Die agenten hebben echt niet met zijn allen in hetzelfde busje gezeten

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
lenaa_tje schreef:Needje schreef:Denk eerder dat er al iemand besmet was en in het busje lekker de rest heeft aangestoken.
Waarom? Wij hadden op school schaats besmettingen en nu besmettingen via voetbal. Is ook allemaal buiten.
Doen of buiten je opeens veilig bent is gewoon naïef
Cer schreef:Roodvos schreef:Maar wie zegt dat het niet leidt tot meer besmettingen? De cijfers lopen nog steeds op, en vooral in het westen en zuiden van land:
https://nos.nl/artikel/2374700-rivm-all ... igers.html
Ik zie niet in wat dit artikel te maken heeft met de twee mooie dagen nu en het buiten zijn van mensen?Citaat:Dit zijn ook net de regio's van de illegale feesten en drukke parken en stranden. Althans, dat wat regelmatig in het nieuws komt.
En het zal wel niet aan te tonen zijn dat het daardoor komt. Maar je dan omgekeerd dus ook niet zeggen dat het er geen rol in speelt.
In het artikel worden 70ers genoemd.. die zijn toch niet op die feesten..? Buiten dat het nu, dacht ik, om buitenlucht ging (en zonnetje enzo) en dat is denk met die feesten niet aan de hand? (binnen, of snachts)Ik vraag me dan altijd af of die selectief luisteren ofzo?Citaat:Dat zei ik ook maar ja, de oppositie kraait weer victorie.
Roodvos schreef:Naar mijn idee werd er door [Boktnaam even kwijt] gesuggereerd, of afgevraagd, dat er buiten wel meer mogelijk zou zijn omdat de "buitenfestiviteiten" (rellen, illegale feestjes enz) tot dusver niet aantoonbaar gezorgd hadden voor meer besmettingen.
Het punt wat ik probeerdete maken was: de besmettingscijfers lopen op. En de cijfers zijn zorgelijker in de regio's die in het nieuws komen vanwege demonstraties, rellen, illegale feesten enz. En dat je mijn inziens dus niet niet kan zeggen "van die rellen kunnen we niet aantonen dat er besmettingen van zijn gekomen, dus kunnen de terrassen ook wel open".
Ik denk dat een verband tussen rellen, demonstraties oid en de besmettingscijfers van enige weken later moeilijk, zo niet onmogelijk is aan te tonen. Er zijn zoveel variabelen en mogelijkheden. Ligt het aan de bevolkingsdichtheid, de luchtkwaliteit (hoeveelheid fijnstof), de demonstraties, de rellen, picknicken in het park, de scholen weer open, een combinatie van factoren?
Je kan misschien wel zien "regio meer onrust" en "dezelfde regio meer besmettingen". Maar dat wil niet zeggen dat er een oorzakelijk verband is. En dan is er ook nog het interval tussen besmet worden, besmettelijk worden, klachten ontwikkelen en testen. Het zou echt zoveel makkelijker zijn als het was "vandaag besmet is morgen doodziek op bed".
Wat betreft die 70-ers in het artikel: daar ging het mij even niet om. Het ging mij over de regio's waar de meest zorgelijke ontwikkeling was in de besmettingscijfers. En die werden in dit artikel benoemd.
@DuoPenotti: ja, uiteraard, dat is 1 van die variabelen.
996981 schreef:MoniqueT schreef:Wel hebben we nu zo ongeveer de laagste COVID-cijfers van Europa, zeker in onze regio en de Costa Blanca. Iets doen we nu goed, blijkbaar.
Heerlijk veel in de gezonde buitenlucht zijn waarschijnlijk?
Popstra schreef:Ik ga iig niet binnen blijven omdat sommigen zeggen je buiten ook besmet kunt worden. Kom op zeg, gewoon lekker beetje leven hoor! Helemaal met dit mooie weer. Ga me toch echt niet (meer) 24/7 met die k*t corona bezig houden!
Gister ook snel de tv om gezet toen Kuipers met een zure smoel bij Beau begon te vertellen hoe slecht het allemaal niet gaat. Zo geen zin meer in dat de ganse dag te moeten aan horen.
Ann schreef:Nee, maar een mondkapje dragen buiten heeft schijnbaar mede een goede invloed op de besmettingscijfers? Bij de drukte in Nederland in de parken zie ik weinig mensen een mondkapje dragen. Je kunt het dus niet 1 op 1 vergelijken. Dát was mijn punt.
Gezien jouw eerdere reacties vandaag, had ik het gevoel dat je in een bepaalde richting zou gaan, maar misschien zit ik er naast.
996981 schreef:MoniqueT schreef:Wel hebben we nu zo ongeveer de laagste COVID-cijfers van Europa, zeker in onze regio en de Costa Blanca. Iets doen we nu goed, blijkbaar.
Heerlijk veel in de gezonde buitenlucht zijn waarschijnlijk?
friezenfan2 schreef:Via mijn werk een uitnoding gehad om astrazeneca te halen.
Dus ik wil net die afspraak in plannen. Online lukt het al niet. En net via de telefoon ook niet.
Er is over 11 weken geen plekje om het in te plannen hier in Breda.
Kan je nog zo'n mooi een grote priklocatie hebben. Over een paar dagen maar weer proberen.
Ergens wil ik dat vaccin nu wel graag hebben.