Ergernis in het verkeer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ineke2

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-23 12:55

Werkte je verlichting wel? Daar word ook voor geseind.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 12:57

Fietsers die stoppen met fietsen als er een auto achter ze zit... En dan vooral graag op wegen waar je er niet langs kan of wanneer er tegenliggers zijn waardoor je er niet langskan.
Wat is het nut nu om te stoppen met trappen of zelfs stil te gaan staan. En het is ook niet dat ze de auto's niet zien of horen of dat ze moeten oversteken. Nee, gewoon wegen waar je niet kan afslaan en ze hebben allang een keer achterom gekeken oid.

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 13:13

Ineke2 schreef:
Werkte je verlichting wel? Daar word ook voor geseind.

Als het goed is, geeft mijn auto dat op het dashboard aan.
En hij hield geen afstand, zat bijna in de kofferbak, behoorlijk intimiderend.
Voor een niet-werkende verlichting is seinen prima. Maar dit was niet normaal.

MyWishMax schreef:
Fietsers die stoppen met fietsen als er een auto achter ze zit... En dan vooral graag op wegen waar je er niet langs kan of wanneer er tegenliggers zijn waardoor je er niet langskan.
Wat is het nut nu om te stoppen met trappen of zelfs stil te gaan staan. En het is ook niet dat ze de auto's niet zien of horen of dat ze moeten oversteken. Nee, gewoon wegen waar je niet kan afslaan en ze hebben allang een keer achterom gekeken oid.

Dat is inderdaad erg irritant.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-23 14:05

Hmm nee dan weet ik het ook niet Frno. Als ik mij niet veilig voel bel ik desnoods de politie. ( 1x gedaan en diegene voor wie ik belde is staande gehouden )

Maar diegene had meerdere mensen rechts ingehaald en tot 2x toe zijn auto echt voor mij gegooid en vervolgens ging hij remmen. Echt levensgevaarlijk.

Mwm pff heel irritant ja, net als fietsers die niet even een inham opgaan als de weg te smal is om er langs te gaan zonder het risico dat de fietser in de sloot eindigd.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 14:31

Fietsers die op zo'n smalle weg naast elkaar blijven fietsen :')

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 14:45

auto's die op het fietspad blijven staan wachten tot ze de weg op kunnen draaien en auto's die gewoon doorracen als ik lopend met de fiets op een zebrapad oversteek.

Aan 2 kanten van de weg een fietspad en dan fietsers die gaan spookfietsen, onbegrijpelijk, zelfs moeders met kinderen, die geven het "goede" voorbeeld......

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 15:11

Frno je kan straks altijd even je verlichting aanzetten en kijken of alles werkt.
Ik krijg ook niet altijd een melding dat er een lampje stuk is.

Haha fietsers die niet trappen zijn vreselijk.
Ik roep in de auto (als ik er achter zit en er niet voorbij kan) huphup doortrappen.

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 16:04

Ik heb de verlichting gecontroleerd, deze doet het.
En het gebeurt zelden, maar toevallig was ik gisteren mijn telefoon vergeten. Dus ik kon ook niet bellen.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 16:07

luuntje schreef:
Frno je kan straks altijd even je verlichting aanzetten en kijken of alles werkt.
Ik krijg ook niet altijd een melding dat er een lampje stuk is.

Haha fietsers die niet trappen zijn vreselijk.
Ik roep in de auto (als ik er achter zit en er niet voorbij kan) huphup doortrappen.

:') Had ik ook kunnen doen. Heb ik ooit gedaan bij wielrenners die op de weg kwamen fietsen waar het verboden was voor fietsers, maar dat werd uiteindelijk nogal dreigend naar mij toe.

En heb ooit getoeterd naar een fietser, die viel bij om van schrik. Of van het langzame tempo :=

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 17:02

Ik was gisteren woest op iemand die 'mijn' doodlopende straat in was gereden en gewoon zijn auto had geparkeerd waar hij de rem had ingetrapt ipv zijn auto langs de stoep te zetten. Hij blokkeerde dus de straat en ik kon er niet langs.
Heb getoeterd als een malle, maar het duurde uiteindelijk echt een paar minuten voordat er een onnozele, simpele gast ergens naar buiten kwam om vervolgens nog 6 keer te moeten steken met zijn auto om hem netjes langs de stoep te krijgen.

Afbeelding

Ik heb wel eens vaker dat de straat geblokkerd is, maar dat zijn dan leveranciers of een verhuis- of verbouwbedrijf ofzo, maar deze sukkel spande echt de kroon.
Laatst bijgewerkt door Goof op 06-10-23 17:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-23 17:17

Pff een lesje file parkeren zou hem niet misstaan inderdaad, wat een sukkel zeg.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 17:20

Goof wat een droeftoeter.
Zo te zien plek zat om te parkeren.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 17:26

luuntje schreef:
Goof wat een droeftoeter.
Zo te zien plek zat om te parkeren.

Ja!
Er pasten makkelijk 2 grote auto's achter elkaar op die plek. Vandaar dat mijn verbazing nog groter werd toen hij ook nog eens 6x moest steken om hem op zijn plek te krijgen.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 18:09

Dan vraag je je ook af hoe die zijn rijbewijs heeft gehaald :')

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 18:57

Bij een pakje boter.

