[HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 09:56

Wij zeggen weleens over het oudste neefje dat de hyperventilatie inmiddels naar groep 8 gaat.
De huisarts bleef nl beweren dat zijn moeder last had van hyperventilatie terwijl hij wist dat ze slordig was met de pil en seksueel actief was. 8)7

MarlindeRooz

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 10:00

Eigenlijk is iedereen die zwanger wordt door de pil heen slordig. Het werkt alleen echt goed als je hem elke dag op dezelfde tijd neemt. Nou doet bijna niemand dat. _O-

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 10:02

Je hebt slordig en slordig natuurlijk.
In dit geval ging het om vergeten en geen condoom gebruiken en dan raar staan kijken dat er raak geschoten werd. :+

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 10:04

Ik heb hem de vorige keer in de eerste week “net op tijd” genomen. Binnen de 12 uur dat hij te laat mag zijn. Heb ook wel even in angst geleefd. Want door mijn hersenschudding ben ik steeds misselijk, humeurig en moe. :+

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 10:07

xSCWx schreef:
Een vriendin van mij is door 2 spiraaltjes heen zwanger geworden. Maar die wilde zo graag kinderen dat haar lichaam die dingen zelf heeft gesaboteerd (grappen we).

Vind het toch altijd zeer bijzonder dat vrouwen bij wie de anticonceptie niet functioneert toch vaak het kind laten doorkomen ipv dat ze het weg laten halen.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 10:32

MarlindeRooz schreef:
Ik heb hem de vorige keer in de eerste week “net op tijd” genomen. Binnen de 12 uur dat hij te laat mag zijn. Heb ook wel even in angst geleefd. Want door mijn hersenschudding ben ik steeds misselijk, humeurig en moe. :+

Kan ik me voorstellen ja, zeker omdat je er écht niet op zit te wachten. :=

De moeder van het neefje wilde voor abortus gaan omdat ze nog zo jong was (net geen 18 op dat moment), bleek 18 weken zwanger en kón het niet meer toen ze de echo zag en het hartje hoorde kloppen.
Alle volgende zwangerschappen waren ook 'ongelukjes', nummer 2 kwam dwars door de prikpil heen, zwangerschap werd ontdekt rond de tijd dat ze hem weer moest halen maar toen was ze al 5 weken zwanger.
De andere twee zijn er wederom door onbeschermde seks, wat ik geen ongelukjes kan noemen want dan speel je gewoon Russische roulette.
Maar ze waren en zijn allemaal welkom nadat de ouders bekomen waren vd schrik. :)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 10:55

Sizzle schreef:
Naja, ik zou ook pissed off zijn als ik door de spiraal (of andere optie) heen zwanger werd hoor. Ik ben aardig onderlegt in statistiek maar op dat moment interesseert je die niet, dan ben je gewoon die ene irritante uitzondering die bij die 0,1% hoort. Dus ik snap eigenlijk wel dat iemand daar zo‘n sarcastische opmerking over maakt.

Maar dan laat je het kind toch niet komen? :o?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 10:59

Tja, daar kan ik niets zinnigs over zeggen. Daar zullen die mensen dan wel over na gedacht hebben hoop ik dan maar. Of in het geval van de buurvrouw van mijn ouders...die kwam er pas na 20 weken achter.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 11:40

Magrathea schreef:
Sizzle schreef:
Naja, ik zou ook pissed off zijn als ik door de spiraal (of andere optie) heen zwanger werd hoor. Ik ben aardig onderlegt in statistiek maar op dat moment interesseert je die niet, dan ben je gewoon die ene irritante uitzondering die bij die 0,1% hoort. Dus ik snap eigenlijk wel dat iemand daar zo‘n sarcastische opmerking over maakt.

Maar dan laat je het kind toch niet komen? :o?

Das idd een optie
Maar de praktijk wijst uit dat dat vele malen makkelijker gezegd dan gedaan is als je eenmaal in die situatie zit

Ik kies er heel bewust voor om niet aan kinderen te beginnen
Maar ik kan geen garanties geven op wat ik zou beslissen als ik nu zwanger zou blijken te zijn

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 11:43

Nichtje van mij kwam er met 30 weken achter.
Is in augustus bevallen (niet dit jaar)

Dus ook lekker kerst, carnaval etc. Gevierd. Kind heeft er gelukkig niks aan over gehouden

wittepit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 11:48

Wat een nachtmerrie, 30 weken!

Ik kan me voorstellen dat er een verschil zit tussen een spiraal om te plannen en een spiraal als je echt geen kinderen wil mocht je toch zwanger raken. In het eerste geval, je krijgt ze ipv nemen, in het tweede geval gauw naar de abortuskliniek.

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 12:14

Ik had laatst een collega die beweerde dat de pil helemaal geen veilig voorbehoedsmiddel is. Zij was er twee keer doorheen zwanger geworden. Bleek dus wel dat ze niet echt nauwkeurig slikte. En negen van de tien keer dat men door anticonceptie heen zwanger wordt hoor je later dat deze dus niet goed gebruikt is: niet nauwkeurig slikken, te lang laten zitten, voor het zingen de kerk uit, etc. Tuurlijk is er altijd een mogelijkheid, maar statistisch gezien, bij goed gebruik, is de kans gewoon heel klein.

