[HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 20:28

Bij ons op stal renden de kinderen als ongeleide projectielen rond. Volgens mij zagen de moeders het als een veredelde creche :=
Mijn paard had er weinig last van, maar een trap is zo opgelopen en wiens schuld is het dan?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 20:38

Ik vind dat dus echt zo debiel. Ik wil ook niet op een manege staan en geen stalgenoten met lesklantjes. Is altijd poedersuiker.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 20:38

Mijn paard deed dat ook, uithalen bij schrikken al dan niet aan de voor of achterkant.
Dat is een van de redenen (er waren er nog meer) dat ik haar recentelijk verkocht heb.
Ze heeft totaal geen respect voor alles wat niet volwassen of niet weet wat hij/zij doet en heeft redelijk losse pootjes. Dat risico ging ik niet lopen met mijn kleuter :n
Ze heeft ook een keer een vingertje van een andere kleuter platgebeten maar dat vond ik dan weer echt niet mijn probleem. Kind moet gewoon uit de buurt van een vreemd paard blijven.

Wat ik bizar vond is dat ik duidelijk was in de advertentie dat het een paard voor gevorderden was. De eerste die belt is een moeder die een kinderpaard zocht. Ik heb gewoon eerlijk gezegt dat ze met kinderen onbetrouwbaar is. Ipv mij te bedanken voor mijn eerlijkheid blijft Die moeder bleef echter gewoon doordrammen of het niet te leren viel 8)7
Volgens mij had die spijt van haar kinderen _O-

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 20:44

Had je moeten zeggen; als je spijt heb van je kinderen is het een hele goede kinderpaard :))

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 20:49

Ik ben toch zo dankbaar dat mijn paarden aan huis staan.

Ik ergerde me ook altijd dood aan die koters op stal. Wat hebben ze daar te zoeken? 9 van de 10 keer niks en heeft mama gewoon geen zin om oppas te zoeken of ze is er te zuinig voor. En dan lekker zelf haar gang gaan en die kinderen lopen daar maar anderen te irriteren. Ik stuurde ze altijd direct weg.
Nee ze mogen niet aaien, niks geven en zeker niet aan mijn spullen zitten. Ik heb altijd super lieve betrouwbare paarden gehad waardoor mensen juist hun blagen op mijn ponys afsturen. Die is toch zooo lief. Ja inderdaad en nu wegwezen.
Laatst bijgewerkt door xApple op 10-02-19 21:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 21:15

Het begrip van een pinda _O-

Ik heb ook eens een pony gereden die niet zo’n kindervriend was, maar als kleinste op stal trok die ze wel altijd aan... En dan kun je honderd keer tegen moeke zeggen dat ze haar kroost beter weg kan houden bij Charlie, maar het is echt aan dovemansoren gericht tot Charlie een keer lelijk uithaalt en dan is het natuurlijk niet de schuld van het kind, want die hoort kind te kunnen zijn...

Tot datzelfde kind werd gepakt door de stalhond met pasgeboren pups omdat ze die ging lopen irriteren. Toen mocht ze van de stalbaas niet meer onbegeleid rondrennen.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 21:59

Ik had meer problemen met de kinderen die alle deuren open trokken en niet goed dicht doen.
Kom je op stal loopt de hengst los ... Waren kinderen mee gewenst met een pensionklant.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 23:59

Zo heeft mijn jonge merrie indertijd mijn bekken in frut getrapt: schrok tijdens het longeren van iets, sprong opzij, kwam daarbij vlak voor mij neer en ze haalde uit. Dat deed geen deugd...
Ze is het altijd blijven doen, ook nadat ik haar verkocht had. Haar nieuwe baasje was mijn ex, die kende haar door en door dus dat heeft op zich nooit problemen gegeven. Hij wist hoe ze in elkaar zat.
Voor de koets deed en doet ze dat echter nooit, goddank.
Zij heeft nog op een manège gestaan met een hoop kleine kinderen, en het enige wat ze daar geleerd heeft is tegen de deur trappen voor aandacht en koekjes. Horendol werd je ervan. Zodra ze maar iemand hoorde *bonk bonk bonk bonk*. Beeld je maar een keer in hoe dat klonk tijdens een weekend.

Mijn huidige paard heeft daar als veulen/jaarling ook even gestaan om in de hand te komen. Die heeft leren schrapen. Hij wordt dit jaar 11 in de zomer en doet dat nog. Heb het er nooit meer uit gekregen.
Wat ik wél een positieve (doch negatieve) eigenschap vind, en dat klinkt misschien gemeen... hij probeert te bijten zonder enige vorm van waarschuwing als je aan zijn staldeur komt. Hij komt naar de deur met oortjes naar voor en vliegt de laatste meter met de oren plat en tanden bloot naar je toe en hapt echt gericht. Hij weet prima bij wie hij dat kan en bij wie niet.
Kan je garanderen, het houdt ongewenst bezoek perfect uit de buurt. Zijn stal is zijn rustige plek, dus ik ga 'm dat ook absoluut niet afleren :Y)

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 07:51

Bizar...
“Belastingvoordeel voor Hongaarse gezinnen om geboortecijfer te verhogen”

Afbeelding
Afbeelding

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 08:06

8)7
Die is niet helemaal goed hoor...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 09:44

Dan krijg je gezinnen die gewoon kinderen nemen omdat het financieel opbrengt en niet omdat ze een oprechte kinderwens hebben...

