Ervaring met vinted

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Lorette_

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 21:56

Met kopersbescherming erbij, toch?

Artimes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 22:48

Eigenlijk gaat bijna alles bij mij wel vlekkeloos qua vinted, maar had nu iemand, wilde een artikel overnemen, maat nagevraagd, was goed dus gekocht, ze heeft alleen niet opgestuurd, toen ik ernaar vroeg zei ze geen zin te hebben om het pakket weg te brengen, vinted heeft de bestelling geannuleerd, eigenlijk uit irritatie heb ik het artikel nog een keer gekocht, ze is niet blij :+
Misschien beetje flauw, maar kon het niet laten

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 23:06

Moet ze het maar niet op Vinted zetten...

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 08:37

Wat heb je toch een rare mensen

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 08:59

Artimes schreef:
Eigenlijk gaat bijna alles bij mij wel vlekkeloos qua vinted, maar had nu iemand, wilde een artikel overnemen, maat nagevraagd, was goed dus gekocht, ze heeft alleen niet opgestuurd, toen ik ernaar vroeg zei ze geen zin te hebben om het pakket weg te brengen, vinted heeft de bestelling geannuleerd, eigenlijk uit irritatie heb ik het artikel nog een keer gekocht, ze is niet blij :+

Ik heb ook wat gekocht bij iemand die heel veel negatieve reviews had en het niet verstuurde…
Dus even wat privé berichtjes met haar gedaan maat ze zegt het te versturen en dat het alleen met Franse bestellingen verkeerd gaat dus ben benieuwd :)

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 09:37

Ik zag op Vinted nieuwe schoenen van Zara waar ik in de webshop net naast had gegrepen (maat uitverkocht). De prijs op Vinted was de gewone nieuwprijs en ik bood daar 2,50 euro onder. Direct bod geweigerd. Ik reageerde met de vraag of het wel zou lukken om de schoenen te versturen, omdat ik zag dat al haar recente reviews automatisch 1 ster waren. Dan zou ik ze alsnog kopen voor de normale prijs. Vervolgens geen enkele reactie, terwijl ze wel online is. Ik heb dus niet gekocht. :7

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 09:40

Ik heb voor de rest geen moeite om dat risico te nemen.
Geld krijg je toch wel terug zonder er moeite voor te hoeven doen…

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 09:49

In geld zou ik geen risico lopen, maar ik zocht schoenen voor een bruiloft en als ze niet/laat aankomen, dan had ik er weinig aan. Ik heb daarom iets anders gekocht.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 09:54

_Lorette_ schreef:
In geld zou ik geen risico lopen, maar ik zocht schoenen voor een bruiloft en als ze niet/laat aankomen, dan had ik er weinig aan. Ik heb daarom iets anders gekocht.

Jaaaa das super vervelend

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 14:17

Artimes schreef:

Heerlijk :D

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 17:48

Artimes schreef:

:D gaat ze het nu wel versturen of verzameld ze negatieve reviews?

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 18:03

Pff, iemand wil een bundel met 1 duur artikel en 4 van 1 euro. Dat heb ik erbij staan dat ik daar niet mee akkoord ga. Dus aangeboden dat ze het artikel voor de volle prijs koopt en de 4 voor 1 euro er gratis bij krijgt. Geen enkele reactie, maakt ze een andere bundel aan en reageer nog steeds niet op mijn berichten. Zoek het dan maar uit ook.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 18:11

corinep schreef:
Pff, iemand wil een bundel met 1 duur artikel en 4 van 1 euro. Dat heb ik erbij staan dat ik daar niet mee akkoord ga. Dus aangeboden dat ze het artikel voor de volle prijs koopt en de 4 voor 1 euro er gratis bij krijgt. Geen enkele reactie, maakt ze een andere bundel aan en reageer nog steeds niet op mijn berichten. Zoek het dan maar uit ook.

Bij duurdere artikelen zet ik al in de advertentie: uitgesloten van bundelkorting..

Gaat tot nu toe altijd goed.
En als iemand dat wel doet dan verwijder ik 1 goedkoop artikel en is de bundel dus niet meer beschikbaar..

Artimes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 21:36

Alja schreef:
Artimes schreef:

Ik heb ook wat gekocht bij iemand die heel veel negatieve reviews had en het niet verstuurde…
Dus even wat privé berichtjes met haar gedaan maat ze zegt het te versturen en dat het alleen met Franse bestellingen verkeerd gaat dus ben benieuwd :)

Oei Fransen haha, ben benieuwd! Hopelijk gaat ze wel versturen!

Lotus83 schreef:
Artimes schreef:

:D gaat ze het nu wel versturen of verzameld ze negatieve reviews?

Ik denk het laatste... Zet jezelf dan op vakantie of haal alles eraf als je toch niet van plan bent om te verkopen, ben benieuwd ze heeft nog vier werkdagen haha

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 23:35

Lotus83 schreef:
corinep schreef:

Bij duurdere artikelen zet ik al in de advertentie: uitgesloten van bundelkorting..

Gaat tot nu toe altijd goed.
En als iemand dat wel doet dan verwijder ik 1 goedkoop artikel en is de bundel dus niet meer beschikbaar..

