Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 22:34

Hier ook nooit om id gevraagd. Maar er stond wel een keer een conducteur te kijken van: ben jij dit echt?!

Ik ging toen kijken zoals op de foto (resting bitch face..) en hij zag gelijk dat ik het was ja. :')

Meestal kijken ze niet eens naar de foto.. Pakken ov, checken bij het apparaatje en geeft weer terug. Mocht ik ook een ov kwijt zijn kan ik gewoon even 1 lenen bij iemand.. Bij wijze van. :+

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 02:07

We zien vaak meer dan je denkt hoor :+ . Ik zal niet zeggen dat ik er alles uit haal, maar heb toch al aardig wat kaarten er tussenuit gehaald die door de juiste persoon werden aangeboden. En toch denken veel mensen dat ik niet op de foto kijk

Willl65

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 07:11

Ik blijf het zwaar but vinden dat ik nu bijna 20 minuten overstap heb sinds de nieuwe dienstregeling . Zo zonde van de tijd... gevolg is langer op werk zitten en terugweg 40minuten overstap . Is toch geen verbetering te noemen?

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 07:14

Ik heb ook 15 minuten heen en 18 minuten terug overstap. Of 1 en 3 als ik de treinen op het andere kwartier neem. Op Utrecht. Met krukken :+ die haal ik dus nooit. Baal er ook enorm van want ik reis ver voor stage, en toen ik er aangenomen werd was de reis echt een heel stuk gunstiger.

Naar school had ik ook altijd een perfecte overstap op de bus, die is nu ook een kwartier.
Hoor echt niemand die die dienstregeling nou echt een verbetering vindt :+

Maar 40 is helemaal bizar :oo

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 08:19

Wow 40 is wel heel heftig. Ik baal al van mn standaard 27 minuten :=

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 08:33

Wow 27, oké ik stop met zeuren over m'n kwartiertje :')

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 08:47

Mijne is nu sochtends 10 min ipv iets meer als een minuut, opzich blij mee, hoef ik noet te stressen als de trein 2 min vertraagd is :+

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 09:15

Ja de sluit zo slecht op elkaar aan (Maastricht vanuit Groningen en andersom). Kon eerst nog een sprinter pakken vanuit Ms naar Sittard en daar overstappen op de IC vanuit Heerlen naar oa Utrecht. Dan had ik 12 minuten, maar Arriva heeft die sprinters overgenomen en hanteert andere tijden. Wil daar al zo lang iets over mailen oid naar Arriva, maar vergeet het telkens. Je kunt nu maar 2x per uur ontsnappen naar de "bewoonde wereld" uit Maastricht en Heerlen _O-

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 10:42

Houd op over arriva... Ik ben nu makkelijk 2-2,5 uur onderweg vanuit Eindhoven naar huis, terwijl dat met de oude dienstregeling maar 1,5, misschien 2 uur met pech was.... Met dank aan bustijden in Eindhoven die veranderden, bustijden in heerlen die veranderden en dan nog die poedersuiker stoptrein van Arriva. Geen enkele bus sluit meer aan wat zowel s ochtends en s middags/s avonds al een kwartier extra wachten betekend. Zowel op de stoptrein als op de intercity... Streekvervoer sluit aan volgens hun, echt niet :n

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 10:55

Ja in Alphen a/d Rijn sluit het ook allemaal zo ruk aan :')
Ik pak altijd daar de trein naar Utrecht van 7:37.
's Ochtends kan ik kiezen tussen de bus van 6:51 of die van 7:07. Die van 7:51 komt om 7:15 aan, en dan moet ik 22 minuten wachten. Die van 7:07 komt om 7:32 aan, maar die rijdt vaak met +4... Dan haal ik die overstap niet en moet ik een half uur wachten op de volgende trein.

Terug sluit mijn bus dan gelukkig wel redelijk aan, maar er gaat ook een bus om :18 vanaf Alphen Station, die sluit echt werkelijk nergens op aan :')
En er gaat ook nog een bus die een paar minuten vóór de trein aankomt vertrekt, en die dan maar 1x in het uur rijdt.
En die sluit dan wel aan op de trein naar Leiden, maar die bus rijdt van Leiden-Alphen, dus als je vanuit Leiden ergens moet zijn met die bus pak je 'm toch vanaf Leiden en ga je niet eerst helemaal naar Alphen _O-

Echt Arriva is fantastisch _/-\o_

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 11:05

Mijn bussen komen aan op het station officieel 1 of 2 minuten nadat de trein vertrekt. Soms red je hem nog omdat de bus vroeg is :+ maar dat is dus een gok. Terug hetzelfde verhaal, mijn bus vertrekt om 24, terwijl mijn trein om 26 aankomt. De volgende zou eigenlijk om 40 weer moeten vertrekken, maar dat wordt meestal 45 door vertraging... Terwijl ik met de oude dienstregeling nooit lang hoefde te wachten, sloot allemaal heel mooi aan. Maar nu... In Eindhoven met bravo hetzelfde verhaal hoor. Veel minder bussen, en langer wachten, sluit niet meer aan op de ic's etc, etc.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 11:10

