Corona en vakantie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Veraaaaah

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 21:40

Wij vertrekken morgen toch richting Normandië, ben benieuwd. Beide nog nooit geweest. Ik vind Frankrijk niet echt een top ‘vakantieland’ maar helaas was er nu weinig keuze!

Heel wat anders dan de All Inclusive die ik afgelopen jaren heb gehad :P

Heb er wel ontzettend veel zin in!

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 21:44

Veel plezier Vera!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 21:50

Wij gaan ieder jaar in juni met de band naar Normandië voor de herdenkingen, ging dit jaar helaas niet door.Het is best mooi daar hoor.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 21:54

Veel mooie foto's met ook nog eens prachtig weer, geniet er van!

Ik zou volgende maand naar Finland gaan maar die sluiten morgen de grens voor Nederlanders (terecht imo).
Verwacht niet dat de situatie in NL in korte termijn gaat verbeteren dus ik had er al rekening mee gehouden.
Voorlopig dus niets meer op de planning, denk zelfs dat ik met dit aantal dagelijkse besmettingen in NL mijn weekendje met workshops begin september maar ga annuleren.
Gelukkig zat ik nog qua beperkingen ongeveer gelijk met maart dus ben er wel aangewend...
Had al 3x vrienden in de tuin ontmoet en ben naar de kapper geweest. Tot zover mijn sociale leven -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 21:54

Voor wie graag wandelt en tegelijk wat geografie wil meepikken: puy-de-dôme en het chaîne des puys in de Auvergne in Frankrijk! Ligt vlakbij Clermont-Ferrand. Prachtige omgeving en niet te ver weg. Je kan ook de vulkaan van Volvic bewandelen en in de krater even uitblazen. Als hij niet afgeladen vol zit met toeristen tenminste. Maar zeker de moeite!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 21:57

Veel plezier vera!

Ik snap wel wat je zegt Marije. Westendorf blijkt een soort Nederlandse enclave, gister waren er twee feesten, waarvoor wij voor 1 ook uitgenodigd werden. Corona lijkt hier niet te bestaan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 21:58

Heerlijk al die vakantiefoto's :+:

Onze vakantie in juni naar Port Grimaud (huisjes op het strand) werd gecancelled helaas door Frankrijk. Gelukkig in mei gelijk in NL wat geboekt. Vrijdag gaan we lekker naar Drenthe :D en dan volgend jaar hopelijk wel weer naar mn favo plekje in Europa (Port Grimaud / St Tropez / Ramatuelle)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 22:01

Zijn ook veel vaste staanplaatsen op die camping, ook Nederlanders, viel me vorig jaar op. Maar heel Brixenthal is een Nederlandse enclave. :)) Vooral in de winter.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 22:18

Veraaaaah schreef:
Wij vertrekken morgen toch richting Normandië, ben benieuwd. Beide nog nooit geweest. Ik vind Frankrijk niet echt een top ‘vakantieland’ maar helaas was er nu weinig keuze!

Heel wat anders dan de All Inclusive die ik afgelopen jaren heb gehad :P

Heb er wel ontzettend veel zin in!

Normandië vind ik heel mooi, ik heb een half jaar in Rouen gezeten. Mooie kusten, vriendelijke mensen, leuke plaatsjes. Normaal zou ik een trip naar de Mt Saint Michel aanraden maar dat doe ik nu niet :P

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 22:25

Mt Saint Michel en Etretat schijnen inderdaad idioot druk te zijn. Onze B&B waarschuwde er ook al voor.

Veel plezier Vera! Hopelijk kunnen wij over twee weken ook die kant op. Vind het wel héél spannend, of het allemaal door kan gaan.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 22:30

De Wilder Kaiser! Nu weet ik weer waar ik Söll (met umlaut toch?) van ken. Ik ben één keer in mijn leven op skivakantie geweest (ergens in de jaren 90 met school) en dat was in Söll. Logisch dat ik het niet direct herkende, toen lag er sneeuw. :')

Prachtige foto's! Ik zit er serieus over te denken om volgend jaar geen Malta in de herkansing te doen, maar de trein te pakken naar de Alpen. <3

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 22:31

Ja, met umlaut. :))

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 22:35

Mt st Michel is altijd een gillend gekkenhuis. De camping is wel een fijne maar sinds de afsluitingen wat lastig bereikbaar. Je hebt een code nodig om er te komen. Etretat idem altijd chaos maar goede vis :~

Ingepakte sneeuw, bizar iets eigenlijk. -O-

Ik zou zo graag verder weg willen (nou ja de buurlande of frankrijk) maar neem de gok niet meer nu. :n de cijfers overal worden mij te beroerd. En ik vrees voor de terugkomende vakantiegangers.

