[HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 14:35

Britta31 schreef:
Mag het beëindigen van een zwangerschap van een zwaar gehandicapt kindje dan ook niet meer?

Nope.

Britta31

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 14:37

Jeetje,dus bewust een kind op deze wereld zetten wat zeer zwaar gehandicapt is.En wat dus niet bewust een keuze van de ouders is.Wat voor een gevolgen heeft dat dan.Triest.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 14:38

Tel erbij op dat Amerika geen beste sociale vangnetten heeft.

Nezzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 14:47

Gaby schreef:
Ik ga bijna denken dat ik zo'n staat gewoon maar helemaal geen seks wil hebben. Condoom, prikpil of spiraaltje... moet je daarbovenop dan nog zaaddodende pasta gaan gebruiken voor alle zekerheid? Ervanuitgaande dat je al deze middelen nog kunt verkrijgen en betalen.

Voor zolang je deze middelen daar nog kunt krijgen. Justice Clarence Thomas - één van de lui die de beslissing heeft genomen om Roe te overrulen en dus het verbod op abortus mogelijk te maken - heeft al gezegd dat:
"In future cases, we should reconsider all of this Court's substantive due process precedents, including Griswold, Lawrence, and Obergefell."

Griswold terugdraaien maakt het voor getrouwde stellen verboden om voorbehoedsmiddelen te gebruiken.

Lawrence en Obergefell gaan over sex met iemand van hetzelfde geslacht en trouwen met iemand van hetzelfde geslacht.

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 15:05

Dat is toch ongelooflijk.
Ben benieuwd wanneer sterilisatie verboden word.
Op een childfree seeking sterilisation pagina op fb zijn in de laaste dagen enkele duizenden vrouwen bijgekomen. De angst en wanhoop is voelbaar.

Vroeger droomde ik altijd van een leven in Amerika. Nog steeds wel eens trouwens. Maar ik denk dat ik daar maar vanaf zie.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 15:07

Achterom schreef:
Urbanus schreef:
Nou ja, de inwoners zijn de pineut. Waarom zou je die straffen?

Zij hebben toch zelf voor die idioten gestemd die daar de dienst uitmaken?

Nou nee, het Amerikaanse rechtssysteem werkt een beetje anders dan dat van ons.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 16:35

Britta31 schreef:
Mag het beëindigen van een zwangerschap van een zwaar gehandicapt kindje dan ook niet meer?

Nee... zelfs niet als er geen overlevingskans is voor de foetus. Of gevaar voor de moeder... net als in Malta.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 16:40

Ik kan jullie berichten niet eens lezen. Word er echt misselijk van.

Kunnen wij iets vanuit NL betekenen voor de vrouwen die daar wonen?
Zit zelf ook al te zoeken ..

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 17:08

Wat een horror daar... Ik ben er echt al een paar dagen door in de war. Stelletje idioten, echt ongelooflijk.. Dat dit kan anno 2022 :'(

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 17:11

Urbanus schreef:
Achterom schreef:
Zij hebben toch zelf voor die idioten gestemd die daar de dienst uitmaken?

Nou nee, het Amerikaanse rechtssysteem werkt een beetje anders dan dat van ons.

Volgens mij haal je twee dingen door elkaar. De supreme court heeft inderdaad zijn eigen uitspraak teniet gedaan. Daar is inderdaad weinig democratisch aan, alhoewel die rechters dan wel weer worden benoemd door politici (geen echte scheiding van machten dus).
Daardoor is er nu de situatie dat de staten nu zelf mogen bepalen hoe ermee om te gaan. Die beslissing wordt gemaakt door gekozen mensen op staatsniveau. Dus daar hebben ze zeker wel zelf op gestemd.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 17:18

c_alsemgeest schreef:
Britta31 schreef:

Nee... zelfs niet als er geen overlevingskans is voor de foetus. Of gevaar voor de moeder... net als in Malta.

Dat is toch ongelooflijk.... Niet te begrijpen dit ;(

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 18:54

Laatst bijgewerkt door Urbanus op 26-06-22 19:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 18:56

Je krijgt toch de rillingen van hoe het daar gaat. Hoe middeleeuws kan je zijn?
Straks tienduizenden kinderen op de wereld met nul kansen. Verslaafde ouders, ouders zonder geld, zonder huis.
En geen enkele financiële steun voor school, medische zorg.
Abortus mag niet, maar als 't kind er is, zoek je 't maar uit

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 19:23

Ben een dagje weg geweest, dus met wat vertraging:

Er zijn staten waar iedere arts of persoon die iemand helpen met een abortus, ook bestraft zullen worden. Dus ik heb zo maar het idee dat als iemand onderdak verleent aan een ander met als doel om te helpen bij abortus, dat die gever van onderdak dan ook vervolgd kan worden. Als dat bewezen kan worden. En we weten hoe dat kan gaan in de US of A.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 22:24

Rivendell schreef:
Je krijgt toch de rillingen van hoe het daar gaat. Hoe middeleeuws kan je zijn?
Straks tienduizenden kinderen op de wereld met nul kansen. Verslaafde ouders, ouders zonder geld, zonder huis.
En geen enkele financiële steun voor school, medische zorg.
Abortus mag niet, maar als 't kind er is, zoek je 't maar uit
En wat denk je van de hoeveelheid illegale, onveilige abortussen die nu uitgevoerd gaan worden, met alle gevolgen van dien? :

Varekaj schreef:

Er zijn staten waar iedere arts of persoon die iemand helpen met een abortus, ook bestraft zullen worden. Dus ik heb zo maar het idee dat als iemand onderdak verleent aan een ander met als doel om te helpen bij abortus, dat die gever van onderdak dan ook vervolgd kan worden. Als dat bewezen kan worden. En we weten hoe dat kan gaan in de US of A.
Ik denk dat dat juridisch niet mogelijk is. Het is immers geen federal offence en vindt plaats buiten de jurisdictie van de staten waar abortus verboden is.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 09:09

Varekaj schreef:

Klopt, maar ik begreep ook dat je niet zo maar iemand uit een andere staat kan vervolgen als hetgeen wat ze gedaan hebben in die staat legaal is.

