals bloed.

Maar ontvolgen volgt pas als je dus dingen hebt gezien die je niet wilt zien.

Ik vind echt dat mensen zich iets beter mogen realiseren wat ze delen en dat dus mogelijk heel veel mensen het zien. Sommige beelden zijn prive.

Je kunt natuurlijk prima je verhaal doen, en vertellen dat er een hoop foto's gemaakt zijn. Dan kunnen mensen er zelf naar vragen.

Je gaat met zo'n dood kindje ook niet op straat lopen om het iedereen voor zijn of haar neus te houden.

Dat je het deelt met mensen die je goed kent en die dichtbij je staan is wat anders dan publiekelijk op faecesbook.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 11:18

Ik zou met het beeld an sich misschien minder moeite hebben. Maar wel met het feit dat t imo zoiets persoonlijks en intiems is. Wat ik eigenlijk niet ‘hoor’ te zien en het toch voorgeschoteld krijg terwijl ik helemaal niet tot de dichte kring hoor van de betreffende mensen.

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 11:28

Mars schreef:
Ik zou met het beeld an sich misschien minder moeite hebben. Maar wel met het feit dat t imo zoiets persoonlijks en intiems is. Wat ik eigenlijk niet ‘hoor’ te zien en het toch voorgeschoteld krijg terwijl ik helemaal niet tot de dichte kring hoor van de betreffende mensen.

Nou, ik ben helemaal niet snel overgevoelig voor dingen. Ik volg ook in het lugubertopic, al hoef ik daar ook niet alles te zien. Ik weet niet goed hoe ik het moet uitleggen, maar dit kindje was echt heel overduidelijk dood. Het zag er gewoon naar uit, niet als een slapende baby. En dan scroll je langs de gezellige foto’s van kennissen die op vakantie zijn, of lekker uit eten en BOEM, zie je ineens een klein lijkje voorbij komen. Ik was er echt beroerd van. Ook denk ik omdat ik het niet verwachtte. Als je weet dat je zoiets gaat zien zet je je toch mentaal een beetje schrap ofzo.

Verder, het jankjong van tegenover ons houdt al de hele ochtend een schreeuwsessie. Dat die z’n stem nog niet kwijt is verwondert me. Wát een geluid, je zult er maar naast wonen. Ik woon er schuin tegenover en het draagt echt heel luid de straat over. Gelukkig heb ik nieuwe noice-cancelling headphones, dus ik kan het nu wegfilteren :D

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 11:40

Ik had vanochtend ook een :r momentje.

Iemand had een foto gepost op Facebook met een gevuld potje (een nummer 2) van hun kindje. Bijschrift: ja, ja. Het is xxxxx gelukt!

Dat.wil.ik.NIET.zien!!!!

En al helemaal niet op de vroege ochtend.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 11:42

Luxorvalkje schreef:
Ik had vanochtend ook een :r momentje.

Iemand had een foto gepost op Facebook met een gevuld potje (een nummer 2) van hun kindje. Bijschrift: ja, ja. Het is xxxxx gelukt!

Dat.wil.ik.NIET.zien!!!!

En al helemaal niet op de vroege ochtend.

Letterlijk Faecesbook dus.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 11:58

Zo heet fb hier in huis ook :+

Maar hey, die zou bij mij instant op ontvolg gezet zijn
Sowieso mensen waarbij het godganse universum alleen nog maar uit kind bestaat gaan bij mij op niet volgen, houd je kwek , tmi , no thanks, no fiets given :evaw:
Wil best wat dingen van de kinderen mee krijgen... maar er zijn grenzen

Jessica_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 12:22

Oooh getsie Luxorvalkje, lijkt me echt verschrikkelijk om daar 's ochtends (welk moment van de dag dan ook, trouwens) mee geconfronteerd te worden!

Volgens mij ben je als ouders zó trots op alles wat je kind doet, dat je er niet bij stil staat dat anderen het niet helemaal geweldig vinden. Krijg van een vriendin regelmatig foto's en filmpjes toegestuurd van een baby die ofwel voor het eerst haar hoofd optilt/ op haar buik rolt/ brabbelt.... Ik weet niet meer zo goed hoe ik daarop moet reageren. :')

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 12:35

Als ik foto's zou plaatsen op facebook van mijn dochters rukken ze mijn hoofd eraf denk ik.Geen goed plan.Wil ik ook niet hoor.Ik heb alleen foto's van de paarden erop staan.

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 12:52

Britta31 schreef:
Als ik foto's zou plaatsen op facebook van mijn dochters rukken ze mijn hoofd eraf denk ik.Geen goed plan.Wil ik ook niet hoor.Ik heb alleen foto's van de paarden erop staan.

Heel verstandig.
als ik soms zie hoeveel mensen van hun kinderen delen op facebook vraag ik me echt af waar ze zitten met hun hoofd.
Foto's van je kind online zetten vind ik bijna altijd een slecht idee, je weet nooit wat er met die foto's gebeurd en een kind kan ook nog niet bepalen of ie het wel of niet wil.
als je foto's met bepaalde mensen wil delen moet je ze maar mailen of appen.

Ik ken welgeteld èèn moeder die uit privacyoverweging geen foto's van het gezicht van haar dochter op facebook plaatst. Ze plaatst alleen foto's van de rug van het kind of shopt een smiley over het gezicht heen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 13:27

Mijn gekke nicht zet ook zomaar foto's van haar naakte kinderen op facebook. Openbaar. Zodat iedereen ze dus kan zien. :+

Maarja die spoort verder ook niet echt dat scheelt.

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 14:38

Arme kinderen :x Ik vind dat echt niet kunnen. Plus wie wil dat in z’n feed voorbij zien komen??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 15:38

Ceffyl schreef:
Arme kinderen :x Ik vind dat echt niet kunnen. Plus wie wil dat in z’n feed voorbij zien komen??
Genoeg mensen, maar of je die ook op Facebook/in de buurt van je kinderen moet willen... :=

Ik vind het al ergerlijk dat er kinderfoto's van mij in bad in een fotoalbum zitten. Als m'n ouders dat soort dingen op social media hadden gepost, was ik nu wees. :')

Luxorvalkje: :r :r

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 16:37

Foto's van kinderen op fb, enkel zichtbaar voor vrienden, dat snap ik opzich nog wel. Of een kind daar later op zit te wachten, tja die discussie moeten ze zelf maar voeren.

Waar ik me wel gigantisch over verbaas zijn mensen die overal onwijs moeilijk doen. Geen naam, geen foto's of enkel onherkenbare foto's. Maar vervolgens wel alles op instagram open en bloot delen. Waar dus echt iedereen het kan zien. Ik mis dan even de logica :+