Rare mensen op marktplaats deel 9!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

DoretteK

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-25 09:52

Als een label nog niet gebruikt is, dan kan je het geld terugvragen bij dhl/postnl. Dus als ze dat echt zou willen is dat wel mogelijk.

Ik zou zelf die vijf euro wel ook terugeisen.

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-25 17:18

mvdende schreef:
Mensen die iets met heftige gebruikssporen voor méér dan de nieuwprijs willen verkopen op marktplaats en kopers die met die gekte mee gaan 8)7

Kom op....als ik iets nieuw wil kopen, doe ik dát wel. Ik zoek een leuke 2e hands voor een leuk prijsje, niet de hoofdprijs voor een oud gebruikt artikel.

Mensen zouden echt eens eerst op google moeten kijken wat de huidige nieuwprijs is ipv dom gigantische bedragen gaan bieden op marktplaats...

Is en ramp op het moment, zeker met ontsappers/sappan voor zelf appelsap maken. Kennelijk wil IEDEREEN perse nu z'n ding hebben (ja, appels zijn rijp)

Ik was opzoek naar de grootste maat hondenbench voor zwerfkittens die wij opvangen. Helaas vraagt iedereen er nog heel veel geld voor. Ik zie dat de benches er wel lang op blijven staan... hier dus geen mensen die in de gekte mee gaan. Uiteindelijk heb ik er toch maar een paar berichtjes uitgestuurd met de vraag of ze ze voor X bedrag (mijn max) willen verkopen, maar allemaal een nee. Nu voor 20 euro extra heb ik toch maar een gloednieuwe besteld. Had geen zin meer in de zoektocht.

Zo'n 10 jaar geleden had ik dan weer echt een gelukje. Grootste maat bench stond er voor 20 euro op. Die heb ik toen snel opgehaald en hebben we lang plezier van gehad. Nadat de hond overleed, hebben we hem weggegeven aan het asiel. Maar uiteindelijk hadden we hem dus beter nog even kunnen houden... :+

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-25 18:34

Zo, na 3 maanden mijn westernzadel van mp gehaald... voor 8,50 per maand alleen biedingen onder de helft van mijn vraagprijs("zadelpassers") of zielige verhalen ...
Maar had hem nog op de Duitse kleinanzeigen... en nu gaat ie morgen voor bijna de gehele vraagprijs na Italie *\o/*

Hier weliswaar ook n behoorlijk aantal ,sorry, idioten vooraf ( de scams met koeriersdiensten) maar ook een echte geïnteresseerde en met die overeen gekomen.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-25 20:06

Zo ben ik laatst via Facebook van m’n best wel wat zeldzame zadel afgekomen, verkocht naar Kroatië voor een keurige prijs.
Na een stel rare zeurkousen op marktplaats..

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-25 15:12

Aquarium op mp gezet.
Gewoon bekend merk dus alle specs staan online.

Krijg bericht in beetje gebrekkig NL. Heb je foto's voor aquarium en afmetingen?

Dus ik stuur terug: waar wil je precies foto's van en de afmetingen staan online.

Krijg ik terug: kan je geen meting uitvoeren ofzo? 8)7

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-25 15:34

ClaudiaHS schreef:
Aquarium op mp gezet.

Krijg bericht in beetje gebrekkig NL. Heb je foto's voor aquarium en afmetingen?

Dus ik stuur terug: waar wil je precies foto's van en de afmetingen staan online.

Wauw. :')

Ik zou denken. Thank you. Next.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-25 16:29

Ik was in staat om terug te sturen: moeite met googlen ofzo?

Maar heb maar ff een screenshot gemaakt van de afmetingen op google en er bij gezet dat het 2 sec werk was om op te zoeken en ik niet thuis was, dus nee kan niet meten.

Nu krijg ik terug: laatste prijs??? :roll:

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-25 17:30

Vijf euro onder de vp. :')

Toedels of niet dan.

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-25 17:35

ClaudiaHS schreef:
Ik was in staat om terug te sturen: moeite met googlen ofzo?

Maar heb maar ff een screenshot gemaakt van de afmetingen op google en er bij gezet dat het 2 sec werk was om op te zoeken en ik niet thuis was, dus nee kan niet meten.

Nu krijg ik terug: laatste prijs??? :roll:

15 euro meer dan de vraagprijs, zout een eind op.

