Algemeen Corona-topic #3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 19:00

LadyMadonna schreef:
purny schreef:
Kapper, pedicure als de maatregelen worden versoepeld....

.

Mogelijk... niet op de zaken vooruit lopen, er is niks zeker..

Er wordt voornamelijk gesproken over kappers, niet over contact beroepen, dat vind ik nog wel tricky....

Bigone, mocht ik dan niet open mogen heb ik wat te doen ;)

Maar juist omdat er iedere keer weer dingen uitlekken ga je deze onzekerheid krijgen.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 19:03

verootjoo schreef:
Niet alles kan via email. Wij mogen ook geen e-mail sturen over alles, dat moet met de post of, jaja, met de fax :Y)

Hoewel we tegenwoordig steeds meer gebruik maken van zorgmail. :Y)

Kan niet of wil men niet? Zelfs met de Belastingdienst kunnen we tegenwoordig veel via mail communiceren, al blijft een deel nog per post moeten. Maar die zullen toch ook ooit bij de tijd komen :P.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 19:04

purny schreef:
verootjoo schreef:
Ik denk dat ze dat thuiswerken als een van de laatste dingen gaan opheffen. Een kapper, fysio, pedicure is meer noodzakelijk dan een kantoor in veel gevallen...

Kapper noodzakelijk?? Dacht het niet

Die kunnen niet thuiswerken. De meeste mensen op kantoor wel.
Dus logisch dat ze die eerst doen en daarna pas de kantoormensen weer met z’n allen in een slecht geventileerde ruimte laten zitten ;)

Sheran

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 19:05

Kapper is alleen noodzakelijk voor de kappers zelf. Maar dat geldt voor zoveel beroepsgroepen... als je watergolfje even uitgroeit ga je daar echt niet dood aan :')

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 19:06

De meeste kantoren zijn ruim en je kunt door aanpassingen wel aan de slag.
Denk aan schermen en niet het hele complex in een keer maar gefaseerd. Al is het maar 1 dag per week.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 19:07

Sheran schreef:
Kapper is alleen noodzakelijk voor de kappers zelf. Maar dat geldt voor zoveel beroepsgroepen... als je watergolfje even uitgroeit ga je daar echt niet dood aan :')

Precies...

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 19:10

Sheran schreef:

Dat is toch net zo belangrijk als kantoor dan? Die kunnen grotendeels gewoon doorwerken met behoud van inkomen.
Kappers niet. Al die mensen failliet laten gaan lijkt me echt niet wenselijk.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 19:10

purny schreef:
De meeste kantoren zijn ruim en je kunt door aanpassingen wel aan de slag.
Denk aan schermen en niet het hele complex in een keer maar gefaseerd. Al is het maar 1 dag per week.

Nou, ik weet niet of je kan stellen dat de meeste ruim zijn hoor. En als je op kantoor amper iemand kan zien/spreken kan je net zo goed thuis blijven werken.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 19:11

verootjoo schreef:
Sheran schreef:

Dat is toch net zo belangrijk als kantoor dan? Die kunnen grotendeels gewoon doorwerken met behoud van inkomen.

Ik zie alleen niet in waarom kappers voorrang zouden moeten krijgen op andere groepen die kapot gaan die minder risico met zich meebrengen (musici bijvoorbeeld). En ik zei ook: kappers zijn wel belangrik voor de kappers zelf, omdat ze inderdaad niet vanuit huis kunnen werken. Maar verder kan iedereen natuurlijk best zonder kapper.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 19:13

Ik denk dat de oproep om vooral thuis te werken voorlopig zal blijven. Omdat dat vrij makkelijk is, in principe de economie niet schaadt en men het OV nog even niet vol wil hebben. Dus daar zou ik vooral niet op rekenen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 19:13

Nou niet iedereen kan zonder kapper hoor. Met een kort kapsel is het toch echt wel fijn als ze open gaan.

En idd testcapaciteit is niet op orde. Met dank aan Den Haag die nog geen duidelijke richtlijnen aan de GGD heeft doorgegeven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 19:15

Sheran schreef:
verootjoo schreef:

Ik zie alleen niet in waarom kappers voorrang zouden moeten krijgen op andere groepen die kapot gaan die minder risico met zich meebrengen (musici bijvoorbeeld). En ik zei ook: kappers zijn wel belangrik voor de kappers zelf, omdat ze inderdaad niet vanuit huis kunnen werken. Maar verder kan iedereen natuurlijk best zonder kapper.