Brainfail

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 12:06

Ja ik zag het ook.
Alsof er nog niet genoeg mensen op de wereld zijn.

Iemand in die reacties zegt ook dat meer mensen beter voor de economie zijn maar dan moet er wel genoeg werk en woon gelegenheid zijn.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 13:50

Nooit geweten dat Hongarije zo goed in de reserves zat.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 14:45

Die man heeft ergens een kapotte bedrading hoor :x :=

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 14:46

Varekaj schreef:
Dan krijg je gezinnen die gewoon kinderen nemen omdat het financieel opbrengt en niet omdat ze een oprechte kinderwens hebben...

Die heb je hier in belgie ook al redelijk veel :+

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 15:05

Maar hoe weet je anders zeker dat er een generatie opgroeit die zichzelf niet gewenst voelt?

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 17:22

Een klant van mij, een heel jong stel met een kind van nog geen jaar hebben besloten uit elkaar te gaan. In goede vrede, co-ouderschap etc. Maar daar moet je toch niet aan denken dat je dan gewoon de komende 20 jaar zeker nog zoveel contact met elkaar moet hebben...

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 17:38

Ik ken een stel die bij elkaar blijft voor het kind. Terwijl ze elkaar het licht in de ogen nog niet gunnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 17:51

Dat snap ik niet. Kind voelt dat echt wel aan dat het niet lekker zit hoor... Hier waren er net weer graaiende handjes in de winkel en vader vond het allemaal maar ok. Neem maar wat je wil, maakt niet uit wat en hoeveel. Stonden nog te gillen ook. Pfieuw...

Gisteren familiefeest gehad en wat een stel onopgevoede kinderen zijn dat toch. Wat een gekrijs ook. Heb er een migraine aanval van gekregen.

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 19:32

Pandora2 schreef:
Varekaj schreef:

Die heb je hier in belgie ook al redelijk veel :+

Is dat in België echt zo dan? ( oprechte vraag ik ken België de regels niet) levert een kind gewoon geld op?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 19:38

Nee joh... Toch niet voor de ‘kleine’ gezinnen. Eenmaal je er 3 of meer hebt tikt het bedrag wel lekker aan. Niet alleen qua kindergeld maar ook qua belastingsvoordeel. De foto gaat over bruto loon. Dus over een soms van x aantal € gaan er minder belastingen van af. Normaal betaal je op grofweg €7500 bruto geen belastingen. In mijn geval met 1 kind is dat dus rond de €9000. Maar als je 3/4 of meer kinderen hebt ga je lekker hoor.

Afbeelding

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 19:43

Haha, kinderlast.

Maar wat een bedragen zeg! :oo is dat per maand of per kwartaal? met 4 kinderen hoef je niet eens meer te werken joh.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 19:49

Per jaar. Zeg nu dat je bruto €50.000 verdient. Zonder kinderen is de eerste €7500 belastingsvrij. Je betaald dus over €42.500 belastingen. Met 1 kind is dat dus €9000 belastingsvrij en €41.000 belast.

Met 4 kinderen is €22.500 belastingsvrij en €27.500 belast. Met het huidige systeem van kindergeld zouden toekomstige gezinnen met 4 kinderen €656 per maand krijgen.. €7.872 per jaar dus.

Ik ben er van overtuigd dat moest het omgekeerd zijn, dus hoe meer kinderen hoe minder belastingsvoordeel per kind er verre van zoveel kinderen zouden zijn.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 20:48

Wouw, dat vraagt bijna om praktijken waar kinderen gefokt worden en dan zo goedkoop mogenlijk gehouden gaan worden (kelder of zo).

Lima84

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 21:23

DeMolenhoek schreef:
Per jaar. Zeg nu dat je bruto €50.000 verdient. Zonder kinderen is de eerste €7500 belastingsvrij. Je betaald dus over €42.500 belastingen. Met 1 kind is dat dus €9000 belastingsvrij en €41.000 belast.

Met 4 kinderen is €22.500 belastingsvrij en €27.500 belast. Met het huidige systeem van kindergeld zouden toekomstige gezinnen met 4 kinderen €656 per maand krijgen.. €7.872 per jaar dus.

Ik ben er van overtuigd dat moest het omgekeerd zijn, dus hoe meer kinderen hoe minder belastingsvoordeel per kind er verre van zoveel kinderen zouden zijn.

Toch bijzonder dan dat we alleen maar lopen te zeuren over klimaat en juist het niet op de wereld zetten van kinderen groener is dan iemand die bewust eet, elektrisch rijdt und zo weiter. Lekker hypocriet vind ik dit allemaal, al die stiekeme fok premies. Ook al die kindertoeslagen vanuit werkgevers, indirect betaal ik dat als niet liefhebber gewoon mee aan iedereen die zonodig deze aardkloot nog verder wil bevolken... zucht.

Maar wat fijn dat ik dat hier zo ongenuanceerd kan zeggen :)