Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 13:29

Stel dat ze over 3 weken zien dat deze maatregels niet genoeg doen om het r getal onder de 1 te krijgen dan zie ik het nog wel gebeuren dat die mondkapjes verplicht worden in heel nederland.
Of dan tenmiste het advies zoals nu in die 3 grote steden.

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 13:29

Kan iemand mij helpen met verduidelijken van informatie? :+

Situatie: de tante van mijn vriend wordt 50. Er is een verrassingsdag georganiseerd voor alleen de vrouwen (ik ben dus uitgenodigd, mijn vriend niet). Het gaat hierbij volgens mij om 20 personen. Het plan is: met de bus naar een locatie op ongeveer 1 uur rijden, koffie/thee drinken, wandeling en daarna een high tea. Dit vindt dus plaats op een externe locatie/restaurant.

De oom van mijn vriend stuurde vanochtend dit: “telefonisch contact gehad met de Corona lijn . Als we in de bus 1,5 meter afstand kunnen houden en mondkapjes dragen is dat toegestaan en het restaurant kan garanderen dat ze Corona proef zijn mag het doorgaan”.

Klopt dit? En wat zouden jullie doen; wel of niet meegaan? Mijn schoonmoeder, andere tante en schoonzusje gaan ook mee en die zijn volgens mij nog steeds van plan om gewoon te gaan. Ik twijfel heel erg...

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 13:34

Inderdaad hier ook weer veel auto's op de parkeerplaats bij de supermarkt. Ik moest langs de apotheek daar was het gelukkig rustig. En afstand houden was daar zeker heel goed mogelijk. Maar ik de andere winkels was het drukker. Nu kan het ook zo zijn dat mensen met de auto gingen vanwege het slechte weer van vanmorgen.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 13:34

Volgens de huidige regels mag dit.
De 1,5 meter regel geldt voor de locatie en activiteit. Je zult met groepjes van maximaal 4 personen in die groep mogen zijn. Maar dan ook steeds 1,5 meter afstand van de personen die niet tot je huishouden behoren.
Mondkapjes in de bus.

Of je er perse bij wilt zijn, die beslissing kun alleen jij maken.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 13:35

Denise_Storm schreef:

Situatie: de tante van mijn vriend wordt 50. Er is een verrassingsdag georganiseerd voor alleen de vrouwen (ik ben dus uitgenodigd, mijn vriend niet). Het gaat hierbij volgens mij om 20 personen. Het plan is: met de bus naar een locatie op ongeveer 1 uur rijden, koffie/thee drinken, wandeling en daarna een high tea. Dit vindt dus plaats op een externe locatie/restaurant.

De oom van mijn vriend stuurde vanochtend dit: “telefonisch contact gehad met de Corona lijn . Als we in de bus 1,5 meter afstand kunnen houden en mondkapjes dragen is dat toegestaan en het restaurant kan garanderen dat ze Corona proef zijn mag het doorgaan”.

Klopt dit? En wat zouden jullie doen; wel of niet meegaan? Mijn schoonmoeder, andere tante en schoonzusje gaan ook mee en die zijn volgens mij nog steeds van plan om gewoon te gaan. Ik twijfel heel erg...

Ik zou zelf niet gaan, maar ik ben ook erg voorzichtig vanwege mijn ouders die ik niet kan bezoeken als ik de voorbije dagen "risico's" heb genomen. Zo ben ik gisteren naar de universiteit geweest voor de eerste lessen en stond er plots een buitenlandse student gebukt naast mijn bank om iets in mijn oor te fluisteren.. dus al dat apart zitten en ontsmetten is zo niet echt nuttig geweest en ik blijf zelf voor de zekerheid een week weg bij mijn ouders om zeker te zijn dat wij hier geen symptomen krijgen. Studenten rondom mij deden ook vaak echt geen al te slimme dingen. Ik ga vanaf nu alles online doen dus, heb het besproken met mijn professoren.

