Ergernis in het verkeer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 00:10

Mellow schreef:
Wow!! Die rotonde. Uhhh ja ik vind die pijlen en wijzende vingers in tegengestelde richting best verwarrend. Beetje apart...
Het in het midden laten oversteken van fietsers op zich niks mis mee, maar dan het zebrapad er pal achter maakt het als het daar druk zou zijn wel dat de rotonde al snel vast zou kunnen te komen staan.

Wat mij echter heel erg verward is de haaientanden. Ik heb ze even met een pijl aangegeven...

[ [url=m/iiOEOL.jpg]Afbeelding[/url] ]

Deze rotonde is in de wijk waar ik woon, vlakbij het station, zo'n 10 minuten lopen van mijn huis af. Zouden die donkere haaientanden niet gewoon ooit witte haaientanden geweest zijn die ze, bij gebrek aan rood, maar zwart gemaakt hebben om ze weg te werken?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 08:48

Van de week bijna een scooter voor mijn auto, wat een idioot was dat. Voor het idee, het is een eenrichtingsweg, rechtdoor enkel wat parkeerplaatsen, de weg gaat door naar links. Ik zie die scooter aankomen en ik doe m’n richting aan voor de zekerheid om naar links te gaan en die achterlijke gladiool schiet zo voor mijn auto. Note, hij had makkelijk via rechts kunnen inhalen, dit was levens gevaarlijk want alle auto’s die daar rijden gaan naar links. Ik claxonneer dus even en dan steekt die als een idioot z’n been omhoog. Dat soort mensen gaan echt aangereden worden…. Als dat nu gebeurd zou zijn, ik heb gelukkig een dashcam dus kan alles mooi onderbouwen.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 08:50

JPitty schreef:
Mellow schreef:
Wow!! Die rotonde. Uhhh ja ik vind die pijlen en wijzende vingers in tegengestelde richting best verwarrend. Beetje apart...
Het in het midden laten oversteken van fietsers op zich niks mis mee, maar dan het zebrapad er pal achter maakt het als het daar druk zou zijn wel dat de rotonde al snel vast zou kunnen te komen staan.

Wat mij echter heel erg verward is de haaientanden. Ik heb ze even met een pijl aangegeven...

Deze rotonde is in de wijk waar ik woon, vlakbij het station, zo'n 10 minuten lopen van mijn huis af. Zouden die donkere haaientanden niet gewoon ooit witte haaientanden geweest zijn die ze, bij gebrek aan rood, maar zwart gemaakt hebben om ze weg te werken?

Dan had ik ze weg gehaald. Nu lijkt het of beide moeten stoppen (fietsers en auto's).
Maak er dan een andere vorm van.

luuntje

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 09:06

Had vanochtend om 8 uur een ziekenhuisafspraak.
Mensen die hun knipperlicht niet gebruiken zijn in de meerderhei.

Verkeerslicht waar je linksaf of rechtsaf kan.
Ik knipper braaf naar rechts. Van de 10 automobilisten deden er nog 2 knipperen.
Rest niet.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 09:18

luuntje schreef:

Ik knipper braaf naar rechts. Van de 10 automobilisten deden er nog 2 knipperen.
Rest niet.

Er is idd een epidemie van 'defecte richtingaanwijzers'. Of richtingaanwijzers zijn ondertussen een optie geworden en er zijn heel veel proleten die wel die stoere bak kunnen kopen maar niet genoeg geld hebben om de optie 'richtingaanwijzer' erbij te pakken......

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 09:21

Cowboy55 schreef:
luuntje schreef:

Rest niet.

Er is idd een epidemie van 'defecte richtingaanwijzers'. Of richtingaanwijzers zijn ondertussen een optie geworden en er zijn heel veel proleten die wel die stoere bak kunnen kopen maar niet genoeg geld hebben om de optie 'richtingaanwijzer' erbij te pakken......

Haha dat is ook mijn standaard grap bij dikke bakken zonder richtingaanwijzer :+ .
Ik werk in een safaripark waar je de ramen dicht moet houden, mijn favo grap bij dikke wagens met de ramen open ‘ik snap dat het warm is in een auto zonder airco, maar als de dieren zo dichtbij staan dan toch graag even het raampje dicht’, de gezichten :+ .

