tranen, breakups & liefdesverdriet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 12:52

yeentll schreef:
Mag ik iemand een pb sturen over een klote situatie?

Altijd!

xJolien

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 13:19

Pb box staat altijd open als je je hart wil luchten :)

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 13:20

Hier idem dito

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 13:57

Hier staat de pb ook altijd open :)!

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 14:02

NenaC wat erg zeg, veel sterkte
:(:)
Op zo'n moment is het niet alleen je relatie maar ook je hele leven wat er ineens anders uit gaat zien.

Lestrange01 schreef:
Ik heb het uitgemaakt.. net een bericht gestuurd.. Ik kan me nog niet beseffen hoe eenzaam ik ga zijn

Wat goed van je! Je komt hier uiteindelijk sterker uit, dat je deze beslissing hebt kunnen nemen is daar al een voorbeeld van. Al voelt het nu nog niet zo.

Mijn pb-box staat ook open voor iedereen die zijn verhaal even kwijt wil.

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 14:32

Oh Lestrange01, ik had je berichtje niet gezien. Sterkte meid. Het is een moeilijke beslissing, maar je wordt er uiteindelijk alleen maar beter van. Koop kilo's chocola en voel je even heel zielig. En dan hoofd omhoog en aan jezelf denken!

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 14:48

Lestrange01 schreef:
Ik heb het uitgemaakt.. net een bericht gestuurd.. Ik kan me nog niet beseffen hoe eenzaam ik ga zijn

Heel dapper van je. Het is normaal dat je je zo voelt. Maar op de lange termijn maakt deze relatie juist eenzaam. Het zal al je energie opslokken terwijl het niet jouw energie verdient. Heel veel sterkte en een knuffel

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 15:31

haha dank je voor de reacties, maakt me aan het lachen. Het ergste is nog dat de beestjes ook weg moeten. Die staan nu nog aan huis.

@Lestrange, sterkte! Ik houd mezelf maar voor dat er weer een dag komt, waar de zon schijnt en de zorgen verdwenen zijn.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 17:26

NenaC schreef:
haha dank je voor de reacties, maakt me aan het lachen. Het ergste is nog dat de beestjes ook weg moeten. Die staan nu nog aan huis.

@Lestrange, sterkte! Ik houd mezelf maar voor dat er weer een dag komt, waar de zon schijnt en de zorgen verdwenen zijn.

Verrot he dat de dieren er ook de dupe van worden! Om welke dieren gaat het?

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 18:04

mijn paarden, en mijn kippen waar ik jarenlang ziel en zaligheid in gestopt heb. de honden neem ik mee. tenminste als ik woonruimte kan vinden waar ze zijn toegestaan. dat is dan weer het zoveelste probleem.
er zijn dagen dat ik het helemaal niet trek.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 18:14

En geen mogelijkheid om met behulp van familie het huis te houden?? Zelf gebouwd betekend vaak wel veel minder hypotheekschulden.

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 18:41

klopt maar het is de boerderij van zijn ouders. dus dat is geen optie. bovendien moet ik dan de grond financieren die hij heeft geerft en dat kan ik niet betalen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 18:42

NenaC schreef:
klopt maar het is de boerderij van zijn ouders. dus dat is geen optie. bovendien moet ik dan de grond financieren die hij heeft geerft en dat kan ik niet betalen.

Maar ik ga er van uit dat het op beider namen staat dus zal hij jou uit moeten kopen.

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 18:57

dat klopt, maar dat geldt niet voor het erfdeel.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 18:57

Morgen ook nog eens afgesproken met mijn ex om samen te gaan wandelen met onze hond die nu full time bij hem woont. Contact verloopt heel goed, kan zeggen dat we gewoon goede vrienden zijn, ondanks dat hij soms nog wat kan flirten en hij de deur nog op een kier staat voor mij. Intussen zit ik zoals de meeste wel weten al een half jaar in een nieuwe relatie waar ik heel gelukkig in ben. Dit zou wel eens de 'ware' kunnen zijn, of toch de persoon waarmee ik mezelf zie samenwonen en kinderen krijgen. (en dat is heel wat als ik dat zeg :') ) Maar mijn huidige vriend vind het wel heel lastig dat ik afspreek met mijn ex. Nu is het weer een soort van discussie dat hij dit echt niet fijn vind, wat ik ook snap, maar ik heb wel nog een hond met mijn ex en zou het echt erg vinden moest ik die af en toe niet meer kunnen zien. Ik probeer hem ook wel echt gerust te stellen, maar dit helpt niet echt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 19:03

Indien je in de buurt van Hasselt woont kan ik jou wel helpen met de kippen op te vangen tot alles weer in orde is.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 19:38

CalipsoLover schreef:
Morgen ook nog eens afgesproken met mijn ex om samen te gaan wandelen met onze hond die nu full time bij hem woont. Contact verloopt heel goed, kan zeggen dat we gewoon goede vrienden zijn, ondanks dat hij soms nog wat kan flirten en hij de deur nog op een kier staat voor mij. Intussen zit ik zoals de meeste wel weten al een half jaar in een nieuwe relatie waar ik heel gelukkig in ben. Dit zou wel eens de 'ware' kunnen zijn, of toch de persoon waarmee ik mezelf zie samenwonen en kinderen krijgen. (en dat is heel wat als ik dat zeg :') ) Maar mijn huidige vriend vind het wel heel lastig dat ik afspreek met mijn ex. Nu is het weer een soort van discussie dat hij dit echt niet fijn vind, wat ik ook snap, maar ik heb wel nog een hond met mijn ex en zou het echt erg vinden moest ik die af en toe niet meer kunnen zien. Ik probeer hem ook wel echt gerust te stellen, maar dit helpt niet echt...

