Post NL frustratie!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-25 14:04

Zo'n buurman heb ik gehad.
Nooit thuis wel wekelijks minimaal 3-5x pakketjes laten bezorgen.
Heb hem in de 5-6 jaar dat we naast elkaar woonden mss 2x gesproken en verder niet meer dan een hoi en doei in het passeren op straat. :+
Bezorger stond zowat elke dag bij mij aan de deur of ik zijn pakketjes wilde aannemen.
Heb dat standaard geweigerd, ik ben geen pakketpunt en ik neem alleen pakketjes aan voor mensen die ik ken en zelfs dan alleen als ze hebben gevraagd of ik dat oké vind.
Let wel, we hebben 4 pakketpunten binnen ruim 5 minuten lopen waar je voor PostNL, budbee, dhl en dpd terecht kunt, geen idee of er ook andere verzenders terecht kunnen maar alsnog niet mijn probleem als dat niet kan. :o

Exitium

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-25 14:06

karuna schreef:
Jemig dan ziet iemand toch. Gelukkig opgelost

Ik hoop dat dit een 1 aprilgrap is. Het zou wat zijn. Bezorgers maken er een zootje van en je mag als ontvanger daar dan extra voor betalen in de vorm van een boete als je " niet thuis" zou zijn

https://www.rtl.nl/nieuws/editienl/vide ... nt-tijdens

Alles wat in dat filmpje genoemd wordt doe ik al. Ik probeer enkel te bestellen als ik weet dat ik thuis ben (voor zover dat redelijkerwijs te voorspellen valt, als je een product hebt met een levertijd van 1-2 weken gaat 'm dat niet worden natuurlijk) en als ik weet dat ik niet thuis ben, probeer ik een ander tijdvak te kiezen.

Toevallig nu zo'n situatie. Zondag besteld, zou dan uiterlijk woensdag geleverd worden. Was dinsdag en woensdag thuis, dus prima. Kreeg woendag een melding van PostNL dat het pakket vertraagd was, maar donderdag zou ik niet thuis zijn dus bezorging verplaatst naar vandaag, is net binnen. Achteraf gezien heb ik me gisteren verslapen dus had het prima dan kunnen komen, maar goed :+

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-25 10:00

Wat mij wel opviel is dat als ik post.nl pakketten in moest voeren op het werk ik naast de postcode + huisnummer van ontvanger invoeren. Moet ik ook die van de verzenden invoeren.
Dit zogenaamd ivm weigeren, te lang op afhaalpunt dus retour.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-25 10:21

Dat is al lang zo.

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-25 11:17

Zie wel dat er steeds minder balies komen van postnl en meer automaten.

begrijp ik daaruit dat je zelf de scan code moet printen om te kunnen versturen?
krijg je daar geen sticker uit die ze op het punt wel er op plakken?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-25 12:09

Ik kan niet eens printen

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-25 20:07

Tegenwoordig bellen ze niet meer aan maar wordt alles gewoon gedumpt beneden in de openbare portiek...

Klagen helpt niks. Durf eigenlijk niks meer te bestellen.Afbeelding

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-25 22:37

Vooral klachten in blijven dienen met foto's erbij. Ik weet niet of je pakketjes normaliter via een webwinkel komen of ook van particulieren, maar indien het eerste dan is de webwinkel verantwoordelijk tot het bij jou (of een door jouw aangewezen derde) bezorgd is. Mocht er dan onverhoopt een keer een pakketje verdwijnen, dan kun je met je klachtenhistorie aantonen dat het al langer een issue is zodat de webwinkel een nieuw product stuurt

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 07:43

We blijven idd klagen. En webshops pakken het allemaal goed op!
Baal er alleen van dat zij dus ook schade leiden hierdoor.

Nu weer een pakket onderweg uit de us. Bewust pakketpunt/kluis gekozen.

Staat er kan niet geleverd worden daar. Nu mijn eigen huis adres en vanaf 15:00.
Gisteravond was hij nog niet ontvangen bij PostNL en nu kan ik niet meer vrij krijgen. Houd mn hart vast.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 21:55

Tsja hoewel fijn dat een verzender eerder kon verzenden maardst was dan vandaag bezorgen. Ik was nog niet thuis. Gv wel die zit braaf te wachten, geen bezorger, plakt briefje via buitenom dat het achter neergelegd kan worden. Kom ik thuis, geen pakket, wel een handgeschreven postnl briefje in de bus dat we niet thuis waren (de tijd was de tijd dat gv gewoon thuis was :? ) en dat het naar een postpunt is. Alleen welk? Geen idee geen mail ook dat het niet gelukt is niks. Echt zo af en toe grrr

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 22:07

Neonlight schreef:
Maar denk dat 70% van de pakketten niet op de dag aankomen waarop beloofd is. Nu ook een bestelling, is wel bij PostNL sinds gisteren, zou vandaag dus bezorgd moeten worden maar pakket is nog niet verwerkt. Daar valt dan ook niet op te plannen.