Je moet zelf uitmaken of je het risico wil lopen je de dagen erna te moeten afzonderen. En natuurlijk kan je ook gewoon uit principe afzeggen, als je zelf het gevoel hebt dat dit niet hoort.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 13:38

Ik zou niet meegaan, maar dat is persoonlijk. Als je toch wil zou ik het restaurant eens vragen hoe zij dit coronatechnisch gaan doen, want allemaal in kleine groepjes verspreid over het restaurant lijkt me niet heel gezellig.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 13:41

Denise_Storm schreef:

Niet mee gaan natuurlijk! Te zot voor woorden dat ze dit door willen laten gaan. Waar zit hun verstand?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 13:47

Nee zo'n feest mag nu niet. Dat is gewoon heel flexibel de regels proberen op te rekken. Echt belachelijk zulke dingen daardoor zitten we nu zo in de oliebol weer.

Sheran

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 13:48

Ik zou het ook zeker niet doen (en dit signaal ook vooral afgeven).

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 13:52

Maar even voor mijn duidelijkheid: tot 30 personen mag toch? Als je met Max 4 aan een tafel met 1,5 meter afstand zit?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 13:52

Denise, dat is echt een gevalletje kat op het spek binden. Of je gaat moet je zelf weten maar ik vind het nogal wat, een uur in een bus en dan wandelen en nog bij elkaar voor high tea. Wil je oom van zijn vrouw af of zo. Heel cru zoals ik het zeg maar imo totaal onnodig in dit door te laten gaan.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 13:53

Ja, en dat is dus denk ik wel het lastige... Ja het mag (volgens mij).. maar moet je het willen, dat is een ander ding (en dat is wat Gommers aangeeft 'laat het nou niet afhangen van regels, maar neem zelf verantwoordelijkheid)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 14:01

Probleem is dat mensen niet aan hun eigen tafeltje gaan blijven. Je gaat toch even een praatje maken. En dat is nu net wat niet handig is. Veel besmettingen komen volgens mij juist door dit soort feestjes.

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 14:07

Net terug van boodschappen doen.
Hier hing in alle winkels dat
er gezamenlijk met de winkeliers vereniging is afgesproken vanaf morgen mondkapje op in de winkels.

Iloveiswan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 14:11

Ojee ben benieuwd of wij dat ook hebben. moet straks 2 uurtjes deurbeleid doen. Hopelijk luisteren mensen een beetje _O-
heb zelf geen mondkapje in huis en volgens mij niet eens te koop in het dorp

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 14:22

Waar woon je @esje01

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 14:34

Denise_Storm schreef:
Maar even voor mijn duidelijkheid: tot 30 personen mag toch? Als je met Max 4 aan een tafel met 1,5 meter afstand zit?

Ik zou ook gewoon lekker gaan en genieten.

Als er 1,5m afstand gehouden wordt en mondkapje op in de bus, zie ik niet in waarom het niet mag.

De boktpolitie is weer lekker bezig: jongens het MAG gewoon. Is binnen de huidige regels!

Kappen met eigen regels verzinnen!

Denise: ik zou er lekker van genieten!

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 14:36

mvdende schreef:
Denise_Storm schreef:

Ik zou ook gewoon lekker gaan en genieten.

Als er 1,5m afstand gehouden wordt en mondkapje op in de bus, zie ik niet in waarom het niet mag.

De boktpolitie is weer lekker bezig: jongens het MAG gewoon. Is binnen de huidige regels!

Kappen met eigen regels verzinnen!

Denise: ik zou er lekker van genieten!

Kappen met doen alsof het virus de regels volgt. Ze vragen overal om alsjeblieft ook je verstand te gebruiken naast de regels. Heb jij dat verstand gewoon niet? Of ben je zo egoïstisch dat je eigen vrijheid om op resto te gaan (want het is maar een fractie van je vrijheid) voor de gezondheid van anderen gaat??

