Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 23:06

bridgetF schreef:
Grrr, afgelopen zaterdag zou er een klein pakketje komen met DHL.
We waren niet thuis, maar volgens site zou het door brievenbus passen.
Er staat nu dat het rond half vier is bezorgd, maar we komen thuis, geen pakketje. Niet bij de buren, niet op de deurmat, niet op de straten naast ons met zelfde nummer, niet ik de klikoos.
De mp verkoper gaat gelukkig morgen contact op nemen met DHL, maar ik denk echt aan het kortste eind te trekken. Ik heb geen poot om op te staan, er staat geleverd en ik heb het niet.
Ik ga morgen als een hyena de dhl in de gaten houden als hij onze straat in rijd.
Het was geen mega bedrag, maar vind het niet leuk en voel me beetje bestolen. Ik kan het niet aardiger zeggen. Vind echt raar dit.

Oh, dit heb ik ook eens gehad. Ik was gewoon thuis en er was niet aangebeld. Wel een mail dat het was bezorgd maar niemand wist waar. Bleek het zo druk te zijn bij DHL dat het gewoon op het depot lag en werd een week (!) Later bezorgd. Zonder melding. Dus ik zou het nog een afwachten.

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 23:20

bridgetF schreef:
Er staat nu dat het rond half vier is bezorgd, maar we komen thuis, geen pakketje. Niet bij de buren, niet op de deurmat, niet op de straten naast ons met zelfde nummer, niet ik de klikoos.
De mp verkoper gaat gelukkig morgen contact op nemen met DHL, maar ik denk echt aan het kortste eind te trekken. Ik heb geen poot om op te staan, er staat geleverd en ik heb het niet.
Ik ga morgen als een hyena de dhl in de gaten houden als hij onze straat in rijd.
Het was geen mega bedrag, maar vind het niet leuk en voel me beetje bestolen. Ik kan het niet aardiger zeggen. Vind echt raar dit.

Overal al gekeken om je huis? Bij ons lag er eens een pakketje ergens onder het afdak in de tuin. Toeval dat we het pakje zagen anders hadden we dat nooit zomaar gevonden. Wel vervelend!

Ik heb toen een pakketje op de post gedaan met een telefoon voor 30 euro verkocht. Kon niet heel veel meer aan kapot gaan en voor die 30 euro gegokt zonder garantie te verzenden. Is toen dus kwijtgeraakt, kort contact met de koper gehad dat ik er achter aan ging en als ik binnen paar dagen niks hoorde of het niet gevonden was dan zullen we even over het geld hebben. Weet niet of het risico koper of verkoper was dus dacht of allebei de helft of ik stort gewoon alles terug. Hij zei ja joh kijk maar we wachten het rustig af. Heeft poos geduurd, advertentie is verlopen zonder dat ik het doorhad en bedenk nu pas dat ik nooit meer wat gehoord heb. Is alweer paar maanden geleden. Koper heeft nooit meer wat laten horen ook, was iemand die in telefoons handelt en ze beetje repareert en opknapt. Denk dat ik nog maar contact met hem opneem om het geld terug te storten. Of wat zouden jullie doen?

xSCWx

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 23:34

Ja daar zou ik wel even achterna gaan, wel zo eerlijk. Misschien heeft hij het inmiddels al binnen en heeft hij daarom niet meer gereageerd.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 23:46

Ik zou het laten zitten eigenlijk als het al maanden geleden was. Je hebt aangegeven dat je het wilde bespreken indien hij niks kreeg. Dan zou dat voor hem duidelijk genoeg moeten zijn om jou in al die maanden te laten weten mocht hij hem niet hebben gehad?

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 03:41

Na zo'n lange tijd?
Nee dan zou ik niks meer laten horen.

Zoveel mensen die niks laten horen als ze iets goeds ontvangen hebben.

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 05:13

Nee hoor, is zijn eigen werk om jou nog wat te laten weten hoor.

Voor mij te lang geleden :+

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 08:38

fohadie schreef:
bridgetF schreef:

Oh, dit heb ik ook eens gehad. Ik was gewoon thuis en er was niet aangebeld. Wel een mail dat het was bezorgd maar niemand wist waar. Bleek het zo druk te zijn bij DHL dat het gewoon op het depot lag en werd een week (!) Later bezorgd. Zonder melding. Dus ik zou het nog een afwachten.

Ik hoop dat dat hier ook is gebeurd.

silvericathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 19:45

Via mp kinder broekjes gekocht. Maat 110/116.

Krijg ik er een maat 98, een maat 104, een maat 110 en eentje 116.

Twee had het kind dus sowieso al niks aan, maar de andere twee vallen ook dusdanig klein dat ze niet eens dicht gemaakt kunnen worden.

Beetje jammer dat een verkoper niet eerlijk is over de maten en dat de broekjes erg klein vallen.

Kan dus weer opzoek naar andere kleren, in de hoop dat deze wel passen.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 19:57

silvericathy schreef:

Twee had het kind dus sowieso al niks aan, maar de andere twee vallen ook dusdanig klein dat ze niet eens dicht gemaakt kunnen worden.

Beetje jammer dat een verkoper niet eerlijk is over de maten en dat de broekjes erg klein vallen.

Dat is niet netjes van de verkoper, ik vind kledingmaten bij kinderkleding bij voorbaat al irritant dat niet alle merken hetzelfde vallen. Van sommige merken weet ik onderhand dat die standaard een maat kleiner vallen.
Dus ik vraag een foto van het maatlabeltje, zodat ik dan weet hoe die ongeveer zou moeten vallen bij mijn dames, als dat niet op een foto staat in de adv.