Misschien is het pakket dan gewoon nog niet verstuurd door de afzender? We hadden vorige week een infosessie over de uitbreidingsplannen bij PostNL België, en hier in België wordt zo'n 95 of 96% van de pakketten binnen de 24 uur bezorgd. Ik kan me niet meer herinneren of we ook cijfers van Nederland gezien hebben, zou ik moeten navragen aan mijn collega's of zij dit nog weten.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 22:15

Even een edit het zou bij een pakketautomaat liggen. Wat is dat nu weer, hoe werkt het en hoe kom ik daarin dan? :? is dat iets nieuws ongevraagd in een automaat duwen?

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 22:18

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 22:19

Als het in de automaat ligt dan krijg je een pincode.
Stappen op het scherm spreken voor zich.
Als je die stappen hebt doorlopen dan gaat er een deurtje open en jij je pakket eruit halen.

Ik vind het ideaal zo'n automaat

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 22:20

Nou had het bedrijf er al voor gewaarschuwd, dit is een deel van de mail met de t&'t.
Afbeelding

Ik denk dat dat gewoon een druk depot is.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 22:24

Froukje mag het wat liever? -O- Je reageert aardig fel en niet aardig. Ik zie die automaten wel eens staan. Nooit de behoefte gehad er gebruik van te maken. De meesten zijn voor mij veel te hoog om er bij te komen. Ik heb alleen een papiertje met handgeschreven tekst, en nu een melding dat het in een automaat ligt, zonder verder iets, geen code geen mail of iets. En wat als er niks inligt of het veel te hoog is voor me? Het is een nogal zwaar pakket en tillen is nu niet bepaald mijn beste bezigheid.

Ik weet niet beter dat die automaten alleen gebruikt worden als je dat vooraf aangeeft. En niet ongevraagd erin stoppen. -O-

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 22:32

Afbeelding

Mensen gaan er altijd maar vanuit dat een pakketpunt oneindige ruimte heeft, maar als die vol zitten zullen ze een alternatief moeten zoeken. Danwel een ander pakketpunt, dan wel een pakketautomaat als daar nog wel ruimte is.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 22:34

Ik vraag niet om een automaat. Stom dat ze dat kennelijk erin proppen ongevraagd, maar zonder iets kan ik het er niet uithalen.

Lepeltje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 22:37

Karuna, die pincode krijg ik altijd via de mail. Mocht je dat niet hebben en dus niet in de automaat komen, stuurt mijn postnl automaat het na 3 dagen naar een postnl punt. Hopelijk bij jou dan ook.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 00:24

Karuna, bij mij staat de pincode ook altijd in de app, wellicht bij jouw ook.

Hier hebben we het omgekeerd, willen het wel in de automaat maar er is een bezorger die het standaard weigert te doen. En dan kan ik naar een ander dorp zo´n 12km enkele reis verderop het op gaan halen.
Hij schijnt het teveel gedoe te vinden.
Door hem komen er juist onnodig veel pakketten op de punten terecht. Maar brengt ook mensen in problemen, niet iedereen heeft maar een auto om het op te gaan halen. Openbaar vervoer is hier ook nu niet echt een succes te noemen.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 09:03

Maar als het te zwaar is of te hoog zit dan kun je toch even iemand ter plaatse vragen om even te helpen? De meeste mensen zullen met liefde even helpen om je pakket eruit te pakken.

Dat je de pincode niet hebt is wel irritant

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 09:09

En sowieso, zware pakketten worden niet zomaar bovenin gestopt. De bovenste vakjes zijn qua formaat meer geschikt voor brievenbus doosjes.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 13:51

Het was helemaal vreemd. :? Het pakket was niet in een pakketautomaat gestopt :n vandaar dat ik niets aan code had ontvangen. Maar in de bus van de bezorger gehouden voor vandaag een nieuwe bezorgpoging vandaag. De informatie die ik had gekregen klopte dus gewoon niet :n

Vreemde is er was iemand thuis, blijkt de deurbel raar maar ook kloppen op de ramen en deuren zijn niet gehoord. Zo vreemd. Vandaar het handgeschreven briefje van de bezorger (deze neemt zijn werk erg serieus :j ) omdat hij het raar vindt dat we niet zouden reageren en er eigenlijk altijd wel zijn en weet dat ik niet vlotjes beweeg. En het pak vandaag opnieuw wilde aanbieden. De buren bleken ook rondom niet thuis te zijn.

Nu afgesproken dat als hij werkt en er niet gereageerd wordt een goede veilige droge plek afgesproken.

De doos is ietwat verkreukeld maar de inhoud nog heel gelukkig

Freekfuchs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-25 17:21

Vandaag een ervaring met ups. Bezorger komt aan, is 10 minuten in zijn bus aan het rommelen en gooit verschillende pakketjes voorin. Vervolgens gaat hij weer in zn bus zitten, pakt een of andere lijst, gooit nog wat pakketjes rond voorin en rijdt zo weg -:(- . Heb nog geprobeerd erheen te lopen maar reed zo door :\

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-25 10:30

Vanmorgen maar weer een klacht ingediend bij PostNL, de normale postbezorging is en blijft drama hier. Gisteren na 17.30 uur is de post bezorgd door een jonge man met een dhl busje, er zat zakelijke post bij die 27-02 is verzonden, had tot 6-3 de tijd om te reageren op deze post, wordt nogal lastig als deze de 12e 's avonds pas in de bus valt. Kreeg te horen dat ze streven om post binnen 5 werkdagen te bezorgen. Deze post viel daar in elk geval niet onder.