Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 21:22

Stamper schreef:
Zo er niet blij mee zijn. Colgens mij is het zelfs nog verboden.

Het mens zit aan de andere kant van het land dus maakt me niet uit. Daarbij heeft ze wel een groter probleem...kan daar geen uitspraken over doen openbaar maar de website is peanuts.

Donna89

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 23:29

Als goed is heb ik iig een witte rijbroek. Voor woensdag want heb woe wedstrijd. Ze ging akkoord met een screenshot van de overschrijving zodat ze hem morgen nog kan opsturen. Lief! Beetje extra over gemaakt voor de moeite. Nu duimen dat ie er op tijd is

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 07:08

Ik heb weer heerlijk een paar pagina's terug gelezen. :') Die man die foto's van zichzelf wilde sturen.. En hoe vaak mensen toch iets terug willen brengen terwijl ze al gezien hebben hoe het product er uit ziet.

Ik heb een week of 3 mijn auto er op gezet voor 750,-. Nu krijg ik van die domme biedingen van 200,-. Maar ook mensen die 600,- bieden en dan vervolgens niet meer reageren. :?

( Sorry voor het lange verhaal alvast. :o )

Nu ben ik zelf op zoek naar een Mini. Ben er verliefd op geworden en MOET er ook een! <3 Ik zei vorige week voor de grap tegen mijn moeder 'ik wil een roze, dat is pas epic!' en rara.. 's middags werd er een ROZE MINI op Marktplaats gezet! *\o/* Gelijk gebeld en zou de volgende dag gaan kijken. Was bij een handelaar en zag er wel prima uit.

Toen we daar aankwamen kregen we de sleutels mee en moesten we zelf maar gaan kijken. :? Raar verhaal al. Toen we de auto zagen begrepen we al waarom, de lak was enorm beschadigd aan de zijkanten en aan de achterkant zat een plek van 20/30 cm waar de roze lak gewoon vanaf was en de originele rode lak door te zien was. Gore gele/bruine velgen ipv witte. Belachelijk natuurlijk. Dus direct weer terug.

Ik: 'Nou, jullie begrijpen natuurlijk dat dit hem niet gaat worden he?!'
Verkoper: 'Ja.. Ja..'
Ik: 'Ook niet netjes van jullie dat jullie deze beschadigingen niet op de foto hebben gezet. Als ik dit had geweten had ik geen DRIE KWARTIER gereden hiervoor.'
Verkoper: 'Oh maar de beschadigingen staan op de foto hoor, dan heeft u niet goed gekeken.'
Ik: 'PARDON?! *zoekt advertentie er bij* Kijk, hier staan geen beschadigingen op.'
Verkoper: 'Oh dan zullen ze er wel oude foto's op gezet hebben.'
Ik: 'Lekker makkelijk zo, dit is puur oplichting, ik rijd hier fiets 3 kwartier naar toe om dit te zien. Jullie moeten de advertentie aanpassen want dit kan je gewoon niet maken.'
Verkoper: 'Ja.. ja.. Nou dan niet he jammer.'

M'n pa trok me zo ongeveer uit de winkel anders had ik die stomme banketstaaf echt een klap voor z'n hasses verkocht. Wat een randdebiel. _-:(

Bekijk ik de foto's thuis nog eens goed.. ZIJN ZE GEWOON GEFOTOSHOPT!! :oo :oo :oo
En ik heb daar enigszins oog voor, kan me voorstellen dat andere mensen dat niet zien, het was mij nl in eerste instantie niet opgevallen maar nu ik weet waar de beschadiging zit kan ik het wel zien.

Dus direct slechte recensie geschreven op Google en Facebook. Wordt mijn pa een paar dagen geleden gebeld door dat bedrijf.. :')