Zeg je huidige vriend maar dat jaloezie veel stuk kan maken en probeer hem niet gerust te stellen want dat werkt soms averechts. Natuurlijk heb je alle recht om je hond te zien en wanneer je huidige vriend dit niet wil dan heeft hij een probleem en jij ook want dan heeft hij geen vertrouwen in je.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 21:16

bigone schreef:
CalipsoLover schreef:

Zeg je huidige vriend maar dat jaloezie veel stuk kan maken en probeer hem niet gerust te stellen want dat werkt soms averechts. Natuurlijk heb je alle recht om je hond te zien en wanneer je huidige vriend dit niet wil dan heeft hij een probleem en jij ook want dan heeft hij geen vertrouwen in je.

Hmmmmm ik wil niemand van streek maken of een discussie er van maken maar sommige mensen hebben daar andere waarden in. Ik ook: klaar is klaar toch? Je hebt natuurlijk een hond samen, maar samen wandelen zou voor mij ook wat overbodig zijn. Heeft niet direct iets met jaloezie te maken.

Zou ten eerste doen waar je je zelf goed bij voelt. Je huidige vriend klinkt wel als een fijn persoon dat hij het tolereert, maar ken de discussies tussen jullie niet natuurlijk.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 21:35

Ik zou de hond gewoon ophalen of met nieuwe vriend mee gaan wandelen wanneer hij er zo veel moeite mee heeft. Kan hij toch ook bedenken i.p.v. het wantrouwend te benaderen .

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 22:05

bigone schreef:
Ik zou de hond gewoon ophalen of met nieuwe vriend mee gaan wandelen wanneer hij er zo veel moeite mee heeft. Kan hij toch ook bedenken i.p.v. het wantrouwend te benaderen .

Yep dat zou ik ook zo doen. Ik zou er als partner ook niet blij mee zijn zeker als je ex nog de deur op een kier heeft staan. Dat is gewoon niet ok.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 22:42

Mer1980 schreef:
bigone schreef:

Yep dat zou ik ook zo doen. Ik zou er als partner ook niet blij mee zijn zeker als je ex nog de deur op een kier heeft staan. Dat is gewoon niet ok.

Maar ook al heb je als mens 10 exen , wanneer jij daar gewoon mee om kunt gaan maar je huidige partner blijkbaar niet dan zegt dat heel veel over je partner. Ik zou zoiets eerlijk gezegd niet pikken. Ze zijn soms een deel van je leven en je kunt toch niet je verleden maar even uitvlakken omdat vriend zo onzeker is over de relatie, want daar komt het op neer.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 23:42

Agree to disagree :)

Goed met je ex zijn is anders dan regelmatig contact of een band behouden. Ik vind dat gewoon niet prettig. Ik wil mijn eigen relatie zonder een geest uit het verleden. Is geen onzekerheid, maar ik kies voor mijn eigen geluk misschien net iets meer. Maar fijn dat jij er zo nuchter in staat! Misschien ben ik er wel onbewust onzeker over (of haar vriend). Fijn dat ze het bespreken met elkaar, communicatie is altijd het belangrijkste.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 00:05

Neem je nieuwe vriend mee, dan ziet hij dat hij zich geen zorgen hoeft te maken!

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 00:40

Ik snap de reacties van beide kanten.
Regelmatig contact met mijn ex heb ik niet echt, dit is echt iets dat zich maar om de paar maanden afspeelt. Laatste keer stond zijn kier nog half open inderdaad, dus ik snap de zorgen van mijn huidige vriend echt 100% en ik zou het omgekeerd ook niet erg fijn vinden, maar ik zou het ook niet verbieden. Ik weet niet hoe het nu zit met zijn gevoelens voor mij, ik vermoed dat hij intussen ook terug aan het daten is. Ik heb een relatie van 2 jaar gehad met mijn ex, en we zijn intussen al bijna 4 jaar verder. Maar wij hebben nog steeds goed contact, en ik ben oprecht nog goed bevriend met mijn ex in de mate dat dat kan. Ik zou het ook heel poedersuiker vinden moest ik dat moeten opgeven voor mijn huidige vriend, als mijn huidige vriend die ultimatum zou stellen zou ik uiteraard ook voor mijn vriend kiezen, maar ik zou het wel jammer vinden.
Intussen wel goed met mijn vriend kunnen babbelen, maar weet dat hij morgen wel terug zenuwachtig zal worden.
Hem meenemen ga ik niet doen, dan gaat het echt gewoon een haantjes gevecht worden vrees ik. Maar mijn vriend heeft echt geen reden om zich zorgen te maken, hij weet ook dat mijn gevoelens voor hem echt weg zijn.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-19 00:42

Tja, of hij vertrouwd je of het word lastig . Jij zou dus inderdaad mensen uit je leven bannen omdat je partner dat zou eisen??