ik snap niet helemaal dat het nu gebruikt wordt voor hele ongezellige mensen...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cer schreef:Omdat .. wat ik ergens in een ander topic ook las.. EU wel een ding is.. en Covid wereldwijd is..
We leven niet meer in de steenkolentrekschuitentijd waar iedereen op zn eigen terpje zat natuurlijk.
En in Spanje kan ik me voorstellen is dezelfde soort problematiek aan de hand, denk ik? Gezien de toeristen en alles?
Cer schreef:Om nog even de discussie over overgewicht aan te zwengelen.. (misschien is dit artikel al voorbij gekomen hoor) maar ik lees in Trouw : "Vorig jaar maart was de BMI van ic-patiënten met covid 28,7. De afgelopen twee maanden steeg dat cijfer naar 30,1"
daar lijkt bijna te staan (maar het is Trouw, en ik weet niet hoe betrouwbaar dat is) dat er bijna uitsluitend mensen met een hoog BMI (en 30 is niet een beetje overgewicht, maar dat is obese) op de IC liggen.. maar dat geloof ik dan toch weer niet helemaal?
https://www.trouw.nl/binnenland/wie-zij ... ~bcc194ee/
dat '9 van de 10 is niet gevaccineerd' lijkt mij ook een beetje losse pols werk?
Cer schreef:Om nog even de discussie over overgewicht aan te zwengelen.. (misschien is dit artikel al voorbij gekomen hoor) maar ik lees in Trouw : "Vorig jaar maart was de BMI van ic-patiënten met covid 28,7. De afgelopen twee maanden steeg dat cijfer naar 30,1"
daar lijkt bijna te staan (maar het is Trouw, en ik weet niet hoe betrouwbaar dat is) dat er bijna uitsluitend mensen met een hoog BMI (en 30 is niet een beetje overgewicht, maar dat is obese) op de IC liggen.. maar dat geloof ik dan toch weer niet helemaal?
Focussed schreef:maar we wisten natuurlijk al dat obesitas een risicofactor is voor ziekenhuisopname.
secricible schreef:Als er voor gewichtsverlies net zulke effectieve mogelijkheden waren als voor vaccinatie bij corona denk ik dat dat wel gebeurt was.
Helaas is er nog heel weinig effectieve interventie bij overgewicht.
996981 schreef:secricible schreef:Als er voor gewichtsverlies net zulke effectieve mogelijkheden waren als voor vaccinatie bij corona denk ik dat dat wel gebeurt was.
Helaas is er nog heel weinig effectieve interventie bij overgewicht.
“Gewoon” je eigen verantwoordelijkheid nemen, je levensstijl onder de loep nemen en veranderen, eventueel met hulp van diëtisten en artsen is natuurlijk niet mogelijk….
En ja, er zijn altijd uitzonderingen, maar bij de meeste mensen met overgewicht is de inname vs. verbruik in disbalans of is er sprake van een hormonale disbalans
bigone schreef:Sommigen zien ernstige obesitas patiënten gewoon als mensen die te veel eten, obesitas als een ziekte beschouwen is beter. Want er zit vaak veel meer achter dan elk pondje gaat door het mondje.
Relaxed schreef:Het is helemaal geen mening, hij brengt het als feit.. Daarbij legt hij anderen woorden in de mond om vervolgens diegene weer te beschuldigen van sélectíef lézenEn hele nare manier van reageren en als je om onderbouwing vraagt is ie niet thuis. Hij noemt mensen die een andere mening hebben meteen angsthazen en paniekzaaiers, dat is natuurlijk veel beter dan wappie
Maar goed, ik ontstip hem maar weer eens, ga lekker genieten van alles wat kan, want dat is gewoon enorm veel
secricible schreef:996981 schreef:
“Gewoon” je eigen verantwoordelijkheid nemen, je levensstijl onder de loep nemen en veranderen, eventueel met hulp van diëtisten en artsen is natuurlijk niet mogelijk….
En ja, er zijn altijd uitzonderingen, maar bij de meeste mensen met overgewicht is de inname vs. verbruik in disbalans of is er sprake van een hormonale disbalans
Als het "gewoon" zo makkelijk was, was het niet zo'n groot probleem natuurlijk. Gedragsverandering is nooit "gewoon" je verantwoordelijkheid nemen.
996981 schreef:Mensen denken in problemen, niet in oplossingen. Als ze wel in oplossingen denken moet die oplossing zo veel mogelijk gefaciliteerd worden door een ander…
bigone schreef:Dus vaccineren is niet gezond ?
Huertecilla schreef:bigone schreef:Dus vaccineren is niet gezond ?
Ah ik was even vergeten dat alles verkeerd gelezen wordt![]()
Je doet dat knap trouwens. Leuk spel![]()
Defacto verplicht vaccineren ipv afslanken stimuleren in niet gezond omdat overgewicht ongezond is en geen gezond verstand omdat overgewicht meer opnames in ic geeft.
Vaccineren en het overgewicht zijn beiden beter voor het economische model.