Post NL frustratie!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 11:03

PostNL maakt er echt een zooitje van. In December een pakket dat nooit aangekomen is, gelukkig heeft de webshop wel een nieuw pakket verstuurd, met DHL, die de volgende dag bezorgd is.
Nu had ik een retourzending, die zou maandags bezorgd worden, de T&T staat nog steeds op "we hebben het bezorgmoment niet gehaald", dat is ruim twee weken geleden.
Ondertussen een klacht ingediend, probeer maar eens om langs de chatbot te komen...
Uiteindelijk een antwoord, excuses en een verhaal dat ik het dan maar verzekerd had moeten verzenden maar ik krijg wel de verzendkosten terug. Helaas van de 45 euro van het teruggestuurde artikel. -:(-

Marcella

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 13:20

Post.nl app gaat ook goed diverse enveloppen met kruis aangemeld.

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 19:46

Ik moet zeggen, gisteren werd het hondenvoer door postnl bezorgd.
Ik dat op tijd de deur open en liep naar de bus. Maar ik mocht het niet aanpakken van hem omdat het zwaar was.
Hij zette het zelf bij mij in de gang.

Dat vond ik wel een goede service.

Mag ook wel eens gezegd worden.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 20:01

Gisteren was het de dag van de bezorger. Helaas geen pakketje verwacht, dus de bezorger niet gezien. Wij hebben een vaste bezorger en hij is ook superfijn.

In meer plaatsen gaat het dus ook goed met een vaste bezorger: https://www.omroepzeeland.nl/nieuws/173 ... -resultaat

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 20:35

De bezorger die hier komt is ook prima, daar hebben we geen klachten over. Maar de pakketten moeten het wel eerst halen tot bij de bezorger.. In dat traject gaat het nogal eens fout. :+

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 11:09

Haha zo kan ik het ook:

Bezorgtijd: vandaag.
Een half uur geleden stond hij daar nog op.

Kijk ik nu;

Citaat:
Bezorgtijd: vandaag tussen 08:00 en 09:00
Zending is gesorteerd
Laatste update: 15 maart om 03:27 uur

We hebben het bezorgmoment niet gehaald vandaag, sorry. Houd track & trace in de gaten, daar vind je het nieuwe bezorgmoment.

En dan vooral ook die laatste update...

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 12:56

Pakket zou tussen half 12 en 14u komen dus ga nog ff gauw naar stal ben ik voor half 12 weer terug. Keek rond kwart voor 11 op m'n telefoon staat dat het pakket al bezorgd is. Dus ik dacht oh bij de buren dan zeker maar kon nergens een huisnummer vinden
Naar huis gegaan, tref ik het zo aan:
Afbeelding
Nou daar heb ik geen toestemming voor gegeven!

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 20:47

In de app aangegeven bij niet thuis dat het naar een automaat of pakketpunt moet. Geen toestemming gegeven voor levering bij de buren.

Wordt m'n pakket vanmiddag toch bij de buren afgeleverd -:(-... dat is gewoon niet de bedoeling en staat óók niet zo aangegeven in de app/ mijn account....

Breng het gewoon ff naar het pakketpunt....(moest daar toch al zijn vanmiddag, dus extra irritant dat ik nu langs 2 dingen moest ipv pakket afgeven en de andere gelijk ophalen)

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-25 13:24

Echt wat voor bezorger hebben wij in het dorp, jeetje zeg

Vorige keer had ie m'n pakket gewoon onder de snelbinders van de fiets van een vriendin gedaan die in de tuin stond, terwijl ik geen neerzet toestemming heb gegeven. Als ik er niet ben moet het naar de buren.

Vandaag zou er ook een pakketje komen, tussen 11.45 - 14u. Met een beetje geluk ben ik rond 12u thuis dus hoopte dat ie dan aan de deur zou staan
Nee om 11u bezorgd bij de buren. Dus ik na m'n werk naar de buren gelopen, buurman wist van niks want hij was ook net thuis. Zegt ie ja meestal leggen ze het in deze emmer als ik er niet ben. Ik kijk in de emmer en ja daar lag mijn pakket! Nou lekker dan als je dat niet weet!

