Algemeen coronatopic #6

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 17:37

Die optie gaf die meneer aan de telefoon niet, ik zou het misschien online wel kunnen met een andere postcode.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 17:57

Gewoon proberen!

Paar keer met andere postcode kijken.

Heb ik voor testen ook een keer gedaan. Ik kreeg alleen maar locaties die voor mij heel onlogisch zijn als ik mijn eigen postcode invulde.

Toen heb ik de postcode opgezocht van de teststraat waar ik het liefst heen ga. (Ben al 5 keer getest :roll: )

Et voila, kon daar toen gewoon binnen een dag terecht.

Daar doe je niemand kwaad mee, je zit niemand anders in de weg, en voor jezelf is het makkelijker.
Prima dan toch?

Het zou voor mij een ander verhaal worden als je daarmee iemand anders benadeelt. Maar dat is in dit geval niet aan de orde.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 18:07

Ann schreef:
In onderstaande reactie wek je in mijn ogen de suggestie dat de sterk dalende besmettingscijfers bij Monique te danken zijn aan het verblijven in de buitenlucht. En ik denk dat je dat niet 1 op 1 kunt stellen. Maar, zoals je zelf nu ook aangeeft, spelen er meerdere factoren mee. (Waaronder misschien het wel/niet dragen van een mondkapje).

996981 schreef:

Heerlijk veel in de gezonde buitenlucht zijn waarschijnlijk? <3

Er staat toch: waarschijnlijk :D

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 18:35

friezenfan2 schreef:
Die optie gaf die meneer aan de telefoon niet, ik zou het misschien online wel kunnen met een andere postcode.

Tot acht uur vanavond blijven proberen.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 19:41

DuoPenotti schreef:
Ik woon bijna tegen de Groote Peel aan.
Grens Z.O Brabant Limburg dus.
En hier is het wel druk bij de ingang van de Peel.
Maar inderdaad afgesloten is het nog niet geweest. Al vind ik het er echt te vol en ga niet wandelen als er zoveel auto's staan.
Maar het zal gerust erger kunnen als ze het afsluiten.

Den Bosch valt idd onder Noord-Oost Brabant.
https://www.brabant.nl/-/media/54530f31 ... .jpg?la=nl

Wat grappig, dan zou je bij mij om de hoek moeten wonen! In ieder geval in hetzelfde dorpje van 650 inwoners...

purny

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 20:06

Nou.. vandaag zat alles vol in Den haag...

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 20:32

MoniqueT schreef:
Mondkapjes, gezonde buitenlucht, gemeentelijke en regionale afsluitingen en strengere handhaving.

Overal ontsmettingsmiddel voor de handen, iedereen netjes afstand houden en op terassen keurig wachten tot tafel en stoelen ontsmet zijn.

Vandaag naar Motril geweest. Werkbespreking met advocaat. Was over provinciegrens dus met verklaring.
Gelijk met het aangename gecombineerd dus de afspraak op het terras van een strandgelegenheid. Zaten mensen op het strand, ook topless maar met masker :x

Met de cabrio gegaan; 10 uur en 400 km. buitenlucht.

Nu thuis, net residente lief met zoon even levensmiddelen in dorp gehaald. Half uur binnen in winkels. Noodzakelijke inkopen en meer ´risico´ dan de rest van de dag...

Héél stil op de weg trouwens. Haast surrealistisch en zálig stuurwerk *\%/*

Al met al de wondere wereld van Covid19.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 20:49

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 21:06

Een Madrid zit vol met feestende Franse jongelui. Hoorde net dat er op mijn talenschooo ook al een Frans echtpaar een weekje het nuttige met het aangename kwam verenigen.

Ben het niet altijd met je eens, HC, maar wel met het feit dat de discipline wat betreft de maatregelen hier nog steeds groot is.

Wij vinden het juist opvallend druk op de weg, met name vrachtwagens met bouwmaterialen, maar in ons gebied zitten ook veel steengroeves en marmermijnen.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 21:18

Afbeelding

Ik vind deze acties dan enorm bijzonder. Wij proberen de hele dag bubbels etc te doen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 21:25

Ach vandaag ook in het park, mensen met wel 20 man bij elkaar. Handhaving kwam, zei iets en ze bleven gewoon bij elkaar. Met drank. Dus twee dingen die niet mogen. Zolang er niet gehandhaafd wordt gebeurt dit steeds vaker. Snap het wel, lekker met vrienden buiten voetballen en bier drinken in plaats van binnen op je kamer. Veel gezonder en beter voor je sociale leven.

