Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #15

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:11

Jolliegirl schreef:
Reageer je niet op de tape??

Taping is een vak apart...je kan er behoorlijk wat kwaad mee doen als je niet weet hoe te tapen..

Überhaupt rondom een arm gaan met rekbaar tape vind ik bijzonder.
De hoeken zijn ook niet netjes afgerond..

Wat is er overbelast? Welke spiergroep/pezen?
En welke daarvan moeten ondersteund worden door deze tape?

Hij zit rondom je strekspier..wat totaal geen doel heeft nu, en die plek is naar mijn idee onlogisch om de tape op zn plek te houden..
En daarna nog een baan in het polsgebied..wat pezen en spieren naar je vingers belemmerd..

Bij meer pijn...gewoon verwijderen die tape.. dit kan makkelijk met olie.

Ik heb het door mijn Fysio laten tapen.
Ben eerst behandeld voor dat de tape erop is gegaan.

Ik heb pijn/last van de spier die dus nu warm/pijnlijk is, en die loopt vanaf de pols naar mijn elleboog.
De elleboog is ook gevoelig/pijnlijk.

Van het polsgebied heb ik zelf aangelegd, volgens de fysio mocht dat als ik bang was als het los zou raken.
Vooral met slaap is dat een dingetje. (Deze heb ik nu wel los gehaald, en kan het altijd nog deels weg knippen (licht blauw)

Als ik komende dagen nog pijnlijker word zal ik het verwijderen.

Telpeva schreef:
Heeft je fysio aangegeven wat het doel is en wat hij/zij vermoedt Siggislief? Het lijkt mij iets met als doel om de beweging in de pols en elleboog wat te begrenzen, wat zou kunnen helpen bij irritatie van de zenuw. Maar dat is een gok van mijn kant, mede doordat je het laatst erover had dat je niet kon leunen op je ellebogen, dat kan ook een symptoom zijn dat er wat met een armzenuw is.
Maar dat is echt heel dik beïnvloed door mijn eigen ervaringen omdat ik het aan mijn zenuwen heb, voor hetzelfde geld is het iets anders.

Hij vermoed dat het overbelast is, had/heb al een jaar een peesontsteking in de schoudergebied
en eigenlijk sinds kort is het verminderd en hielden de afspraken om de 2 weken.

En door dit grapje/gezeik mag ik nu wekelijks weer terug komen.
Kan eigenlijk nu nog steeds niet op mijn arm/elleboog leunen zonder pijn/tinteling
en koud-warm gevoel te ervaren in de rechter arm/hand.

TessaxQuincy

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #15

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:20

Over 1,5e week weer therapie na 2,5 jaar niet zijn geweest. En dit keer eindelijk omdat ik het zelf wil en realiseer dat ik het nodig heb en ik niet gedwongen wordt.

Maar ik heb zoooveel last van angst/sociale angst, en ben nu echt zo bang dat ik niks meer durf te zeggen en het uiteindelijk allemaal geen nut heeft, terwijl ik zoooveel in m'n hoofd heb wat ik wil zeggen/aangeven. Zou het raar zijn om alles op een lijstje te zetten en het dan bijvoorbeeld vooraf naar haar te sturen?

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:20

Echt vervelend, sterkte Siggislief :knuffel:

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:29

TessaxQuincy schreef:
Over 1,5e week weer therapie na 2,5 jaar niet zijn geweest. En dit keer eindelijk omdat ik het zelf wil en realiseer dat ik het nodig heb en ik niet gedwongen wordt.

Maar ik heb zoooveel last van angst/sociale angst, en ben nu echt zo bang dat ik niks meer durf te zeggen en het uiteindelijk allemaal geen nut heeft, terwijl ik zoooveel in m'n hoofd heb wat ik wil zeggen/aangeven. Zou het raar zijn om alles op een lijstje te zetten en het dan bijvoorbeeld vooraf naar haar te sturen?

Nee dat is niet raar, gewoon doen. De psycholoog is er om je te helpen en als je op deze manier wel kunt laten weten waar je mee zit kunnen ze je daar mee gaan helpen.

