capopjekop schreef:Ik gok meer dat die mensen zich niet gehoord voelen door de politiek. Die zijn er ook niet goed mee omgesprongen vind ik
Dat is het probleem.
Een paar voorbeelden:
-2013, eerste schade, zonder discussies gerepareerd, heeft me niets gekost.
-Aardbeving in 2014 zo uit mijn hoofd, met epicentrum onder mijn huis, 3.0 op schaal van richter, borstwering stond 3.2 cm uit het lood, nu nog steeds. Werd op 'zwaar vrachtverkeer' gegooid. Het mooie is dat zelfs de containerauto om de containers te legen NIET voor mijn deur langs kan. Dus dan ga je in het bezwaar en beroep traject. Afgewezen, contra expert er bij, rechtzaak, dan erkennen ze schuld, maar de borstwering mag niet hersteld worden, is slechts verankerd zodat deze niet verder kan gaan.
-3 jaar geleden is mijn huis geinspecteerd om de veiligheid te toetsen aan de toen geldende norm (nu is de norm minder streng, want er wordt minder gas gewonnen, dus minder aardbevingen, blabla). Uitslag nooit gekregen, want er werd minder gas gewonnen en dus was er ineens geen gevaar meer. De mensen die de uitslag wel hadden krijgen of hebben wel een nieuw huis gekregen. Anderen in de straat WOB verzoeken, nee, niets. Nu is de belofte om voor EIND 2023 de woning alsnog getoetst te hebben.
-Schade van 2017: afgewezen, discussie loopt nog. Ik moet binnen paar weken reageren, zij sturen dan de zoveelste brief dat ze 15 weken!!!! uitstel nodig hebben.
-Elke schade die je meldt resulteert in een nieuwe nulmeting. Ik heb inmiddels al 3 nulmetingen gehad, wat is het nut dan van die nulmetingen als je er nooit naar terug kunt refereren? Uiteraard heb ik alle rapporten nog.
En zo gaat het maar door.
Dus ik wens geen aardbeving van mijn santa, heb er genoeg gehad.