Maddy_Paola

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-25 17:58

ClaudiaHS schreef:
Aquarium op mp gezet.

Naja afmetingen vind ik vrij normaal om bij een advertentie te zetten. Jij zegt is op internet te vinden, had dan zelf 1x gegoogeld en een screenshot ervan bij de foto's gezet.
Nu moet iedereen die de advertentie ziet gaan googelen?

Maar misschien is dat mijn logica hoor? :x

Als je digitaal niet zo sterk bent kan ik het me in ieder geval voorstellen.

Met volzinnen praten en typen schijnt wel echt moeilijk te zijn ja.

silvericathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-25 17:38

Wat zouden jullie in dit geval doen?

Heb een artikel te koop staan, meneer heeft 2 weken geleden een aanbetaling gedaan van 1/3 van de overeengekomen prijs. Inmiddels zo'n drie keer een afspraak gemaakt elke keer op het laatste moment excuses en met een reden waarom het niet meer lukt om die dag te komen, maar dus echt een half uur tot kwartier van te voren of zelfs binnen de ophaal tijd.

Merk dat meneer ook denkt zelf te kunnen bepalen wanneer hij komt. Als voorbeeld: lukt vandaag niet want... en ik stuur je morgenochtend hoe laat ik kom.

Ik ben er inmiddels wel helemaal klaar mee _O- zijn twee, bijna drie weken verder en inmiddels genoeg andere kopers moeten afwijzen vanwege zijn aanbetaling.

Ben in staat om het artikel gewoon opnieuw in de verkoop te gooien en hem verder te laten voor wat het is. :wave:

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-25 17:41

Deadline stellen.
Het word dit weekend opgehaald op 1 afgesproken tijdstip.
Zo niet gaat het terug de verkoop in.

Zoiets sturen.

Aanbetaling is geen vrijblijvende ik kom ooit wel eens een keertje.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-25 10:15

Grrrr....

Op marktplaats wordt nu een ticket voor een (kleinschalig) evenement aangeboden. Ik wéét wat de verkoper daarvoor betaald heeft en ik bied netjes de originele prijs.

Maar ik krijg het ticket niet, want hij wil meerdere geïnteresseerden tegen elkaar op laten bieden, een bied oorlog starten dus.

Organisatie van het evenement gebeld en die zijn absoluut NIET blij met wat er nu gebeurt, ze kunnen er echter niets tegen doen.....

En natuurlijk reageert de verkoper nu nergens meer op -:(-

De officiële weg is gewoon de organisatie benaderen en dan zorgen zij dat het ticket naar de eerstvolgende op de wachtlijst gaat (en waarschijnlijk ben ik dat)

Vreselijk irritant dit! Had er al de balen van dat de tickets dinsdag binnen 1-2 uur uitverkocht waren en ik nét doodmoe op de bank gecrasht was, waardoor ik dus te laat was.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-25 10:18

Hoe kun je ooit zonder inzage er vanuit gaan dat je eerste in de wachtlijst bent?? Tja of het netjes is....ik zou hetzelfde doen als die verkoper. Leuk als je er winst op kan maken. Als het om 1 kaartje gaat ga ik er tenminste vanuit dat door omstandigheden de verkoper zelf niet kan gaan en nu misschien een leuk zakcentje erop verdient om.wat leuks mee te doen. Eenmaal gekocht is het van jou en kun je door verkopen tenzij het op naam gaat met ID controle.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-25 10:29

Serieus, bel jij dan echt de organisatie om beklag te doen over zo iemand?

Moet hij toch zelf weten wat en hoe hij verkoopt.
Is zijn kaartje.

staroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-25 10:33

silvericathy schreef:
Wat zouden jullie in dit geval doen?

Heb een artikel te koop staan, meneer heeft 2 weken geleden een aanbetaling gedaan van 1/3 van de overeengekomen prijs. Inmiddels zo'n drie keer een afspraak gemaakt elke keer op het laatste moment excuses en met een reden waarom het niet meer lukt om die dag te komen, maar dus echt een half uur tot kwartier van te voren of zelfs binnen de ophaal tijd.

Merk dat meneer ook denkt zelf te kunnen bepalen wanneer hij komt. Als voorbeeld: lukt vandaag niet want... en ik stuur je morgenochtend hoe laat ik kom.

Ik ben er inmiddels wel helemaal klaar mee _O- zijn twee, bijna drie weken verder en inmiddels genoeg andere kopers moeten afwijzen vanwege zijn aanbetaling.