Beterschap Siggislief :knuffel:
Laatst bijgewerkt door Ineke2 op Gisteren, 22:29, in het totaal 1 keer bewerkt

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:29

TessaxQuincy schreef:

Dat kan geen kwaad. Als je het beter is voor je gemoedsrust, zeker doen. Over het algemeen weten psychologen/therapeuten het er wel uit te trekken, en op den duur krijg je meer vertrouwen in ze, waardoor praten makkelijker gaat.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:17

Ik ben via spoedeisende nu op hartafdeling. Doorgestuurd door huisarts die zich lam schrok van mijn bloeddruk, dat in haar hele carrière nog niet meegemaakt had.
Ze weten nog niet precies wat er is.

Bloeddruk doet idioot, hart doet beetje raar, en een hele zwik vage klachten.

Ik vind ER best een leuk programma voor een vrijdagavond met dokters kijken enzo, maar toch liever niet live zeg maar...
Laatst bijgewerkt door Femke_Tweety op Gisteren, 23:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:20

Beterschap iedereen die het nodig heeft.

Vuurwerk.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:41

@siggislief, klinkt alsof jouw armprobleem vanuit je schouder komt. De overbelasting zit in je schouder en waarschijnlijk wordt vanuit daar/onder je sleutelbeen zenuwen gecomprimeerd waardoor je soms dus helemaal niks voelt. Dan helpt tape niet op je arm. Weet je wat er met je schouder precies aan de hand is? Want overbelasting wordt uiteraard door iets veroorzaakt, dus of er is iets mis rond je gewricht of je hebt iets raars gedaan qua activiteiten. Maar je kampt er allang mee dus ik vermoed dat er meer aan de hand is. Echter denk ik dat je meer aan tape hebt rond je schouder en mogelijk zelfs een brace om je musculatuur te ondersteunen en ontspannen om doorbloeding te verbeteren zodat herstel kan plaatsvinden.
Wel eens naar een osteopaat geweest hiermee? Die kan meer ontspanning brengen en je zenuwen vrij leggen.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:52

Hutcherson schreef:
@siggislief, klinkt alsof jouw armprobleem vanuit je schouder komt. De overbelasting zit in je schouder en waarschijnlijk wordt vanuit daar/onder je sleutelbeen zenuwen gecomprimeerd waardoor je soms dus helemaal niks voelt. Dan helpt tape niet op je arm. Weet je wat er met je schouder precies aan de hand is? Want overbelasting wordt uiteraard door iets veroorzaakt, dus of er is iets mis rond je gewricht of je hebt iets raars gedaan qua activiteiten. Maar je kampt er allang mee dus ik vermoed dat er meer aan de hand is. Echter denk ik dat je meer aan tape hebt rond je schouder en mogelijk zelfs een brace om je musculatuur te ondersteunen en ontspannen om doorbloeding te verbeteren zodat herstel kan plaatsvinden.
Wel eens naar een osteopaat geweest hiermee? Die kan meer ontspanning brengen en je zenuwen vrij leggen.

Ik heb sinds April 2018 of 2019 te horen gekregen dat ik Chronische Pijn KANS (Klachten aan Nek en/of schouders, heb ze beide).

Heb vorig jaar een ontsteking gehad/gekregen in het schoudergebied wat door trekt naar de nek en waar het naar toe kan trekken.

Paar maanden geleden vreemde beweging gemaakt met beide armen,
en merkte al snel dat ik deze beweging niet had moeten maken en had er ook flink last van in de rechter arm.

Deze pijn was ook gelukkig in enkele/aantal weken ook weer weg.
En volgens de fysio is dit ook weer een vreemde bewegingen te maken hebben,
en misschien wel te veel gedaan met deze arm (rechts) en dat ik daar door overbelasting in de onderarm heb zitten.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 00:01

Femke_Tweety schreef:
Ik ben via spoedeisende nu op hartafdeling. Doorgestuurd door huisarts die zich lam schrok van mijn bloeddruk, dat in haar hele carrière nog niet meegemaakt had.
Ze weten nog niet precies wat er is.

