Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Relaxed schreef:Nou idd, in Gambia waren ze superblij met een fooi van een paar euro, dat is voor hun veel geld. In de meer westerse landen wordt er ook al een hoger bedrag verwacht en dan vind ik het niet altijd terecht..
Relaxed schreef:Nou idd, in Gambia waren ze superblij met een fooi van een paar euro, dat is voor hun veel geld. In de meer westerse landen wordt er ook al een hoger bedrag verwacht en dan vind ik het niet altijd terecht..
Sheran schreef:Bijzonder om te lezen.
Persoonlijk zou ik het genanter vinden als iemand niet op de kaart staat dan als een paar mensen meeliften. Maar ik ga dan ook altijd uit van iedereens goede bedoelingen. Een bedankje is toch voor de ontvanger, niet voor jezelf? Dan wil je toch dat de ontvanger het zo leuk mogelijk vindt? En dat is met álle namen erop. Zolang het er maar een paar zijn die niet meedoen zie ik echt het punt niet zo.
Sheran schreef:Persoonlijk zou ik het genanter vinden als iemand niet op de kaart staat dan als een paar mensen meeliften.
poes schreef:Sheran schreef:Bijzonder om te lezen.
Persoonlijk zou ik het genanter vinden als iemand niet op de kaart staat dan als een paar mensen meeliften. Maar ik ga dan ook altijd uit van iedereens goede bedoelingen. Een bedankje is toch voor de ontvanger, niet voor jezelf? Dan wil je toch dat de ontvanger het zo leuk mogelijk vindt? En dat is met álle namen erop. Zolang het er maar een paar zijn die niet meedoen zie ik echt het punt niet zo.
Dit vind ik wel echt een goed punt.
Ma goed. Het was zeer duidelijk vanuit welke bedoeling niet gegeven is (uit principe, niet omdat ze het niet kunnen missen of niet tevreden waren). In overleg met iedereen is een nieuwe kaart geregeld. Ik heb beide kaartjes gekocht, laten rondgaan en woordje van dank gezegd. Ook dit wouden ze allemaal zelf niet doen. Dus nee ik voel me niet schuldig hoor.
Het is in elk geval interessant om te lezen dat niet iedereen het apprecieert dat je niet bijlegt maar wel je naam op een kaartje zet
Of ik dan schijnheilig ben: sja ik hield nu eenmaal de envelop bij, dus wist idd wie wel of niet gegeven had. Ik weet zeker niet van iedereen hoeveel behalve van dat ene meisje omdat ze het me op de bus toestak.
Waarom ze in eerste instantie hun naam genoteerd hebben weet ik niet. Misschien ging het in een impuls en besloten ze pas later niet te geven.
Iemand zei dat ik duidelijk niet weet hoe het voelt om geen geld te hebben: niet waar helaas maar die tijd ligt idd gelukkig wel achter me. Maar dat is me ook niet in de schoot gevallen.
Het is hier gewoon niet van toepassing dat er geen geld is. Het gaat niet om 50 euro of zo ook.
Vjestagirl schreef:Waarom ga je mee met een reisorganisatie waarvan je weet dat ze hun mensen niet goed behandelen?
OlleBolle schreef:Zijn er hier ook Bokkers die oppassen? En zo ja, ronden ze het bij jullie af of berekenen ze het op de cent nauwkeurig?
SusanH schreef:Ik kreeg per uur. Sommige mensen rondden af naar boven. Anderen niet. Ik heb daar nooit moeilijk over gedaan. Maar jeetje fooi aan je reisleiding serieus? Je betaalt toch al flink om naar een ver land op reis te gaan? Ik ben nog nooit met zo'n reis mee geweest dus er gaat een wereld voor me open. Wel sneu dat dat geld dus niet bij de hardwerkende medewerkers terecht komt, of de mensen die via de reisorganisator geboekt worden voor tripjes ed.
SusanH schreef:Maar jeetje fooi aan je reisleiding serieus? Je betaalt toch al flink om naar een ver land op reis te gaan? Ik ben nog nooit met zo'n reis mee geweest dus er gaat een wereld voor me open. Wel sneu dat dat geld dus niet bij de hardwerkende medewerkers terecht komt, of de mensen die via de reisorganisator geboekt worden voor tripjes ed.
SusanH schreef:Ik kreeg per uur. Sommige mensen rondden af naar boven. Anderen niet. Ik heb daar nooit moeilijk over gedaan. Maar jeetje fooi aan je reisleiding serieus? Je betaalt toch al flink om naar een ver land op reis te gaan? Ik ben nog nooit met zo'n reis mee geweest dus er gaat een wereld voor me open. Wel sneu dat dat geld dus niet bij de hardwerkende medewerkers terecht komt, of de mensen die via de reisorganisator geboekt worden voor tripjes ed.
DeMolenhoek schreef:SusanH schreef:Ik kreeg per uur. Sommige mensen rondden af naar boven. Anderen niet. Ik heb daar nooit moeilijk over gedaan. Maar jeetje fooi aan je reisleiding serieus? Je betaalt toch al flink om naar een ver land op reis te gaan? Ik ben nog nooit met zo'n reis mee geweest dus er gaat een wereld voor me open. Wel sneu dat dat geld dus niet bij de hardwerkende medewerkers terecht komt, of de mensen die via de reisorganisator geboekt worden voor tripjes ed.
Hier in België kun je grotten bezoeken. Je betaald inkom maar dit geld wordt gebruikt om de grot te onderhouden. Er hangt een bordje dat de gidsen het vrijwillig doen dus die staan op het einde van de tocht ook klaar voor fooi.
Luxorvalkje schreef:SusanH schreef:Ik kreeg per uur. Sommige mensen rondden af naar boven. Anderen niet. Ik heb daar nooit moeilijk over gedaan. Maar jeetje fooi aan je reisleiding serieus? Je betaalt toch al flink om naar een ver land op reis te gaan? Ik ben nog nooit met zo'n reis mee geweest dus er gaat een wereld voor me open. Wel sneu dat dat geld dus niet bij de hardwerkende medewerkers terecht komt, of de mensen die via de reisorganisator geboekt worden voor tripjes ed.
Om nog maar niet te spreken over al die programma’s waarbij je een paar weken voor leeuwtjes of ‘wees kindjes’ mag zorgen.
Die organisaties zijn pas gierig.