Daarnaast verwonder ik mij over het aantal “per ongeluk” zwangerschappen die altijd meiden overkomt die eigenlijk toch al graag een kind wilden, maar waarvan de partner eigenlijk nog even wilde wachten. Dan denk ik altijd: wat apart dat dat altijd hen overkomt die al willen, maar mij nooit. Zou het ermee te maken hebben dat ik de pil met haast religieuze devotie slik en niet maar zie hoe het loopt *D

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 12:29

Ik ken een dame die bewust om die reden regelmatig de pil "vergat". Heeft ze mij ooit verteld.
Ik vind dat walgelijke praktijken, maar goed, ik heb rauwe eerlijkheid over vrijwel alles dan ook sowieso vrij hoog op mijn lijst staan. (hoger dan de meeste mensen waarderen...)

Gewoon, een keer of 4 a 5 per maand oeps "vergeten" zeg maar...

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 13:36

De maandelijkse paniek omdat ik vrijwel elke dag de pil vergat heeft ervoor gezorgd dat ik nu een spiraaltje heb :))

Al vergat ik hem zó vaak dat je zou denken dat ik intussen wel eens zwanger zou moeten zijn geweest. Misschien ben ik wel onvruchtbaar :oo

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 14:06

Toen ik nog een relatie had (16 jaar samen geweest) heb ik dat ding echt zélden vergeten. In die 16 jaar misschien 4 keer of zo, en meestal realiseerde ik me dat de volgende ochtend dan al, binnen 12 uur dus.

Kinderen niet willen is bij mij zo sterk dat ik daar echt heel nauwkeurig mee was.

Overigens heeft het me ook sores gebracht, een zeer zeldzame bijwerking waardoor ik tumoren op mijn lever heb, en er al een heel grote tumor inclusief 1/3 van mijn lever weggehaald is. Er zitten nog wat kleintjes, die lijken goedaardig maar geen 100% garantie. (Piladenoom, maar daar weer afwijkingen op)

Dus achteraf had ik liever wat anders gebruikt, maar goed, dit is ook niet iets dat algemeen bekend is als bijwerking en het komt niet veel voor ook. (gelukkig maar) Staat wel in de bijsluiter van de versie die ik gebruikte. (microgynon 30)

Alpha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 15:07

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 15:49

Gadverdamme. _O-

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 15:59

Iewl!
Ik was ook zo fanatiek als wat met anticonceptie tijdens een relatie.. Dubbele bescherming als ik ook maar ergens aan twijfelde, tot niet kunnen blijven slapen aan toe als ik geen pillen bij me had.
Want ja ik vind abortus echt een ding. Ik weet niet of ik dat wel kan, maar wil ook geen kind. Dus dan zit in anticonceptie de veiligste situatie zeg maar.

Ik ben trouwens vóór het hebben van de optie voor abortus, ik hoop gewoon dat ik kan vermijden het mezelf aan te moeten doen

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 16:30

Afbeelding
Ik heb een kies van mijn pony.Zal ik er een ring van laten maken :+

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 16:50

Britta31 schreef:
[ [url=m/GG0kzw.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dat is wel echt een mooi aandenken, vind ik <3. Net als die sieraden van paardenhaar.

Moedermelk en navelstreng vind ik dan weer ranzig. Doe dan babyhaar of zo, of de eerste tandjes, dat snap ik ook nog en vind ik zelfs wel echt tof.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 16:58

Ik vind tanden en haar enzo net slacht afval. Maar dat is vast een persoonlijke afwijking :+

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 17:13

Sintara schreef:
Iewl!
Ik was ook zo fanatiek als wat met anticonceptie tijdens een relatie.. Dubbele bescherming als ik ook maar ergens aan twijfelde, tot niet kunnen blijven slapen aan toe als ik geen pillen bij me had.
Want ja ik vind abortus echt een ding. Ik weet niet of ik dat wel kan, maar wil ook geen kind. Dus dan zit in anticonceptie de veiligste situatie zeg maar.

Ik ben trouwens vóór het hebben van de optie voor abortus, ik hoop gewoon dat ik kan vermijden het mezelf aan te moeten doen

Ik zou totaal geen probleem met abortus hebben gehad, het is ongewenste celgroei en dat moet weg. Maar mijn grootste angst was dan weer dat je er pas achter komt als de legale abortustermijn al is verstreken. Dat is echt een nachtmerrie!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 18:16

Waar is de tijd dat men de eerste schoentjes in koper liet gieten als aandenken ipv al die lichaamseigen meuk.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 18:37

Nog ff en de eerste poepluier wordt ingelijst en boven de bank gehangen...

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 18:39

Britta31 schreef:
[ [url=m/GG0kzw.jpg]Afbeelding[/url] ]

Een ring niet maar ik zou het wel gaaf vinden om er iets mee te doen! Een mini versie van de pony uit vijlen ofzo :+