Zeker aangezien ze gewoon met 30 man in de klas zitten met elkaar.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 21:46

Ik fietste zondag na mijn werk langs de sportvelden. Op zondag is alles afgesloten. Een groepje jongelui van rond de 17 jaar klom over het hek om vervolgens te gaan voetballen daar. Niet de bedoeling natuurlijk, maar wel 10 keer beter dan elders rondhangen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 21:53

nynke55 schreef:
Popstra schreef:
Ik ga iig niet binnen blijven omdat sommigen zeggen je buiten ook besmet kunt worden. Kom op zeg, gewoon lekker beetje leven hoor! Helemaal met dit mooie weer. Ga me toch echt niet (meer) 24/7 met die k*t corona bezig houden!
Gister ook snel de tv om gezet toen Kuipers met een zure smoel bij Beau begon te vertellen hoe slecht het allemaal niet gaat. Zo geen zin meer in dat de ganse dag te moeten aan horen.

Wow! Ik heb Kuipers ook gezien, maar die heeft zeker geen zure smoel. Integendeel, hij was behoorlijk optimistisch en dacht dat we over een maand wel konden versoepelen.

Hij kan moeilijk breed lachend over de situatie vertellen.
Ik vind het ook bizar hoe er over Kuipers en OMT-leden op SM wordt gesproken.

BillyJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 09:01

Ik moet vandaag voor de 2e keer sinds de "crisis" laten testen.

Ik heb wel een beetje schrik.. stel ik test positief, hebben ze op mijn huidige job wel enigzins een probleem. Wij werken nl al met gemiddeld 30/60 tal mensen in een zone en een 800man totaal.

Verder heb ik gelukkig niemand gezien, wel gisteren bij de supermarkt geweest en de mama woont terug in sinds een maandje en die zie ik dus wel vaak (woning wel gescheiden).
Wel houden we ons allemaal netjes aan de regels en ...

Vind het toch best gek allemaal!
Ik hoop natuurlijk gewoon op een griepje!

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 11:55

De eerste Spaanse regio (Canarische eilanden) heeft al besloten dat mondkapjes op strand en bij zwembad niet nodig zijn en de landelijke ministers gaan zich over de uitzonderingen op de nieuwe wet buigen. Vrijwel zeker dus dat het erger lijkt dan het uiteindelijk is.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 12:01

Of lekker zo veel mogelijk toeristen trekken...

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 12:22

Getup schreef:

Of logisch nadenken? Buiten is de kans op besmetting sowieso kleiner. Op het strand of bij het zwembad lig je daarnaast echt niet dichter dan 1,5m in de buurt van vreemden.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 13:29

MoniqueT schreef:
De eerste Spaanse regio (Canarische eilanden) heeft al besloten dat mondkapjes op strand en bij zwembad niet nodig zijn en de landelijke ministers gaan zich over de uitzonderingen op de nieuwe wet buigen. Vrijwel zeker dus dat het erger lijkt dan het uiteindelijk is.

Mwah.
In Andalucia is er een armflappende bestuurscrisis. Buiten sporten, fietsen nog steeds verplicht en dan op strand voor toerisme uitzondering maken?
Ook is er het probleem met Gibraltar; hoe de het grensverkeer vanuit UK via Gibraltar controleren met die grens open: Britten defacto vrij entree terwijl de local met maskertje op de provinciegrens niet over mogen fietsen.

Onderwijl nog steeds geen 5% van de EU gevaccineerd.
Ziedaar waarom ik het he-le-maal gehad heb met deze fárce.
Ik gá van de zomer genieten; la vida es bella *\o/*

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 13:30

Getup schreef:

...en de locals gemaskerd opsluiten voor veilig imago. Inderaad. Welnu MOOI NIET -:(-

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 14:24

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 14:54

MoniqueT schreef:
https://inspanje.nl/algemeen/15806/nieu ... ZMP3xN7iyg

De nieuwe wet staat alweer ter discussie.

Let wel; de ´discussie´ betreft uitzonderen van strandtoerisme, niet de (on)zin van een masker op afstand in de campo in de buitenlucht.
Nog even en je zit verplicht met masker op in de cabrio 8)7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 15:21

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 15:37

En die Wappies maar gillen: doe je eigen onderzoek.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 15:41

Erger nog dat va de bedden centrale geloofd word. Of kennen jullie afdelingen waar de bedden op die manier in een kamer staan?

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 15:52

Je ziet toch gelijk dat dit geen afdeling is.