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 17:48

Sinds wanneer bezorgd postnl in de avond?

Heb niet eens een tijdvak gekregen vanmorgen of vanmiddag, maar zie ineens in de app (uur geleden nog niets te zien) dat ze vanavond nog komen. Hopelijk zijn ze er inderdaad voor 19:30.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 17:51

Al heel lang.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-25 23:08

En bedankt PostNL om een rouwkaart bijna een week te laat te bezorgen. Ik had graag zelf de keuze gemaakt om naar de uitvaart te gaan of niet. Dacht dat rouwkaarten voorrang kregen?

Gaat om iemand waarvan ik geen contactgegevens van de nabestaanden heb. Ik werd vorige week zaterdag gebelt dat ze overleden was (onbekend nummer) en dat het nog onbekend was wanneer de uitvaart zou zijn. Dat zou op de kaart staan die ik ook zou krijgen. Ze belden dan ook alleen om mijn adres te vragen. Vorige week dinsdag zag ik de kaart al in de app staan, dus dan is hij gepost. Ik kreeg hem vandaag pas...

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-25 14:35

Dat is echt naar Fohadie! Gecondoleerd.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-25 14:47

Gecondoleerd fohadie!

Dan valt mijn ergernis in het niet. Maar kreeg brief van gemeente over mijn uitkering. Mocht weer alle stukken aanleveren voor de controle of ik niet stiekem een euro van iemand krijg. Moest voor 23 april ingeleverd, ik kreeg de brief de 24e binnen. Ik bel de gemeente, zij geven aan dat er al nieuwe brief onderweg is en het voor de 30e binnen moet zijn nu anders gaan ze korten (ookal zei degene aan de telefoon dat zij zo vaak heeft dat het niet op tijd binnenkomt en mensen ook afspraken missen maar hey hogerop blijft zo strak). Het is 1 mei en nog steeds geen brief. Heb het op een andere manier ingeleverd, omdat ik de code dus niet had. Hopelijk is het zo goed, ik was op tijd en zij moeten eindelijk de vertraging van de post serieus nemen. Maar dus al de 1e brief die begin april verzonden was, volgens de dagtekening, en pas 24 april binnen en vervolgens 1 die 24 april verstuurd is en ook niet binnen. Met belangrijke deadline...

Zo heb ik al eens een telefonische afspraak gemist. Privé nummers heb ik geblokkeerd staan na een stalking. Dus als ik zo'n afspraak heb haal ik hem een half uur van te voren eraf. Die brief had ik dus niet gehad, het was dat deze medewerker mijn vaste contactpunt is en voicemail insprak en ik dis de blokkade eraf kon halen. Maar de brief met die afspraak kwam 1 of 2 dagen later en was ruime week van te voren verstuurd. En dat was vorig jaar toen ze zogenaamd nog de volgende dag bezorgden.

Hier ook geen brievenbus meer die om 18 uur geleegd wordt bijvoorbeeld, allemaal ergens overdag en niet te vinden of ze al geleegd zijn of niet.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-25 17:29

Dat is echt niet fijn, Fohadie. Gecondoleerd.

MWM, bij ons staat nog wel op wanneer de volgende lichting is. Op xdag na 9.00 uur.
Dus als er op X "donderdag" staat, weet ik dat die vandaag nog niet is geleegd.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-25 22:43

Dank jullie.

MWM: dat van jou is ook wat zeg! Je hebt het al lastig genoeg, daar hoef je dit niet bij te hebben.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-25 18:58

Hier is een brievenbuspakje vandaag volgens postNL bezorgd, maar in ieder geval niet bij mij. En ik kan nergens vinden waar ik nu kan klagen. Zaten accu's voor de camera in, dus ik wil geen 80 euro kwijt zijn. De verzender heeft overigens voor het brievenbuspakje gekozen, was niet mijn keuze, had er totaal geen invloed op. Wil geen 80 euro kwijt zijn.
Ik weet dat wettelijk gezien de verkopende partij verantwoordelijk is, maar tussen gelijk hebben en gelijk krijgen zit soms helaas een groot verschil. Heb uiteraard direct gemaild.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-25 19:06

Brievenbus pakketjes komen vaak later, hier is het altijd 1 tot 2 dagen later.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-25 19:07

Hier komt brievenbus pakketjes wel eens enkele dagen later aan.
Dan zijn ze al wel afgemeld bij het postpunt maar nog niet meegenomen door de postbode.
Zij heeft nl geen kastje om te melden dat iets is bezorgd.

