Britta31 schreef:Mag het beëindigen van een zwangerschap van een zwaar gehandicapt kindje dan ook niet meer?
Nope.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Gaby schreef:Ik ga bijna denken dat ik zo'n staat gewoon maar helemaal geen seks wil hebben. Condoom, prikpil of spiraaltje... moet je daarbovenop dan nog zaaddodende pasta gaan gebruiken voor alle zekerheid? Ervanuitgaande dat je al deze middelen nog kunt verkrijgen en betalen.
Urbanus schreef:Achterom schreef:Zij hebben toch zelf voor die idioten gestemd die daar de dienst uitmaken?
Nou nee, het Amerikaanse rechtssysteem werkt een beetje anders dan dat van ons.
Achterom schreef:Volgens mij haal je twee dingen door elkaar. De supreme court heeft inderdaad zijn eigen
Rivendell schreef:En wat denk je van de hoeveelheid illegale, onveilige abortussen die nu uitgevoerd gaan worden, met alle gevolgen van dien?Je krijgt toch de rillingen van hoe het daar gaat. Hoe middeleeuws kan je zijn?
Straks tienduizenden kinderen op de wereld met nul kansen. Verslaafde ouders, ouders zonder geld, zonder huis.
En geen enkele financiële steun voor school, medische zorg.
Abortus mag niet, maar als 't kind er is, zoek je 't maar uit
Varekaj schreef:Ik denk dat dat juridisch niet mogelijk is. Het is immers geen federal offence en vindt plaats buiten de jurisdictie van de staten waar abortus verboden is.Ben een dagje weg geweest, dus met wat vertraging:
Er zijn staten waar iedere arts of persoon die iemand helpen met een abortus, ook bestraft zullen worden. Dus ik heb zo maar het idee dat als iemand onderdak verleent aan een ander met als doel om te helpen bij abortus, dat die gever van onderdak dan ook vervolgd kan worden. Als dat bewezen kan worden. En we weten hoe dat kan gaan in de US of A.
Varekaj schreef:Ben een dagje weg geweest, dus met wat vertraging:
Er zijn staten waar iedere arts of persoon die iemand helpen met een abortus, ook bestraft zullen worden. Dus ik heb zo maar het idee dat als iemand onderdak verleent aan een ander met als doel om te helpen bij abortus, dat die gever van onderdak dan ook vervolgd kan worden. Als dat bewezen kan worden. En we weten hoe dat kan gaan in de US of A.
Citaat:Psycholoog: ‘Stop met de kindcultus, willen we geregeerd worden door narcisten?’
,,Je gaat naar bed omdat ik het zeg.” Het klinkt wat ouderwets, maar, zegt gedragspsycholoog Serge Dupont, kinderen als prinsjes behandelen kan tot mentale problemen leiden bij henzelf en hun opvoeders. Dat blijkt uit een nieuw onderzoek van de grootste Franstalige universiteit van België, UCLouvain. Dupont legt uit waarom duidelijke afspraken beter zijn voor zowel kind als ouder.
Een recente studie van Dupont en zijn collega’s Isabelle Roskam en Moïra Mikolajcak waarschuwt voor ‘de cultus van het kind’. Ouders zouden hun kinderen te veel op een voetstuk plaatsen, waardoor ze in hun latere leven vatbaarder zijn voor mentale problemen en het gevoel hebben dat alles om hen draait. Maar ook ouders en leerkrachten raken uitgeblust door het voortdurend onderhandelen over waarom iets niet mag.
DuoPenotti schreef:https://www.ad.nl/gezin/psycholoog-stop ... -0YV96ApsE
Volgens mij hadden wij kindervrije dat al een hele lange tijd in de gaten met die verwende stormpjes en vlindertjes....Citaat:Psycholoog: ‘Stop met de kindcultus, willen we geregeerd worden door narcisten?’
,,Je gaat naar bed omdat ik het zeg.” Het klinkt wat ouderwets, maar, zegt gedragspsycholoog Serge Dupont, kinderen als prinsjes behandelen kan tot mentale problemen leiden bij henzelf en hun opvoeders. Dat blijkt uit een nieuw onderzoek van de grootste Franstalige universiteit van België, UCLouvain. Dupont legt uit waarom duidelijke afspraken beter zijn voor zowel kind als ouder.
Een recente studie van Dupont en zijn collega’s Isabelle Roskam en Moïra Mikolajcak waarschuwt voor ‘de cultus van het kind’. Ouders zouden hun kinderen te veel op een voetstuk plaatsen, waardoor ze in hun latere leven vatbaarder zijn voor mentale problemen en het gevoel hebben dat alles om hen draait. Maar ook ouders en leerkrachten raken uitgeblust door het voortdurend onderhandelen over waarom iets niet mag.