Zelfs onze Trafic had makkelijk daar gepast.
Kwestie van kijken en sturen.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-23 22:57

Oh hier in de straat is er soms ook zo eentje. Die blokkeert de boel dan nét niet, maar serieus, die gast staat elke keer zo’n eind van de stoep af. En zo klein zijn de plekken nu ook weer niet, elke twee is er een stukje ‘extra’ in de zin van een zinloos kruis. Maar elke keer weer, staat diezelfde auto vol over de streep de straat op.

En we hebben hier een openbare laadpaal gekregen, staat er elke dag een oude Peugeot 206 op 1 van die 2 plaatsen. Datisgeenelektrischeautomensen 8)7 als ik mijn plug in toch niet kan laden omdat hij er staat bel ik de gemeente/politie toch mooi }:)

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-23 23:07

Vandaag nabij Leeuwarden, omgeving A31/N31 en A32/N32 kreeg ik zowat een hartverzakking... Een of andere halve zool in een bronsbruine Skoda stationcar. Reed op de linkerbaan en bedacht zich écht op het allerlaatste moment dat hij/zij toch de afrit moest hebben... Duikt zonder richting aan te geven ineens van de linkerbaan over de middelste baan in één ruk volledig naar rechts, zo over het puntstuk heen, de afrit op. Raakte nog net niet de berm bij zijn {piepelepieppiep}-actie. Mag toch hopen dat die karma heeft getroffen zeg... Daar vind ik dus wel wat van...

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-23 09:30

Jpitty die was zijn/haar leven zat zeker. Idiote actie.

Ontherun zeker bellen en foto maken als je niet kan laden vanwege zo’n auto.

Bedenk mij dat ik weleens geparkeerd heb op een plek voor elektrische auto’s.
Onze diesel trafic was te hoog voor de garage. Invalideplekken, ik heb een kaart, waren bezet.
Toen op plek bij laadpaal gezet met mijn invalidekaart op het dashboard.
Ik wist het even niet meer. Ver lopen lukt niet.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-23 09:38

luuntje schreef:
Jpitty die was zijn/haar leven zat zeker. Idiote actie.

Ontherun zeker bellen en foto maken als je niet kan laden vanwege zo’n auto.

Bedenk mij dat ik weleens geparkeerd heb op een plek voor elektrische auto’s.
Onze diesel trafic was te hoog voor de garage. Invalideplekken, ik heb een kaart, waren bezet.
Toen op plek bij laadpaal gezet met mijn invalidekaart op het dashboard.
Ik wist het even niet meer. Ver lopen lukt niet.

Dat is heel frustrerend, ja! Had ik ook gedaan op dat moment, want die laadplekken zijn hier ook altijd de dichtstbijzijnde plekken. En dan misschien 1 of 2 invalide plekken maar.

Zo baal ik enorm van de gezins parkeerplekken hier in de buurt. Als ik mijn rolstoel mee heb wil ik ook een bredere plek, anders heb ik ook moeite om alles uit de auto te krijgen. Die plekken zitten ook direct bij de roltrappen en zijn er veel van. Maar je wordt uitgescholden als je er staat zonder kinder zitje. :+ Vorige keer werden aantal ouderen ook uitgescholden, parkeerplaats zo goed als vol en busje met invalidekaart maar die plekken waren ook vol. Dus pakten ze zo'n gezinsplek, want die zij ook breder. Maar daar waren mensen het niet mee eens.

Ik ben, voor mijn gemeente, niet slecht genoeg voor een kaart en op slechte dagen betekent dat dat ik soms gewoon weer terug naar huis rijd als er geen plek dichtbij is of geen plek waar ik rustig rolstoel kan pakken en dus echt open kan doen.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-23 12:06

Mywish wat vreselijk. Terug naar huis omdat je niet kan parkeren ivm rolstoel.

Met scootmobiel mee in de Trafic is het ook opletten waar je parkeert.
Plank om scoot in en uit de auto te rijden is best lang.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-23 12:16

Er zijn ook nog steeds mensen die strak achter een trailer parkeren :+ |o

Mwm vreselijk naar zeg… Zowel de reacties van mensen als dat je weer naar huis kan als er dichtbij geen plek is.
Hoelang geleden heb je een aanvraag gedaan voor zo’n kaart?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-23 12:20

Niet eens aanvraag gedaan. Gemeente had uitgebreid online staan welke eisen en op goede dag kan ik verder lopen dus kreeg al te horen dat het kansloos was, zelfs op slechte dag omdat ik die meters wel kan lopen in principe. Alleen extra veel pijn erna. (Had iemand die hielp met diverse aanvragen voor me en ervaring met gemeente had, plus dat jk het niet kan betalen. Als het afgewezen wordt moet je de volledige kosten zelf betalen wat richting de 500 euro is)

Dus geluk voor mij dat ik niet slecht genoeg ben en tegelijk soms wat vervelend.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-23 12:25

Ik heb je een pb gestuurd hierover.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 05:17

Mijn ergernis van de dag: drempels en paaltjes

In Nijkerk hebben ze het station en omgeving vernieuwd. De verkeersdeskundige vond het een goed idee om daar dusdanig met drempels en paaltjes te strooien dat er met de bus doorheen rijden een uitdaging is geworden en je bij elke drempel 4 klappen in je rug krijgt. De paaltjes staan dusdanig dat ophalen over de stoep wat normaal is voor een bus geen optie is en je dus de ruimte op de andere weghelft nodig hebt om de draai te kunnen maken.

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-23 11:12

Afbeelding

Fietsers moeten hier oversteken, weer het (brom)fietspad op.