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-25 19:48

Dat is mijn ervaring ook met brievenbuspakketjes

DoretteK

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-25 20:14

Ja hier ook. Ik zou iig nog een paar werkdagen wachten. Daarna nog even bij je buren checken en dan contact opnemen met de verkoper.

Ik werk zelf bij de klantenservice en in 95% van de gevallen wordt een pakketje alsnog bezorgd of gevonden. Vooral met brievenbuspakketjes.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-25 00:16

Zou nog even afwachten germie, sinds de nieuwe app staan de pakketjes niet in de app van de bezorger en kan ie niet aangeven dat een pakket niet in de tas zit. Als hij de app sluit komt ie automatisch op bezorgd te staan. Dat verandert alleen als een andere medewerker het pakketje scant en aangeeft dat hij opnieuw het systeem in gaat. Dat gebeurt bijvoorbeeld als het pakketje in een verkeerde wijk terecht is gekomen. Komt dus weleens voor dat dat scannen niet gebeurt of hij de code niet goed pakt, maar dan komt het pakket later alsnog wel gewoon

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-25 13:04

MyWishMax schreef:
Gecondoleerd fohadie!

Dan valt mijn ergernis in het niet. Maar kreeg brief van gemeente over mijn uitkering. Mocht weer alle stukken aanleveren voor de controle of ik niet stiekem een euro van iemand krijg. Moest voor 23 april ingeleverd, ik kreeg de brief de 24e binnen. Ik bel de gemeente, zij geven aan dat er al nieuwe brief onderweg is en het voor de 30e binnen moet zijn nu anders gaan ze korten (ookal zei degene aan de telefoon dat zij zo vaak heeft dat het niet op tijd binnenkomt en mensen ook afspraken missen maar hey hogerop blijft zo strak). Het is 1 mei en nog steeds geen brief. Heb het op een andere manier ingeleverd, omdat ik de code dus niet had. Hopelijk is het zo goed, ik was op tijd en zij moeten eindelijk de vertraging van de post serieus nemen. Maar dus al de 1e brief die begin april verzonden was, volgens de dagtekening, en pas 24 april binnen en vervolgens 1 die 24 april verstuurd is en ook niet binnen. Met belangrijke deadline...

Zo heb ik al eens een telefonische afspraak gemist. Privé nummers heb ik geblokkeerd staan na een stalking. Dus als ik zo'n afspraak heb haal ik hem een half uur van te voren eraf. Die brief had ik dus niet gehad, het was dat deze medewerker mijn vaste contactpunt is en voicemail insprak en ik dis de blokkade eraf kon halen. Maar de brief met die afspraak kwam 1 of 2 dagen later en was ruime week van te voren verstuurd. En dat was vorig jaar toen ze zogenaamd nog de volgende dag bezorgden.

Hier ook geen brievenbus meer die om 18 uur geleegd wordt bijvoorbeeld, allemaal ergens overdag en niet te vinden of ze al geleegd zijn of niet.

wat vreselijk frustrerend dit zeg MWM :knuffel:
ik snap niet dat gemeentes niet net als de belastingdienst en banken etc via de mail een aankondiging van post kunnen doen met een beveiligde link naar een mailbox. Zeker voor dit soort belangrijke post wel noodzakelijk lijkt me.

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-25 13:17

Gecondoleerd Fohadie.

Ik moest een tijd terug bloed laten prikken, is hier op afspraak.
Om een afspraak te maken moet je het nummer hebben wat op de brief staat.
Afspraak bij de praktijkondersteuner stond al vast.
Ha gebeld, ik moest nog even afwachten.
uiteindelijk nog eens gebeld, toen kreeg ik een formulier via de mail.
maar de tijden die me goed uitkwamen om bloed te prikken waren natuurlijk al bezet.

Na een maand kwam de brief pas binnen.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-25 14:29

Afbeelding
:=