Welke "unpopular opinions" heb jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cilianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 23:40

Wat grote mensen doen interesseert me niet, al leven ze op kaas :D , mensenbaby' s doen het het best op mamamelk (begrijp me niet verkeerd, gelukkig dat kunstvoeding bestaat voor als het noodzakelijk is, maar het blijft kunstvoeding) super onpopulair, zodadelijk krijg ik een of andere maffia over mij 8-)

Ik ben zelf enig kind en wou als ik dan toch kinders kreeg dat ze in de meerderheid waren (niet zo een fijne kindertijd gehad, speelde mee met gebrek aan kinderwens)
Dus ik mag misschien toch niet vliegen met drie kinders :D , we zullen maar de trein nemen of vakantie in eigen land +:)+

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 23:50

Alle keuzes die je maakt zijn egoïstisch.

Ik denk dat deze bij heel veel mensen onpopulair is...

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 23:54

Rytir schreef:
Alle keuzes die je maakt zijn egoïstisch.

Ik denk dat deze bij heel veel mensen onpopulair is...

Nee hoor. We leven uiteindelijk allemaal voor onzelf. Dus egoïstische keuzes zijn echt zo vreemd niet.

Summerdreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 00:03

Cilianne schreef:
Wat grote mensen doen interesseert me niet, al leven ze op kaas :D , mensenbaby' s doen het het best op mamamelk (begrijp me niet verkeerd, gelukkig dat kunstvoeding bestaat voor als het noodzakelijk is, maar het blijft kunstvoeding) super onpopulair, zodadelijk krijg ik een of andere maffia over mij 8-)

Echt niet unpopulair. Eerder andersom.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 09:32

Cilianne schreef:

Ik ben zelf enig kind en wou als ik dan toch kinders kreeg dat ze in de meerderheid waren (niet zo een fijne kindertijd gehad, speelde mee met gebrek aan kinderwens)
Dus ik mag misschien toch niet vliegen met drie kinders :D , we zullen maar de trein nemen of vakantie in eigen land +:)+

Twee was ook nog een optie geweest...

Maar sta je er dan nooit bij stil dat je man ook kan wegvallen? Ook dertigers/veertigers kunnen verongelukken/sterven of weglopen bij hun gezin.

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 09:55

elnienjo schreef:
Cilianne schreef:

Twee was ook nog een optie geweest...

Maar sta je er dan nooit bij stil dat je man ook kan wegvallen? Ook dertigers/veertigers kunnen verongelukken/sterven of weglopen bij hun gezin.

Ze kan zelf ook wegvallen, kinderen kunnen ook overlijden? Zal vast allemaal aan gedacht zijn, maar is geen leidraad om naar te leven, want dan heb je geen leven.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 09:58

zigranta schreef:
Ze kan zelf ook wegvallen, kinderen kunnen ook overlijden? Zal vast allemaal aan gedacht zijn, maar is geen leidraad om naar te leven, want dan heb je geen leven.

In die gevallen heeft ze er zelf toch geen last meer van? Als haar man wegvalt komt alles op haar schouders neer. Terwijl ze die last uberhaupt niet vrijwillig had gekozen.

zigranta

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 10:02

Ik vind jou echt naar in je reacties, dat ze geen kinderwens had, geeft toch niet aan dat ze ze als last ziet als haar man weg zou vallen? Dat dat voor jou zo zou zijn, moet je niet op een ander projecteren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 10:18

elnienjo schreef:
zigranta schreef:

In die gevallen heeft ze er zelf toch geen last meer van? Als haar man wegvalt komt alles op haar schouders neer. Terwijl ze die last uberhaupt niet vrijwillig had gekozen.

Ze is toch niet gedwongen zwanger geworden en heeft het gedwongen gehouden?
Ze had zelf alleen de drang niet zo maar wilde het samen met deze man wel.. Zelf voor gekozen dus, het enige is dat ze er met een andere man misschien/waarschijnlijk niet voor gekozen had.

Zo ken ik een vrouw die roept dat ze geen kinderen heeft en geen keuze had omdat haar man geen kinderen wilde.. Tegen mij zegt ze dat niet meer want ik vind dat ze wel degelijk een keuze gehad heeft.. Bij hem blijven en niet aan kinderen beginnen of bij hem weg gaan en een man zoeken die wel een gezin wil stichten is ook gewoon een keuze.

Ecudes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 10:25

WesternWay schreef:
Cilianne schreef:

Echt niet unpopulair. Eerder andersom.