Bloeddruk doet idioot, hart doet beetje raar, en een hele zwik vage klachten.

Ik vind ER best een leuk programma voor een vrijdagavond met dokters kijken enzo, maar toch liever niet live zeg maar...

:oo jakkes... Zijn ze nog aan het onderzoeken nu of hoe gaat dat?

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 00:04

Jup, allerlei tests en fotos en hartfilmpjes etc etc gehad.

Overleg nog gaande

Lijkt een beetje uit categorie we weten niet precies wat er is, waarden zijn zo gek dat naar huis sturen moeilijk is, maar hier kunnen we ook niet echt wat.

Dusss

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 00:19

Waar is je hondje Femke?
Wat voor klachten heb je?

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 00:19

Femke_Tweety schreef:

Overleg nog gaande

Lijkt een beetje uit categorie we weten niet precies wat er is, waarden zijn zo gek dat naar huis sturen moeilijk is, maar hier kunnen we ook niet echt wat.

Dusss

Is je bloeddruk juist hoog of laag? En wat voor raars doet je hart? (Als je dat tenminste weet.)

Weet nog toen ik voor de 1ex op de eerste Hart hulp lag dat ik een geval apart was. Tegenwoordig weten ze gelukkig meer.

Sterkte iig. Hoop dat je een beetje kan slapen.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 00:32

Heeft Percy opvang?

Sterkte alvast met de onderzoeken!

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 00:49

Siggislief schreef:
Hutcherson schreef:

Ik heb sinds April 2018 of 2019 te horen gekregen dat ik Chronische Pijn KANS (Klachten aan Nek en/of schouders, heb ze beide).

Heb vorig jaar een ontsteking gehad/gekregen in het schoudergebied wat door trekt naar de nek en waar het naar toe kan trekken.

Paar maanden geleden vreemde beweging gemaakt met beide armen,
en merkte al snel dat ik deze beweging niet had moeten maken en had er ook flink last van in de rechter arm.

Deze pijn was ook gelukkig in enkele/aantal weken ook weer weg.
En volgens de fysio is dit ook weer een vreemde bewegingen te maken hebben,
en misschien wel te veel gedaan met deze arm (rechts) en dat ik daar door overbelasting in de onderarm heb zitten.

Die chronische pijn KANS is geen diagnose he, maar een symptoom. Het zegt precies niks.

Ik vind je huidige klachten klinken als zenuwproblematiek en niet van overbelasting. Wat levert de fysiobehandeling je op op dit moment? Directe verlichting of hoe heb je er baad bij?

(en ja, ik heb diploma's in deze richting dus niet een reactie op niets gebaseerd :) )

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 00:50

Femke_Tweety schreef:

Overleg nog gaande

Dusss

Sterkte!

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 01:08

Femke_Tweety schreef:

Overleg nog gaande

Dusss

Sterkte!
Heb je al duidelijkheid?

Pluisje1998

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 01:30

Wat heftig Femke_Tweety. Hopelijk weet je snel meer.

Ik erger me nu vooral aan mezelf. Ben deze week blijkbaar weer eens mijn grenzen overgegaan, maar wilde toch per se nog naar de film vanavond, ondanks dat ik de bui al voelde hangen. Nu hoofdpijn, overal pijn, en heel moe maar niet kunnen slapen van de overprikkeling.
Nu nog maar even met thee en een boek op de bank in de hoop dat ik zo kan slapen. Morgen ook nog een hele dag werken, en met twee bands en een daaropvolgend dansfeest wordt dat ook een pittige dag ;(

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 02:05

Net van eerste harthulp richting interne verhuisd,

Primair probleem is bloeddruk, oorzaak dat die zo hoog is is nog niet bekend.
Maar die móét naar beneden (ic is besproken geweest zelfs even, maar interne lijkt passender)

Ik tob al héél lang met een enorm pak aan wat zeldzamere chronische ziekten (en een paar bekendere ook)
Maar deze extreme reacties heb ik nog niet eerder gehad.