'Ja, we hebben onze excuses nog niet aangeboden en ja het was niet netjes van ons. Nu hebben we slechte recensies op onze naam staan en ja dat willen we natuurlijk niet. Het zit eigenlijk zo, de auto zou opnieuw gespoten worden maar diegene is nog niet langsgekomen. Daarom hebben we de foto's gefotoshopt zodat hij er op staat zoals hij er uiteindelijk weer uit zou komen te zien.' (Bullshit verhaal natuurlijk, toen ik daar was zeiden ze wel dat er nog een onderdeel ontbrak en dat er een deksel op de koelvloeistof ding nog moest maar geen woord over dat hij nog gespoten moest worden. Ding stond er ook al sinds januari dus lijkt me dat ze daar genoeg tijd voor hadden gehad. Ohja, en ook nog beweren dat ik die rode plek gemist had op de foto's terwijl ze dus bewust de gefotoshopte foto's erop hebben gezet.) 'En ja nou heel vervelend maar we willen jullie anders wel benzinekosten terug betalen of een andere regeling treffen dan kun je een keer gezellig met vriendinnen naar de bioscoop ofzo. Als je dan die recensies weg wilt halen.'

HAHA! Smeergeld?! :evaw: Dacht het niet. Ineens spijt krijgen omdat ik slechte recensies heb geschreven. Als ik die niet geschreven had had ik nooit excuses gehad. Heb overigens ook een melding op Marktplaats gedaan maar daar is niets mee gedaan, dezelfde gefotoshopte foto's staan er nog steeds op. :roll:

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 07:21

Ik had de recensies weggehaald, geld aangenomen en vervolgens nieuwe recensie geplaatst met het hele verhaal incl. de aanvulling van dat je uiteindelijk benzinekosten terug hebt gekregen als je je vorige recensie zou verwijderen.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 07:25

Ja zat ik ook al aan te denken, eerst geld ontvangen, dan een tweede recensie plaatsen met het smeergeld verhaal. :') Maar dat is beneden mijn niveau.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 08:50

Helaas is dat auto handel.
Wij hebben eens 1,5 uur in de auto gezeten voor de auto die ik echt gaaf vond.
Nog gevraagd, heeft hij schade gehad of zo.
Nee het was een perfecte auto.
Nou daar aangekomen was het een flink grote garage en de auto moest tussen de rest uit gehaald worden voor een proefrit.
Dus wij toen al de auto bekeken voordat daar iemand tijd voor had.
Als je het portier dicht gooide ging hij niet goed in het slot, maar hing de deur. 9 van de tien keer bij een kromme auto door schade.
Nou uiteindelijk rijden. Lampje van de airbag brandde.
En een herrie bij het rechter voorwiel, dat wil je niet weten, echt zo enorm enorm hard!!
Hij trok ook helemaal scheef.
Dat er wat met dat ding mis was was ook wel zeker.

Ja ik was ook pislink. Maar die vent werd er niet warm of koud van.
Probeert je natuurlijk wat anders aan te smeren als je daar dan toch bent. Dat is het doel dat ze zeggen dat de auto in orde is.
Al had hij me een nieuwe Porsche aangeboden voor een euro, dan had ik heb nog niet gehoeven bij die ei.kel.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 08:56

Bizar he hoe ze zo met hun medemens om kunnen gaan. :oo Ik vraag me echt af hoe die mensen 's nachts lekker kunnen slapen.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 09:03

Ik denk zonder enkel probleem. Die tellen hun centjes voor het slapen gaan zoals wij schaapjes en die snurken heerlijk.

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 10:10

Captain schreef:
Ik heb weer heerlijk een paar pagina's terug gelezen. :') Die man die foto's van zichzelf wilde sturen.. En hoe vaak mensen toch iets terug willen brengen terwijl ze al gezien hebben hoe het product er uit ziet.

Ik heb een week of 3 mijn auto er op gezet voor 750,-. Nu krijg ik van die domme biedingen van 200,-. Maar ook mensen die 600,- bieden en dan vervolgens niet meer reageren. :?

( Sorry voor het lange verhaal alvast. :o )

Nu ben ik zelf op zoek naar een Mini. Ben er verliefd op geworden en MOET er ook een! <3 Ik zei vorige week voor de grap tegen mijn moeder 'ik wil een roze, dat is pas epic!' en rara.. 's middags werd er een ROZE MINI op Marktplaats gezet! *\o/* Gelijk gebeld en zou de volgende dag gaan kijken. Was bij een handelaar en zag er wel prima uit.

