Ik ben zelf enig kind en wou als ik dan toch kinders kreeg dat ze in de meerderheid waren (niet zo een fijne kindertijd gehad, speelde mee met gebrek aan kinderwens)
Dus ik mag misschien toch niet vliegen met drie kinders

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Cilianne schreef:Wat grote mensen doen interesseert me niet, al leven ze op kaas, mensenbaby' s doen het het best op mamamelk (begrijp me niet verkeerd, gelukkig dat kunstvoeding bestaat voor als het noodzakelijk is, maar het blijft kunstvoeding) super onpopulair, zodadelijk krijg ik een of andere maffia over mij
Cilianne schreef:Wat grote mensen doen interesseert me niet, al leven ze op kaas, mensenbaby' s doen het het best op mamamelk (begrijp me niet verkeerd, gelukkig dat kunstvoeding bestaat voor als het noodzakelijk is, maar het blijft kunstvoeding) super onpopulair, zodadelijk krijg ik een of andere maffia over mij
Ik ben zelf enig kind en wou als ik dan toch kinders kreeg dat ze in de meerderheid waren (niet zo een fijne kindertijd gehad, speelde mee met gebrek aan kinderwens)
Dus ik mag misschien toch niet vliegen met drie kinders, we zullen maar de trein nemen of vakantie in eigen land
elnienjo schreef:Cilianne schreef:Wat grote mensen doen interesseert me niet, al leven ze op kaas, mensenbaby' s doen het het best op mamamelk (begrijp me niet verkeerd, gelukkig dat kunstvoeding bestaat voor als het noodzakelijk is, maar het blijft kunstvoeding) super onpopulair, zodadelijk krijg ik een of andere maffia over mij
Dus ik mag misschien toch niet vliegen met drie kinders, we zullen maar de trein nemen of vakantie in eigen land
Twee was ook nog een optie geweest...
Maar sta je er dan nooit bij stil dat je man ook kan wegvallen? Ook dertigers/veertigers kunnen verongelukken/sterven of weglopen bij hun gezin.
zigranta schreef:Ze kan zelf ook wegvallen, kinderen kunnen ook overlijden? Zal vast allemaal aan gedacht zijn, maar is geen leidraad om naar te leven, want dan heb je geen leven.
elnienjo schreef:zigranta schreef:Ze kan zelf ook wegvallen, kinderen kunnen ook overlijden? Zal vast allemaal aan gedacht zijn, maar is geen leidraad om naar te leven, want dan heb je geen leven.
In die gevallen heeft ze er zelf toch geen last meer van? Als haar man wegvalt komt alles op haar schouders neer. Terwijl ze die last uberhaupt niet vrijwillig had gekozen.
WesternWay schreef:Cilianne schreef:Wat grote mensen doen interesseert me niet, al leven ze op kaas, mensenbaby' s doen het het best op mamamelk (begrijp me niet verkeerd, gelukkig dat kunstvoeding bestaat voor als het noodzakelijk is, maar het blijft kunstvoeding) super onpopulair, zodadelijk krijg ik een of andere maffia over mij
Echt niet unpopulair. Eerder andersom.
zigranta schreef:Ik vind jou echt naar in je reacties, dat ze geen kinderwens had, geeft toch niet aan dat ze ze als last ziet als haar man weg zou vallen? Dat dat voor jou zo zou zijn, moet je niet op een ander projecteren.
Ecudes schreef:WesternWay schreef:
Inderdaad. Ik ervaar juist een borstvoedingsmaffia die vriendinnen jankend van de tepelkloven, doffe ellende met spruw of totaal gebroken van de combinatie werk en kolven blijven aanzetten tot borstvoeding tot minstens na het eerste jaar. Tot het niet meer kunnen genieten van de babytijd aan toe, omdat het niet bij iedereen ‘op rolletjes’ verloopt. Maar dat is dan hun eigen schuld ze moeten er gewoon wat meer voor over hebben, anders zijn ze geen goede moeder.![]()
Als het goed gaat: helemaal top, kan letterlijk niet beter! Maar dat wil niet zeggen dat het voor een ander ook haalbaar is. Maar dat is voor de voorstanders vaak niet te snappen. Dat belerende ‘ik ben een betere moeder dan jij want ik geef borstvoeding’.
Mars schreef:Ik snap het nut niet van kaartenacties en vraag me af of iemand nu echt blij wordt van allerlei kaarten van random vreemden
Sheran schreef:oh jee dan haten jullie mij. Heb net met de klassen meer dan 400 kaarten geschreven voor ouderen in verzorgingshuizen in de buurt
Ik zou er wel blij van worden. Sommige ouderen blijkbaar ook wel, vorig jaar kreeg ik de reacties dat ze het heel leuk vinden om te horen wat er zich buiten hun muren afspeelde. Een meisje had bv geschreven: luistert u ook de top 2000? Op die en die zender. En die had ze dan ook gekeken en toen voelde het echt als iets gemeenschappelijks
Whale schreef:Mars schreef:Ik snap het nut niet van kaartenacties en vraag me af of iemand nu echt blij wordt van allerlei kaarten van random vreemden
Misschien andere mensen wel, maar ik zou ook inderdaad niet blij worden van kaartjes van wildvreemde mensen nee
Napie schreef:Ik heb altijd zo het gevoel dat ik mij moet verantwoorden als ik aangeef geen kinderen te hebben. Het is maatschappelijk nog niet geaccepteerd dat ik als vrouw ervoor kies geen kinderen te hoeven en het feit dat ik in de verloskunde, kraamzorg en op de couveuse afdeling werk maakt het nog eens extra moeilijk.
elnienjo schreef:zigranta schreef:Ze kan zelf ook wegvallen, kinderen kunnen ook overlijden? Zal vast allemaal aan gedacht zijn, maar is geen leidraad om naar te leven, want dan heb je geen leven.
In die gevallen heeft ze er zelf toch geen last meer van? Als haar man wegvalt komt alles op haar schouders neer. Terwijl ze die last uberhaupt niet vrijwillig had gekozen.
Sheran schreef:oh jee dan haten jullie mij. Heb net met de klassen meer dan 400 kaarten geschreven voor ouderen in verzorgingshuizen in de buurt
Ik zou er wel blij van worden. Sommige ouderen blijkbaar ook wel, vorig jaar kreeg ik de reacties dat ze het heel leuk vinden om te horen wat er zich buiten hun muren afspeelde. Een meisje had bv geschreven: luistert u ook de top 2000? Op die en die zender. En die had ze dan ook gekeken en toen voelde het echt als iets gemeenschappelijks
verootjoo schreef:Dat je misschien zelf niet voor kinderen had gekozen, maar met deze man het wel wilde, er vanuit gaande dat ze niet gedwongen zwanger is geworden, betekent niet dat je je kinderen haat ofzo![]()
Dat jij elk projectiel van onder de 18 intens haat is inmiddels wel duidelijk, maar sommige mensen vinden hun kinderen wel leuk, en willen er graag voor zorgen, zelfs al hebben ze er misschien niet helemaal zelf voor gekozen.