Dingen die je je af vraagt deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 00:21

xSCWx schreef:
[ [url=m/mXsR5I.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nou nu weer genoeg gelachen, jullie zijn gewoon uit op een relletje.

Je bent geweldig

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 00:23

Rustaagh, ik vroeg het me gewoon af (topic onderwerp), vond dat er een beetje gevoelig gereageerd werd op een post die (naar mijn mening) spottend bedoeld werd tegenover de racismeontkenning.
Je kunt gewoon zeggen wat je er mis mee vindt, als er naar gevraagd wordt, misschien levert dat wat inzichten op bij mensen, je weet niet.

Ik ken het alleen als de lollige spongebob, volgens mij doet ie hier een kip na. Ik zie niets slechts.
Behalve de breezertaal, maar daar heb ik nog ptss van.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 00:27

Niobe schreef:
Rustaagh, ik vroeg het me gewoon af (topic onderwerp), vond dat er een beetje gevoelig gereageerd werd op een post die (naar mijn mening) spottend bedoeld werd tegenover de racismeontkenning.
Je kunt gewoon zeggen wat je er mis mee vindt, als er naar gevraagd wordt, misschien levert dat wat inzichten op bij mensen, je weet niet.

Ik ken het alleen als de lollige spongebob, volgens mij doet ie hier een kip na. Ik zie niets slechts.
Behalve de breezertaal, maar daar heb ik nog ptss van.

Heb je voor die PTSS een briefje van de dokter dan? Zien! :D

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 00:27

In de meme werd de zin van een andere bokker geciteerd. Vandaar.

Ik heb dan weer helemaal het racisme gemist.

MarlindeRooz

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 00:28

In die meme is het de bedoeling dat je een compleet achterlijke uitspraak van iemand "iN DiE lEtTeRs" zet. En dat spreek je dan uit alsof je een debiel bent zeg maar. Om aan te tonen hoe achterlijk zo'n uitspraak is.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 00:29

Sheran schreef:
In de meme werd de zin van een andere bokker geciteerd. Vandaar.

Ik heb dan weer helemaal het racisme gemist.

Misschien lees ik ook scheel, kan, maar daarom vroeg ik het

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 00:30

MarlindeRooz schreef:
In die meme is het de bedoeling dat je een compleet achterlijke uitspraak van iemand "iN DiE lEtTeRs" zet. En dat spreek je dan uit alsof je een debiel bent zeg maar. Om aan te tonen hoe achterlijk zo'n uitspraak is.

Oh! Ja dat het sarcastisch zou zijn had ik begrepen, maar zo zag ik het dan weer niet. Weer iets geleerd.
Dacht dat de heisa ging om dat SpongeBob misvormd zou zijn :')

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 00:31

En al zou iemand racist willen zijn, dan hoeft niemand daar “al spottend” een meme over te plaatsen. Racist zijn kan ook een bewuste keuze zijn waar iemand achter staat.
Het is ook bijzonder dat er gelijk werd aangenomen dat bij het gedeelte “mensen uit opsporing verzocht” werd gedacht aan mensen met een buitenlandse afkomst, terwijl ik dacht aan een blanke bouwvakker met een petje die zich verdacht gedraagt. Erg suggestief dus, of geeft MR bij deze toe dat er inderdaad meer “buitenlanders” voorkomen in opsporing verzocht, dat zou dan wel erg ironisch zijn.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 00:34

MarlindeRooz schreef:

Als je dan iemand belachelijk maakt over een uitspraak, doe het dan op zijn minst goed en gebruik geen CBR. Dan zet je je imo inderdaad een beetje voor paal :+

Racist/niet racist blijf ik verder gewoon buiten :D

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 00:39

xSCWx schreef:
En al zou iemand racist willen zijn, dan hoeft niemand daar “al spottend” een meme over te plaatsen. Racist zijn kan ook een bewuste keuze zijn waar iemand achter staat.
Het is ook bijzonder dat er gelijk werd aangenomen dat bij het gedeelte “mensen uit opsporing verzocht” werd gedacht aan mensen met een buitenlandse afkomst, terwijl ik dacht aan een blanke bouwvakker met een petje die zich verdacht gedraagt. Erg suggestief dus, of geeft MR bij deze toe dat er inderdaad meer “buitenlanders” voorkomen in opsporing verzocht, dat zou dan wel erg ironisch zijn.

Of ik ben bekend met de desbetreffende uitspraak en de commotie in de media die daarover is geweest? Er komen ook meer mensen met een migratieachtergrond in dit TV programma. Maar ik vind de stigmatisering van bouwlui gewoon erg naar en een racistische ondertoon hebben. Wat heeft de huidskleur in godensnaam met betrouwbaarheid te maken.