Ja dat had ik er ook in de advertentie bij staan en zolang je de pakket grootte niet selecteert kunnen ze de bundel niet kopen maar ze reageert dus niet op mijn berichten. Ipv dat ze dan zegt er vanaf te zien maakte ze een nieuwe bundel met een ander artikel erbij 8)7

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 10:38

Of deze: wat wil je er minimaal voor hebben? Ik: 25 euro
''Voor 20 euro betaal ik het meteen!''
Ik zeg toch minimaal 25 euro :')

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-22 15:21

Ja precies :D

Nou ik heb nu ook een akkefietje hoor.... beetje lastige kwestie vind ik.
Ik ben vanalles van de houten treinbaan van die kleine er aan het op aan het zetten omdat hij er niet zoveel aan vindt, hij maakt liever zelf allerlei uitvindingen :=

Had de Brio locomotief er op gezet die je via USB op kan laden. Best leuk ding. Nieuw over de 35 euro, amper gebruikt, te koop gezet voor 15 euro. Werd vrij vlot verkocht. Netjes verzonden na hem eerst nog even opgeladen en getest te hebben. Verzonden in een stevig doosje in een schuimpje om hem te beschermen.

Nu krijg ik bericht (een Franse....) dat hij het niet doet. Beetje vaag bericht. Hij doet het niet (goed?) of andere locomotieven doen het beter. Is me niet helemaal duidelijk wat er nou precies scheelt. Ik een filmpje gestuurd van YouTube van iemand om te laten zien dat het sowieso niet echt indrukwekkend is zo'n locomotief, dat hij met 2 wagonnetje er achter al een beetje slipt om een brug op te komen.

Op dat filmpje rijdt hij over een treinbaan waar ook onderdelen op zitten die geluiden maken.
Krijg ik terug als reactie ja hij is niet goed, hij maakt niet eens geluid. Maar dat maakt die sowieso niet, dat zit er niet op :=

Ik vind het een beetje vaag. Getest voor ik hem opstuurde. Deed het prima. Maarja elektronica kan wel kapot gaan natuurlijk. Wel heel toevallig dat het dan net op dit moment zou gebeuren...

Koper eist dat ik minstens de helft van het aankoopbedrag terugbetaal.

Ik heb zoiets van het voelt een beetje alsof me een poot uitgedraaid wordt, ik heb dan liever dat koper het terugstuurt. Maar koper wil dat dan alleen op mijn kosten... wat ik snap als het ding inderdaad niet goed zou werken. Maar het voelt een beetje als verkeerde verwachtingen of het ding zelf gesloopt hebben op 1 of andere manier en dat ik er dan voor op moet draaien... of toch hopen dat ik geen zin heb in het terugsturen en dan toch dat geld terugstort.

Ik vind het lastig wat ik hier nou precies mee moet....

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-22 15:24

Ah lastig zeg zulke dingen.

Ik zou voet bij stuk houden dat zij het terug moet sturen als ze het niet wil. Dat is nu eenmaal hoe vinted werkt.

Mijn geschil is trouwens simpel opgelost, shirt teruggedaan en geld teruggekregen.

harriehoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-22 15:29

Ik zou ook niet akkoord gaan en dan maar laten terugsturen. Het kan natuurlijk maar vind het toch raar overkomen. Zou die persoon ook een filmpje kunnen maken om aan te tonen dat het betreffende treintje het echt niet doet? Of kun je alleen foto’s sturen in de chat?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-22 15:33

Nou ik heb 2 foto's gekregen van een treintje onderaan een bruggetje. Maarja wat nu exact het probleem is is me niet duidelijk. Het verhaal is nogal warrig. Dan is hij stuk, dan is hij niet sterk, dan functioneert hij niet. Dan maakt hij geeneens geluid, wat hij sowieso niet doet :=

Ik heb aangeboden om 5 euro terug te storten of toch voor het terugsturen te gaan.

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-22 15:34

Ik heb een boek verkocht, maar zie nu dat ik zelf het postNL label moet aanmaken? is dat nieuw? vond dat juist handig dat je die gelijk gestuurd kreeg

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-22 15:39

thirteenn schreef:
Ik heb een boek verkocht, maar zie nu dat ik zelf het postNL label moet aanmaken? is dat nieuw? vond dat juist handig dat je die gelijk gestuurd kreeg

PostNL moet je inderdaad zelf doen. De koper betaalt wel gewoon de kosten, je moet het alleen even voorschieten.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-22 16:53

pmarena schreef:
Nou ik heb 2 foto's gekregen van een treintje onderaan een bruggetje. Maarja wat nu exact het probleem is is me niet duidelijk. Het verhaal is nogal warrig. Dan is hij stuk, dan is hij niet sterk, dan functioneert hij niet. Dan maakt hij geeneens geluid, wat hij sowieso niet doet :=

Ik heb aangeboden om 5 euro terug te storten of toch voor het terugsturen te gaan.

Ik had die 5 euro niet eens aangeboden, gewoon volgens de regels van Vinted op eigen kosten terugsturen.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-22 18:15

@pmarena laat maar retour sturen. Grote kans dat het niet gebeurt

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 00:29

Ja gewoon de Vinted regels volgen. Ging mooi geen €5 terug geven.