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 12:12

Rennie89 schreef:
Van de week bijna een scooter voor mijn auto, wat een idioot was dat. Voor het idee, het is een eenrichtingsweg, rechtdoor enkel wat parkeerplaatsen, de weg gaat door naar links. Ik zie die scooter aankomen en ik doe m’n richting aan voor de zekerheid om naar links te gaan en die achterlijke gladiool schiet zo voor mijn auto. Note, hij had makkelijk via rechts kunnen inhalen, dit was levens gevaarlijk want alle auto’s die daar rijden gaan naar links. Ik claxonneer dus even en dan steekt die als een idioot z’n been omhoog. Dat soort mensen gaan echt aangereden worden…. Als dat nu gebeurd zou zijn, ik heb gelukkig een dashcam dus kan alles mooi onderbouwen.

Even als toevoeging, scooter ging rechtdoor, je hebt wel een fietspad wat daar doorgaat maar auto kan daar dus niet in. Dit was in een woonwijk waar je maximaal 30 kon (ook door de drempels).

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 12:33

Ik had gisteren een fietser die levensmoe was. Die ging tegen het verkeer in een rotonde af, kwam voor mij aan de linkerkant de weg waar ik reed op en schiet voor me langs naar rechts. Daarna moest 'ie afwijken voor een auto die de parkeerplaats bij het politiebureau op moest en schoot 'ie vlak voor m'n neus naar de andere weghelft :')

Achterste auto ben ik, voorste auto is de afslaande en stippellijn is de fietser :')

Afbeelding

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 12:42

Gorinchem weer _O- echt wat een drama daar met fietsers.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 14:31

Vanmorgen onderweg om half 7 om de hond bij de dagopvang achter te laten. Helaas moest ik om rijden waar door ik terug in de drukte kwam voor de beneluxtunnel. Ik stond stil in de file op de linkerbaan, opeens hoor ik een klap en rijd er een motorrijder voor bij. Ik dacht wat krijgen we nou, zie ik dat mijn spiegel helemaal anders om staat. daar reed hij dus tegen aan en reed gewoon door. Ik kon dus aan die kant niet goed kijken, ik heb een mazda mx5 dus geen extra achter ruit waar ik door kan kijken.

Ik ben links blijven rijden tot het na de tunnel rustiger was en toen na heel vaak en goed kijken ben ik naar de rechter baan gegaan. waar ik toen veilig kon staan ben ik uitgestapt om mijn spiegel weer goed te doen. Ik ben ook nachtblind dus als het nog niet helemaal licht is ben ik soms een beetje onzeker.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 14:44

Tsjonge, verkeersritje van 15 minuten en genoeg materiaal om een half topic mee te vullen. De timing was blijkbaar verkeerd, wat een chaos. Nu eerst even ontspannen geloof ik.

Maar 1 werd van irritant naar bijna aandoenlijk: een of ander patsertje die heel graag met een noodgang bij het stoplicht weg wilde rijden (vooraf al een beetje gas geven), en daarna inderdaad ook met piepende banden en rokend rubber wegreed... en helemaal geen snelheid maakte :D En uiteraard bij het volgende stoplicht weer voor rood stond, want die stoplichten zijn op elkaar afgestemd, dus het levert je niets op.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 21:23

Exitium wat een dwaze fietser.
Hopelijk is hij/zij orgaandonor.

Marleen wat naar.
Had je de motorrijder niet gezien?
Ze mogen door de file rijden.

ista

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 22:01

Mijn ergernis van de dag: naar huis van werk en dat het dan zo druk is dat je hetzelfde stoplicht 7x rood ziet worden met tussentijds steeds een paar meter opschuiven. AAARRRGGGHHHHHH!

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 23:19

Mellow schreef:
JPitty schreef:
Mellow schreef:

Dan had ik ze weg gehaald. Nu lijkt het of beide moeten stoppen (fietsers en auto's).
Maak er dan een andere vorm van.

Dat is ook wat ik bedoelde. Dat ze geprobeerd hebben ze weg te halen, maar daar niet de juiste kleur voor hebben gebruikt. Ik neem aan dat je die dingen niet zomaar even uit het wegdek bikt.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 23:25

Je kan ze eruit slijpen of frezen, is geen ongebruikelijk iets

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 23:30

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 19:46

@luuntje ik stond stil dus de motorrijder keek niet uit.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 07:09

3 auto's die rechts aan mij voorbijgaan over het fietspad.
Ik moet links afslaan en heb een redelijke uitzwaai naar rechts.
3x raden wie kon wachten tot ze links af kon slaan.