Ik heb er dit weekend ook veel over gekeken en ik word er ook zo naar van.
Wij gaan in het najaar naar Amerika op vakantie, maar hoe meer er daar gebeurt hoe meer ik het idee heb dat ik me daar onveilig ga voelen... -O-
Ik zou er dus ook nooit willen wonen, wat een raar gedoe allemaal ;( .

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 18:38

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 19:01

https://www.ad.nl/gezin/psycholoog-stop ... -0YV96ApsE

Volgens mij hadden wij kindervrije dat al een hele lange tijd in de gaten met die verwende stormpjes en vlindertjes....

Citaat:
Psycholoog: ‘Stop met de kindcultus, willen we geregeerd worden door narcisten?’

,,Je gaat naar bed omdat ik het zeg.” Het klinkt wat ouderwets, maar, zegt gedragspsycholoog Serge Dupont, kinderen als prinsjes behandelen kan tot mentale problemen leiden bij henzelf en hun opvoeders. Dat blijkt uit een nieuw onderzoek van de grootste Franstalige universiteit van België, UCLouvain. Dupont legt uit waarom duidelijke afspraken beter zijn voor zowel kind als ouder.

Een recente studie van Dupont en zijn collega’s Isabelle Roskam en Moïra Mikolajcak waarschuwt voor ‘de cultus van het kind’. Ouders zouden hun kinderen te veel op een voetstuk plaatsen, waardoor ze in hun latere leven vatbaarder zijn voor mentale problemen en het gevoel hebben dat alles om hen draait. Maar ook ouders en leerkrachten raken uitgeblust door het voortdurend onderhandelen over waarom iets niet mag.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 19:05

DuoPenotti schreef:
https://www.ad.nl/gezin/psycholoog-stop ... -0YV96ApsE

Volgens mij hadden wij kindervrije dat al een hele lange tijd in de gaten met die verwende stormpjes en vlindertjes....

Citaat:
Psycholoog: ‘Stop met de kindcultus, willen we geregeerd worden door narcisten?’

,,Je gaat naar bed omdat ik het zeg.” Het klinkt wat ouderwets, maar, zegt gedragspsycholoog Serge Dupont, kinderen als prinsjes behandelen kan tot mentale problemen leiden bij henzelf en hun opvoeders. Dat blijkt uit een nieuw onderzoek van de grootste Franstalige universiteit van België, UCLouvain. Dupont legt uit waarom duidelijke afspraken beter zijn voor zowel kind als ouder.

Een recente studie van Dupont en zijn collega’s Isabelle Roskam en Moïra Mikolajcak waarschuwt voor ‘de cultus van het kind’. Ouders zouden hun kinderen te veel op een voetstuk plaatsen, waardoor ze in hun latere leven vatbaarder zijn voor mentale problemen en het gevoel hebben dat alles om hen draait. Maar ook ouders en leerkrachten raken uitgeblust door het voortdurend onderhandelen over waarom iets niet mag.

A little louder for the people in the back!!!

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 19:08

En wat luider om over het gejank van storm en vlinder heen te komen natuurlijk :D

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 19:11

Uiteraard.

Megafoon nodig?

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 13:32

https://dewereldwijven.com/2022/06/16/k ... rilisatie/
Kreeg deze toegestuurd van mijn tante, heel mooi herkenbaar artikel!
Ze zoeken nog meer kinderlozen voor artikelen, zowel bewust als ongewild.
Ik overweeg ze te mailen met mijn tokofobie verhaal maar vind dit best eng, hoewel ik graag zou zien dat er opener over gesproken kan worden.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 13:39

Mooi artikel!

Maar zoeken ze niet specifiek uit Nederland geëmigreerde vrouwen?

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 13:48

Bij voorkeur wel, maar niet per se.
M'n tante kent de initiatiefnemers goed en ze zijn eigenlijk altijd wel op zoek naar interessante verhalen van vrouwen, ook die in Nederland wonen

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 18:45

Goed verhaal inderdaad!
Ik ben ceremoniemeester van vrienden van mij, en heel eerlijk voel ik me nog zo'n meisje vergeleken met hun en de andere ceremoniemeester. Met hun kind en grijze haar (ze verven wel hoor, maar het is wel extra vroeg oud- makend wat me nu zo opvalt) , behoeftes aan 'rustmomenten' en gedoe met hun kind.

Ik zit er elke keer met verbazing naar te luisteren, dat ze daar zin in hebben joh.

Ik ga dit weekend naar een festival en totaal niks gepland, niks afgesproken en zie wel. Dat is hoe ik lol heb in mn leven :Y)