Maar musici, denk je dan aan optredens? Dat is toch logisch, dat dan de kappers eerst gaan? Een op een of een grote groep mensen bij elkaar, die keuze is snel gemaakt.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 19:16

SusanH schreef:
Nou niet iedereen kan zonder kapper hoor. Met een kort kapsel is het toch echt wel fijn als ze open gaan.

Dat zeg je goed, fijn.
Niet noodzakelijk.
Net zo als het terrasje, fijn, niet noodzakelijk.

Dat het noodzakelijk kan zijn voor de bedrijven zelf is wat anders.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 19:16

purny schreef:
SusanH schreef:
Morgenavond persconferentie. Ben benieuwd wat er weer open kan en mag.

Hoorde net op 1vandaag dat er waarschijnlijk toch nog moet worden thuis gewerkt. Zou het niet eerlijk vinden. Heel Nederland gaat weer open en wij mogen niet.

Als je thuis kunt werken moet je thuis blijven werken voorlopig. Al die onnodige verplaatsingen kunnen we er nu niet bij hebben. En anders kunnen ze ook niet controleren waar een eventuele nieuwe piek door komt, of dat door scholen komt of door wat anders.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 19:18

Sheran schreef:
[

Musici willen publiek en publiek komt in groepen en groepsvorming moet nog steeds worden voorkomen.
Een kapper werkt in elk geval 1 op 1, dus minder risico.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 19:18

purny schreef:
SusanH schreef:
Morgenavond persconferentie. Ben benieuwd wat er weer open kan en mag.

Hoorde net op 1vandaag dat er waarschijnlijk toch nog moet worden thuis gewerkt. Zou het niet eerlijk vinden. Heel Nederland gaat weer open en wij mogen niet.

Dit zal ook met het OV te maken hebben.
Het is niet mogelijk dat iedereen met het OV naar zijn werk gaat.
Indien mogelijk, lijkt het mij verstandig, dat mensen nog thuis werken.
Sterker nog, ik hoop het. Het scheelt mij 2 uur reistijd per dag en ik doe veel meer thuis, weinig afleiding :D

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 19:20

Die ongelijkheid houdt je voorlopig toch. Straks mogen de terrassen open en heb je horecagelegenheden zonder terras dan heb je dus pech.

Zolang niet alles open kan moeten er toch keuzes gemaakt worden. Wat is belangrijk, maar ook wat kan (is het meest veilig te realiseren).

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 19:22

Sheran schreef:
verootjoo schreef:

Nee maar het ging hier om kantoor vs kappers. Iemand vond het niet eerlijk dat kappers wel mochten en kantoormensen thuis moesten werken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 19:23

Kappers als eerste aan de beurt in corona-spoorboekje voor komende maanden - https://nos.nl/l/2332872

Niets over het OV ;( , blijft nog even spannend.
Er staat wel "contactberoepen, zoals kappers" volgende week mogelijk open, dus dat zou goed nieuws zijn voor Lady Madonna.

Silenna

Weet iemand wanneer de eerstvolgende persconferentie is? :o

Anoniem

Liesje1611 schreef:
Weet iemand wanneer de eerstvolgende persconferentie is? :o

Morgenavond.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 19:25

Voor de economie zou het wel fijn zijn, als sommige beroepen/zaken weer gefaseerd gaan beginnen. Dan is er ook minder druk op de sociale voorzieningen.

Veel kantoorberoepen kunnen natuurlijk gewoon vanuit huis gedaan worden.

Daarom hoop ik dat de contactberoepen als eerste aan de beurt zijn.
Iedereen kan zelf bepalen of hij gebruik wil gaan maken van de kapper, fysio, schoonheidsspecialliste enz.
Vind je dat te veel risico of behoor je tot een risicogroep, dan maak je er geen gebruik van.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 19:27

Sheran schreef:

Klopt dat geldt vrijwel voor iedereen behalve voor de 1ste levensbehoeften sector en sectoren id publieke sector (politie,gezondheidszorg, onderwijs, ea). De rest is luxe.........MAAR laat nu de publieke sector ook omvallen als veel omvalt....want wie moet dan alles betalen......?

Dus sluit mij aan bij electra opmerking

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 19:28

Ik weet wel dat mijn welzijn steeds meer naar de klote gaar mocht dit nog een maand duren. Werk is voor mij met mijn beperking van belang.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 19:31

purny schreef:
Ik weet wel dat mijn welzijn steeds meer naar de klote gaar mocht dit nog een maand duren. Werk is voor mij met mijn beperking van belang.

Heb je geen coach met wie je hier over kan praten?
En lekker veel wandelen in de buurt?
Of proberen een zelfstudie te doen via internet?