Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 11:47

Bloodymary schreef:
Cer schreef:
Dat is echt superzuur inderdaad... alsof God of welke entiteit er dan voor zorgt dat mensen niet ziek worden..
Als Grapperhaus gewoon in zn tuin een kerkdienst had gehad, had er geen haan naar mogen kraaien..

je kan dus in principe doen wat je wilt, als je er maar een goed verhaal bij houdt..
Bijeenkomst in de tuin met 20 mensen: ja, moment van bezinning
15 mensen in je garage: Yogapak aan en sporten maar...

Dus als je dan een bedrijf of entertainer bent wat op omvallen staat, kan ik me heel goed voorstellen dat je er echt simpel van wordt...

Edit: de bewoners van dat Groningse forum vonden het blijkbaar maar wat leuk om te snitchen... echt leuk om te zien hoe mensen in eenzelfde land tegen elkaar tekeer kunnen gaan... -O- Alsof er binnen dat huis niet geknuffeld wordt.. niet zo hypocriet doen..

Maar waarom zou je dat doen en willen. Omdat je graag Corona wil verspreiden? Kan me daar zo aan storen, ook bij die persconferentie wat er dan gevraagd wordt. Alleen maar op die regeltjes in gaan en kijken of ze omzeild kunnen worden of dat er niet meer sancties komen. Is het nu zo moeilijk voor de mensen om gewoon hun verstand te gebruiken en op te passen zonder te proberen allerlei regeltjes te passeren...

Het gaat niet om de regels. Het gaat om een virus wat we willen indammen.

Precies dit inderdaad. Ik snap er helemaal niks van. Die hele slachtofferrol...

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 11:48

elnienjo schreef:
NatasjavE schreef:
Deze schiet bij mij wel in het verkeerde keelgat moet ik zeggen.

Als je wil trouwen heb je te maken met een maximaal aantal gasten maar een kerkelijk huwelijk kan gewoon doorgaan. Belachelijk vind ik.

https://nos.nl/l/2350242#UPDATE-container-47941754

Dit zijn echt redenen om die godsdienst uit de grondwet te schrappen. Het moet op gelijke voet komen te staan met andere hobby/sport. Je bent vrij om die te beoefenen mits.... Bovendien kan godsdienst beoefenen gewoon thuis met je kaarsje aan of je bidmat. Daar is geen groepsvorming voor noodzakelijk.

En demonstraties idem. Je gebruikt maar 'n online petitie om je punt te maken.

_O- Ik moet hier zo om lachen, maar ben het er wel mee eens. In de kerk , synagoge of moskee zouden natuurlijk de zelfde regels als overal moeten gelden.
Vrijheid van godsdienst beoefenen is een goed iets dat verankerd is in de grondwet en daar ook hoort te blijven.
Maar ik ben het er mee eens dat in de binnenruimtes de zelfde regels horen te gelden als overal. Ik moet alleen heel erg lachen hoe Elnienjo dit opschrijft.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 11:49

elnienjo schreef:
Natuurlijk niet, dat zegt men over sport toch ook niet? Dat kun je ook thuis of in de buitenlucht doen toen we lockdown van sportscholen hadden. Niemand die angstig was dat ze nu maar voorgoed groepssport zouden verbieden.

Maar als groepssport binnen gewoon wel mag, waarom zou je binnen geen kerkdienst moeten houden?
(. ik weet niet of er niemand angstig was of we ooit weer in groepen zouden kunnen sporten.. overigens, dat dat kan, én dat dat binnen kan, vind ik nog steeds echt niet te rijmen en ik heb er nog nog geen goed verhaal over kunnen vinden helaas..)

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 11:50

Sheran schreef:
Precies dit inderdaad. Ik snap er helemaal niks van. Die hele slachtofferrol...

Ik vind het suf dat mijn bericht op die manier gequote wordt, want dat is helemaal niet wat ik schrijf namelijk.. ik zeg niks over een slachtofferrol.. :)

Sheran

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 11:51

Ik quootte alleen bloodymary, die van jou stond daar toevallig nog in :) Want misschien zeg jij het niet, ik zie de tendens wel erg in de maatschappij.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 11:51

pien_2010 schreef:
_O- Ik moet hier zo om lachen, maar ben het er wel mee eens. In de kerk , synagoge of moskee zouden natuurlijk de zelfde regels als overal moeten gelden.
Vrijheid van godsdienst beoefenen is een goed iets dat verankerd is in de grondwet en daar ook hoort te blijven.
Maar ik ben het er mee eens dat in de binnenruimtes de zelfde regels horen te gelden als overal. Ik moet alleen heel erg lachen hoe Elnienjo dit opschrijft.