Vandaag toerist in eigen streek. Open tuinendag <3 wat een terrein en vanmiddag weer in de tuin gedobbert op een luchtbed. Afgelopen nacht in de camper gepit naasthet huis. Aankomende nacht weer. Is een stuk koeler en mugvrij

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 22:52

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 11:39

Lekker Karuna, in de camper slapen.

Zag al briljante oplossing zoals een party tent met muggengaas er in en daar dan je bed in zetten.

Wij hebben dinsdag bij thuiskomst gelijk een zwembad opgezet. Grondwater er in en dobberen maar.

Ben wel jaloers hoor, haha, op die foto's van Oostenrijk. Wij durven die afstand niet aan en hebben niets te klagen gehad. Maar wat zijn die bergen toch mooi <3
Vooral foto's blijven posten dames!

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 12:52

Col de la Forclaz uitkijken op Lac d'Annecy
Afbeelding

Afbeelding

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 13:09

Jaaa toen ik daar werkte ging ik daar bijna elke avond heen :). Echt een mooie plek.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 13:23

Ah bekende plek. Zo veel geweest blijft mooi daar

Hier weer zelfde als gister alleen een boswandeling met fikjes bij een ander landgoed dit keer vanmorgen. Vanmiddag weer zwembadje dobberen.

Ik durf het gewoon niet aan de grens over, als het dicht gaat ben ik de pineut -O-

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 13:28

karuna schreef:

Hier weer zelfde als gister alleen een boswandeling met fikjes bij een ander landgoed dit keer vanmorgen. Vanmiddag weer zwembadje dobberen.

Ik durf het gewoon niet aan de grens over, als het dicht gaat ben ik de pineut -O-

In welke vorm? Je bent toch met de camper?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 13:29

Ja klopt maar kan en wil het niet uitzingen met twee hoogbejaarde honden met hun medicatie als de grens dicht is en ik niet meer thuiskom voor een tijdje :n Los van het feit dat mijn reisgenoot dan echt een probleem op het werk zou krijgen als hij mee zou gaan.

Dan maar in nederland blijven voor zolang het nodig is, hoe hard ik ook aan vitamine frankrijk toe ben kwa lucht, eten enz. Komt hopelijk wel een keer. Goddank is mijn nieuwe woonplaats een stuk groener en schoner kwa lucht :j

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 18:40

Volgende restrictie: vanaf 17 augustus is voor iedereen die uit Nl en België naar Griekenland gaat een negatieve coronatest verplicht.

https://nos.nl/artikel/2343593-wie-naar ... -zijn.html

Daarbij Estland, Litauwen en Finland die ook oranje worden en het dunt steeds meer uit wat wij als vakantiebestemmingen overhouden.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 18:59

karuna schreef:

Terug naar Nederland kan altijd? Zelfs in maart/april kon je vanuit Frankrijk terug naar Nederland, eventueel met brief van de ambassade.

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 20:10

Binnen Europa terug naar huis gaan kon en kan idd altijd, tenzij er letterlijk geen vluchten meer waren.
De quarantaine moet je in eigen land uitzitten.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 20:45

Thioro schreef:
Binnen Europa terug naar huis gaan kon en kan idd altijd, tenzij er letterlijk geen vluchten meer waren.
De quarantaine moet je in eigen land uitzitten.

Idd burgers uit de EU kunnen ten aller tijden naar huis!
Afh van vluchten uiteraard. Maar met de camper is er dus geen probleem.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 21:29

Zal ik nog een Oostenrijk update doen of vinden mensen dat vervelend worden?