Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
mvdende schreef:Mensen die iets met heftige gebruikssporen voor méér dan de nieuwprijs willen verkopen op marktplaats en kopers die met die gekte mee gaan![]()
Kom op....als ik iets nieuw wil kopen, doe ik dát wel. Ik zoek een leuke 2e hands voor een leuk prijsje, niet de hoofdprijs voor een oud gebruikt artikel.
Mensen zouden echt eens eerst op google moeten kijken wat de huidige nieuwprijs is ipv dom gigantische bedragen gaan bieden op marktplaats...
Is en ramp op het moment, zeker met ontsappers/sappan voor zelf appelsap maken. Kennelijk wil IEDEREEN perse nu z'n ding hebben (ja, appels zijn rijp)
ClaudiaHS schreef:Aquarium op mp gezet.
Gewoon bekend merk dus alle specs staan online.
Krijg bericht in beetje gebrekkig NL. Heb je foto's voor aquarium en afmetingen?
Dus ik stuur terug: waar wil je precies foto's van en de afmetingen staan online.
Krijg ik terug: kan je geen meting uitvoeren ofzo?

ClaudiaHS schreef:Ik was in staat om terug te sturen: moeite met googlen ofzo?
Maar heb maar ff een screenshot gemaakt van de afmetingen op google en er bij gezet dat het 2 sec werk was om op te zoeken en ik niet thuis was, dus nee kan niet meten.
Nu krijg ik terug: laatste prijs???
ClaudiaHS schreef:Aquarium op mp gezet.
Gewoon bekend merk dus alle specs staan online.
Krijg bericht in beetje gebrekkig NL. Heb je foto's voor aquarium en afmetingen?
Dus ik stuur terug: waar wil je precies foto's van en de afmetingen staan online.
Krijg ik terug: kan je geen meting uitvoeren ofzo?
zijn twee, bijna drie weken verder en inmiddels genoeg andere kopers moeten afwijzen vanwege zijn aanbetaling.
silvericathy schreef:Wat zouden jullie in dit geval doen?
Heb een artikel te koop staan, meneer heeft 2 weken geleden een aanbetaling gedaan van 1/3 van de overeengekomen prijs. Inmiddels zo'n drie keer een afspraak gemaakt elke keer op het laatste moment excuses en met een reden waarom het niet meer lukt om die dag te komen, maar dus echt een half uur tot kwartier van te voren of zelfs binnen de ophaal tijd.
Merk dat meneer ook denkt zelf te kunnen bepalen wanneer hij komt. Als voorbeeld: lukt vandaag niet want... en ik stuur je morgenochtend hoe laat ik kom.
Ik ben er inmiddels wel helemaal klaar meezijn twee, bijna drie weken verder en inmiddels genoeg andere kopers moeten afwijzen vanwege zijn aanbetaling.
Ben in staat om het artikel gewoon opnieuw in de verkoop te gooien en hem verder te laten voor wat het is.
DuoPenotti schreef:Serieus, bel jij dan echt de organisatie om beklag te doen over zo iemand?
Moet hij toch zelf weten wat en hoe hij verkoopt.
Is zijn kaartje.
mvdende schreef:Kaartje doorverkopen oke, maar ik vind het een sneu gedoe dat daar winst op gemaakt moet worden én ik krijg heel sterk het gevoel dat dat Kaartje uitsluitend is gekocht om hem met veel winst door te verkopen. En dát is gewoon niet de bedoeling van deze organisatie..
mvdende schreef:Grrrr....
Op marktplaats wordt nu een ticket voor een (kleinschalig) evenement aangeboden. Ik wéét wat de verkoper daarvoor betaald heeft en ik bied netjes de originele prijs.
Maar ik krijg het ticket niet, want hij wil meerdere geïnteresseerden tegen elkaar op laten bieden, een bied oorlog starten dus.
Organisatie van het evenement gebeld en die zijn absoluut NIET blij met wat er nu gebeurt, ze kunnen er echter niets tegen doen.....
En natuurlijk reageert de verkoper nu nergens meer op![]()
De officiële weg is gewoon de organisatie benaderen en dan zorgen zij dat het ticket naar de eerstvolgende op de wachtlijst gaat (en waarschijnlijk ben ik dat)
Vreselijk irritant dit! Had er al de balen van dat de tickets dinsdag binnen 1-2 uur uitverkocht waren en ik nét doodmoe op de bank gecrasht was, waardoor ik dus te laat was.