:D ja het is toch ook gewoon heel raar die 2 maten waarmee ze meten? Straks krijgen we een nieuwe 'religie' speciaal opgericht door studenten die willen kunnen samenkomen 'in gebed' onder het genot van veel bier

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 11:52

Cer schreef:
elnienjo schreef:
Natuurlijk niet, dat zegt men over sport toch ook niet? Dat kun je ook thuis of in de buitenlucht doen toen we lockdown van sportscholen hadden. Niemand die angstig was dat ze nu maar voorgoed groepssport zouden verbieden.

Maar als groepssport binnen gewoon wel mag, waarom zou je binnen geen kerkdienst moeten houden?
(. ik weet niet of er niemand angstig was of we ooit weer in groepen zouden kunnen sporten.. overigens, dat dat kan, én dat dat binnen kan, vind ik nog steeds echt niet te rijmen en ik heb er nog nog geen goed verhaal over kunnen vinden helaas..)

Er is aan binnensport toch ook gewoon het maximum van 30 verbonden?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 11:59

Sheran schreef:
Ik quootte alleen bloodymary, die van jou stond daar toevallig nog in :) Want misschien zeg jij het niet, ik zie de tendens wel erg in de maatschappij.

Oh ja, dat is ook zo.. en dat is denk ook omdat er dus uitzonderingen zijn enzo.. En dat een aantal dingen niet logisch lijken..

Citaat:
:D ja het is toch ook gewoon heel raar die 2 maten waarmee ze meten? Straks krijgen we een nieuwe 'religie' speciaal opgericht door studenten die willen kunnen samenkomen 'in gebed' onder het genot van veel bier

waarom zou je het, zonder bier, al niet doen? Dat heeft Viruswaanzin toch ook al geprobeerd? Onder het mom van één of ander samenzijn .. :D

Citaat:
Er is aan binnensport toch ook gewoon het maximum van 30 verbonden?

Geen idee. Ik lees dit: "Uitzondering op nieuw maximum voor ruimte binnen (max 30)" en dan bij punt 12:
sportgelegenheden.
Dus ik zou denken dat je dan in een grote zaal samen mag sporten met meer dan 30 man...
Maar ik zou veiliger in een grote zaal zitten (bij een bruiloft ofzo) dan dat ik zou sporten. Buiten dat je mag contactsporten, dus binnen 1,5 meter... Hoe werkt dat dan?

En dan dat laffe verwijzen naar dat bouwbesluit.. Kom dan gewoon ergens mee. Er zijn best wat kerken en gebouwen die niet volgens het laatste bouwbesluit gebouwd zijn, denk ik zomaar :+

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 12:24

Ik stoor me er ook een beetje aan, dat je precies aan de regels willen houden, en dan bedoel ik dus... dat je precies de grens opzoekt van wat je nog kan maken.
En je dan ook slachtoffer voelen ... pffffff

Er is een virus : dat moet weg, anders hebben we een groter probleem.

En ik snap het als je baalt, als je verdrieitg bent, een potje gaat huien, je je alleen voelt, misschien zelfs depressief.
Man ik heb echt wel zitten janken toen ik mijn baan verloor pas geleden.

Maar ik snap niet dat je niet gewoon je best doet om met z'n allen dat virus hier weg te krijgen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 12:29

Nou simpel.. er zijn mensen die denken dat het niet bestaat en dat het allemaal wel meevalt...
(ik begrijp werkelijk niet hoe die mensen daarbij komen, echt niet)..

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 12:30

Anders zetten we die mensen met z'n allen op Rottumeroog?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 12:32

Cer schreef:
Nou simpel.. er zijn mensen die denken dat het niet bestaat en dat het allemaal wel meevalt...
(ik begrijp werkelijk niet hoe die mensen daarbij komen, echt niet)..

Ontkenning is ook een manier om met onaangename gevoelens om te gaan...

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 12:36

Ook.. en als je het niet in je omgeving hebt, en/of als je zelf supergezond bent en/of je bent niet bang om ziek te worden en/of je vind toch al dat er teveel mensen zijn en/of je hebt sowieso moeite met overheidsorganen.. dan kun je in je hoofd gaan escaleren ...

Daarnaast, er zijn gewoon dingen onduidelijk en onlogisch.. Dus een klein gedeelte snap ik dan weer wel :j

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 12:36

Wie is het nog meer opgevallen met de schema’s die Van Dissel toont, dat bij preventie ook duidelijk oogbeschermingsmiddelen wordt genoemd.