Ik denk eerder dat laatste eigenlijk. En dat is nog erger.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 14:39

Wat valt er te genieten als je daadwerkelijk 1,5 meter uit elkaar zit? Of het gezelschap zal de regels binnen no time aan de laars lappen waardoor je dus risico zit te lopen, of je zit structureel verder van elkaar af waardoor je alleen met de mensen naast je kunt praten. Waarom zou je dan in godsnaam met 20 man weg gaan? Stel het gewoon uit tot volgend jaar. Dat iets mag wil niet zeggen dat het risicovrij is tenslotte. Dat die tante het niet boeit corona op te lopen wil niet zeggen dat je als gast daar in mee moet gaan.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 14:40

Valt ook onder onnodige verplaatsingen,
Mvanellende ik wens je een lang gezond en verstandig leven.
Maar stop met hier te posten, je bent echt aan het rellen

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 14:40

SinneJ schreef:
Kappen met doen alsof het virus de regels volgt. Ze vragen overal om alsjeblieft ook je verstand te gebruiken naast de regels. Heb jij dat verstand gewoon niet? Of ben je zo egoïstisch dat je eigen vrijheid om op resto te gaan (want het is maar een fractie van je vrijheid) voor de gezondheid van anderen gaat??

Ik heb gisteren avond niemand gehoord over een verbod op uiteten....

Dus dat jij nu aankomt zeilen met: uit eten is verboden!

Dat klopt dus helemaal niet! Die regel verzin je er zelf bij.

Prima als jij niet meer naar een restaurant wil, maar druk je eigen bedachte regels niet door naar anderen.

De vraag was: met mondkapje in de bus en met 1,5m aan verschillende tafels: mag dat?

Het antwoord daarop, vanuit het kabinet is: ja, dat mag...

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 14:42

mvdende schreef:
SinneJ schreef:

Ik heb gisteren avond niemand gehoord over een verbod op uiteten....

Dus dat jij nu aankomt zeilen met: uit eten is verboden!

Dat klopt dus helemaal niet! Die regel verzin je er zelf bij.

Prima als jij niet meer naar een restaurant wil, maar druk je eigen bedachte regels niet door naar anderen.

De vraag was: met mondkapje in de bus en met 1,5m aan verschillende tafels: mag dat?

Het antwoord daarop, vanuit het kabinet is: ja, dat mag...

Nee ze vroeg ook 'Wat zouden jullie doen?' en daar reageren mensen op.

Trouwens ik heb nooit gezegd dat iemand niet op resto mag. Ik vind gewoon dat én met 20 in de bus ernaartoe én eten in die grote groepen niets is wat ik zou doen.

Ze spreekt niet over een etentje met 2... dus je leest weer alles wat er niet staat. Jij leest altijd wat je wil en jij gelooft wat je uitkomt.

_Cathalijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 14:44

Is een verschil inderdaad tussen wat mag, en wat je verstandig acht. Het mag van het kabinet. Of het verstandig is moet je voor jezelf bepalen, dat kunnen wij niet voor jou doen.

Ik ken gezelschappen waarbij iedereen keurig netjes aan zijn tafel blijft zitten. En ik ken gezelschappen waarbij iedereen binnen de kortste keren boven op elkaar zit. Afhankelijk van de mensen zal ik al dan wel niet bepalen om naar een dergelijke bijeenkomst te gaan.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 14:47

Ik zou zoiets nooit doen idd.
Sla je verjaardag gewoon over als volwassene, no big deal toch.
Of doe het in klein groepje.
Mijn vader is vrijdag jarig en viert het ook niet. Wil je langs komen dan moet je het even aankondigen ivm niet meerdere tegelijk.
Mijn zwager is vandaag jarig en heeft tijd blokken afgesproken met de familie die wil komen. Hebben een ( openwandige) overkapping en daaraan nog een luifel geplaatst ivm grotere afstand kunnen houden.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 14:48

Ik zou in ieder geval vragen of de bus uitstekende ventilatie heeft en niet alleen maar airco. Mvandende , ik denk dat jij met jouw houding , die alle maatregelen bullshit vind nu niet de meest aangewezen persoon om advies te geven. Ja het mag maar slim is anders .