Ben in staat om het artikel gewoon opnieuw in de verkoop te gooien en hem verder te laten voor wat het is. :wave:

Zoiets hebben wij nu ook, maar dan met een Camper

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-25 12:46

DuoPenotti schreef:
Serieus, bel jij dan echt de organisatie om beklag te doen over zo iemand?

Moet hij toch zelf weten wat en hoe hij verkoopt.
Is zijn kaartje.

Nee juridisch gezien dus niet altijd. Zie https://www.consumentenbond.nl/acties-c ... oorverkoop

Ik ben het overigens met je eerste opmerking eens. De organisatie bellen gaat wel ver.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-25 12:54

Moderatoropmerking:
Dit bericht is verwijderd omdat deze niet aan de regels voldoet.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-25 14:55

Kaartje doorverkopen oke, maar ik vind het een sneu gedoe dat daar winst op gemaakt moet worden én ik krijg heel sterk het gevoel dat dat Kaartje uitsluitend is gekocht om hem met veel winst door te verkopen. En dát is gewoon niet de bedoeling van deze organisatie..

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-25 15:01

Nou en? Het staat diegene vrij om dit te doen , netjes of niet. En dan de organisatie bellen ? Tjemig.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-25 16:04

mvdende schreef:
Kaartje doorverkopen oke, maar ik vind het een sneu gedoe dat daar winst op gemaakt moet worden én ik krijg heel sterk het gevoel dat dat Kaartje uitsluitend is gekocht om hem met veel winst door te verkopen. En dát is gewoon niet de bedoeling van deze organisatie..

En er dan maar 1 kopen...iedereen is slecht als het jou niet uit komt heb ik het idee een beetje...gun die verkoper z'n winst en zoek verder

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-25 17:16

Alja schreef:
Wat een sneuneus ben je als je de organisatie gaat bellen voor zoiets.
Maar het is me wel vaker opgevallen dat je een slechte verliezer bent.

Sluit ik me toch wel bij aan. Zijn al meer bijzondere casussen voorbij gekomen

Artimes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-25 18:14

mvdende schreef:
Grrrr....

Op marktplaats wordt nu een ticket voor een (kleinschalig) evenement aangeboden. Ik wéét wat de verkoper daarvoor betaald heeft en ik bied netjes de originele prijs.

Maar ik krijg het ticket niet, want hij wil meerdere geïnteresseerden tegen elkaar op laten bieden, een bied oorlog starten dus.

Organisatie van het evenement gebeld en die zijn absoluut NIET blij met wat er nu gebeurt, ze kunnen er echter niets tegen doen.....

En natuurlijk reageert de verkoper nu nergens meer op -:(-

De officiële weg is gewoon de organisatie benaderen en dan zorgen zij dat het ticket naar de eerstvolgende op de wachtlijst gaat (en waarschijnlijk ben ik dat)

Vreselijk irritant dit! Had er al de balen van dat de tickets dinsdag binnen 1-2 uur uitverkocht waren en ik nét doodmoe op de bank gecrasht was, waardoor ik dus te laat was.

Gaat het :')
Ik snap dat de verkoper niet meer reageert als je ook zo tegen hem communiceert :+

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-25 18:15

Organisatie bellen gaat wel heel ver. Irriteer je er aan, scheld een keer en ga door met je leven. Of hoop dat hij met z'n gedrag helemaal niets verkoopt en hij z'n verlies moet nemen. Maar verder....

Ja het is soms frusterend. Maar zo is het leven nu eenmaal.

Ik probeer ook wel eens dingen met winst te verkopen terwijl ik er zelf minder voor heb betaald. Nee heb je, ja kan je krijgen. Kunt het altijd proberen.

Ps. Andersom - dus als kaartje verkoper - zou bovenstaande ook een mooie casus zijn die in dit topic past. 'Wat ik nu weer aan m'n broek heb hangen.....' :Y)

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-25 18:17

Ik heb ooit tickets gewonnen voor 3 euro (excl admin. Kosten) via vakantieveilingen. (13 jaar geleden.)
Mn ex wilde niet... Dus heb ze voor het normale bedrag verkocht. :')
Mensen waren echt aasgieren, fantastisch.

Netjes? Opbieden? Neuh.
Winst gemaakt? :j jaaa. :')