Inderdaad. Ik ervaar juist een borstvoedingsmaffia die vriendinnen jankend van de tepelkloven, doffe ellende met spruw of totaal gebroken van de combinatie werk en kolven blijven aanzetten tot borstvoeding tot minstens na het eerste jaar. Tot het niet meer kunnen genieten van de babytijd aan toe, omdat het niet bij iedereen ‘op rolletjes’ verloopt. Maar dat is dan hun eigen schuld ze moeten er gewoon wat meer voor over hebben, anders zijn ze geen goede moeder. :(:)

Als het goed gaat: helemaal top, kan letterlijk niet beter! Maar dat wil niet zeggen dat het voor een ander ook haalbaar is. Maar dat is voor de voorstanders vaak niet te snappen. Dat belerende ‘ik ben een betere moeder dan jij want ik geef borstvoeding’.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 10:48

zigranta schreef:
Ik vind jou echt naar in je reacties, dat ze geen kinderwens had, geeft toch niet aan dat ze ze als last ziet als haar man weg zou vallen? Dat dat voor jou zo zou zijn, moet je niet op een ander projecteren.

elnienjo projecteert wel vaker haar haat naar kinderen in de topics hier op Bokt. Beter niet doen inderdaad. Is nergens voor nodig en het brengt geen toevoeging.

Cilianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 11:17

Ecudes schreef:
WesternWay schreef:

Inderdaad. Ik ervaar juist een borstvoedingsmaffia die vriendinnen jankend van de tepelkloven, doffe ellende met spruw of totaal gebroken van de combinatie werk en kolven blijven aanzetten tot borstvoeding tot minstens na het eerste jaar. Tot het niet meer kunnen genieten van de babytijd aan toe, omdat het niet bij iedereen ‘op rolletjes’ verloopt. Maar dat is dan hun eigen schuld ze moeten er gewoon wat meer voor over hebben, anders zijn ze geen goede moeder. :(:)

Als het goed gaat: helemaal top, kan letterlijk niet beter! Maar dat wil niet zeggen dat het voor een ander ook haalbaar is. Maar dat is voor de voorstanders vaak niet te snappen. Dat belerende ‘ik ben een betere moeder dan jij want ik geef borstvoeding’.

Beide maffia' s dus :D (vandaar het meervoud in mijn post), ik zat vooral tussen de vrouwen die borstvoeding vies vinden en als langvoedster was dat niet altijd even eenvoudig.

Nog een onpopulaire mening: iedere vrouw beslist voor zichzelf wat ze wil overhebben voor de belangrijke personen in haar leven, kinders/partner/familie/vrienden en ieders grens ligt verschillend, je hebt altijd een keuze. (En ja met de nuance dat dit mogelijk is binnen de cultuur en leefwereld waarin ze zich bevindt)

Ik denk niet dat ik hier ooit heb geklaagd over mijn keuze, enkel aangegeven dat ze niet op mijn eigen voorkeur is gebaseerd. Maar het blijft mijn keuze en ik neem volle verantwoordelijkheid voor die keuze en de drie gevolgen. Die trouwens eens ik die beslissing had genomen wel supergewenst zijn dus ik voel mij niet aangesproken door posts die iets anders zouden suggereren :) .

Nu ik toch bezig ben ~~}> :D Onpopulair: mensen lijken minder en minder hun verantwoordelijkheid te nemen voor hun keuzes en zich te verschuilen achter "het ging niet anders".

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 11:34

Ik snap het nut niet van kaartenacties en vraag me af of iemand nu echt blij wordt van allerlei kaarten van random vreemden

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 11:36

Mars schreef:
Ik snap het nut niet van kaartenacties en vraag me af of iemand nu echt blij wordt van allerlei kaarten van random vreemden

Yes, dit denk ik al zo lang, maar wil niet als een hork overkomen. Bedankt dat jij dat wel doet. :D
Ik vind het ook van zo weinig betekenis. Een stukje papier afkomstig van een wildvreemde die dat papiertje alleen maar naar je heeft opgestuurd om zich zelf beter te voelen. :o

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 11:42

Ik heb altijd zo het gevoel dat ik mij moet verantwoorden als ik aangeef geen kinderen te hebben. Het is maatschappelijk nog niet geaccepteerd dat ik als vrouw ervoor kies geen kinderen te hoeven en het feit dat ik in de verloskunde, kraamzorg en op de couveuse afdeling werk maakt het nog eens extra moeilijk. Wekelijks krijg ik de vraag of ik kinderen heb en wekelijks volgt er een ongemakkelijke stilte op mijn nee of moet ik vertellen waarom niet.
Wat de betreft borstvoeding of flesvoeding moet ik als professioneel zeggen dat borstvoeding beter is maar ik sta ook 100% achter flesvoeding gezien borstvoeding moeder niet altijd gelukkig maakt. Het is jouw lichaam en dus ook jouw keuze. Voor de maatschappij en voor mij hoef je van mij geen borstvoeding te geven als je er niet gelukkig mee voelt. Mensen zijn er vaak zo blij mee als ik dat aangeef met name als ze een prematuur geboren kind hebben en echt hun best doen om te kolven omdat ze het wel willen proberen maar er elke keer weer tegen op zien. Stop dan maar gewoon.