Een kleine greep:
https://www.volkskrant.nl/columns-opini ... ~b8348e6e/
https://www.ad.nl/binnenland/overheid-e ... ~aaf87f04/
https://www.geenstijl.nl/3891461/nederl ... ziek_om_o/
https://www.dagelijksestandaard.nl/2019 ... ngenis-13/

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 00:44

Ja en wie zegt dat de eerste poster daar van op de hoogte is/überhaupt bedoelt? Beetje je eigen visie op anderen projecteren is ook niet verder kijken dan je neus lang is.
Om op je edit te reageren, blijkbaar worden buitenlanders wel over vertegenwoordigd in eerder genoemde programma’s, dat zal toch ergens vandaan komen.
Laatst bijgewerkt door xSCWx op 08-01-20 00:46, in het totaal 1 keer bewerkt

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 00:45

xSCWx schreef:
Ja en wie zegt dat de eerste poster daar van op de hoogte is/überhaupt bedoelt? Beetje je eigen visie op anderen projecteren is ook niet verder kijken dan je neus lang is.

Het is een algemeen bekende uitspraak en zij bevestigt dit ook in haar antwoord. Want volgens het CBS is het grootste aantal deelnemers van dat programma Marrokaans. Dat weet ik zonder het op te zoeken want nogmaals; dat is uitgebreid in het nieuws geweest. Is niet mijn visie = algemene kennis.

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 00:45

Kom op zeg, het is overduidelijk dat de poster dat inderdaad bedoelde :+

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 00:48

Nou ik wist het ook niet, had dus dat racisme ook volledig gemist. :') Ik dacht gewoon aan lui waar je liever niet dichtbij komt.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 00:48

Whale schreef:
Kom op zeg, het is overduidelijk dat de poster dat inderdaad bedoelde :+

Nee dat vind ik niet, aangezien ik er een heel ander beeld bij had (en ik ben vast niet de enige). Maar we gaan wel heel erg off-topic :+ zullen we weer ontopic gaan want dit leidt toch nergens heen.

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 01:01

sureido schreef:
Als je dan iemand belachelijk maakt over een uitspraak, doe het dan op zijn minst goed en gebruik geen CBR. Dan zet je je imo inderdaad een beetje voor paal :+

Jij maakt nooit een typfout in je leven?

Kunnen we nu stoppen met deze discussie? Waar maken jullie je druk om zeg :')

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 01:04

Het zal vast de eerste en de laatste keer zijn dat ik het met Sheehan eens ben, en zoals ik eerder ook al zei: laten we weer ontopic gaan. Heeft iemand nog een mening over de houdbaarheidsdatum van pesto? :')

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 06:41

xSCWx schreef:
Heeft iemand nog een mening over de houdbaarheidsdatum van pesto? :')

Tegen!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 07:47

Als het langer dan 4 dagen open is gooi ik het weg. Er staat op het potje vaak max 2 dagen.

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 08:18

Ik heb wel vaker een klein klein buitje op mn tongpuntje. pijnlijk ook. Is geen echt afte want dat is groter/vlakker/dieper zegmaar. Lijkt wel 1 ontstoken smaakpapil ofzo, alleen kan ik op internet alleen vinden dat al je smaakpapillen dan ontstoken moeten zijn.

heeft iemand t ook wel eens en weet iemand wat t is?

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 08:30

oomens schreef:
xSCWx schreef:
Heeft iemand nog een mening over de houdbaarheidsdatum van pesto? :')

Tegen!

Absoluut niet. Daar ik ik namelijk mijn argumenten voor waarmee ik mijn mening kan onderbouwen. Zo kan ik jullie uitleggen wat mijn standpunt is, in de hoop dat jullie overtuigd zijn en het daarna natuurlijk met mij eens zijn. Als laatste heb ik nog een pakkende zin, zodat je niet onder mijn post uit kan.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 10:24

Hmm, ik zet iets rustig terug in de koelkast als het een dagje buiten heeft gestaan. Totdat het harig, vreemd gekleurd of stinkt/vies proeft wordt het nog gewoon genuttigd... :) maar ik trek me dan ook meestal niks aan van houdbaarheidsdata en zo.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 10:31

Iemand ervaring met een iphone x, xr xs, die opeens face id weigert te doen? Wat kan je doen?

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 10:33

@oomens lol _O-
SavannahNx schreef:
Iemand ervaring met een iphone x, xr xs, die opeens face id weigert te doen? Wat kan je doen?

Ja, opnieuw opstarten

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 10:35

xSCWx schreef:

You did not just say that! You did not... :wow: