Rare mensen op marktplaats deel 6!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 12:38

Pffff nu gezeik met MP zelf.
Blijkbaar is er een organisatie die artikelen op echtheid controleert. Prima helemaal mee eens dat de imitatie handel gestopt mag worden.
Maar blijkbaar hebben hun het recht om jouw advertentie's te laten verwijderen zonder dat MP daarbij komt kijken.
Nu gaat het dus in mijn geval dus niet eens om een imitatie artikel.
Maar de vijandigheid van MP zelf hierover is dus ook niet mis.
In de mail aangegeven dat het dus niet om imitatie gaat, maar gewoon om de echte variant. En hiervan ook bewijs geleverd.
Maar MP controleerd zelf niet na of het terecht of onterecht is, maar verwijdert deze dus gewoon.
In het kort gezegd zegt mp "zeik niet als je er moeite mee hebt moet je bij hun wezen". Hun gaan de advertentie niet opnieuw activeren en wanneer ik de advertentie opnieuw plaats dan word mijn account verwijdert .......

Het bedrijf die er dus op aangedrongen heeft dat het werd verwijdert reageert zelf niet op mails hierover.

lotlot2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 12:52

Bodyprotector verkocht :D
Kreeg nog compliment over de fijne verkoop, daar word ik dan zo vrolijk van *\o/*

DeEenhoorn

Re: Rare mensen op marktplaats deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-14 14:34

kiki: zou er toch wel achteraan gaan :) je hebt natuurlijk al wat geprobeerd, maar als je weet dat jij gelijk hebt, moet je ook je gelijk krijgen..

lotlot: Kijk! dat is nou fijn!

AvWShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 18:00

@kiki
Nou dan mogen ze hun werk wel eens beter doen! Staat o.a. vol met nep uggs. Ook van die bedrijfjes die doen alsof ze echte verkopen. Wel raar geregeld zo tegenover jou hoor.

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 18:02

Ik had een keer nep uggs op marktplaats gezien. Er stond wel het "merkje" op maar op de foto zag je al zo dat het nep is. Kheb de verkoper toen een mailtje gestuurd met de vraag of het echte of neppe zijn. Kreeg ik terug als antwoord: je ziet toch dat het merkje er op zit dus ze zijn echt >;)

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 18:09

Dan zou ik echt zoiets terugsturen als: ow, dat is jammer, want ik ben op zoek naar de neppe.

AvWShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 18:15

Volgens mij weten sommige zelfs geeneens dat ze neppe hebben gekocht en verkopen ze dus ook als echt door. Of ze willen je gewoon neppen. Staan er inderdaad super veel met uggs er op maar zichtbaar nep.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 18:17

Mijn moeder heeft destijds 'echte' Uggs gekocht voor mijn zusje, ook via Marktplaats, en de verkoper wilde dat ze belde zodra ze aankwam en dan kwam hij wel met de schoenen naar buiten. Die waren inderdaad ook heel echt :') Ze zagen er wel een stuk beter uit dan de meeste neppers.

Volgens mij ben ik genept met mijn auto, een handelaar belde om 100 euro te bieden, daarna bood hij 150 euro en nu heb ik hem een tegenbod gedaan van 200 euro. Hij ging zo makkelijk akkoord dat ik het vermoeden heb dat ik er nog wel meer uit had kunnen halen :=

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 18:18

Hier weer eens goede ervaring binnen 15 min contact via pb en opgehaald. Zo heb ik het graag!

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 18:22

Nou vind het idd nergens op slaan. Ik koop ze in bij een grote groothandel die heel veel verkoopt op ruitersport gebied, op veel beurzen aanwezig is. Nou die gaan zich echt niet branden aan imitatie artikelen.

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 18:38

kiki1976 schreef:
Nou vind het idd nergens op slaan. Ik koop ze in bij een grote groothandel die heel veel verkoopt op ruitersport gebied, op veel beurzen aanwezig is. Nou die gaan zich echt niet branden aan imitatie artikelen.

Ben erg benieuwd waar het precies om gaat.

Weet wel als je mp mailt dat er iets bij hun niet klopt je geen gelijk gaat krijgen.
Bij hen is niet de regel klant is koning...
Hun regel is wij hebben altijd gelijk

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 18:53

Zelfde ervaring Kiki: ik had EMU uggs te koop staan. Echte, maar ik mocht niet in mijn advertentieregel de naam Uggs. MP geprobeerd uit te leggen dat alleen Ugg Australia een merk is een Ugg een soort laarzen. Tevergeefs.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 19:13

Hannah ik heb je een pb gestuurd.

Nee hun ongelijk toegeven doen ze niet haha. Heb je een klacht ergens over, bv het niet aankomen van mailtjes... Nee daar hebben ze nog nooit een klacht over gehad, dus dat kan niet zo wezen.......

AvWShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 19:17

Daar ben ik het niet mee eens ceetje. UGG is toch écht een merk. Wordt alleen in de volksmond voor het soort schoenen gebruikt, maar het is toch nog steeds het merk. Hoewel ze wel knap moeten uitkijken dat het merk niet verwoord tot soort naam voor inderdaad het soort laarzen, dan is hun merk straks niet meer beschermd. Maar dat is nog lang niet zo ver.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 19:41

Het merk is 'Ugg Austalia' en niet Ugg. Ugg is een soortnaam voor deze laarzen, dus EMU Uggs is geen oneigenlijk gebruik van het merk Ugg Australia. EMU is trouwens ook een Australisch merk.

Fitii

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 07:54

Een prestigehoofdstel dat nieuw 230euro kost, wordt verkocht voor 40. Te mooi om waar te zijn? Er staan wel 2 eigen foto' bij...

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 08:03

Ik zou gewoon eerst vragen of het op te halen is. Dan heb je een adres. En kun j alsnog zeggen. Stuur maar op :p

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 08:04

Fitii schreef:
Een prestigehoofdstel dat nieuw 230euro kost, wordt verkocht voor 40. Te mooi om waar te zijn? Er staan wel 2 eigen foto' bij...

Misschien even langskomen!
Mag ik link even via pb?

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 09:24

Ik heb er nu 2 die tegen elkaar opbieden. Nu heeft persoon X opeens een belachelijk hoog bod gedaan (dat ik eigenlijk niet serieus neem), ik heb sterk het vermoeden dat die gewoon voor de lol zit te bieden, met als gevolg dat persoon Y al zijn biedingen heeft verwijderd :roll: Toch maar een mailtje naar persoon X gestuurd, ik verwacht er niks van, maar je weet het maar nooit... :=

Fijne Paasdagen iedereen :D

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 10:23

gaat dat nog steeds om je auto kirsha?

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 10:39

Ja :') Had hem al 3x kwijt kunnen zijn maar het wil nog niet echt, iets met mensen die niks meer laten horen enzo.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 13:52

Poeh ik heb een dansbureau en heb besloten de hoeveelheid kleding in te perken. Ik heb van veel dingen nog maar 1 setje omdat de ander weg is / stuk of omdat het gewoonweg niet / nooit gedragen word. Dus alles op marktplaats gegooid. Ik ben daar een behoorlijke tijd mee bezig geweest. Maar het zijn allemaal 'sexy' setjes zegmaar. Dus de idiote appjes (ja mijn nummer staat erbij) om het gedragen op de foto te zetten, of dat ze interesse in mij hebben (kleding ligt bij iedere foto gewoon op een tafel, dus niet aangetrokken zegmaar), etc etc. Ik heb 8 nummers geblokkeerd op whats-app. Gelukkig ook wel normale geïnteresseerden, maar er zitten echt ranzige idioten bij....

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 13:55

Ik zet echt nooit ergens mijn nummer bij...

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 14:48

Ik wel, ik heb ook andere dingen te koop waar eigenlijk nooit idioten op reageren....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 18:11

Hmm... Ik twijfel ergens over. Ik heb aardig wat Philips tl lampen te koop staan en nu is er iemand die de vraagprijs biedt, maar vraagt of ik de lamp wil verzenden :( Ik ben alleen bang dat het dan misschien niet goed aankomt en ik de schuld krijg... Ik twijfel dus of ik zal antwoorden of dat ok is of niet..