Dit zal met name wel gelden bij mensen die in contact komen met mensen die positief getest zijn en of symptomen hebben.

Technische briefing is nu gaande.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 12:56

Eleeke schreef:
Ik stoor me er ook een beetje aan, dat je precies aan de regels willen houden, en dan bedoel ik dus... dat je precies de grens opzoekt van wat je nog kan maken.
En je dan ook slachtoffer voelen ... pffffff

Er is een virus : dat moet weg, anders hebben we een groter probleem.

En ik snap het als je baalt, als je verdrieitg bent, een potje gaat huien, je je alleen voelt, misschien zelfs depressief.
Man ik heb echt wel zitten janken toen ik mijn baan verloor pas geleden.

Maar ik snap niet dat je niet gewoon je best doet om met z'n allen dat virus hier weg te krijgen.

Ja dat valt mij ook op, dat mensen direct gaan zoeken naar de mazen in de wet. Of wijzen naar wat dan wel mag, geen publiek bij het voetbal, maar wel naar de efteling...

Er zullen altijd mensen meer de dupe zijn, maar inderdaad... Doe gewoon je best om verspreiding tegen te gaan. Vraag je af of je er verstandig aan doet, in plaats van of het niet toch mag. Of nog erger.. of ze het kunnen controleren.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 12:58

Ja dat vind ik zo kinderachtig. Je doet het voor jezelf, niet voor het kabinet.

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 12:59

Sheran schreef:
Ja dat vind ik zo kinderachtig. Je doet het voor jezelf, niet voor het kabinet.

En bovenal voor de medemens. Al dat egoïstische gedoe, houd je gewoon aan de regels. Punt.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 13:02

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 13:11

tienus63 schreef:
Wie is het nog meer opgevallen met de schema’s die Van Dissel toont, dat bij preventie ook duidelijk oogbeschermingsmiddelen wordt genoemd.

Dit zal met name wel gelden bij mensen die in contact komen met mensen die positief getest zijn en of symptomen hebben.

Technische briefing is nu gaande.

Ik ben het aan het luisteren.. Agema heeft wel een goed punt met het vragen naar specifieke clusters.. En wederom komt daar niet een goed antwoord op... helaas..

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 13:11

Ik denk dat een deel vd mensen toch ook wel weer even bewuster is geworden door de persco gister.
Er stonden wel 2x zoveel auto's als normaal tijdens het boodschappen doen vanmorgen. Zag ook iemand met een mondkapje, zie je hier normaal eigenlijk nooit. En er waren ook wat schappen verrassend leeg :')

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 13:16

purny schreef:
Wanneer word Willem E nou eens goed aangepakt door justitie?

https://www.ad.nl/dossier-coronavirus/willem-engel-deelt-oproep-wees-bereid-om-vanmiddag-klappen-te-krijgen-in-den-haag~a28954a7/

Er zijn weer demonstraties aan de gang in Den haag

Ik vind dat er heel veel aanklachten tegen deze Pipo moeten komen, hij is er zelf ook bij zei hij, goed herkenbaar met zijn rasta , knuppel erover en hard, heel erg hard graag. Vind het zo’n giga klootz@k, spant mensen voor zijn karretje en dan elke keer weer excuus , niet gezien, niet gelezen, niet zo bedoeld. Ik ga aangifte wegens opruiing doen .

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 13:16

Ik ga ook mondkapjes op doen als ik ga boodschappen doen. Ik mag nog steeds niet thuiswerken en loop hier toch wel risico op het werk.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 13:26

[url]Van Dissel: meeste besmettingen van tieners op school • Rijksmuseum verplicht mondkapjes - https://nos.nl/l/2350242[/url]

Even naar beneden scrollen: supermarkten verplichten mondkapjes niet.

In de 3 grote steden gaan supermarkten geen mondkapje verplichten. Alleen advies.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 13:28

mvdende schreef:
[url]Van Dissel: meeste besmettingen van tieners op school • Rijksmuseum verplicht mondkapjes - https://nos.nl/l/2350242[/url]

Even naar beneden scrollen: supermarkten verplichten mondkapjes niet.

In de 3 grote steden gaan supermarkten geen mondkapje verplichten. Alleen advies.

Wat een opluchting dat je niet met je hele rugzak vol mondmaskers op stap moet nu!

Nee maar even serieus, ik vind dit jammer. Echt jammer.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 13:29

mijn man was vanmorgen hier bij de Lidl en alle handzeep en wc papier was alweer op, lege schappen. Ik heb maar weer ergens e.e.a. besteld voor alles weer op is