Baby en kinderkleding

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Keet

Re: Baby en kinderkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 21:05

Ik zou geen winterjas vooruit kopen :n zeker voor hele kleintjes niet.
Vind ze vaak onhandig dik en vormgegeven voor de ukkies.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-18 21:24

Winterjas in 74 zou ik ook niet doen.
Voor die kleintjes is een lekker gevoerd vest of een soort skipak veel fijner.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 22:27

@emoe ik heb een trui van esprit maat 56. Die is net zo groot als de truien van maat 62 van andere merken. Hij valt echt groot

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 04:00

Ik vind de Koeka wrapper echt heel fijn ipv een babyjas.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 08:29

Ligt eraan hoe groot je kind is. Mijne kroop/ zat op de fiets in maat 74, dus geen echte baby meer := hij had daarom wel een zomerjas.

Maar een echte baby zou ik niet doen nee. En als je de lengte van je baby wilt uitrekenen kan je de groeicurve nemen. Als ie mooi z'n lijn volgt klopt het precies.

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 09:24

Ik zou voor in de maxicosi ook een voetenzak doen in plaats van een jas. Als hij in de wagen mee gaat draagt hij een borgvest.

havermout

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 10:43

Een dikke jas is ook niet veilig in de maxicosi/ autostoel. Ik heb wel een jas voor de jongste (9 maanden, maat 80), maar die trek ik dan aan als we gaan fietsen of in de wandelwagen. Voor in de autostoel heb ik een borgvest. Winterjas vooruit kopen heb ik wel gedaan voor mijn oudste, heeft gelukkig goed uitgepakt. Nu heb ik ook weer een jas voor volgend jaar besteld. Van hetzelfde merk (LCEE), dus dan weet ik hoe het valt. In dit geval klein ;)

Vraagje, wat zijn fijne hemdjes voor peuters? Mijn oudste heeft een paar hemden van claesens en molo, die zijn erg fijn maar vind €15 per hemd toch wel wat prijzig voor iets dat onder zijn kleding zit ;). Heb ook wat hemdjes bij de Zeeman vandaan maar die zijn echt te kort (ondanks grotere maat) waardoor hij met een blote rug loopt.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 10:57

Mijn peuter heeft nog veelal zijn borgvest aan. Zit gewoon fijner dan een jas.

Hemden van de hema bevallen prima voor mijn lange smalle mannetje. Ik heb ze wel een maat groter dan de broekjes.

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 11:26

Esprit valt erg ruim. :j

Winterjas heb ik ook vooruit gekocht. Mannetje groeit niet zo hard als de oudste. Heeft nu 104 110 en heb 116 besteld. :)

Had wel een winterjas in 74 voor in de wagen en op de fiets.

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 11:27

Hemdjes heb ik alleen zomers. Vind die van ten cate en vingino erg fijn.

In de winter gebruik ik witte t shirts als ondergoed.

havermout

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 11:29

simongek schreef:
Hemdjes heb ik alleen zomers. Vind die van ten cate en vingino erg fijn.

In de winter gebruik ik witte t shirts als ondergoed.

welke shirts zijn fijn en vallen lang?

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 11:32

Ik heb van die elastische van de hema. Er zijn ook gewone maar vind ik wijd en kort vallen.

Ik kreeg ook tip via dit topic van de aktion shirtjes. Heb ik nog niet getest want heb er erg veel in deze maat.

litilaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 11:43

Wij hebben een winterjas van disana (gekookte wol) die is warm maar toch zo dun dat hij veilig is in de autostoel

Zuchini

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 12:51

De hemdjes, t-shirt s en ondergoed van de action zijn aanrader. Niet duur en zit stretch in. Daar kan je zeker even gaan kijken. Hema heeft ook fijn ondergoed.

Ik koop hemdjes en ondergoed altijd wat ruimer eigenlijk.

Hoe is het weer nu in nl? Nog altijd vriezen/ sneeuw enzo?

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 13:13

Zo erg niet gelukkig. Sommige dagen wel erg koud.

