Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Relaxed schreef:Cer schreef:Waar het dan om gaat is dat er eigenlijk weinig tot niemand meer op de IC / SEH terecht mag komen.. dus ongeacht de oorzaak?
Dat lijkt me iets wat je toch altijd wil voorkomen
Cer schreef:Je wilt toch sowieso niet dat er mensen op de SEH komen...![]()
Althans, dat lijkt mij het uitgangspunt...
of begrijp ik je verkeerd Lenaa_tje?
bigone schreef:De komende anderhalf jaar is er geen normale belasting door alle operaties die nog ingehaald moeten worden.
Cer schreef:Je wilt toch sowieso niet dat er mensen op de SEH komen...![]()
secricible schreef:Precies dat spenk. En vooral de jongeren hebben een lage vaccinatiegraad en bij een code zwart krijgen zij met de huidige criteria voorrang op ouderen die wel gevaccineerd zijn maar een beroerte oid hebben. Het risico is dus nog vooral voor anderen. Tijd om dat te veranderen. Wil je geen vaccinatie? Prima, maar het risico bij de code zwart is voor jezelf en niet voor anderen. Laat corona dan maar waaien onder die groep.
Relaxed schreef:Och hc, je zal maar zo in het leven staan als jij.. Helemaal wappie
Needje schreef:Relaxed schreef:Och hc, je zal maar zo in het leven staan als jij.. Helemaal wappie
Jij mag het wappie vinden.
Maar ik denk dat ie hier wel degelijk een puntje heeft hoor.
Kijk bv alleen al naar de geneesmiddelenindustrie.
Die willen je helemaal niet beter maken hoor. Anders waren die medicijnen niet zo schofterig duur en onbetaalbaar voor sommigen.
Als er geen geld verdiend wordt worden er net zo lang aanpassingen gedaan tot er wel weer verdiend wordt.
En als dat betekent dat jij als verpleegkundige je de benen uit je reet moet rennen voor weinig salaris zal hun een rotzorg zijn. Dat is wel gebleken afgelopen 1,5 jaar.
lenaa_tje schreef:Cer schreef:Je wilt toch sowieso niet dat er mensen op de SEH komen...![]()
Nee maar daar gaat een Corona pas of mensen niet behandelen omdat ze niet gevaccineerd zijn geen oplossing voor zijn.
Mensen komen om verschillende redenen nou eenmaal terecht op de IC. Dat is vervelend maar niet nieuw.
In veel ziekenhuizen is ‘normale’ belasting momenteel al een probleem.
Relaxed schreef:Needje schreef:Waarom maak jij je in godsnaam druk om hem?!
Kan je je ook afvragen.
Ik noem hem alleen een wappieJullie vliegen daar meteen bovenop