Ik kwam binnen bij de huisarts op spoedeisende met een bloeddruk van 290 over 160.

Geen typefout.

En dat is echt belachelijk hoog, huisarts van spoedeisende werd wit rond neus en stamelde dat ze dit in haar hele carrière nog niet meegemaakt had.

We zijn nu met medicatie aan het kijken of het naar beneden kan.

Er was in eerste instantie angst voor serieuze orgaanschade, maar de eerste tekenen / resultaten op dat gebied lijken op dít moment mee te vallen.
Wel zodanig hoge bloeddruk dat er eiwitten in urine komen en dat is niet helemaal goed, maar wel te verwachten bij deze waarden.

Laatste meting was 190 over 110 dus de boel begint wel te zakken.

Een vriend is de hele avond (tot 20 minuten terug) bij mij gebleven, een andere vriend heeft Percy opgepikt en daar kan die in ieder geval dit weekend blijven.
Dan verder zien.

Knudd

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 02:41

Jolliegirl schreef:
Opzich als je een taxi besteld zorg je dat je op het afgesproken tijdstip klaar staat aan de weg.

De behandeling aan de telefoon is niet netjes maar zo te lezen ben je zelf ook niet netjes geweest, dan krijg je die wisselwerking.

Er was mij al toegezegd dat de taxi gewoon het terrein op hoort te rijden. Ik heb al verschillende ritten gehad en op elke locatie, waar het kan als er geen slagbomen zijn, rijdt de taxi het terrein op en stopt voor de deur. Het adres is niet moeilijk te vinden en het kost ook écht niet meer tijd om wél voor de deur te stoppen. Daarnaast krijg ik ook niet de optie om terug te bellen omdat het een privé nummer is.

Ik was uiteindelijk niet netjes nadat ik mijzelf wel 20x moest herhalen omdat de persoon aan de lijn mij niet liet uitpraten en ook niet geloofde toen ik meermaals aangaf dat er géén taxi is geweest. Hij durfde te stellen dat dit wel het geval was "want de chauffeur was uitgestapt op locatie en heeft met iemand gesproken". Kan best zo zijn, maar dat was niet op het opgegeven adres.

Het is gewoon een butbedrijf die al meerdere fouten heeft gemaakt (want dit is dus niet de eerste keer dat dit gebeurd, ook bij andere locaties waar ik wél gebeld kon worden maar dat NIET is gedaan) en dat ook herhadelijk met héél veel klanten doet :)

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 04:17

Jeetje Femke, dat is echt heftig zeg. Hopelijk komen de artsen achter de oorzaak van deze klachten en gelukkig dat medicatie je bloeddruk in ieder geval al aan het zakken is. Beterschap!

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 04:27

Waardes beginnen langzaamaan mooi te worden.

Maar verpleger (leuke gast die rustig de tijd neemt) gaf wel aan dat ik rekening moet houden met morgen en overmorgen nog wel ziekenhuis (het kan anders lopen uiteraard, maar hij verwacht nog wel wat onderzoeken)

Gaf ook aan dat ik waarschijnlijk precies op het goede moment gekomen ben.
Als ik tot morgenochtend had afgewacht was de kans op serieuze orgaanschade groter geweest, en hij denkt dat intensive care dan waarschijnlijk de afdeling geweest was.

Overigens hadden de vriend die mij vanavond bracht en ikzelf ook wel een beetje de indruk dat dat echt geen goed plan was.

Ben nu bekaf, klaarwakker, nog een hele zwik wat vage klachten,
Maar het grote acute problemen gaat in ieder geval de goede kant op voor nu.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 04:54

Beterschap Femke! :(:)

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 05:01

Als Percy langer opvang nodig heeft dan die vriend kan bieden, is hij hier welkom als we een manier kunnen vinden om hem hier te krijgen (eventueel elkaar tegemoet rijden ofzo, ben zelf van België namelijk)

Froukje_J

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 07:26

Jeetje Femke!
Heel veel beterschap!