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 13:18

Mijn ene zoontje heeft spille pootjes en de ander is wat steviger.

Ik heb altijd vingino boxers en die zijn mooi aansluitend.

Vind vooral onderbroeken echt afgrijselijk. :o

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 15:34

havermout schreef:
Vraagje, wat zijn fijne hemdjes voor peuters? Mijn oudste heeft een paar hemden van claesens en molo, die zijn erg fijn maar vind €15 per hemd toch wel wat prijzig voor iets dat onder zijn kleding zit ;). Heb ook wat hemdjes bij de Zeeman vandaan maar die zijn echt te kort (ondanks grotere maat) waardoor hij met een blote rug loopt.

Voor mijn zoon hemdjes van de Action (set hemd en boxer) hij zit nu in maat 104 van kleding, hemdjes zijn 104/110 vallen mooi smal en lang.
Enige wat ik wat jammer vind is dat er geen neutrale hemden zijn maar alles bedrukt is met paw patrol, cars, spiderman etc. maar gelukkig zit het onder de kleren.

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 15:37

Hier hemdjes en boxers van de Hema, die vallen ruim, voor mijn kleine rugbyer wel nodig. En neutraal qua kleur en print, vind ik idd ook wel fijn.

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 15:46

Jes schreef:
havermout schreef:

Voor mijn zoon hemdjes van de Action (set hemd en boxer) hij zit nu in maat 104 van kleding, hemdjes zijn 104/110 vallen mooi smal en lang.
Enige wat ik wat jammer vind is dat er geen neutrale hemden zijn maar alles bedrukt is met paw patrol, cars, spiderman etc. maar gelukkig zit het onder de kleren.

Daar heb ik dus ook echt een hekel aan. Daarom valt dat voor mij af. Net als h&m etc. Waarom dat toch altijd erop moet.

Bayja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 15:56

Wij hebben veel stretch hemdjes van de Zeeman, gewoon neutraal zonder (vreselijke) opdrukken :D ze hebben 2 soorten, mooie stretch die ook wat langer zijn en een soort wat erg uitrekt.
Ook wat Vingino setjes, die vallen ook mooi en blijven goed.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 16:07

Hier nog steeds groot fan van de mix-kleding van Cosilana. Mooie pastelkleuren, heerlijk zacht, super soepel en elasisch, verwarmend / beschermend zonder zweterig te worden (heerlijk in de zomer als gewoon shirtje) en met alle goede kwaliteiten van wol, zijde en katoen gecombineerd. Ik draag de mix zelf ook en wil niet meer anders :P

Als iemand nog wol / zijde / linnen ofzo in de sale weet hou ik me aanbevolen :j

Van de week nog wat sale dingetjes van Hust & Claire gekocht, en ook nog wat van H&M en Name It, wel geinig spul :)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 18:28

Er staat soms wat wol op MP, ik dacht laatst wel aan je maar volgens mij gaat wollen kleding daar heel hard.

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 20:31

Een jasje idd niet vooruit kopen, soms zitten ze super raar en dan krijg je die armpjes er amper in geworsteld.

Zo, hier al een beetje geshopt. Wat sale en wat nieuwe dingetjes :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

_Lonneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 20:38

Hele leuke kleertjes limoen!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 20:43

lieveli schreef:
Er staat soms wat wol op MP, ik dacht laatst wel aan je maar volgens mij gaat wollen kleding daar heel hard.

Nieuwe wol ook ja...? Je moet dat maar net zien inderdaad :)

Ik zet wat te klein wordt / we te weinig gebruiken ook altijd op Marktplaats en zit vooral nog te azen op Hu-Da broekjes...die zijn zó fijn <3

Maar van al die mode merken die niet specifiek alleen wol verkopen mis ik nog wel eens wat en dat is best zonde want daar zitten echt hele leuke dingen tussen :j

Pas belachelijk lage Name-It wol prijzen op de Zalando Lounge, dat is blijkbaar weer wat anders dan de gewone Zalando... -O-