Organiseer actie! Mail / bel de vervoermaatschappij, vraag medereizigers om dat ook te doen (hang desnoods wat briefjes op), en schakel de lokale politieke partijen in: SP en plaatselijke partijen zetten zich daar vaak voor in, en misschien GroenLinks ook wel. Busmaatschappijen kunnen daar vaak wel rekening mee houden als ze zich ervoor inzetten. Als daar meer aandacht voor gevraagd wordt kunnen dingen verbeteren.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 11:14

Ja dat heb ik als ik gewoon naar school moet, trein komt om :00 aan en de bus vertrekt om :00. Dus ik pak dan maar die trein die om :15 aankomt.
Bizar toch. Bij mij sloot het ook allemaal zo mooi perfect aan, maar nu :\ :\

Nu loop ik in Arnhem stage en komt mijn trein op Utrecht aan op spoor 21 om :38 en :08, en die naar Arnhem vertrekt van spoor 18/19 om :39 en :09. Hij heeft zelfs een tijd gewoon in de reisplanner gestaan als overstap _/-\o_

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 12:12

PeerAppel schreef:

Ik zie steeds de achterkant van de trein als ik aan kom op Leiden en dan duurt het weer 40 minuten voor ik weer in kan stappen voor stop Hillegom

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 12:14

Willl65 schreef:
PeerAppel schreef:

Ik zie steeds de achterkant van de trein als ik aan kom op Leiden en dan duurt het weer 40 minuten voor ik weer in kan stappen voor stop Hillegom

Pff waardeloos zeg :=

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 12:38

Shadow0 schreef:
Organiseer actie! Mail / bel de vervoermaatschappij, vraag medereizigers om dat ook te doen (hang desnoods wat briefjes op), en schakel de lokale politieke partijen in: SP en plaatselijke partijen zetten zich daar vaak voor in, en misschien GroenLinks ook wel. Busmaatschappijen kunnen daar vaak wel rekening mee houden als ze zich ervoor inzetten. Als daar meer aandacht voor gevraagd wordt kunnen dingen verbeteren.

Denk niet dat ik veel medereizigers heb op Groningen - Maastricht. Denk dat ik een net mailtje ga sturen. Mochten ze daar niet op reageren ga ik Twitter inschakelen. :j

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 12:42

Aangeven kan altijd, of ze er wat mee doen is de tweede vraag, maar dan heb jij in elk geval gedaan wat binnen jouw bereik ligt. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 12:46

En toch hebben we massaal weer pro europa gestemd.......

Dat is namelijk boosdoener nr 1, omdat zij concurrentie en zogenaamde vrije marktwerking afdwingen. Teveel tegenstrijdige financiële belangen in zo'n klein landje werkt niet. Daar is de reiziger de dupe van en klagen bij de vervoerders gaat 0,0 veranderen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 12:55

Het probleem ligt niet echt bij Europa (wel bij het idee van marktwerking trouwens, maar dat is iets waar Nederland ook zonder Europa graag achteraan blijft lopen.)

Maar reizigersprotest helpt zeker wel, er zijn genoeg dingen wel verbeterd nadat mensen zich daar druk om maken. Niet te snel opgeven, en niet te snel denken dat het toch niks helpt, want dingen kunnen wel verbeteren en dat gebeurt ook. (Het duurt alleen even, want het is niet zo dat als je vandaag iets aangeeft, het volgende week is opgelost. Als er verbeteringen zijn dan meestal pas bij de volgende overgang naar een nieuwe dienstregeling, dus een of hooguit twee keer per jaar.)

Maar echt, dingen kunnen verbeteren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 14:27

Shadow0 schreef:
Het probleem ligt niet echt bij Europa.

Maar echt, dingen kunnen verbeteren.

Onder druk van europa is het nederlandse spoor van staatsbedrijf geprivatiseerd de bedrijfsonderdelen opgesplitst (treinen rijden, treinen poetsen, treinen onderhouden, spoornetwerk beheer).

Als er dingen verbeteren dan is dat altijd weer ergens ten nadele van een andere reiziger. Je kan niet iedereen tevreden maken.

Wel is de nieuwe dienstregeling vooral een vooruitgang voor de reizigers die al 4 tot 6 treinen per uur hadden (lees de randstad) en zijn de andere regio's met vaak 2 treinen per uur er enorm op achteruit gegaan.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 14:30

Ik woon midden in de Randstad met 4 treinen per uur maar het is nog steeds helemaal *** :+

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 14:53

Ik werd net uitgescholden omdat ik prullenbak deksel perongelijk liet dicht vallen en dat hard geluid maakte -O-

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 15:06

Gianti schreef:
Ik werd net uitgescholden omdat ik prullenbak deksel perongelijk liet dicht vallen en dat hard geluid maakte -O-

Vind ik ook wel heel asociaal hoor...

#sarcasme

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 15:23

Mag diegene blij zijn dat die vanochtend niet bij mij in de trein zat, bij mij flikkerde de hele prullenbak eruit :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 15:32

Warboel schreef:
Ik woon midden in de Randstad met 4 treinen per uur maar het is nog steeds helemaal *** :+

Sorry maar hoe kan dat? Hier hebben we 's avonds zelfs een uursdienstregeling en overdag heb je voor veel 'aansluitingen' 25 minuten om over te stappen. 4 treinen per uur vind ik een ongelovelijke luxe.