Ik had gewoon meer rechts moeten staan zodat ze er niet langs konden.
Mijn fout

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 10:55

Mensen die al tijden achter een vrachtwagen rijden voor 6 uur 's ochtends en zodra iemand die wel 130 rijdt eraan komt, ineens die vrachtwagen willen inhalen.

En gisteren ook een meneer die meende dat zijn wil wet is. Drukte bij invoegen dus het rijdt er al traag (N50 bij Kampen, zal wel niet onbekend zijn onder sommigen onder ons en weten mogelijk ook dat het kruispunt voor die oprit vaak al vast staat :') ), dus hele invoegstrook gebruiken voor betere doorstroming. Zo heb ik het immers ook geleerd. Meneer die ik al ruimte had gegeven bij het ritsen vond dat hij voor eigen rechten moest spelen en blokkeerde bewust de oprit nadat hij had besloten in het begin te willen invoegen.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 15:59

En dan maar zeggen dat die N50 gevaarlijk is... :n Nee, die weg is niet gevaarlijk, het zijn die types zoals meneer die het gevaarlijk maken.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 11:48

JPitty schreef:
En dan maar zeggen dat die N50 gevaarlijk is... :n Nee, die weg is niet gevaarlijk, het zijn die types zoals meneer die het gevaarlijk maken.

Voor een groot deel, ja, zijn de mensen veelal het probleem. Maar nu is dit ook een beetje het euhm, hoe ga ik het netjes stellen... het nogal misgunnend en haastig karakter van hedendaagse omgeving daar. Ik rij op veel plekken, maar zo stug en egoïstisch als daar, zie ik niet veel. Het is klein-Amsterdam lijkt het wel :') Iedereen heeft haast, toetert om het minst en geringste, gunnen elkaar echt niks en een klein foutje wordt heftig afgestraft.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 11:52

De N50 is echt een ramp. Ik begrijp de betonblokken maar het is jammer dat dat moet. Ik vind het met de vrachtwagen echt geen pretje daar te rijden. Afgelopen week kon ik hem helaas niet vermijden gezien ik naar ijsselmuiden moest en kampen. Maar als het even kan dan ga ik hier niet langs.

En wat je zegt het zijn de ongeduldige types die het er zo naar maken.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 11:53

Dat is toch ook het probleem van de mensen? :D I mean, het zijn de mensen die haast hebben en een ander niets gunnen, niet de auto's :P

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 12:02

Precies, als ik het kan vermijden, dan heel graag. Helaas was er een ongeluk op mijn gebruikelijke route waardoor ik helaas moest omrijden.
Maar met vrachtwagen is dat inderdaad al helemaal geen pretje, als ik zie hoe mensen bij de invoegmomenten nog even strak voor een vrachtwagen sturen (om nota bene vervolgens achter een andere vrachtwagen te zitten :? ), om welke reden dan ook, kan ik me niet voorstellen dat het fijn rijden is daar. En het is ook niet eens sporadisch daar, het is zowaar een gewoonte.

Soms denk ik, als je geen geduld hebt, hou het veilig en pak het OV. Maar eerlijkheid dient ook, OV verbindingen in Kampen is ook gewoon slecht. Leuk dat je 2 stations hebt, maar zorg dan ook voor een degelijk vervoer naar het station en goede verbindingen.

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 12:46

Gisteravond reed ik binnendoor van mijn werk naar stal.(60km weg) Er rijdt en auto achter me een ik zie dat die wordt ingehaald door een motor of brommer?

Ik blijf wat rechts rijden, dan kan hij mij ook voorbij als hij dat wil.

Blijft hij slalommend achter me rijden , soms seinen met groot licht.

Ik zou niet weten wat ik fout heb gedaan.

Hooguit zou het kunnen waar ik deze weg opdraaide, zie een fietspad langs, dat ik hem daar niet heb gezien. (Ook al weet ik zeker dat ik goed heb gekeken en het is geen bromfietspad, dus hoef ik hem daar ook niet te verwachten. )