Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Denise_Storm schreef:Kan iemand mij helpen met verduidelijken van informatie?![]()
Situatie: de tante van mijn vriend wordt 50. Er is een verrassingsdag georganiseerd voor alleen de vrouwen (ik ben dus uitgenodigd, mijn vriend niet). Het gaat hierbij volgens mij om 20 personen. Het plan is: met de bus naar een locatie op ongeveer 1 uur rijden, koffie/thee drinken, wandeling en daarna een high tea. Dit vindt dus plaats op een externe locatie/restaurant.
De oom van mijn vriend stuurde vanochtend dit: “telefonisch contact gehad met de Corona lijn . Als we in de bus 1,5 meter afstand kunnen houden en mondkapjes dragen is dat toegestaan en het restaurant kan garanderen dat ze Corona proef zijn mag het doorgaan”.
Klopt dit? En wat zouden jullie doen; wel of niet meegaan? Mijn schoonmoeder, andere tante en schoonzusje gaan ook mee en die zijn volgens mij nog steeds van plan om gewoon te gaan. Ik twijfel heel erg...
Denise_Storm schreef:Kan iemand mij helpen met verduidelijken van informatie?![]()
Situatie: de tante van mijn vriend wordt 50. Er is een verrassingsdag georganiseerd voor alleen de vrouwen (ik ben dus uitgenodigd, mijn vriend niet). Het gaat hierbij volgens mij om 20 personen. Het plan is: met de bus naar een locatie op ongeveer 1 uur rijden, koffie/thee drinken, wandeling en daarna een high tea. Dit vindt dus plaats op een externe locatie/restaurant.
De oom van mijn vriend stuurde vanochtend dit: “telefonisch contact gehad met de Corona lijn . Als we in de bus 1,5 meter afstand kunnen houden en mondkapjes dragen is dat toegestaan en het restaurant kan garanderen dat ze Corona proef zijn mag het doorgaan”.
Klopt dit? En wat zouden jullie doen; wel of niet meegaan? Mijn schoonmoeder, andere tante en schoonzusje gaan ook mee en die zijn volgens mij nog steeds van plan om gewoon te gaan. Ik twijfel heel erg...
Denise_Storm schreef:Maar even voor mijn duidelijkheid: tot 30 personen mag toch? Als je met Max 4 aan een tafel met 1,5 meter afstand zit?
mvdende schreef:Denise_Storm schreef:Maar even voor mijn duidelijkheid: tot 30 personen mag toch? Als je met Max 4 aan een tafel met 1,5 meter afstand zit?
Ik zou ook gewoon lekker gaan en genieten.
Als er 1,5m afstand gehouden wordt en mondkapje op in de bus, zie ik niet in waarom het niet mag.
De boktpolitie is weer lekker bezig: jongens het MAG gewoon. Is binnen de huidige regels!
Kappen met eigen regels verzinnen!
Denise: ik zou er lekker van genieten!
SinneJ schreef:Kappen met doen alsof het virus de regels volgt. Ze vragen overal om alsjeblieft ook je verstand te gebruiken naast de regels. Heb jij dat verstand gewoon niet? Of ben je zo egoïstisch dat je eigen vrijheid om op resto te gaan (want het is maar een fractie van je vrijheid) voor de gezondheid van anderen gaat??
Ik denk eerder dat laatste eigenlijk. En dat is nog erger.
mvdende schreef:SinneJ schreef:Kappen met doen alsof het virus de regels volgt. Ze vragen overal om alsjeblieft ook je verstand te gebruiken naast de regels. Heb jij dat verstand gewoon niet? Of ben je zo egoïstisch dat je eigen vrijheid om op resto te gaan (want het is maar een fractie van je vrijheid) voor de gezondheid van anderen gaat??
Ik denk eerder dat laatste eigenlijk. En dat is nog erger.
Ik heb gisteren avond niemand gehoord over een verbod op uiteten....
Dus dat jij nu aankomt zeilen met: uit eten is verboden!
Dat klopt dus helemaal niet! Die regel verzin je er zelf bij.
Prima als jij niet meer naar een restaurant wil, maar druk je eigen bedachte regels niet door naar anderen.
De vraag was: met mondkapje in de bus en met 1,5m aan verschillende tafels: mag dat?
Het antwoord daarop, vanuit het kabinet is: ja, dat mag...