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 11:43

Mars schreef:

Misschien andere mensen wel, maar ik zou ook inderdaad niet blij worden van kaartjes van wildvreemde mensen nee :o

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 11:54

_O- oh jee dan haten jullie mij. Heb net met de klassen meer dan 400 kaarten geschreven voor ouderen in verzorgingshuizen in de buurt _O-

Ik zou er wel blij van worden. Sommige ouderen blijkbaar ook wel, vorig jaar kreeg ik de reacties dat ze het heel leuk vinden om te horen wat er zich buiten hun muren afspeelde. Een meisje had bv geschreven: luistert u ook de top 2000? Op die en die zender. En die had ze dan ook gekeken en toen voelde het echt als iets gemeenschappelijks :)

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 11:56

Sheran schreef:
_O- oh jee dan haten jullie mij. Heb net met de klassen meer dan 400 kaarten geschreven voor ouderen in verzorgingshuizen in de buurt _O-

Ik zou er wel blij van worden. Sommige ouderen blijkbaar ook wel, vorig jaar kreeg ik de reacties dat ze het heel leuk vinden om te horen wat er zich buiten hun muren afspeelde. Een meisje had bv geschreven: luistert u ook de top 2000? Op die en die zender. En die had ze dan ook gekeken en toen voelde het echt als iets gemeenschappelijks :)

Wat lief <3

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 12:02

Mars schreef:

Eens :j

Ik haat het zeker niet, maar ik zou zelf niet blij worden van zoveel kaarten van mensen die ik niet ken.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 12:09

Sheran schreef:
_O- oh jee dan haten jullie mij.

Uhm, dat staat er niet hoor.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 12:14

Whale schreef:
Mars schreef:

Misschien andere mensen wel, maar ik zou ook inderdaad niet blij worden van kaartjes van wildvreemde mensen nee :o

Ik zou het niet tof vinden dat 100 wildvreemden mij als zielig ingeschaald hebben en ook mijn naam en adres kennen. Voor je het weet blijkt zo‘n kaartjesvrijwilliger zelf een eenzame ziel te zijn die dan ineens continue bij je op de stoep staat of zo.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 12:21

Napie schreef:
Ik heb altijd zo het gevoel dat ik mij moet verantwoorden als ik aangeef geen kinderen te hebben. Het is maatschappelijk nog niet geaccepteerd dat ik als vrouw ervoor kies geen kinderen te hoeven en het feit dat ik in de verloskunde, kraamzorg en op de couveuse afdeling werk maakt het nog eens extra moeilijk.

Ik werk in het onderwijs en heb dezelfde ervaring. Mensen kunnen het vaak niet met elkaar rijmen dat je met kinderen werkt (met veel plezier), maar er zelf geen hoeft. Voor mij is dit het beste van 2 werelden. :D

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 13:23

elnienjo schreef:
zigranta schreef:

Dat je misschien zelf niet voor kinderen had gekozen, maar met deze man het wel wilde, er vanuit gaande dat ze niet gedwongen zwanger is geworden, betekent niet dat je je kinderen haat ofzo :=

Dat jij elk projectiel van onder de 18 intens haat is inmiddels wel duidelijk, maar sommige mensen vinden hun kinderen wel leuk, en willen er graag voor zorgen, zelfs al hebben ze er misschien niet helemaal zelf voor gekozen.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 13:30

Sheran schreef:

Haha dit en wij brengen ze dan ook nog langs :')
Maar de gesprekken die het oplevert tussen de jongeren en de ouderen zijn heel fijn voor alle partijen.

Maar moet zeggen ik zou ook niet zitten te wachten op zo een kaarten actie maar als zo met kerst als lesdoel maatschappelijke betrokkenheid werkt het wel heel goed.
Heb ook wel is kaarten geschreven voor amnesty met de bovenbouw.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 13:58

verootjoo schreef:
Dat je misschien zelf niet voor kinderen had gekozen, maar met deze man het wel wilde, er vanuit gaande dat ze niet gedwongen zwanger is geworden, betekent niet dat je je kinderen haat ofzo :=

Dat jij elk projectiel van onder de 18 intens haat is inmiddels wel duidelijk, maar sommige mensen vinden hun kinderen wel leuk, en willen er graag voor zorgen, zelfs al hebben ze er misschien niet helemaal zelf voor gekozen.

Ik heb het helemaal niet over haten. Maar als je kinderen hebt genomen voor je partner en er wel op rekent dat hij een groot deel van de zorg op zich neemt, dan val je wel in een heel diep gat als je er om wat voor ongelukkige reden dan ook, alleen voor komt te staan. Iets wat je eigen passie is kun je beter in je eentje oplossen dan iets wat eigenlijk de passie van je partner was en jij voor hem over had.