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 20:57

silvericathy schreef:

Pff dat het echt zo moeilijk is voor sommige om de spullen gewoon netjes te verkopen met juiste vermeldingen.

Ik had iets te koop voor 100.- kreeg een bod van 75.- heb bedankt en gezegd dat 100.- vaste prijs is. Kreeg ik terug of ik het incl doe. Dat heb ik wel gedaan. :)

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 10:38

Komt die beste jongen langs, voor de wetsuit.
Is die al eerder geweest.

"Ja wilde hem nog even n x passen"

Jongen, je hebt m al twee x gepast! En toen zei je. Hij past!!
Dus nee, dat gaan we niet nog een x doen.

Dus als het je teveel geld vind, kun je dat ook gewoon zeggen.
Maar ik ga niet steeds maar laten passen, na twee x weet je het wel.

Was een andere naam... Beetje apart.

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 11:11

Wat een situatie Maralyn! Weet je zeker dat hij voor de wetsuit komt en niet voor jou? O:)

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 11:14

Urona447 schreef:
Wat een situatie Maralyn! Weet je zeker dat hij voor de wetsuit komt en niet voor jou? O:)

:') :') Of hij heeft eerst gekeken wat je in huis hebt en wilt dat nu stelen. :o

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 11:17

cobiie schreef:
Urona447 schreef:

:') :') Of hij heeft eerst gekeken wat je in huis hebt en wilt dat nu stelen. :o

Haha daar zeg je wat hoor.. sommige zijn daar echt op uit.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 11:34

Jeetje wat ontzettend vreemd maralyn :oo.

Ik heb iemand die zegt geld overgemaakt te hebben.
Maar heb nog niks ...

Zal ook wel niet komen gok ik.. :=

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 12:52

Hahaha! T kan. 15... Hormonen, zou kunnen natuurlijk :')

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 13:53

Hier net een vluggertje :+

Interesse in iets, direct reactie van de verkoper die een bod van me vroeg. Bod gedaan, geaccepteerd.
Gegevens uitgewisseld, ik over gemaakt en als het goed is zit het nu al op de bus.
In 5 minuten tijd geregeld. :D

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 09:11

Ik heb gisteren een oplichter ontmaskerd. Wat een sukkel die kerel.

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 13:48

Ik heb de hele winter afgelopen jaar lopen leuren met een stel winterdekens. Dacht gisteren, ik zet ze weer te koop. Er zat ook een bucas deken bij (overgenomen van stalgenoot, maar lag niet lekker), die had ik wel 10 x kunnen verkopen. En binnen 2 uur krijg ik een leuk bod van iemand op alledrie de dekens. Geregeld. Zij wilde graag een betaalverzoek. Binnen 5 minuten had ik het geld op mijn rekening. Zometeen het pakket wegbrengen naar de post. Fijn dat het zo snel geregeld is.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 18:01

Ik verkoop hele dure/goede coolpacks (Cryochaps), ben benieuwd hoe dat gaat lopen

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 20:56

Hé vervelend. Hier vorige week een boek opgestuurd in een stevige envelop met bubbeltjesplastic erin. De koper wilde met postzegels dus ik heb 5 zegels geplakt voor de zekerheid. Is het er na een week nog niet. Balen. Koper beetje boos en ik voel me rot.

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 21:02

Wat kan dat verzenden soms toch ook gedoe zijn.

Ik zou gister een brievenbus pakje krijgen, ook vertraagd en kwam vandaag pas.

Was een boxpakje wat ik via marktplaats had gekocht. Stond onder de categorie kinderen, baby kleding maat 56.
Communicatie met die mevrouw ging prima, heeft zelfs nog extra foto's gemaakt omdat het printje niet goed te zien was.

Krijg ik het binnen, is het maat 50. Pfff. Dat past dus niet.
Ik kon het terug sturen en dan kreeg ik het geld terug van het pakje. Ik neem m'n verlies wel, heen en weer blijven sturen kost me uiteindelijk meer dan het hele product zelf. Ze zou er in de toekomst op letten.
Netjes wat ze wilde om het op te lossen hoor. Maar ik verkoop het zelf wel weer door dan.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 21:08

BiBiQ schreef:

Was een boxpakje wat ik via marktplaats had gekocht. Stond onder de categorie kinderen, baby kleding maat 56.
Communicatie met die mevrouw ging prima, heeft zelfs nog extra foto's gemaakt omdat het printje niet goed te zien was.

Ik kon het terug sturen en dan kreeg ik het geld terug van het pakje. Ik neem m'n verlies wel, heen en weer blijven sturen kost me uiteindelijk meer dan het hele product zelf. Ze zou er in de toekomst op letten.
Netjes wat ze wilde om het op te lossen hoor. Maar ik verkoop het zelf wel weer door dan.

Wil je een foto sturen? Ik moet kleertjes gaan verzamelen zo langzamerhand

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 21:25

Tallie1979 schreef:
Ik heb gisteren een oplichter ontmaskerd. Wat een sukkel die kerel.

Vertel ?

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 23:33

BiBiQ schreef:

Wat vervelend zeg!
Als je een nieuwe advertentie op mp aanmaakt en de foto upload, dan bedenkt mp zelf wat de maat moet zijn en in welke categorie die zou moeten staan. Heb zelf ook wel eens gehad, dat ik niet goed oplette en dus de verkeerde maat erbij stond, wat mp dus automatisch gedaan had. Daarom vraag ik altijd om bevestiging van de maat, of nog liever een foto van het label.