Toen we daar aankwamen kregen we de sleutels mee en moesten we zelf maar gaan kijken. :? Raar verhaal al. Toen we de auto zagen begrepen we al waarom, de lak was enorm beschadigd aan de zijkanten en aan de achterkant zat een plek van 20/30 cm waar de roze lak gewoon vanaf was en de originele rode lak door te zien was. Gore gele/bruine velgen ipv witte. Belachelijk natuurlijk. Dus direct weer terug.

Ik: 'Nou, jullie begrijpen natuurlijk dat dit hem niet gaat worden he?!'
Verkoper: 'Ja.. Ja..'
Ik: 'Ook niet netjes van jullie dat jullie deze beschadigingen niet op de foto hebben gezet. Als ik dit had geweten had ik geen DRIE KWARTIER gereden hiervoor.'
Verkoper: 'Oh maar de beschadigingen staan op de foto hoor, dan heeft u niet goed gekeken.'
Ik: 'PARDON?! *zoekt advertentie er bij* Kijk, hier staan geen beschadigingen op.'
Verkoper: 'Oh dan zullen ze er wel oude foto's op gezet hebben.'
Ik: 'Lekker makkelijk zo, dit is puur oplichting, ik rijd hier fiets 3 kwartier naar toe om dit te zien. Jullie moeten de advertentie aanpassen want dit kan je gewoon niet maken.'
Verkoper: 'Ja.. ja.. Nou dan niet he jammer.'

M'n pa trok me zo ongeveer uit de winkel anders had ik die stomme banketstaaf echt een klap voor z'n hasses verkocht. Wat een randdebiel. _-:(

Bekijk ik de foto's thuis nog eens goed.. ZIJN ZE GEWOON GEFOTOSHOPT!! :oo :oo :oo
En ik heb daar enigszins oog voor, kan me voorstellen dat andere mensen dat niet zien, het was mij nl in eerste instantie niet opgevallen maar nu ik weet waar de beschadiging zit kan ik het wel zien.

Dus direct slechte recensie geschreven op Google en Facebook. Wordt mijn pa een paar dagen geleden gebeld door dat bedrijf.. :')

'Ja, we hebben onze excuses nog niet aangeboden en ja het was niet netjes van ons. Nu hebben we slechte recensies op onze naam staan en ja dat willen we natuurlijk niet. Het zit eigenlijk zo, de auto zou opnieuw gespoten worden maar diegene is nog niet langsgekomen. Daarom hebben we de foto's gefotoshopt zodat hij er op staat zoals hij er uiteindelijk weer uit zou komen te zien.' (Bullshit verhaal natuurlijk, toen ik daar was zeiden ze wel dat er nog een onderdeel ontbrak en dat er een deksel op de koelvloeistof ding nog moest maar geen woord over dat hij nog gespoten moest worden. Ding stond er ook al sinds januari dus lijkt me dat ze daar genoeg tijd voor hadden gehad. Ohja, en ook nog beweren dat ik die rode plek gemist had op de foto's terwijl ze dus bewust de gefotoshopte foto's erop hebben gezet.) 'En ja nou heel vervelend maar we willen jullie anders wel benzinekosten terug betalen of een andere regeling treffen dan kun je een keer gezellig met vriendinnen naar de bioscoop ofzo. Als je dan die recensies weg wilt halen.'

HAHA! Smeergeld?! :evaw: Dacht het niet. Ineens spijt krijgen omdat ik slechte recensies heb geschreven. Als ik die niet geschreven had had ik nooit excuses gehad. Heb overigens ook een melding op Marktplaats gedaan maar daar is niets mee gedaan, dezelfde gefotoshopte foto's staan er nog steeds op. :roll:

Ik geef je alvast 1 tip let goed op met mini! Wij kocht er 1 die blijkbaar onder verroest was en motortje van ruitenwisser was kapot koste 800 euro :') mini is super duur als iets vervangen moet worden 1 met over 2 ton op teller is al "mega oud " en roest is een no go ze roesten onder je reet vandaan! Verder rijden ze wel heerlijk en blijven het ook mijn droom autotjes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 10:40

Jeetje wat asociaal captain := Helaas hoor je het wel vaker in die branche.
Ik zou gewoon kijken voor een mini die in goede staat is en hem dan roze laten wrappen. :))

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 10:48

Ik zou nooit aan een mini beginnen tenzij je van knutselen houd en veel geld over hebt voor reparaties.

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 11:15

Abercrombie schreef:
Ik zou nooit aan een mini beginnen tenzij je van knutselen houd en veel geld over hebt voor reparaties.

Dit dus :')

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 11:17

Dat zeggen ze ook van Ford Ka's. Die heb ik nu al 6 jaar, is al 16 jaar oud en eigenlijk nooit problemen mee gehad. :P

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 13:16

Captain schreef:
Dat zeggen ze ook van Ford Ka's. Die heb ik nu al 6 jaar, is al 16 jaar oud en eigenlijk nooit problemen mee gehad. :P

Heb zelf ook een (nieuwe) Ka gereden en nooit problemen mee gehad. Ook nooit over gehoord. Maar als jij een oude mini kan vinden zonder rot dan denk ik dat het in de krant mag.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 13:23

Wie zegt dat ik een oude mini zoek? :+

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 13:51

Captain schreef:
Wie zegt dat ik een oude mini zoek? :+

2e hands mini dan.

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 13:58

Bijna alle minis zijn verrot onder! Hebben roest of hebben uitlaat die verroest. Uitlaten roesten er ook ondervandaan ik heb in jaar 2 uitlaatjes gehad

youaremystar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 15:30

Ik kijk ook altijd naar auto's die bij een kleine garage staan en onder het Bovag (?) "keurmerk" staan. Hun moeten wel goede auto's leveren anders worden ze er zo uitgeknikkerd.

xRivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 16:10

LinsxDot schreef:
Bijna alle minis zijn verrot onder! Hebben roest of hebben uitlaat die verroest. Uitlaten roesten er ook ondervandaan ik heb in jaar 2 uitlaatjes gehad

Alle :') Lekker generaliseren.

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 16:12

xRivaldo schreef:
LinsxDot schreef:

Alle :') Lekker generaliseren.

Lezen is lastig he! Staat bijna voor :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 16:18

Maar laten we ontopic blijven :)

Vandaag een boek gezien die ik voor mijn studie moet hebben, mooi dichtbij dus ik dacht, kan ik zo even ophalen. Blijkt de woonplaats die is ingevoerd niet te kloppen met waar het is op te halen. Helaas zijn de verzendkosten bijna meer dan de prijs van het boek. ^) Erg jammer, want zo moeilijk moet het niet zijn om je woonplaats juist in te voeren. Ik snap wel dat niet iedereen de precieze plaats er bij wil zetten, maar doe dan een plaats dichtbij in plaats van 150 km verder. >;)

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 16:20

Bij 2 mensen al, akkoord gegeven. Maar bij rekeningnummer geven haken ze beide af pfff :=

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 16:22

Hier iemand die de bodemprijs vraagt. Vervolgens bied ze 200 euro onder de bodemprijs onder het motto van het is voor mijn dochter die net een kindje heeft gekregen.

tijger22

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 16:32

Urona447 schreef:
Hier iemand die de bodemprijs vraagt. Vervolgens bied ze 200 euro onder de bodemprijs onder het motto van het is voor mijn dochter die net een kindje heeft gekregen.

Dat had ik ook met een artikel.
Kwam er op neer dat ik maar 0,50 cent aan het product zou verdienen en de rest waren voor verzendkosten.
Ja maar het was voor haar jarige dochtertje en ze hadden het niet breed.
Heel jammer maar paardensport is nou eenmaal duur en het stond al voor de bodemprijs te koop dus tja sorry...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 18:31

Oooh echt sommige mensen...

Ik heb iets te koop staan voor 300€. Bood er van de week een telefonisch 150€. Gezegd dat ik daar niet mee akkoord ga maar als we tussenin gaan zitten op €225 dat we dan een deal hebben. Daarna een berichtje van 'm dat ie tot €175 wil gaan. Nouja dat mag hij willen natuurlijk, maar ik ben niet bereid om €125 te zakken, k lijk wel gek.

Nu net een berichtje van iemand anders (terwijl er een actief bod van 200€ op staat) dat ie €150 bied. Tegen hem ook gezegd op €225 hebben we een deal, maar kreeg de reactie 'ik ga tot €175!' Terug gereageerd dat ik toch echt minimaal €225 wil. Krijg ik respons terug of ik het voor €200 wel kan doen. Gast, wat snap je niet aan €225?